Справа № 1-149/2011
ВИРОК
іменем України
29 грудня 2012 року м.Самбір
Самбірський міськрайонний суд
Львівської області
в складі: головуючої - судді Кунцік О.С
при секретарі Макаревич Л.Р.
з участю прокурора Дицького М.І.
захисника - адвоката ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Самборі кримінальну справу про обвинувачення ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця та зареєстрованого АДРЕСА_1, жителя АДРЕСА_2, громадянина України, українця, з вищою освітою, працюючого директором ПП Архітектурна проектна творча майстерня «Марко», одруженого, раніше не судимого,
у скоєнні злочинів передбачених ч.4 ст.191, ч.2 ст.366 КК України,
ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_5, уродженки с. Дуліби Бучацького району Тернопільської області, жительки АДРЕСА_3, українка, громадянка України, з вищою освітою, працюючої головою Стрілковицької сільської ради Самбірського району Львівської області, одруженої, раніше не судимої,
у скоєнні злочину, передбаченого ч.2 ст.364, ч.2 ст.366 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_2, працюючи на посаді директора Приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» (ідентифікаційний код 19175185), являючись службовою особою, наділеною в силу статуту організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, впродовж червня 2009 року - жовтня 2010 року, умисно, з метою заволодіння бюджетними коштами, вчинив службове підроблення, внісши в офіційні документи завідомо недостовірні відомості, а саме, являючись керівником підрядної організації, що виконувала роботи по реконструкції дитячого садка в шкоду-садок у с. Стрілковичі, Самбірського району на підставі договору підряду №01/07-2007 від 16 липня 2007 року, укладеного між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» та додатків до нього, якими обумовлено вартість робіт і порядок розрахунків, достовірно знаючи, що окремі види та об'єми робіт не виконані, склав акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, які являються типовими формами первинних документів з обліку в будівництві, і на підставі яких здійснюється оплата виконаних будівельних робіт, і які, в порушення Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000), затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №174 від 27.08.2000 року, вніс дані про виконання робіт, які фактично не були виконані, або об'єми виконання яких були меншими.
Зокрема, в акті приймання виконаних будівельних робіт № 65/06-2009 за червень 2009 року вніс дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними:
- поліпшене штукатурення поверхонь стін в середині будівлі цементно-вапняним розчином по каменю та бетону в кількості 37 кв. м. на суми прямих витрат 703,40 грн.;
- поліпшене штукатурення поверхонь стель в середині будівлі цементно-вапняним розчином по каменю та бетону в кількості 256,0 кв. м. на суми прямих витрат 4928,46 грн.;
- протравлення цементної штукатурки нейтралізуючим розчином в кількості 2100 кв.м. на суму прямих витрат 1354,92 грн. ;
- навішування водостічних відливів з виготовленням на місці з драбин та помостів в кількості 16 кв.м. на суму прямих витрат 1145,46 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 8132,43 грн., а з врахуванням комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 21376,14 гривень.
В акті приймання виконаних будівельних робіт № 16/10-2009 за жовтень 2009 року вніс дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними:
- улаштування суцільної теплоізоляції та звукоізоляції з плит або матів мінераловатних або скловолокнистих в кількості 312 кв. м. на суми прямих витрат 9914,0грн.;
- шпаклювання стін мінеральною шпаклівкою в кількості 600 кв. м. на суми прямих витрат 14806,00грн. ;
Окрім того, для виконання робіт по шпаклюванню стель використано шпаклівку «Церозит», згідно пред'явленої накладної № 3888 вартістю 1,44 грн. за 1 кг. (без ПДВ), проте, в даному акті приймання виконаних будівельних робіт вказано вартість - 5,90 грн. (без ПДВ), внаслідок чого зайво виставлено Стрілковицькій сільській раді до оплати 7500,00 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 32220,00 грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 39251,00 гривень.
В акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за листопад 2009 року внесено дані про вартість двох котлів електричних 30 Квт в комплекті із запірною арматурою і фітингами на суму 27015,00 грн.(без ПДВ), проте згідно пред'явленої для звірки накладної №16-08 на придбання котлів, ціна на котли складає 11042,18 грн.( без ПДВ). Внаслідок вищенаведеного приватним підприємством АПТМ «Марко» зайво виставлено до оплати Стрілковицькій сільській раді вартість котлів на суму 19167,60грн.(з ПДВ).
В акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за липень 2010 року вніс дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними:
- установка котлів опалювальних електричних в кількості 2 шт. на суми прямих витрат 1284,00грн. ;
- поліпшене фарбування стель полівінілацетатними водоемульсійними сумішами по штукатурці в кількості 637,2 кв. м. на суми прямих витрат 16229,00грн. ;
- поручні в кількості 18,36 м на суми прямих витрат 283,00 грн.;
- поліпшене фарбування стель полівінілацетатними водоемульсійними сумішами по штукатурці в кількості 50,0 кв. м. на суми прямих витрат 1273,00грн. ;
- радіатор стальний панельний 22/60/60 в кількості 1 шт.. на суми прямих витрат 791,00грн. ;
- радіатор стальний панельний 22/60/60 в кількості 1шт.. на суми прямих витрат 516,00грн. ;
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 20377,00 грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 31390,80 гривень.
В акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за серпень 2010 року вніс дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними:
- облицювання поверхонь стін керамічними глазурованими плитками з карнизними, плінтусними і кутовими елементами в житлових будівлях по цеглі і бетону в кількості 140 кв. м. на суми прямих витрат 16369,00грн. ;
- високоякісне фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стін по штукатурці в кількості 1100 кв. м. на суми прямих витрат 27593,00 грн. ;
- високоякісне фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стель по штукатурці в кількості 600 кв. м. на суми прямих витрат 18635,00 грн.;
- заповнення прорізів у кам'яних стінах дверними блоками з металопластику, площа прорізу до 2 кв. м. в кількості 55,3 кв. м. на суми прямих витрат 15362,00 грн. ;
- установлення наличників в кількості 35 м. на суми прямих витрат 424,00 грн. ;
- установлення дверних (віконних) наборів урізних (шпінгалети дверні, ручки-закрутки дверні балконні, ручки-засувки дверні)в кількості 32 шт. на суми прямих витрат 3680,00 грн. ;
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 82063,00грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 135933,92 гривень.
В акті приймання виконаних будівельних робіт № 1 за жовтень 2010 року вніс дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними:
- улаштування покриття з керамічних плиток на розчині в кількості 145 кв. м. на суми прямих витрат 18913,00 грн. ;
- облицювання поверхонь рядовими керамічними глазурованими плитками без карнизних, плінтусних і кутових елементів без установлення плиток туалетного гарнітуру по цеглі і бетону в кількості 37 кв. м. на суми прямих витрат 5085,00 грн. ;
- улаштування покриття сходів з керамічних плиток на розчині в кількості 25 кв. м. на суми прямих витрат 3261,00 грн. ;
- улаштування під покриття підлоги основи із фанери в кількості 268 кв. м. на суми прямих витрат 10215,00 грн.;
- улаштування покриття з штучного паркету без жилок цвяхах в кількості 268 кв. м. на суми прямих витрат 34156,00 грн. ;
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 71630,00грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, коштів на доплату різниці в розмірі страхових внесків у Пенсійний фонд України, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 104938,61 гривень.
Крім того, в порушення п. 3.1.18.2 і п. 3.2.12.1 ДБН Д.1.1-1-2000, згідно якого по будовах (об'єктах) будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, розмір прибутку приймається в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом за узгодженням з Мінекономіки, які наведено в Додатку 12 до ДБН Д.1.1-1-2000, в окремих актах виконаних робіт застосував завідомо недостовірний розмір прибутку - 3,38 грн./люд. год., де необхідно було застосувати розмір прибутку - 2,71 грн./люд.год., як для об'єктів комунального майна, внаслідок чого завищив вартість виконаних робіт на суму 5231,00 гр. (в т. ч єдиний податок), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року - 827,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року - 2260,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року - 750,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року - 1349,00 гривень.
Аналогічно, ОСОБА_2 в окремих актах виконаних підрядних робіт всупереч Додатку 13 до ДБН Д.1.1-1-2000 внесено завідомо недостовірний розмір адміністративних витрат - 1,38 грн./люд.год., де необхідно застосувати -1,23 грн./люд.год., як ремонт об'єктів соціальної сфери комунального призначення, внаслідок чого завищено вартість виконаних робіт на суму 1010 грн. ( в т.ч. єдиний податок), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року - 160,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року - 437,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року - 144,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року - 269,00 гривень.
Вищевказані акти приймання виконаних будівельних робіт, ОСОБА_2 особисто підписав та скріпив печаткою приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» та передав службовим особам Стрілковицької сільської ради Самбірського району для підписання та перерахування коштів.
Водночас, приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було виконано ряд робіт, не відображених в актах приймання виконаних підрядних робіт.
Так, згідно акту ревізії використання і збереження бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, що фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради за період з 01.04.2009 по 30.11.2010 № 21-38/2 від 18.01.2011 вбачається, що відповідно до виписок казначейства про рух коштів на реєстраційних рахунках у Самбірському УДК ГУДКУ у Львівській області та платіжних доручень, Стрілковицькою сільською радою перераховано приватному підприємству АПТМ «Марко» за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу - дитячий садок с. Стрілковичі Самбірського району кошти спеціального фонду по КФК 150101 "Видатки на капітальні вкладення" за КЕКВ 2143 "Реконструкція інших об'єктів в сумі 1317227,41 грн., в тому числі у 2007 році 319915,90 грн., у 2008 році - 399972,84 грн., у 2009 році -199999,81 грн., у 2010 році -397338,86 гривень.
Таким чином ,упродовж 2009-2010 років перераховано підприємству 199999,81 + 397338,86 = 597 338,67 грн.
Згідно акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» за період 2009-2010 років та 1 квартал 2011 року № 07-26/ 13 від 22 квітня 2011 року вбачається, що за період 2009 року на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 106526,48 грн., за період 2010 року - 353973,82 грн.
Отже, за 2009-2010рр. на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 460 500,3 грн.
Таким чином, сума грошових коштів, якими ОСОБА_2 заволодів становить 597 338, 67 - 460 500,3 = 136 838, 37 грн.
Внаслідок внесення ОСОБА_2 завідомо неправдивих відомостей щодо виконання окремих будівельних робіт та розміру прибутку і адміністративних витрат в акти приймання виконаних будівельних робіт за червень 2009 - жовтень 2010 року, Стрілковицькою сільською радою Самбірського району безпідставно перераховано приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» бюджетні кошти на суму 136 838 гривень 37 коп., чим заподіяно збитки на вказану суму , що у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.
.
Крім того, ОСОБА_2, працюючи на посаді директора Приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» (ідентифікаційний код 19175185), являючись службовою особою, наділеною в силу статуту організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, зловживаючи службовим становищем, тобто умисно, з корисливих мотивів, використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, достовірно знаючи, що окремі види та об'єми робіт згідно договору підряду №01/07-2007 від 16 липня 2007 року, укладеного між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» по реконструкції дитячого садка в шкоду-садок у с. Стрілковичі, Самбірського району, не виконані, будучи засновником і власником вказаного підприємства, безпосередньо заінтересованим в позитивних фінансових результатах його діяльності, впродовж червня 2009 року - жовтня 2010 року склав 5 актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, в які вніс завідомо неправдиві відомості щодо виконання окремих будівельних робіт та розміру прибутку і адміністративних витрат. Внаслідок подання зазначених актів службовим особам Стрілковицької сільської ради Самбірського району, приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було безпідставно перераховано бюджетні кошти в сумі 358 299 гривень 07 коп.
Водночас, приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було виконано ряд робіт, не відображених в актах приймання виконаних підрядних робіт.
Так, згідно акту ревізії використання і збереження бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, що фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради за період з 01.04.2009 по 30.11.2010 № 21-38/2 від 18.01.2011 вбачається, що відповідно до виписок казначейства про рух коштів на реєстраційних рахунках у Самбірському УДК ГУДКУ у Львівській області та платіжних доручень, Стрілковицькою сільською радою перераховано приватному підприємству АПТМ «Марко» за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу - дитячий садок с. Стрілковичі Самбірського району кошти спеціального фонду по КФК 150101 "Видатки на капітальні вкладення" за КЕКВ 2143 "Реконструкція інших об'єктів в сумі 1317227,41 грн., в тому числі у 2007 році 319915,90 грн., у 2008 році - 399972,84 грн., у 2009 році -199999,81 грн., у 2010 році -397338,86 гривень.
Згідно акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» за період 2009-2010 років та 1 квартал 2011 року № 07-26/ 13 від 22 квітня 2011 року вбачається, що за період 2009 року на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 106526,48 грн., за період 2010 року - 353973,82 грн.
За 2009-2010рр. на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 460 500,3 грн.
Отже, сума грошових коштів, якими ОСОБА_2 заволодів становить 597 338, 67 - 460 500,3 = 136 838, 37 грн., що у 250 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та є вчиненим у великих розмірах, якими ОСОБА_2 заволодів.
Органами досудового слідства ОСОБА_3 обвинувачується в тому ,що перебуваючи на посаді Стрілковицького сільського голови Самбірського району Львівської області, будучи службовою особою органу місцевого самоврядування з присвоєнням 7 рангу 5 категорії посад, являючись керівником установи-замовника робіт по реконструкції дитячого садка в школу-садок у с.Стрілковичі, Самбірського району на підставі договору підряду №01/07-2007 від 16 липня 2007 року, укладеного між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» та додатків до нього, достовірно знаючи, що підрядною організацією - приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» окремі види та об'єми робіт по реконструкції даного об'єкта, вказані в актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в №№65/06-2009 за червень 2009 року, № 16/10-2009 за жовтень 2009 року, № 1 за листопад 2009 року, № 1 за липень 2010 року, № 1 за серпень 2010, №1 за жовтень 2010 року, які являються типовими формами первинних документів з обліку в будівництві, і на підставі яких здійснюється оплата виконаних будівельних робіт, не виконані, або об'єми та вартість їх завищені, умисно, діючи в інтересах третьої особи - приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко», використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, упродовж червня 2009 - жовтня 2010 року включно, підписала вказані акти та скріпила гербовою печаткою Стрілковицької сільської ради Самбірського району. В подальшому вказані акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, ОСОБА_3 видала службовим особам Самбірського управління ДК ГУДК України у Львівській області для перерахування бюджетних коштів підрядній організації, внаслідок чого приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» перераховано бюджетні кошти на суму 358 299 гривень 07 коп.
Водночас, приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було виконано ряд робіт, не відображених в актах приймання виконаних підрядних робіт.
Так, згідно акту ревізії використання і збереження бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, що фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради за період з 01.04.2009 по 30.11.2010 № 21-38/2 від 18.01.2011 вбачається, що відповідно до виписок казначейства про рух коштів на реєстраційних рахунках у Самбірському УДК ГУДКУ у Львівській області та платіжних доручень, Стрілковицькою сільською радою перераховано приватному підприємству АПТМ «Марко» за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу - дитячий садок с. Стрілковичі Самбірського району кошти спеціального фонду по КФК 150101 "Видатки на капітальні вкладення" за КЕКВ 2143 "Реконструкція інших об'єктів в сумі 1317227,41 грн., в тому числі у 2007 році 319915,90 грн., у 2008 році - 399972,84 грн., у 2009 році -199999,81 грн., у 2010 році -397338,86 гривень.
Таким чином, упродовж 2009-2010 років перераховано підприємству 199999,81 + 397338,86 = 597 338,67 грн.
Згідно акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» за період 2009-2010 років та 1 квартал 2011 року № 07-26/ 13 від 22 квітня 2011 року вбачається, що за період 2009 року на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 106526,48 грн., за період 2010 року - 353973,82 грн.
За 2009-2010рр. на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 460 500,3 грн.
Отже, сума грошових коштів, які безпідставно були перераховані ПП АТПМ «Марко» становить 597 338, 67 - 460 500,3 = 136 838, 37 грн., чим завдано істотної шкоди Стрілковицькій сільській раді Самбірського району на вказану суму .
Крім того, ОСОБА_3, перебуваючи на посаді Стрілковицького сільського голови Самбірського району Львівської області, будучи службовою особою органу місцевого самоврядування з присвоєнням 7 рангу 5 категорії посад, являючись керівником установи-замовника робіт по реконструкції дитячого садка в шкоду-садок у с.Стрілковичі, Самбірського району на підставі договору підряду №01/07-2007 від 16 липня 2007 року, укладеного між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» та додатків до нього, достовірно знаючи, що підрядною організацією - приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» окремі види та об'єми робіт по реконструкції даного об'єкта, вказані в актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в №№65/06-2009 за червень 2009 року, № 16/10-2009 за жовтень 2009 року, № 1 за листопад 2009 року, № 1 за липень 2010 року, № 1 за серпень 2010, №1 за жовтень 2010 року, які являються типовими формами первинних документів з обліку в будівництві, і на підставі яких здійснюється оплата виконаних будівельних робіт, не виконані, або об'єми та вартість їх завищені, упродовж червня 2009 - жовтня 2010 року включно внесла в дані документи завідомо недостовірні відомості про виконання вказаних робіт, підписавши їх та скріпивши гербовою печаткою Стрілковицької сільської ради Самбірського району.
В подальшому вказані акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, ОСОБА_3 видала службовим особам Самбірського управління ДК ГУДК України у Львівській області для перерахування бюджетних коштів підрядній організації, внаслідок чого приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» перераховано бюджетні кошти на суму 358 299 гривень 07 коп.
Водночас, приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було виконано ряд робіт, не відображених в актах приймання виконаних підрядних робіт.
Так, згідно акту ревізії використання і збереження бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, що фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради за період з 01.04.2009 по 30.11.2010 № 21-38/2 від 18.01.2011 вбачається, що відповідно до виписок казначейства про рух коштів на реєстраційних рахунках у Самбірському УДК ГУДКУ у Львівській області та платіжних доручень, Стрілковицькою сільською радою перераховано приватному підприємству АПТМ «Марко» за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу - дитячий садок с. Стрілковичі Самбірського району кошти спеціального фонду по КФК 150101 "Видатки на капітальні вкладення" за КЕКВ 2143 "Реконструкція інших об'єктів в сумі 1317227,41 грн., в тому числі у 2007 році 319915,90 грн., у 2008 році - 399972,84 грн., у 2009 році -199999,81 грн., у 2010 році -397338,86 гривень.
Згідно акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» за період 2009-2010 років та 1 квартал 2011 року № 07-26/ 13 від 22 квітня 2011 року вбачається, що за період 2009 року на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 106526,48 грн., за період 2010 року - 353973,82 грн.
За 2009-2010рр. на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 460 500,3 грн.
Отже, сума грошових коштів, які безпідставно були перераховані ПП АТПМ «Марко» становить 597 338, 67 - 460 500,3 = 136 838, 37 грн., чим заподіяно збитки Стрілковицькій сільській раді Самбірського району на вказану суму, що у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.
Допитаний у судовому засіданні підсудний ОСОБА_2 свою винуватість у вчиненні інкримінованих йому злочинів не визнав та показав , що приватним підприємством «АПТМ «Марко» впродовж 2009-2010рр. було виконано ряд робіт, зокрема було проведено добудову паливної, пральні, заміна покриття профнастилом, утеплення та впорядкування фасаду, заміна дротового опалення на водяне трубне, однак дані види робіт не могли бути відображенні в актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, оскільки на той час на них не був ще готовий дозвіл і інші документи ,необхідні для органів казначейства для фінансування. У зв'язку з такою ситуацією і неможливістю подальшого виконання робіт без фінансування та порушення технологій будівництва (об'єкт повинен опалюватися), він прийняв рішення включити в акти форми КБ-2в ті роботи, які ще не були виконані або частково були виконані, однак при належному фінансуванні, підприємство могло їх виконати до кінця 2010 року, що і було частково зроблено та відображено в актах форми КБ-2в за січень та лютий 2011 року. Ствердив,що згідний з актом контрольних обмірів ,які підписав від його імені виконроб ОСОБА_18З актом ревізії КРУ ,який складався 18.01 2011 року він ознайомлений не був.Акти виконаних рбіт складав він особисто і підписи в даних актах його. Крім того, показав,що також ним складався акт на покупку котлів та їх встановленні. Внаслідок механічної помилки вніс вартість котлів двічі.В січні і лютому 2011 року також були виконано ряд робіт,акти приймання на які не складалися.На даний час фактично закінчено реконструкцію дитячого садка.
Допитана у судовому засіданні підсудна ОСОБА_3 свою винуватість у вчиненні інкримінованих їй злочинів визнала частково та оказала, що в ході ревізії, яку проводив Контрольно-ревізійний відділ у Самбірському районі і м.Самборі у Стрілковицькій сільській раді Самбірського району у грудні 2010 - січні 2011 року було проведено контрольні обміри виконаних робіт та оплачених Стрілковицькою сільською радою. Проведеними контрольними обмірами встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в та фактично виконаними роботами на загальну суму 352058,07 грн., в тому числі за 2009 рік - 79794,74 грн., за 2010 рік -272263,33 грн. Вона як представник замовника по договору підряду від 16 липня 2007 року ,укладеного із ПП «АПТМ «Марко», додатків до нього та наступного договору від 01.10.2010 року вважала, що в обов'язки підрядника по договору входить складання актів приймання виконаних будівельних робіт як підстава оплати за виконані роботи та повна відповідальність вказаного в актах фактично виконаним роботам. В період дії договору з 2007 року вона бачила, що підрядником проводяться роботи по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок. По категоричних запевненнях директора ПП «АПТМ «Марко» ОСОБА_2 всі роботи виконувались у строк та в повному об'ємі відповідно до встановленого графіку робіт. Працюючи сільським головою, вона ніколи не стикалася з таким видом діяльності як будівельні роботи. Вона особисто не володіє спеціальними знаннями в галузі будівництва, в т.ч. щодо фінансування будівельних робіт за бюджетні кошти. В даному випадку вона вважала, що повну відповідальність за якість, обсяги та вартість виконаних робіт несе підрядник, що зумовлює складання ним актів приймання виконаних будівельних робіт. У складанні актів приймання виконаних будівельних робіт, що містили завищення виконаних робіт, вона участі не брала, ніяких даних в них не вносила. Вважала,що це повинен робити підрядник. Вона тривалий час хворіла і знаходилась на листку непрацездатності. Під час проведення контрольних обмірів були залучені спеціалісти. В даний акт не були включені всі роботи ,які на той час були виконані. Також не були враховані наявні будівельні матеріали,двері. Вона вважала,що КРУ витрачені на ці роботи та придбання будівельних матеріалів кошти будуть враховані .У скоєному щиро розкаюється. Просить її дії кваліфікувати як службову недбалість та застосувати до неї Закон України « Про амністію в 2011 році»,так як вона досягла віку 55 років і є інвалідом 111 групи.
Крім часткового визнання винуватості підсудною ОСОБА_3 та невизнання підсудним ОСОБА_2 у вчиненні злочинів, їх винуватість доведена показами свідків, матеріалами справи.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_5 показав, що відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи контрольно-ревізійного відділу у Самбірському районі і м. Самборі на ІV квартал 2010 року та на підставі направлень на проведення ревізії він та контролер-ревізор ОСОБА_6, провели планову ревізію використання і збереження бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, які фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради за період з 01.04.2009 по 30.11.2010 року.
Ревізію проведено у відповідності до питань програми ревізії, з відома сільського голови ОСОБА_3, в присутності спеціаліста по веденню бухгалтерського обліку ОСОБА_7 в термін з 20.12.2010 по 18.01.2011.
В процесі ревізії для проведення контрольних обмірів фактично виконаних робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі контрольно-ревізійним відділом залучено спеціалістів-будівельників з Самбірського управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства Самбірського міськвиконкому та відділу освіти Самбірської районної адміністрації.
Контрольні обмірами виконаних підрядних робіт приватним підприємством АПТМ «Марко» по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі за період з 01.04.2009 по 30.12.2010 проведено в час ревізії залученими спеціалістами, а саме : заступником начальника УКБ та ЖКГ Самбірського міськвиконкому ОСОБА_8, начальником групи матеріально-технічного обслуговування відділу освіти Самбірської РДА ОСОБА_9, інженером будівельником відділу освіти Самбірської РДА ОСОБА_10 спільно із створеною комісією згідно розпорядження сільського голови Стрілковицької сільської ради від 21.12.2010 № 56-а, а саме: головою комісії, заступником голови виконкому, спеціалістом-землевпорядником Стрілковицької сільської ради ОСОБА_11, членами комісії: членом виконкому, рахівником сільської ради ОСОБА_13, членом виконкому, спеціалістом по веденню бухгалтерського обліку сільської ради ОСОБА_7 в присутності представника підрядника - виконроба ПП АПТМ «Марко» ОСОБА_18.
Проведеними вищезазначеними контрольними обмірами встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в та фактично виконаними роботами на загальну суму 352058,07 грн., в тому числі за 2009 рік - 79794,74 грн., за 2010 рік -272263,33 грн., чим порушено п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1-2000 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 №174.
Перевіркою дотримання умов застосування розміру прибутку та адміністративних витрат приватним підприємством АПТМ «Марко» встановлено їх завищення в окремих актах виконаних підрядних робіт за обревізований період на загальну суму 6241,00 гривень.
Так, відповідно до п. 3.1.18.2 і п. 3.2.12.1 ДБН Д.1.1-1-2000 по будовах (об'єктах) будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, розмір прибутку приймається в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом за узгодженням з Мінекономіки. Такі показники наведено в Додатку 12 до ДБН Д.1.1-1-2000 (за видами будівництва - таблиця 1, за видами робіт - таблиця 2).
Однак приватним підприємством АПТМ «Марко» в окремих актах виконаних робіт застосовано розмір прибутку - 3,38 грн./люд. год., де необхідно було застосувати розмір прибутку - 2,71 грн./люд.год., як для об'єктів комунального майна. Внаслідок чого виконавцем завищено вартість виконаних робіт на суму 5231,00 гнр. (в т.ч Є.П.).
Аналогічно ПП АПТМ «Марко» в окремих актах виконаних підрядних робіт всупереч Додатку 13 до ДБН Д.1.1-1-2000 застосовано розмір адміністративних витрат - 1,38 грн./люд.год., де необхідно застосувати -1,23 грн./люд.год., як ремонт об'єктів соціальної сфери комунального призначення.
Внаслідок чого підрядником завищено вартість виконаних робіт на суму 1010 грн.
Внаслідок оплати Стрілковицькою сільською радою завищеної вартості та обсягів відповідних робіт завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 358299,07 гривень.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_8, показав, що він працює заступником начальника управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Самбірської міської ради. В кінці 2010 - на початку 2011 року, його було залучено як спеціаліста-будівельника для проведення контрольних обмірів фактично виконаних робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі в процесі ревізії, що проводилась контрольно-ревізійним відділом у Самбірському районі і м. Самборі.
Проведеними вищезазначеними контрольними обмірами встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в та фактично виконаними роботами на загальну суму 352058,07 грн., в тому числі за 2009 рік - 79794,74 грн., за 2010 рік -272263,33 грн.
Перевіркою дотримання умов застосування розміру прибутку та адміністративних витрат приватним підприємством АПТМ «Марко» встановлено їх завищення в окремих актах виконаних підрядних робіт за обревізований період на загальну суму 6241,00 гривень.
За результатами проведених контрольних обмірів встановлено завищення вартості та обсягів відповідних робіт на суму 358 299 гривень 07 коп.
Акт контрольних обмірів він підписав особисто, чим засвідчив достовірність контрольних обмірів та виведеної суми. Крім того,по-дитячому садку були виконані і інші роботи,які були не завершені ,а тому не були включені в акт.
Аналогічні покази в судовому засіданні дали свідки ОСОБА_9, ОСОБА_10.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_11, показав, що на посаді інженера-землевпорядника Стрілковицької сільської ради працює з 2002 року. В грудні 2010 - січні 2011 року в Стрілковицькій сільській раді працівниками КРВ у Самбірському районі і м. Самборі проводилась ревізія. Відповідно до розпорядження сільського голови №69-а від 23 грудня 2010 року «Про утворення комісії по проведенню контрольних обмірів фактично виконаних робіт по реконструкції дитячого садка в школу дитсадок в селі Стрілковичі» було утворено відповідну комісію та призначено його головою вказаної комісії. Він був головою даної комісії ,буд присутній при прведенні контрольних обмірів ,підписував акти. Однак в дані акти були не включені роботи,які частково були виконані.
Аналогічні покази в судовому засіданні дали свідки ОСОБА_13, ОСОБА_7.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_14, показала, що на посаді головного бухгалтера Приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» працює з 03 жовтня 2005 року.
Впродовж 2009-2010 років від Стрілковицької сільської ради Самбірського району на рахунок ПП «АПТМ «Марко» поступили кошти за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в сумі 597 338 гривня 67 коп., зокрема 30.06.2009 року - 24346,81 грн., 18.06.2009 року - 15217,00 грн., 27.10.2009 року - 52100,00 грн., 30.11.2009 року - 108336,00 грн., 09.08.2010 року - 103109,82 грн., 21.09.2010 року - 150476,04 грн., 24.11.2010 року - 143753,00 грн.
Ствердила, що отримані впродовж 2009-2010рр. від Стрілковицької сільської ради Самбірського району кошти були використанні на придбання матеріалів, виплату заробітної плати, оплату електроенергії, виплату винагороди по цивільно-правових договорах, сплату податків по даному об'єкту, оскільки впродовж 2009-2010рр. приватним підприємством «АПТМ «Марко» інших будівельних робіт не проводилось.
Так, зокрема, згідно опрацьованих первинних бухгалтерських документів, що підтверджують використання отриманих від сільської ради коштів, витрати підприємства з 01.07.2009 року по 12.04.2011 року склали 544 815 гривень 70 коп.
Впродовж 2009 року підприємством витрачено на закупівлю будівельних матеріалів, послуги - 72 062,77 грн., виплачено заробітної плати - 12 792, 31 грн., сплату податків із заробітної плати - 4138, 79 грн., сплачено єдиний податок - 19 999,98 грн., а всього здійснено видатків на суму 108 993,85 грн.
Впродовж 2010 року підприємством витрачено на закупівлю будівельних матеріалів, послуги - 133974, 13 грн., виплачено заробітну плату і винагороду на суму 56880,00 гривень, сплачено податків із заробітної плати - 19 868, 72 грн., сплачено єдиний податок - 39733, 88 грн., а всього на загальну суму 250 456, 73 грн.
Впродовж 2011 року, до 01 квітня 2011 року підприємством витрачено на закупівлю будівельних матеріалів, послуги - 144892, 22 грн., виплачено заробітну плату і винагороду на суму 39600,00 гривень, сплачено податків із заробітної плати - 14 018, 40 грн., сплачено єдиний податок - 29179, 74 грн., а всього на загальну суму 227 690, 36 грн.
Таким чином, згідно даних бухгалтерського обліку видатки підприємства за період 01.07.2009 року - 12.04.2011 року склали 587 140 гривень 94 коп.
З приводу розбіжності щодо здійснених видатків згідно даних бухгалтерського обліку (587 140 гривень 94 коп.) та даними згідно первинних бухгалтерських документів (544 815 гривень 70 коп.), показала, що в дану першу суму ввійшли кошти єдиного податку за січень, лютий 2011 року, які фактично підприємством не сплачені, однак по бухгалтерському обліку даний платіж являється відстроченим податковим зобов'язанням, який вона відносить до видатків. Таким чином, фактичні видатки здійснені підприємством, що підтверджуються первинними бухгалтерськими документами - 544 815 гривень 70 коп.
Свідок ОСОБА_18 у судовому засіданні ствердив,що працював на реконструкції дитячого садка у с.Стрілковичі з листопада 2010 року по 1січня 2011 року згідно підписаного між ним та ПП « Марко» договору. При проведенні контрольних обмірів був у складі комісії і підписував акт .При складанні акту не були включені роботі ,які частково були виконані. Він працював виконробом на даному об»єкті,претензій до контрольних обмірів не мав.
Допитаний на досудовому слідстві свідок ОСОБА_15 ствердив ,що працював слідчим Самбірської міжрайонної прокуратури. Ним проводилось розслідування даної кримінальної справи,На досудовому слідстві ОСОБА_2 свою вину визнавав частково.
Із Договорів №01/07-2007 від 16 липня 2007 року укладених між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району в особі сільського голови ОСОБА_3 та ПП «АПТМ «Марко» в особі директора ОСОБА_2 вбачається , що замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання виконати реконструкцію дитячого садка в школу-дитсадок у селі Стрілковичі Самбірського району Львівської області. Відповідно до п.2.4 договору оплата виконаних робіт здійснюється на підставі актів здачі-приймання виконаних робіт у 5-денний термін після їх приймання, (т.3 а.с.244-247, т.5 а.с.170-174).
Згідно акту ревізії №21-38/2 використання і збереження бюджетних коштів і майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, що фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради від 18.01.2011 року з матеріалами, вбачається, що проведено ревізію видатків на реконструкцію дитячого садка в школу-дитсадок у с. Стрілковичі Самбірського району.
В процесі ревізії проведено контрольні обміри фактично виконаних робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі.
Проведеними вищезазначеними контрольними обмірами встановлено розбіжність між окремими обсягами виконаних робіт, зазначених в актах приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в та фактично виконаними роботами на загальну суму 352058,07 грн., в тому числі за 2009 рік - 79794,74 грн., за 2010 рік -272263,33 грн., чим порушено п.3.3.10.1 ДБН Д.1.1-2000 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 №174.
Перевіркою дотримання умов застосування розміру прибутку та адміністративних витрат приватним підприємством АПТМ «Марко» встановлено їх завищення в окремих актах виконаних підрядних робіт за обревізований період на загальну суму 6241,00 гривень.
Так, відповідно до п. 3.1.18.2 і п. 3.2.12.1 ДБН Д.1.1-1-2000 по будовах (об'єктах) будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, розмір прибутку приймається в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом за узгодженням з Мінекономіки. Такі показники наведено в Додатку 12 до ДБН Д.1.1-1-2000 (за видами будівництва - таблиця 1, за видами робіт - таблиця 2).
Однак приватним підприємством АПТМ «Марко» в окремих актах виконаних робіт застосовано розмір прибутку - 3,38 грн./люд. год., де необхідно було застосувати розмір прибутку - 2,71 грн./люд.год., як для об'єктів комунального майна. Внаслідок чого виконавцем завищено вартість виконаних робіт на суму 5231,00 гнр. (в т.ч Є.П.), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року - 827,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року - 2260,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року - 750,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року - 1349,00 гривень.
Аналогічно ПП АПТМ «Марко» в окремих актах виконаних підрядних робіт всупереч Додатку 13 до ДБН Д.1.1-1-2000 застосовано розмір адміністративних витрат - 1,38 грн./люд.год., де необхідно застосувати -1,23 грн./люд.год., як ремонт об'єктів соціальної сфери комунального призначення.
Внаслідок чого підрядником завищено вартість виконаних робіт на суму 1010 грн. ( в т.ч. Є.П.), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року - 160,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року - 437,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року - 144,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року - 269,00 гривень.
Внаслідок оплати Стрілковицькою сільською радою завищеної вартості та обсягів відповідних робіт завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 358299,07 гривень , а саме :
З акту приймання виконаних будівельних робіт № 65/06-2009 за червень 2009 року відомо про дані про виконання будівельних робіт, які не були виконаними,а саме:
- поліпшене штукатурення поверхонь стін в середині будівлі цементно-вапняним розчином по каменю та бетону в кількості 37 кв. м. на суми прямих витрат 703,40 грн.;
- поліпшене штукатурення поверхонь стель в середині будівлі цементно-вапняним розчином по каменю та бетону в кількості 256,0 кв. м. на суми прямих витрат 4928,46 грн.;
- протравлення цементної штукатурки нейтралізуючим розчином в кількості 2100 кв.м. на суму прямих витрат 1354,92 грн. ;
- навішування водостічних відливів з виготовленням на місці з драбин та помостів в кількості 16 кв.м. на суму прямих витрат 1145,46 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 8132,43 грн., а з врахуванням комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 21376,14 гривень.
З акту приймання виконаних будівельних робіт № 16/10-2009 за жовтень 2009 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними,а саме:
- улаштування суцільної теплоізоляції та звукоізоляції з плит або матів мінераловатних або скловолокнистих в кількості 312 кв. м. на суми прямих витрат 9914,0грн.;
- шпаклювання стін мінеральною шпаклівкою в кількості 600 кв. м. на суми прямих витрат 14806,00грн. ;
Окрім того, для виконання робіт по шпаклюванню стель використано шпаклівку «Церозит», згідно пред'явленої накладної № 3888 вартістю 1,44 грн. за 1 кг. (без ПДВ), проте, в даному акті приймання виконаних будівельних робіт вказано вартість - 5,90 грн. (без ПДВ), внаслідок чого зайво виставлено Стрілковицькій сільській раді до оплати 7500,00 грн.
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 32220,00 грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 39251,00 гривень.
З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за листопад 2009 року відомо про дані про вартість двох котлів електричних 30 Квт в комплекті із запірною арматурою і фітингами на суму 27015,00 грн.(без ПДВ), проте згідно пред'явленої для звірки накладної №16-08 на придбання котлів, ціна на котли складає 11042,18 грн.( без ПДВ). Внаслідок вищенаведеного приватним підприємством АПТМ «Марко» зайво виставлено до оплати Стрілковицькій сільській раді вартість котлів на суму 19167,60грн.(з ПДВ).
З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за липень 2010 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними,а саме:
- установка котлів опалювальних електричних в кількості 2 шт. на суми прямих витрат 1284,00грн. ;
- поліпшене фарбування стель полівінілацетатними водоемульсійними сумішами по штукатурці в кількості 637,2 кв. м. на суми прямих витрат 16229,00грн. ;
- поручні в кількості 18,36 м на суми прямих витрат 283,00 грн.;
- поліпшене фарбування стель полівінілацетатними водоемульсійними сумішами по штукатурці в кількості 50,0 кв. м. на суми прямих витрат 1273,00грн. ;
- радіатор стальний панельний 22/60/60 в кількості 1 шт.. на суми прямих витрат 791,00грн. ;
- радіатор стальний панельний 22/60/60 в кількості 1шт.. на суми прямих витрат 516,00грн. ;
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 20377,00 грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 31390,80 гривень.
З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за серпень 2010 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними,а саме :
- облицювання поверхонь стін керамічними глазурованими плитками з карнизними, плінтусними і кутовими елементами в житлових будівлях по цеглі і бетону в кількості 140 кв. м. на суми прямих витрат 16369,00грн. ;
- високоякісне фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стін по штукатурці в кількості 1100 кв. м. на суми прямих витрат 27593,00 грн. ;
- високоякісне фарбування полівінілацетатними водоемульсійними сумішами стель по штукатурці в кількості 600 кв. м. на суми прямих витрат 18635,00 грн.;
- заповнення прорізів у кам'яних стінах дверними блоками з металопластику, площа прорізу до 2 кв. м. в кількості 55,3 кв. м. на суми прямих витрат 15362,00 грн. ;
- установлення наличників в кількості 35 м. на суми прямих витрат 424,00 грн. ;
- установлення дверних (віконних) наборів урізних (шпінгалети дверні, ручки-закрутки дверні балконні, ручки-засувки дверні)в кількості 32 шт. на суми прямих витрат 3680,00 грн. ;
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 82063,00грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 135933,92 гривень.
З акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 за жовтень 2010 року відомо про дані про виконання наступних будівельних робіт, які не були виконаними,а саме :
- улаштування покриття з керамічних плиток на розчині в кількості 145 кв. м. на суми прямих витрат 18913,00 грн. ;
- облицювання поверхонь рядовими керамічними глазурованими плитками без карнизних, плінтусних і кутових елементів без установлення плиток туалетного гарнітуру по цеглі і бетону в кількості 37 кв. м. на суми прямих витрат 5085,00 грн. ;
- улаштування покриття сходів з керамічних плиток на розчині в кількості 25 кв. м. на суми прямих витрат 3261,00 грн. ;
- улаштування під покриття підлоги основи із фанери в кількості 268 кв. м. на суми прямих витрат 10215,00 грн.;
- улаштування покриття з штучного паркету без жилок цвяхах в кількості 268 кв. м. на суми прямих витрат 34156,00 грн. ;
Всього по даному акту завищено вартість виконаних робіт на загальну суму прямих витрат 71630,00грн., а з врахуванням загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, комунального податку, податку на додану вартість у вартості придбання матеріалів і послуг, коштів на доплату різниці в розмірі страхових внесків у Пенсійний фонд України, єдиного податку за ставкою 10 відсотків сума завищеної вартості склала 104938,61 гривень.
Крім того, в порушення п. 3.1.18.2 і п. 3.2.12.1 ДБН Д.1.1-1-2000, згідно якого по будовах (об'єктах) будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ і організацій державної власності, розмір прибутку приймається в межах усереднених показників, рекомендованих Держбудом за узгодженням з Мінекономіки, які наведено в Додатку 12 до ДБН Д.1.1-1-2000, в окремих актах виконаних робіт застосував завідомо недостовірний розмір прибутку - 3,38 грн./люд. год., де необхідно було застосувати розмір прибутку - 2,71 грн./люд.год., як для об'єктів комунального майна, внаслідок чого завищив вартість виконаних робіт на суму 5231,00 гр. (в т. ч єдиний податок), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року - 827,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року - 2260,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року - 750,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року - 1349,00 гривень.
Аналогічно, ОСОБА_2 в окремих актах виконаних підрядних робіт всупереч Додатку 13 до ДБН Д.1.1-1-2000 внесено завідомо недостовірний розмір адміністративних витрат - 1,38 грн./люд.год., де необхідно застосувати -1,23 грн./люд.год., як ремонт об'єктів соціальної сфери комунального призначення, внаслідок чого завищено вартість виконаних робіт на суму 1010 грн. ( в т.ч. єдиний податок), а саме : в акті №1 за листопад 2009 року - 160,00 грн., в акті №1 за серпень 2010року - 437,00 грн., в акті №1 за липень 2010 року - 144,00 грн., в акті №1 за жовтень 2010 року - 269,00 гривень. , (т.2 а.с. 3-196),
Вищевказані акти приймання виконаних будівельних робіт, ОСОБА_2 особисто підписав та скріпив печаткою приватного підприємства «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» та передав службовим особам Стрілковицької сільської ради Самбірського району для підписання та перерахування коштів.
Водночас, приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було виконано ряд робіт, не відображених в актах приймання виконаних підрядних робіт.
Згідно акту ревізії використання і збереження бюджетних коштів та майна, достовірності бухгалтерського обліку і фінансової звітності в установах, що фінансуються з бюджету Стрілковицької сільської ради за період з 01.04.2009 по 30.11.2010 № 21-38/2 від 18.01.2011 вбачається, що відповідно до виписок казначейства про рух коштів на реєстраційних рахунках у Самбірському УДК ГУДКУ у Львівській області та платіжних доручень, Стрілковицькою сільською радою перераховано приватному підприємству АПТМ «Марко» за виконані роботи по реконструкції дитячого садка в школу - дитячий садок с. Стрілковичі Самбірського району кошти спеціального фонду по КФК 150101 "Видатки на капітальні вкладення" за КЕКВ 2143 "Реконструкція інших об'єктів в сумі 1317227,41 грн., в тому числі у 2007 році 319915,90 грн., у 2008 році - 399972,84 грн., у 2009 році -199999,81 грн., у 2010 році -397338,86 гривень. За період 2009-2010 років перераховано ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» Стрілковицькою сільською радою 597 338,67 грн.
Згідно акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» за період 2009-2010 років та 1 квартал 2011 року № 07-26/ 13 від 22 квітня 2011 року вбачається, що за період 2009 року на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 106526,48 грн., за період 2010 року - 353973,82 грн. ,а всього за 2009-2010рр. на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі Самбірського району ПП АПТМ «Марко» використано коштів на загальну суму 460 500,3 грн. Із акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ПП «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» №07-26/13 від 22.04.2011 року, вбачається, що перевірено питання документального підтвердження фактично понесених витрат ПП «АПТМ «Марко» в ході виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу дитсадок у с. Стрілковичі Самбірського району за період з 01.01.2009 року по 31.03.2011 року та встановлено, що у 2009 році на виконання робіт підприємством витрачено 106 526 гривень 48 коп., у 2010 році - 353 973 грн. 82 коп., в І кварталі 2011 року - 81 346 грн. 06 коп., а всього за вказаний період підприємством використано коштів на загальну суму 541 846 гривень 36 коп., а в період 2009-2010 рр. - 460 500 гривень 30 коп., (т.6 а.с.32-56).
Отже, внаслідок внесення ОСОБА_2 завідомо неправдивих відомостей щодо виконання окремих будівельних робіт та розміру прибутку і адміністративних витрат в акти приймання виконаних будівельних робіт за червень 2009 - жовтень 2010 року, Стрілковицькою сільською радою Самбірського району безпідставно перераховано приватному підприємству «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» бюджетні кошти на суму 136 838 гривень 37 коп
Із протоколу огляду місця події від 11.01.2011 року та протоколу огляду речових доказів - документів, вилучених у Стрілковицькій сільській раді Самбірського району від 22.04.2011 року, вбачається, що акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за період 2009-2010рр., на підставі яких здійснювалась оплата робіт по реконструкції дитячого садка. В актах внесено дані про виконання робіт, які не підтверджено контрольними обмірами під час ревізії КРВ. Акти приймання виконаних будівельних робіт підписані від імені директора ПП «АПТМ «Марко» ОСОБА_2 та Стрілковицького сільського голови ОСОБА_3, (т.1 а.с. 7-9).
Згідно довідки по ПП «АПТМ «Марко» вбачається, що керівником приватного підприємства «АПТМ «Марко» є ОСОБА_2, (т.1 а.с.75).
Із протоколу обшуку від 18.03.2011 року та протоколу огляду речових доказів - документів від 22.04.2011 року, вилучених у ПП «АПТМ «Марко», вбачається, згідно п.1.3 статуту, засновником (власником) підприємства є громадянин ОСОБА_2, ідентифікаційний код - НОМЕР_1, паспорт НОМЕР_2, виданий Самбірським МВ УМВС України у Львівській області 28 квітня 1998 року. Відповідно до п.6.1 статуту управління та контроль за діяльністю підприємства здійснюють засновник та директор. Пунктом 6.2.1 статуту передбачені виключні повноваження засновника, серед яких визначення порядку використання прибутку. Відповідно до п.6.2.3 статуту, засновник може прийняти рішення про передачу частини своїх повноважень до компетенції Директора. Засновник сам може бути директором.
Відповідно до п.6.3 статуту, Директор призначається та звільняється з займаної посади згідно з рішенням засновника. Пункт 6.3.1 статуту передбачено повноваження директора, зокрема на оперативне керівництво поточною діяльністю підприємства, укладення від імені договорів, розпорядження коштами підприємства, прийняття та звільнення з роботи працівників підприємства і ін.
Згідно акту проведення звірки взаєморозрахунків від 06.01.2011 року проведено звірку розрахунків між Стрілковицькою сільською радою Самбірського району та приватним підприємством «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» та встановлено позитивне сальдо на користь сільської ради на суму 358 299,07 гривень.
Згідно протоколу виїмки від 21.03.2011 року та протоколом огляду речового доказу від 22.04.2011 року - наказів по ПП «АПТМ «Марко» за 2005-2010рр., відомо, що всі накази підписані ОСОБА_2 як керівником (директором) ПП «АПТМ «Марко», (т.5 а.с.178-180).
Із копії рішення Стрілковицької сільської ради Самбірського району №2 від 11.04.2006 року «Про визнання повноважень сільського голови Стрілковицької сільської ради», вбачається, що повноваження Стрілковицького сільського голови ОСОБА_3 обраної 26 березня 2006 року, слід вважати чинними з 11 квітня 2006 року, (т.1 а.с.138).
Згідно копії рішення Стрілковицької сільської ради Самбірського району №2 від 16.11.2010 року «Про визнання повноважень сільського голови Стрілковицької сільської ради», відомо, що повноваження Стрілковицького сільського голови ОСОБА_3 обраної 30 жовтня 2010 року, слід вважати чинними з 16 листопада 2010 року, (т.1 а.с.139).
Із акту ревізії №21-38/2 від 12.04.2011 року окремих питань використання і збереження бюджетних коштів та майна в Стрілковицькій сільській раді за період з 30.11.2010 року по 12.04.2011 року та долучених до нього матеріалів, вбачається, що підтверджено виконання впродовж січня-березня 2011 року підрядною організацією робіт по реконструкції дитячого садка в школу-дитсадок на загальну суму 344 583 гривні 26 коп., (т.5 а.с.36-90).
Згідно акту б/н приймання виконаних будівельних робіт за березень 2011 року, відомо, що додатково прийнято та підписано замовником виконання робіт у відшкодування заподіяних збитків на суму 5364 гривні 79 коп., (т.5 а.с.229-231).
Із висновку № 3641 судової почеркознавчої експертизи від 04 жовтня 2011 року вбачається,що підписи від імені ОСОБА_2 розташовані в графі АПТМ « Марко» перед прізвищем ОСОБА_2 на акті проведення звірки розрахунків від 06.01 2011 року та у верхньому правому куті першої сторінки акта контрольних обмірів фактично виконаний робіт від 06.01 2011 року після слів Погоджено керівник АПТМ « Марко» ОСОБА_2 виконані однією особою.
Підписи від імені ОСОБА_2 розташовані в графі Керівник АПТМ « Марко» перед прізвищем ОСОБА_2 на акті звірки розрахунків від 06.01 2011 року та у верхньому правому куті першої сторінки Акта контрольних обмірів фактично виконаних робіт від 06.01 2011 року після слів « Погоджено керівник АПТМ « Марко « ОСОБА_2 і експериментальні зразки підписів ОСОБА_2 наявні у матеріалах справи виконані різними особами.
Із висновку судової будівельно-технічної експертизи 4503 від 27.04 2011 року вбачається ,що ринкова вартість виконаних робіт на об»єкті «Реконструкція дитячого садка в школу-дитсадок в с. Стрілковичі» становить 824309 гривень.
Оцінюючи всі зібрані та перевірені у судовому засіданні докази суд вважає доведеною винуватість підсудного ОСОБА_2 у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем у великих розмірах, а саме грошовими коштами Стрілковицької сільської ради на суму 136838 гривень37 коп., а тому кваліфікація його дій за ч.4 ст.191 КК України є вірною.
Крім того, суд вважає доведеною винуватість підсудного ОСОБА_2 в умисному внесенні в офіційні документи завідомо неправдивих відомостей,складанні та видачі завідомо неправдивих офіційних документів,що спричинило тяжкі наслідки, а тому кваліфікація його дій за ч.2 ст.366 КК України є вірною.
Невизнання своєї винуватості підсудним ОСОБА_2 суд розцінює як намагання уникнути кримінальної відповідальності за скоєне.
Суд відхиляє показання підсудного ОСОБА_2 в заперечення своєї вини у скоєнні інкримінованих йому злочинів та про те, що показання на попередньому слідстві він давав в зв»язку з тим, що до нього застосовувався психологічний тиск та вважає їх недостовірними, а надає віри його показанням , даних ним під час досудового слідства про обставини скоєння злочину.
Так , на досудовому слідстві підсудний ОСОБА_17 ствердив,що Приватне підприємство «Архітектурна проектна творча майстерня «Марко» було визнано переможцем тендеру. На підставі проведеної процедури відкритих торгів на виконання робіт по реконструкції дитячого садка в школу - садок в с. Стрілковичі Самбірського району, Стрілковицькою сільською радою в особі сільського голови ОСОБА_3, укладено договір підряду від 16 липня 2007 року № 01/07-2007 з приватним підприємством «АПТМ «Марко».
До вказаного договору підряду на протязі 2008 та 2010 року було укладено між ОСОБА_2 та сільською головою ще три додатки, які фактично стосувались відповідних змін до сум фінансування по даному об'єкту по роках.
Крім того, на виконання робіт по добудові до існуючої будівлі школи-дитсадочку одноповерхової споруди пральні та влаштування приміщення паливної, системи опалення Стрілковицькою сільською радою, в особі сільського голови ОСОБА_3 та приватним підприємством АПТМ «Марко» укладено договір від 01 жовтня 2010 року №01/09-2010.
У 2009 році ПП «АПТМ «Марко» було виконано робіт згідно з актами приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в на загальну суму близько 200 000 гривень, які були оплачені сільською радою впродовж червня - листопада 2009 року.
У 2010 році ПП «АПТМ «Марко» було виконано робіт згідно з актами приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в на загальну суму близько 400 000 гривень, які були оплачені сільською радою впродовж серпня - листопада 2010 року.
З даними контрольних обмірів, проведених в ході ревізії КРВ у Стрілковицькій сільській раді в період грудня 2010 - січня 2011 років, зокрема щодо обсягів та вартості недовиконаних робіт, згідний.
З приводу завищення обсягів та вартості виконаних робіт, що відображенні в актах приймання виконаних підрядних будівельних робіт за 2009-2010рр. показав ,що у вересні 2008 році на вимогу ДЗ «Самбірська районна санітарно-епідеміологічна станція» та органу енергозбереження було здійснено поправку до проекту, що не була передбачена кошторисом щодо утеплення фасадів, заміни покриття із шиферу на металевий профнастил, добудову пральні та паливної разом із заміною системи опалення із дротової електричної на водяну в трубах. Це відповідно призвело до поправки кошторисної вартості. Однак, дозвіл на виконання перелічених робіт сільською радою був отриманий 19 листопада 2010 року. Проте, ці роботи потрібно було робити в першу чергу, оскільки від них технологічно залежали інші роботи.
У зв'язку з цим, витратна частина робіт зросла і відповідно кошти на ці роботи були включені в акти приймання виконаних підрядних робіт тими видами робіт, що не були виконані або не були докінчені, однак на них вже був дозвіл.
Тобто, приватним підприємством «АПТМ «Марко» впродовж 2009-2010рр. було виконано ряд робіт, зокрема було проведено добудову паливної, пральні, заміна покриття профнастилом, утеплення та впорядкування фасаду, заміна дротового опалення на водяне трубне, однак дані види робіт не могли бути відображенні в актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, оскільки на той час на них не був ще готовий дозвіл і інші документи необхідні для органів казначейства для фінансування.
У зв'язку з такою ситуацією і неможливістю подальшого виконання робіт без фінансування та порушення технологій будівництва (об'єкт мусів опалюватися), ОСОБА_2 прийняв рішення включити в акти форми КБ-2в ті роботи, які ще не були виконані або частково були виконані, однак при належному фінансуванні, підприємство могло їх виконати до кінця 2010 року, що ї було частково зроблено та відображено в актах форми КБ-2в за січень та лютий 2011 року.
Щодо завищення обсягів та вартості робіт в актах форми КБ-2в за 2009 рік, то такі були допущені не з корисливих мотивів. Також з приводу завищення розміру адміністративних витрат за розміру прибутку, то такі також були допущені помилково.
Отримані впродовж 2009-2010рр. від Стрілковицької сільської ради Самбірського району кошти в сумі біля 600 000 гривень були використанні на придбання матеріалів, виплату заробітної плати, оплату електроенергії, виплату винагороди по цивільно-правових договорах, сплату податків по даному об'єкту, оскільки впродовж 2009-2010рр. приватним підприємством «АПТМ «Марко» інших будівельних робіт не проводилось.
Так, зокрема, згідно опрацьованих первинних бухгалтерських документів, що підтверджують використання отриманих від сільської ради коштів, витрати підприємства з 01.07.2009 року по 12.04.2011 року склали 544 984 гривні 86 коп.
Акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в складав ОСОБА_2 особисто, він також особисто їх підписував та завірив печаткою ПП «АПТМ «Марко»
Визнав вину частково, в тому, що умисно, однак без мети заволодіння бюджетними коштами, вніс в акти приймання виконаних будівельних робіт за червень 2009- жовтень 2010 року недостовірні дані про виконання окремих робіт, факт завищення яких встановлено актом ревізії КРВ. Отримані від Стрілковицької сільської ради Самбірського району кошти в сумі 582 121 гривень 67 коп., як оплату за виконані будівельні роботи за період червня 2009 - жовтня 2010 року, ОСОБА_2 використав на потреби вказаної реконструкції і будь-якими коштами не заволодів і їх не привласнював.
Покази ОСОБА_2 на досудовому слідстві стверджуються дослідженими у судовому засіданні доказами , актами ревізій ,актами контрольних обмірів,показами свідків ОСОБА_5--- , ОСОБА_8---і, ОСОБА_11---, ОСОБА_14---, яким суд надає віри і які підтверджуються іншими дослідженими у судовому засіданні доказами.
Обираючи покарання підсудному ОСОБА_2 суд враховує ступінь тяжкості скоєних ним злочинів,особу підсудного, який вперше притягається до кримінальної відповідальності, виключно позитивно характеризується по місцю проживання та праці.
Як пом»якшуючі відповідальність обставини суд враховує виключно позитивні характеристики підсудного ОСОБА_2, сприяння у розкритті злочину ,відшкодування збитків та усунення заподіяної шкоди.
Обтяжуючих відповідальність обставин судом не встановлено.
За таких обставин суд вважає за можливе обрати підсудному ОСОБА_2 покарання у виді позбавлення волі, яке є необхідне і достатнє для його виправлення та попередження нових злочинів.
Оскільки ОСОБА_2 призначається покарання у виді позбавлення волі, та ураховуючи те, що ОСОБА_2хоч і винуватості своєї у скоєнні злочинів не визнав,але до кримінальної відповідальності не притягався, виключно позитивно характеризується по місцю проживання та праці, сприяв розкриттю злочину, по справі усунено заподіяну шкоду та відшкодовано матеріальні збитки, суд дійшов до висновку про можливість виправлення ОСОБА_2 без відбування покарання, а тому є підстави звільнити його від відбування покарання з випробуванням та застосувати при призначенні покарання ст.75 КК України.
Органами досудового слідства дії ОСОБА_3 кваліфіковано за ч.2 ст.364 КК України як зловживання службовою особою службовим становищем,тобто ,умисне ,в інтересах третіх осіб , використання службового становища всупереч інтересам служби ,що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам та спричинило тяжкі наслідки та за ч.2 ст.366 КК України ,тобто умисне внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей,складанні та видачі завідомо підроблених документів,що спричинило тяжкі наслідки.
В судовому засіданні не знайшло свого підтвердження скоєння ОСОБА_3 злочинів передбачених ч.2 ст.364 та ч.2 ст.366 КК України.
Суд вважає .що дії підсудної ОСОБА_3 слід кваліфікувати за ч.2 ст.367 КК України як службова недбалість,тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов»язків через несумлінне ставлення до них,що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.
Обираючи покарання підсудній ОСОБА_3суд враховує тяжкость скоєного нею злочину,особу підсудної , яка вперше притягається до кримінальної відповідальності, виключно позитивно характеризується по місцю проживання та праці, є інвалідом 111 групи та матір»ю- героїнею, особою пенсійного віку.
Як пом»якшуючі відповідальність обставини суд враховує виключно позитивні характеристики підсудної ОСОБА_3, сприяння у розкритті злочину ,відшкодування збитків та усунення заподіяної шкоди.
Обтяжуючих відповідальність обставин судом не встановлено.
За таких обставин суд вважає за можливе обрати підсудній ОСОБА_3 покарання у виді позбавлення волі, яке є необхідне і достатнє для її виправлення та попередження нових злочинів.
Оскільки ОСОБА_3 вчинила злочин ,що відноситься до злочинів середньої тяжкості,є інвалідом 111 групи,досягла віку понад 55 років ,суд вважає за необхідне застосувати до неї п. г та п. ґ ст.1 Закону України « Про амністії у 2011 році» .
Судових витрат по справі немає.
Цивільний позов не заявлено.
Речові докази слід зберігати в матеріалах справи.
Керуючись ст.ст. 323, 324 КПК України, суд,
засудив:
ОСОБА_2 визнати винуватим у вчиненні злочину .передбаченого ч.4 ст.191 КК України і засудити його за цією статтею до 5 років позбавлення волі з позбавленням права займати посади , пов»язані з організаційно-господарськими та адміністративними функціями терміном на 3 (три ) роки
ОСОБА_2 визнати винуватим у вчиненні злочину .передбаченого ч.2 ст.366 КК України і засудити його за цією статтею до 2 років позбавлення волі з позбавленням права займати посади , пов»язані з організаційно-господарськими та адміністративними функціями терміном на 2 (два ) роки
На підставі ст.. 70 КК України шляхом поглинання менш суворого покарання більш суворим визначити до відбуття покарання 5 років позбавлення волі з позбавленням права займати посади , пов»язані з організаційно-господарськими та адміністративними функціями терміном на 3( три) роки іспитового .
На підставі ст..75 КК України звільнити ОСОБА_2 від відбування покарання з випробуванням з іспитовим строком на 2(два ) роки,якщо він протягом визначеного судом іспитового строку не вчинить нового злочину та виконає покладені на нього обов»язки.
На підставі ст. п.3та 4 ст.76 КК України
Запобіжний захід ОСОБА_2 до вступу вироку в законну силу залишити підписку про невиїзд.
ОСОБА_3 визнати винуватою у вчиненні злочину передбаченого ч.2 ст.367 КК України і засудити її за цією статтею до 3 років позбавлення волі з позбавленням права займати посади , пов»язані з організаційно-господарськими та адміністративними функціями терміном на 3 (три ) роки.
На підставі ст.1 п.»г»та п. ґ Закону України « Про амністію в 2011 році» звільнити ОСОБА_3 від призначеного покарання.
Запобіжний захід ОСОБА_3 підписку про невиїзд -скасувати.
Вирок може бути оскаржений до апеляційного суду Львівської області через Самбірський міськрайонний суд протягом 15 діб з часу проголошення,
Суддя
Суд | Самбірський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2012 |
Оприлюднено | 11.02.2013 |
Номер документу | 29040722 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Самбірський міськрайонний суд Львівської області
Кунцік О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні