ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
29 січня 2013 р. Справа № 802/132/13-а
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Альчука Максима Петровича , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом : заступника прокурора міста Вінниці в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до : відкритого акціонерного товариства "Теплицький завод "Зоря"
про : стягнення штрафу
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся заступник прокурора в місті Вінниці в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Теплицький завод "Зоря" про стягнення штрафу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в порушення законодавства України про цінні папери та фондовий ринок, не сплачено застосований постановою про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, штраф у встановлений законом строк.
Оскільки сума позову ґрунтується на рішенні позивача, щодо якого завершився встановлений строк оскарження, судом в порядку ст. 183-2 КАС України при розгляді даної справи застосоване скорочене провадження.
Ухвалою суду від 16.01.2013 року, яку згідно поштового повідомлення відповідач отримав 17.01.2013 року, останньому встановлено строк для подачі заперечень проти позову. В десятиденний термін з дня її одержання ВАТ "Теплицький завод "Зоря" своїм правом заперечити проти позовних вимог не скористався, хоча і заяви про визнання позову через канцелярію суду теж подано не було.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, оцінивши надані докази, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку про задоволення позову, з наступних підстав.
Згідно із абзацом 2 статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Частиною 3 ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено, що акції існують виключно у бездокументарній формі.
Другим реченням ч.2 ст.20 Закону України "Про акціонерні товариства" визначено, що акції існують виключно в бездокументарній формі.
Згідно пункту 1.11 Положення про порядок переведення випуску іменних акцій документарної форми існування у бездокументарную форму існування, затвердженого Рішенням ДКЦПФР №98 від 30.06.2000 ( із змінами та доповненнями) при переведенні випуску іменних акцій документарної форми існування у бездокументарную форму існування емітент повинен здійснити сукупність дій, зокрема, здійснити в ДКЦПФР заміну свідоцтва про реєстрацію випуску акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування.
Пунктом 4.10 вищезазначеного положення передбачено, що після отримання від емітента копії глобального сертифіката реєстроутримувач протягом наступного робочого дня зобов'язаний подати до територіального органу ДКЦПФР за місцезнаходженням емітента, зокрема, інформацію про депонування глобального сертифікату.
Пунктом 5 розділу ХVII "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про акціонерні товариства" передбачено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
З матеріалів справи вбачається, що центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було виявлено порушення відповідачем вимог чинного законодавства про цінні папери, про що уповноваженою особою Комісії 07.05.2011 року винесено розпорядження № 90-ВІ про усунення порушень законодавства про цінні папери із терміном виконання до 05.01.2012 року.
Відповідно до вимог п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Станом на 03.07.2012 року відповідач вищезазначене розпорядження не виконав та не надав будь-якої інформації про стан його виконання, клопотання про продовження терміну виконання розпорядження із наданням підтверджуючих документів у термін від товариства не надходило.
В зв'язку з ухиленням від виконання розпорядження НКЦПФР у відношенні ВАТ "Теплицький завод "Зоря" 03.07.2012 року складено акт № 1064-ЦД-1-Е про порушення на ринку цінних паперів (а.с. 7).
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачена відповідальність юридичних осіб за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Постановою № 1046-ЦД-1-Е від 12.07.2012 року до відповідача застосована санкція у вигляді накладення штрафу в сумі 17000 грн. за невиконання розпорядження (а.с. 5).
Відповідно до розділу 18 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007 року, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Позивачем направлявся рекомендованим листом один примірник постанови про накладення штрафу щодо відповідача, що підтверджується реєстром відправлення та фіскальним чеком від 18.07.2012 року (а.с. 9).
Відповідачем постанову центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій у встановленому порядку не оскаржено, штраф у встановлений термін не сплачено, відтак позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Згідно із ст. ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Теплицький завод "Зоря" (23800, Вінницька область, смт. Теплик, вул. Фрунзе, 3, код ЄДРПОУ 14311658) на користь Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106, банк одержувач: УДКСУ у Вінницькій області, р/р 31113106700497, МФО 802015, код ЄДПРОУ 37337576, державний бюджет - Теплицький район) штраф в сумі 17000 грн.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя /підпис/ Альчук Максим Петрович
З оригіналом вірно:
Суддя:
Секретар:
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 05.02.2013 |
Номер документу | 29064657 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні