ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/3987/12
"10" грудня 2012 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Мандзія О.П.
при секретарі Бойко Н.Б.
за участю:
прокурора Халанич Г.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за адміністративним позовом прокурора м. Тернополя в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі структурного підрозділу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Тернопільській області до товариства з обмеженою відповідальністю ВКП «Траверс» про стягнення фінансових санкцій на суму 1700 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Тернополя в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі структурного підрозділу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Тернопільській області (надалі позивач) звернувся з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю ВКП «Траверс» (надалі відповідач) про стягнення штрафних санкцій на суму 1700 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що на підставі акту перевірки від 19.07.2012 року №053463 територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Тернопільській області щодо відповідача 14.08.2012 року винесено постанову №144409 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 1700 грн. на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з мотивів, передбачених у позові, просив позов задоволити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, клопотань про розгляд справ за його відсутності не надходило. Суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача на підставі наявних доказів відповідно до ч.4 ст.128 КАС України.
Заслухавши в судовому засіданні думку прокурора, оцінивши наявні у справі докази, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних міркувань.
Відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України № 1190 від 08.09.2004 року «Про утворення Головної державної інспекції на автомобільному транспорті» урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Міністерства транспорту та зв'язку і йому підпорядковується, є головна державна інспекція на автомобільному транспорті (Головавтотрансінспекція). Згідно з п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті» органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим в містах Києві та Севастополі.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).
Статтею 6 Закону № 2344-III встановлено, що у рядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільними перевізниками, які не одержали відповідної ліцензії та ліцензійних карток на транспортні засоби, що при цьому використовуються, який здійснюється на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки та висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів.
Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
У ст.1 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами.
Згідно з пп. 3, 21, 27 «Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 8 листопада 2006 року, є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління є органом державного контролю на автомобільному транспорті. Державний контроль здійснюється посадовими особами органу шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. При виявленні порушення законодавства складається акт, на підставі якого керівник органу державного контролю виносить постанову про застосування фінансових санкцій, що є обов'язковою для виконання.
Згідно ст. 48 Закону України N 2344-III автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські та вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Відповідно до п. 6.3. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів затверджений Наказом Мінтрансзв'язку України №340 від 07.06.2010 року, водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку.
Судом встановлено, що посадовими особами Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Львівській області 19.07.2012 року проведено перевірку транспортного засобу марка ISUZU NQR 71p, д.н.з. ВО 6088 АІ, яким керував водій Вага Л.О.
Складеним актом проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №053463 від 19.07.2012 року (а.с. 8) зафіксовано, що при наданні послуг з перевезень вантажу згідно ТТН №2793 від 18.07.2012 року від ТзОВ «Торгівельний дім Юлан» без оформлення документів передбачених ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме індивідуальної контрольної книжки обліку робочого часу та відпочинку водія.
З актом перевірки від 19.07.2012 року водій Вага Л.О. ознайомлений, у письмових поясненнях вказав, що книга режиму праці та відпочинку знаходиться на підприємстві.
Повідомлення для участі в розгляді справи щодо порушення законодавства про автомобільний транспорт направлялось ТОВ ВКП «Траверс» рекомендованим листом, що підтверджується копією повідомлення від 31.07.2012 року, долученого до матеріалів справи.
У зв'язку з вищевикладеним, суд вважає, що водій під час надання послуг з перевезень вантажів повинен був мати при собі індивідуальну контрольну книжку та пред'явити її уповноваженим особам, які здійснювали перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час проведення перевірки.
Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення, викладені у цій статті, мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.
Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Тернопільській області, щодо відповідача 14.08.2012 року винесено постанову №144409 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 1700 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Повідомленням Територіального управління Головної Державної інспекції на автомобільному транспорті у Тернопільській області від 14.08.2012 року відповідача сповіщено про винесену постанову про застосування фінансових санкцій від 14.08.2012 року №144409 на суму 1700 грн.
Оскільки фінансові санкції застосовуються до автомобільних перевізників, яким в даному випадку є ТОВ ВКП «Траверс» як власник транспортного засобу, то суд приходить до висновку, що до позивачем правомірно винесено постанову №144409 від 14.08.2012 року про застосування фінансових санкцій до відповідача на загальну суму 1700 грн. за порушення, передбачене абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Окрім цього, при проведені перевірки водій у акті не вказав про наявність у нього індивідуальної контрольної книжки, та не заперечив фактів викладених у акті. Інших доказів про спростування вказаних обставин, позивачем не надано, а судом не встановлено.
Як вбачається з матеріалів справи, посадовими особами відповідача при розгляді матеріалів перевірки, враховані всі наявні, на час розгляду, обставини, які б свідчили про надання позивачем послуг щодо перевезень вантажу без додержання вимог спеціального законодавства.
Виходячи з вищенаведеного, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані в установленому порядку відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до ст. 94 КАС України судовий збір та судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 17, 18, 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ВКП «Траверс» (код 33456094) 1700 грн . (одну тисячу сімсот гривень) фінансових санкцій в дохід Державного бюджету України на рахунок управління Державного казначейства у м. Тернополі в Головному управлінні Державного казначейства України у Тернопільській області на р/р № 31118106700002, МФО 838012, код платежу: 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», код одержувача 37977726.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, визначені ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Мандзій О.П.
копія вірна
Суддя Мандзій О.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2012 |
Оприлюднено | 07.02.2013 |
Номер документу | 29106652 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мандзій О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні