Рішення
від 01.02.2013 по справі 5017/3713/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" лютого 2013 р.Справа № 5017/3713/2012

За позовом: Прокурора Фрунзівського району, в інтересах держави в особі, якою є Державна інспекція сільського господарства в Одеській області;

до відповідачів: 1. Селянського фермерського господарства "Універсал плюс";

2. Фрузівської районної державної адміністрації Одеської області;

3. Відділу державного земельного агентства у Фрунзівському районі Одеської області;

4. Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру";

про визнання договору оренди земельної ділянки недійсним та застосування наслідків недійсного правочину, скасування державної реєстрації договору оренди земельної ділянки, визнання незаконним та скасування рішення державної адміністрації.

Суддя Власова С.Г.

Представники:

Від прокурора: Доброжан Н.І (за посвідченням);

Від позивача : Каряжа О.Р. (за довіреністю);

Від відповідачів: 1. Селянського фермерського господарства "Універсал плюс": не з'явився;

2. Фрузівської районної державної адміністрації Одеської області: не з'явився;

3. Відділу державного земельного агентства у Фрунзівському районі Одеської області: не з'явився;

4. Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру»: Осипова Т.В. (за довіреністю);

В засіданні приймали участь:

Від прокурора: Доброжан Н.І (за посвідченням);

Від позивача Державна інспекція сільського господарства в Одеській області: не з'явився; Від відповідачів: 1. Селянського фермерського господарства "Універсал плюс": не з'явився;

2. Фрузівської районної державної адміністрації Одеської області: не з'явився;

3. Відділу державного земельного агентства у Фрунзівському районі Одеської області: не з'явився;

4. Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру»: Осипова Т.В. (за довіреністю);

СУТЬ СПОРУ: 18.12.2012р. за вх. №6003/2012 Прокурор Фрунзівського району, в інтересах держави в особі, якою є Державна інспекція сільського господарства в Одеській області звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до відповідачів Селянського фермерського господарства "Універсал плюс", Фрузівської районної державної адміністрації Одеської області, Відділу державного земельного агентства у Фрунзівському районі Одеської області, Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" про визнання договору оренди земельної ділянки недійсним та застосування наслідків недійсного правочину, скасування державної реєстрації договору оренди земельної ділянки, визнання незаконним та скасування рішення державної адміністрації.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 20.12.2012р. було порушено провадження у справі, справі присвоєно №5017/3713/2012.

Прокурор на позовних вимогах наполягає.

Позивач на позовних вимогах наполягає.

Відповідач Селянське фермерське господарство "Універсал плюс" позовні вимоги визнає у повному обсязі та просить розглядати справу без його участі про що 28.12.2012р. за вх.суду№39858/2012 надав заяву про визнання позовних вимог.

Відповідач Фрузівська районна державна адміністрація Одеської області позовні вимоги визнає у повному обсязі та просить розглядати справу без участі представників про що 14.01.2013р. за вх.суду№924/2013 надав заяву про визнання позовних вимог.

Відповідач Відділ державного земельного агентства у Фрунзівському районі Одеської області в заяві про визнання позовних вимог від 14.01.2013р. за вх.суду№1103/2013 зазначив , що договір оренди земельної ділянки від 22.02.2005р. зареєстровано з порушеннями вимог чинного законодавства .

Відповідач Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" проти позовних вимог заперечує про що 01.02.2013р. за вх.суду№3597/2013 надав відзив на позовну заяву.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд встановив наступне:

В ході проведення прокуратурою Фрунзівського району Одеської області перевірки було встановлено порушення вимог земельного законодавства під час укладання договору оренди земельної ділянки від 22.02.2005р. між СФГ "Універсал плюс" та Фрузівською районною державною адміністрацією Одеської області.

17.02.2005р. Фрузівською районною державною адміністрацією Одеської області було прийнято розпорядження №70, яким СФГ "Універсал плюс" було надано в оренду земельну ділянку площею 88,98га , строком на 45 років із земель запасу Карабанівської сільської ради для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, встановлено розмір орендної плати та порядок її внесення, на голову СФГ "Універсал плюс" покладено обов'язок з виготовлення проекту відведення земельної ділянки.

На виконання зазначеного розпорядження 22.02.2005р. між Фрузівською районною державною адміністрацією Одеської області (Орендодавець) та СФГ "Універсал плюс" (Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, згідно умов якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на землях запасу Карабанівської сільської ради Фрунзівського району, площею 88,98га у тому числі ріллі, строком на 45 років. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 61431,00грн.

Згідно до п.9-11 договору, орендна плата становить 90,00грн.за 1га. Обчислення розміру орендної плати здійснюється з урахуванням індексу інфляції та вноситься щоквартально до 1 листопада кожного року.

Прокурор вважає, що Фрузівська районна державна адміністрація Одеської області передала СФГ "Універсал плюс" земельну ділянку державної власності площею 88,98га у тому числі рілля у строкове платне користування для товарного сільськогосподарського виробництва на території Карабанівської сільської ради з порушеннями вимог земельного законодавства, і тому звернувся в інтересах держави в особі Державна інспекція сільського господарства в Одеській області до суду з позовною заявою, в якій просить суд:

- визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Фрузівської районної державної адміністрації Одеської області №70 від 17.02.2005р. в частині передачі земельної ділянки в оренду та зобов'язання державного реєстратора Фрунзівського районного відділу Одеської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" здійснити державну реєстрацію договору оренди;

- визнати недійсним та припинити на майбутнє договір оренди земельної ділянки укладений між Фрузівською районною державною адміністрацією Одеської області та Селянським фермерським господарством "Універсал плюс" від 22.02.2005р., який зареєстровано 24.02.2005р. Фрунзівським районним відділом Одеської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" в державному реєстрі земель за №040553600002;

- зобов'язати Відділ Держкомзему у Фрунзівському районі Одеської області скасувати в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі запис №01040553600003 та в Державному земельному кадастрі відповідні записи про реєстрацію договору выд 24.02.2005р. на право оренди на земельну ділянку площею 88,98га, яка розташована на території Карабанівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області;

- зобов'язати Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" скасувати реєстрацію в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних про право СФГ "Універсал Плюс" на земельну ділянку загальною площею 88,98га, яка розташована на території Карабанівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області.

Державна інспекція сільського господарства в Одеській області позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач СФГ "Універсал Плюс" позовні вимоги визнає у повному обсязі.

Відповідач Фрузівська районна державна адміністрація Одеської області позовні вимоги визнає у повному обсязі посилаючись на те, що договір оренди земельної ділянки укладено з порушенням вимог законодавства, додержання яких э необхідною умовою чинності правочину.

Відповідач Фрузівська районна державна адміністрація Одеської області позовні вимоги щодо скасування державної реєстрації договору оренди земельної ділянки визнає у повному обсязі.

Відповідач Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" проти позовних вимог щодо скасування реєстрації в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних про право СФГ "Універсал Плюс" на земельну ділянку загальною площею 88,98га, яка розташована на території Карабанівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області заперечує посилаючись на те, що 01.01.2013р. набули чинності Закон України "Про державний земельний кадастр" та Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Указом Президента України від 06.04.2012 року № 401/2011 затверджено положення про Державну реєстраційну службу України, відповідно до якого державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади.

Порядок надання інформації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень Державного реєстру прав регулюється ст. 28 вказаного Закону.

З огляду на викладене Відповідач зауважує, що з набуттям чинності Законів України "Про державний земельний кадастр" та "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", з 01.01.2013 року, втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 09.09.2009р. № 1021 "Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі", відповідно до якої Поземельна Книга та Книга записів в електронному вигляді велась структурними підрозділами державного підприємства "Центр державного земельного кадастру"- адміністратора автоматизованої системи державного земельного кадастру.

Враховуючи вищевикладене, державне підприємство "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії не має повноважень щодо скасування реєстрації в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних, зазначених Позивачем в позові.

Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.

Розпорядженням №70 від 17.02.2005р. Фрузівської районної державної адміністрації Одеської області СФГ "Універсал плюс" було надано в оренду земельну ділянку площею 88,98га , строком на 45 років із земель запасу Карабанівської сільської ради для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, встановлено розмір орендної плати та порядок її внесення, на Голову СФГ "Універсал плюс" покладено обов'язок з виготовлення проекту відведення земельної ділянки.

На виконання розпорядження 22.02.2005р. між Фрузівською районною державною адміністрацією Одеської області (Орендодавець) та СФГ "Універсал плюс" (Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, згідно умов якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на землях запасу Карабанівської сільської ради Фрунзівського району, площею 88,98га у тому числі рілля, строком на 45 років. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 61431,00грн.

Частиною 1 ст. 123 Земельного кодексу України, передбачено, що надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади за проектами відведення цих ділянок.

Відповідно до ч. 1 ст. 50 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.

Згідно до ч. 4 ст. 16 Закону України "Про оренду землі" та п. 2, п. 9 "Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 677, проект відведення земельної ділянки не розробляється виключно в разі, якщо земельна ділянка, межі якої значено в натурі (на місцевості), надається у користування або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення, а також проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує із землевласником або землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом, санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини.

Таким чином Рішення про передачу земельної ділянки прийняте на користь СФГ "Універсал-плюс" до розроблення та погодження проекту землеустрою з відведення земельної ділянки в оренду, в якому визначено, що земельна ділянка має бути передана громадянину Коваленко О.В. тобто фізичній особі, а не юридичній та вказаним рішенням зобов'язано державного реєстратора Фрунзівського районного відділу Одеської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру державному комітеті України по земельних ресурсах" здійснити державну реєстрацію договору в той час, як компетенція голови адміністрації не поширюється на вказаного суб'єкта (органи влади) суперечать приписам ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України, ч. 1 ст. 50 Закону України "Про землеустрій" та ч. 4 ст. 16 Закону України "Про оренду землі".

Договір оренди земельної ділянки укладений між Фрузівською районною державною адміністрацією Одеської області (Орендодавець) та СФГ "Універсал плюс" суперечить вимогам законодавства, додержання яких є необхідною умовою чинності правочину.

Судом встановлено, що згідно відповіді відділу Держкомзему №25-01-08/1106 від 23.08.2012 додатки до договору для проведення державної реєстрації договору не надавались, землевпорядна документація (технічна документація), щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду на користь СФГ "Універсал-плюс" не розроблялась.

Згідно п. 1 ч. 1 та ч. 4 ст. 15 Закону України "Про оренду землі"(зі змінами та доповненнями станом на 23.12.2004), істотними умовами договору оренди землі є об'єкт оренди (місце розташування, розмір земельної ділянки) та невід'ємною частиною договору оренди землі є: план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду; кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі об'єкта оренди; проект відведення земельної ділянки у випадках, передбачених Законом України "Про оренду землі".

Аналогічні умови містяться в нормі 3 розділу "Прикінцеві положення" договору оренди земельної ділянки від 22.05.2012, який укладений між СФГ "Універсал-Плюс" та Фрунзівською районною державною адміністрацією Одеської області.

Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України "Про оренду землі" та п. 2 "Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 677, визначено що проект відведення земельної ділянки не розробляється виключно в разі, якщо земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у користування або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення.

Однак, межі земельної ділянки площею 88,98 га, які визначені як єдиний предмет договору оренди землі від 22.02.2005, який розташовано на території Карабанівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області в натурі не визначались.

Отже, передумовою передачі в користування земельної ділянки на території Карабанівської сільської ради Фрунзівського району площею 88,98 га (ріллі) мав бути виготовлений проект землеустрою з відведення в оренду земельної ділянки площею 88,98 га на користь СФГ "Універсал-плюс", який до цього часу не виготовлений та не затверджений.

Відсутність плану (схеми) земельної ділянки, яка передається в оренду, кадастрового плану земельної ділянки, акту визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), акту приймання-передачі об'єкта оренди, які мають бути невід'ємними частинами договору не дають можливості визначити місце розташування об'єкту оренди - земельної ділянки, виключно до якої згідно ст.ст. 179, 181 ЦК України, як нерухомої речі матеріального світу можуть виникати цивільні права та обов'язки.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону.

Згідно з частиною 1 ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п'ятою та шостою ст. 203 Цивільного кодексу.

Стаття 210 Земельного кодексу України передбачає, що угоди укладені із порушенням встановленого законом порядку купівлі-продажу, ренти, дарування, застави, обміну земельних ділянок, визнаються недійсними за рішенням суду.

Зміст правочину не може суперечити Цивільному кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства (ч. 1 ст. 203 Цивільного кодексу України).

Підставами недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. 1-3, 5 та 5 ст. 203 цього кодексу ( ч.1 ст. 215 Цивільного кодексу України).

У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано за цінами, які існують на момент відшкодування (абз. 2 ч. 1 ст. 216 Цивільного кодексу України).

Отже суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню щодо визнання спірного розпорядження недійсним та відповідно недійсним та припиненим на майбутнє договору укладеного на підставі визнаного судом недійсним розпорядження, оскільки СФГ "Універсал плюс" користувався майном, та сплачені ним орендні платежі повернути неможливо.

В частині позовних вимог, щодо зобов'язання відділу Держземагенства в Білгород-Дністровському районі Одеської області, скасувати запис у державному реєстрі земель №01040553600003 та зобов'язання Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в особі Одеської регіональної філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" скасувати реєстрацію в автоматизованій системі державного земельного кадастру даних про право СФГ "Універсал Плюс" на земельну ділянку загальною площею 88,98га, яка розташована на території Карабанівської сільської ради Фрунзівського району Одеської області ,слід відмовити, з огляду на те, що з набуттям чинності з 01.01.2013р. Закону України "Про державний земельний кадастр" та Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у вказаних Відповідачів відсутні повноваження щодо виконання дій стосовно заявлених позовних вимог.

Відповідно до п. 2 ст. У Закону України "Про державний земельний кадастр" повноваження щодо ведення та адміністрування Державного земельного кадастру належать центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно зі ст.ст. 9, 38 вищезазначеного Закону, внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" систему органів державної реєстрації прав становить спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерство юстиції України, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав, та його територіальні органи, які є органами державної реєстрації прав.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 зазначеного Закону держателем Державного реєстру прав є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань державної реєстрації прав - Міністерство юстиції України.

Указом Президента України від 06.04.2012 року № 401/2011 затверджено положення про Державну реєстраційну службу України, відповідно до якого державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади.

Порядок надання інформації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень Державного реєстру прав регулюється ст. 28 вказаного Закону.

Таким чином, з набуттям чинності Законів України "Про державний земельний кадастр" та "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", з 01.01.2013 року, втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 09.09.2009р. № 1021 "Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі", відповідно до якої Поземельна Книга та Книга записів в електронному вигляді велась структурними підрозділами Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру"- адміністратора автоматизованої системи державного земельного кадастру.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Сплату судового збору суд покладає на відповідачів: Селянське фермерське господарство "Універсал плюс" та Фрузівську районну державну адміністрацію Одеської області пропорційно розміру задоволених вимог, відповідно до ст. 49 ГПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Скасувати розпорядження Фрузівської районної державної адміністрації Одеської області №70 від 17.02.2005р. в частині передачі земельної ділянки в оренду та зобов'язання державного реєстратора Фрунзівського районного відділу Одеської регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах» здійснити державну реєстрацію договору оренди.

3. Визнати недійсним та припинити на майбутнє договір оренди земельної ділянки, укладений між Селянським фермерським господарством "Універсал-Плюс" та Фрунзівською районною державною адміністрацією Одеської області від 22.02.2005, зареєстрований в державному реєстрі земель за №040553600002.

4. В решті позову відмовити.

5. Стягнути з Фрузівської районної державної адміністрації Одеської (66700, Одеська область, смт. Фрунзівка, вул. Леніна, 67, код ЄДРПОУ 04057238) до державного бюджету України (р/р 31210206783008 отримувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) 573/пятсот сімдесят три/грн. 50коп. судового збору.

6. Стягнути з Селянського фермерського господарства "Універсал плюс" (66700, Одеська область, смт. Фрунзівка, вул. Радянська, 32 код ЄДРПОУ 30986277) до державного бюджету України (р/р 31210206783008 отримувач ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) 573/пятсот сімдесят три/грн. 50коп. судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення підписано в порядку ст. 85 ГПК України 05.02.2013 р.

Суддя Власова С.Г.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення01.02.2013
Оприлюднено07.02.2013
Номер документу29108667
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/3713/2012

Рішення від 01.02.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Ухвала від 14.01.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

Ухвала від 20.12.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні