ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 серпня 2012 р. Справа №2а-8544/12/0170/29
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Пакет Т.В.,
при секретарі судового засідання - Мельниковій А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Маринагазінвест» про стягнення заборгованості.
Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Маринагазінвест» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість, штрафних санкцій та з податку на прибуток підприємств у загальному розмірі 4420,00 грн., посилаючись на те, що відповідачем не подається у визначені законодавством строки податкова звітність, а також не проводиться сплата податкових зобов'язань.
У судове засідання представник позивача не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
У судове засідання представник відповідача не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією, яка була направлена за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але вона повернулась з відміткою пошти за зазначеною адресою не проживає, відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника позивача та відповідача.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до п. 5 ч. 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності на час виникнення спірних правовідносин було визначено Законом України "Про державну податкову службу в України", відповідно до ст. 4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АР Крим.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.
Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Судом встановлено, що виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 17 вересня 2007 року проведено державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «Маринагазінвест», що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.7).
Згідно з довідкою ДПІ у м. Сімферополі АР Крим № 2581/29-0 від 18 вересня 2007 року відповідач ТОВ «Маринагазінвест» з 18 вересня 2007 року перебуває на податковому обліку за № 22210 (а.с.8).
08 липня 2009 року співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «Маринагазінвест».
У ході перевірки встановлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змінами та доповненнями) - несвоєчасно подано декларацію на додану вартість за грудень 2008 р., січень, березень, квітень, травень 2009 р. (фактично декларації не подані).
За результатами перевірки був складений акт №6265/15-2/35408765 від 08.07.2009р. (а.с.11-12), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0011511502/0 від 13.07.2009р. про накладення штрафу у сумі 850 грн., яке було отримано відповідачем 13.07.2009 року (а.с.10). До цього часу зазначена сума не сплачена.
21 травня 2010 року співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «Маринагазінвест».
У ході перевірки встановлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р. (зі змінами та доповненнями) - несвоєчасно подано декларацію на додану вартість за вересень, жовтень, листопад, грудень 2009 р., січень, лютий, березень 2010 р. (фактично декларації не подані).
За результатами перевірки був складений акт №6868/15-2/35408765 від 21.05.2010р. (а.с.13), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0007571502/0 від 27.05.2010р. про накладення штрафу у сумі 1190 грн., яке було отримано відповідачем 27.05.2010 року (а.с.12). До цього часу зазначена сума не сплачена.
26 серпня 2010 року співробітниками ДПІ у м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ТОВ «Маринагазінвест».
У ході перевірки встановлені порушення абз. 8 п.п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997 р. (зі змінами та доповненнями) - станом на 26.08.2010 р. не повернуто свідоцтво платника ПДВ, анульованого за ініціативою податкового органу від 27.05.2010 р.
За результатами перевірки був складений акт №11289/15-2/35408765 від 26.08.2010р. (а.с.15), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0014011502/0 від 03.09.2010р. про накладення штрафу у сумі 170 грн., яке у зв'язку з неможливістю його вручення відповідачу було розміщено на дошці оголошень 07.09.2010р. (а.с.14). До цього часу зазначена сума не сплачена.
Платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин було врегульовано Законом України "Про податок на додану вартість", який втратив чинність 01.01.2011 року з дня набрання чинності Податковим кодексом України.
Відповідальність платників податків за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету було встановлено пунктом 10.2 статті 10 Закону України "Про податок на додану вартість".
Відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 ст. 17 Закону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
21 червня 2010 року співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена невиїзна документальна перевірки своєчасності подання податкової звітності ТОВ «Маринагазінвест».
Перевіркою встановлені порушення п.п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР від 28.12.1994р. - платником не подано декларації з податку на прибуток підприємств за 1 кв. 2009 р., 3 кв. 2009 р., за 2009 рік, за 1 кв. 2010 р. (фактично декларації не подано).
За результатами перевірки був складений акт №9235/15-1/35408765 від 21.06.2010р. (а.с.18), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0010591501/0 від 25.06.2010р. про накладення штрафу у сумі 680,00 грн. (а.с.17), яке було вручено відповідачу 05.07.2010 р.(а.с.17). До теперішнього часу не сплачено.
02 вересня 2011р. співробітниками ДПІ в м. Сімферополі проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток ТОВ «Маринагазінвест».
Перевіркою встановлені порушення п.п.49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України - платником не подано декларації з податку на прибуток підприємств за 2 кв. 2010 р., 3 кв. 2010 р., за 2010 рік, за 1 кв. 2011 р., 2 кв. 2011 р. (фактично декларації не подано).
За результатами перевірки був складений акт №12424/15-1/35408765 від 02.09.2011р. (а.с.21), на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0027881501 від 26.10.2011р. про накладення штрафу у сумі 1530 грн. (а.с.19), яке було направлено на адресу відповідача, але не було йому вручено з причин, що не залежать від ДПІ в м. Сімферополі (а.с.20). До теперішнього часу не сплачено.
Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності до набрання чинності Податковим кодексом України було встановлено Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року N 333/94, п.п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Згідно з п.п. 16.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.
Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону (п.п. 16.4 зазначеного Закону).
Згідно з п.п. 20.1. ст. 20 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.
01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п. 46.1. ст. 46 ПК України).
Відповідно до підпункту 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Доказів оскарження рішень ДПІ в м. Сімферополі про нарахування штрафних санкцій відповідачем надано не було, отже суми заборгованості вважаються узгодженими.
Відповідно до п. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Оскільки частина заборгованості у відповідача виникла до 01.01.2011 року, відповідачу надсилались податкові вимогу у порядку, який діяв на той момент.
Відповідно до п. 6.2.1. ст. 6 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III (у редакції на момент виникнення заборгованості), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Згідно п. 6.2.3. Податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Підпунктом 6.2.4 пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Судом встановлено, що відповідачу були направлені податкові вимоги: перша податкова вимога № 1/906 від 10 березня 2009 року (а.с.24), яка у зв'язку з неможливістю її вручення адресату була розміщена на дошці оголошень 08 травня 2009 року (а.с.25), та друга податкова вимога № 2/1891 від 09 червня 2009 року (а.с.26), яка у зв'язку з неможливістю її вручення адресату була розміщена на дошці оголошень 28 липня 2009 року (а.с.27).
Відповідно до п.п. 59.4-59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Враховуючи відсутність незгоди відповідача з розрахунком суми заборгованості, вказані вимоги є узгодженими.
В порушення діючого податкового законодавства ТОВ «Маринагазінвест» не виконало свої обов'язки щодо сплати заборгованості по штрафним санкціям з податку на додану вартість на суму 2210,00 грн. та податку на прибуток у сумі 2210,00 грн., що призвело до ненадходження коштів до Державного бюджету України.
Таким чином, на момент розгляду справи заборгованість відповідача перед Державним бюджетом становить 4420,00 грн., про що свідчить також розрахунок заборгованості (а.с.4), який не спростовано відповідачем.
Відповідно до ст. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до повідомлення ДПІ у м. Сімферополі ТОВ «Маринагазінвест» має відкриті розрахункові рахунки у ПуАТ «СЕБ Банк», МФО 300175, р/р 2600400012014 (укр. грн.), ПАТ «А-Банк», МФО 307770, р/р 26009060764864 (укр. грн.), р/р 26058060734124 (укр. грн.) (а.с.6).
Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати податкового боргу в сумі 4420,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та їх належить задовольнити.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 69-71, 94, 158, 159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Маринагазінвест» (95013, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 45, оф. 401, ЄДРПОУ 35408765) заборгованість з:
- податку на додану вартість, штрафних санкцій (код платежу 3014010100; р/р № 31114029700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) у сумі 2210 (дві тисячі двісті десять) грн. 00 коп.;
- податку на прибуток, штрафних санкцій (код платежу 3011021000; р/р № 31112009700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026) у сумі 2210 (дві тисячі двісті десять) грн. 00 коп.,
а всього 4420 (чотири тисячі чотириста двадцять) грн. 00 коп., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків в банках, а саме: ПуАТ «СЕБ Банк», МФО 300175, р/р 2600400012014 (укр. грн.), ПАТ «А-Банк», МФО 307770, р/р 26009060764864 (укр. грн.), р/р 26058060734124 (укр. грн.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Т.В.Пакет
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2012 |
Оприлюднено | 07.02.2013 |
Номер документу | 29036530 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Пакет Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні