cpg1251
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
05.02.13р. Справа № 25/5005/9623/2012
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Чередко А.Є.
при секретарі судового засідання Штефан В.П.
за участю представників сторін:
від кредитора та ліквідатора - Гугля Р.П. - дов. №5 від 06.11.2012р.
від кредитора: Петрашку О.О. - дов. №23617/9/10-035 від 29.12.2012р., представник Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області ДПС
розглянувши справу
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані", м.
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, буд. 25, кімн. 25 (далі - боржник) порушено 08.11.2012р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське відповідно до процедури, передбаченої статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон).
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є несплачена заборгованість боржника перед кредитором за простим векселем серії АА № 0596388 від 10.08.2012р. в розмірі 19 400,00 грн. та відсутність боржника за місцезнаходженням, що підтверджується матеріалами справи.
Отже, заявником доведено належними доказами, як відсутність боржника за місцезнаходженням, так і його неплатоспроможність та безспірність вимог ініціюючого кредитора.
На підставі викладеного постановою господарського суду від 20.11.2012р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора - ініціюючого кредитора Товариство з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані" (м. Дніпропетровськ, вул. Ленінградська, буд. 13А, прим. 220, код ЄДРПОУ 37620552, директор Демченко М.С.).
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора з додатками, доповнення до звіту та ліквідаційний баланс банкрута. 05.02.2013р. ліквідатором подано уточнений звіт про результати ліквідаційної процедури та уточнений ліквідаційний баланс банкрута станом на 04.02.2013р.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника кредитора-ліквідатора та Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області ДПС, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", тут і далі в редакції на час порушення провадження у справі, ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, доповнення та уточнення до звіту та ліквідаційний баланс банкрута станом на 04.02.2013р., суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Так, для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб"єктів господарювання.
Згідно довідок КП Дніпропетровського району "Бюро технічної інвентаризації" № 1157/01-04 від 20.12.2012р., Дніпропетровської регіональної філії ДП „Центр Державного земельного кадастру" № 4-3/3799 від 25.12.2012р., Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району № 1 ГУМВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-6703 від 06.12.2012р., Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області № 3414/05/1 від 20.12.2012р., рішення щодо отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за результатами розгляду запиту № 162564 від 29.01.2013р. за боржником автотранспортних засобів сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Як вбачається з витягу з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна в зазначеному реєстрі інформація щодо арештів або обтяження нерухомого майна банкрута відсутня. Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області у даній справі від 19.12.2012р. звільнено активи Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг" з податкової застави та зобов'язано Дніпропетровську МДПІ у Дніпропетровській області у 10-ти денний строк з дня прийняття ухвали зняти податкову заставу з об'єкту обтяження боржника ТОВ "Ланторг" - майно платника податків згідно з Акту опису № 105/0-24 від 30.11.2011р. та виключити відповідний запис з Державного реєстру обтяжень рухомого майна.
Суд, також враховує, що ліквідаційна процедура здійснюється за процедурою ст. 52 Закону, яка передбачає особливості банкрутства відсутнього боржника, а місцезнаходження керівних органів банкрута, як вбачається з матеріалів справи не встановлено. Отже ліквідатор позбавлений можливості отримання наявної будь-якої бухгалтерської та іншої документації банкрута та як наслідок не має можливості проведення фінансового аналізу господарської діяльності підприємства, в тому числі виявлення дебіторів банкрута.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Відповідно до п. 5 ст. 52 Закону, ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Отже, відповідно до ст. 52 Закону, якою передбачено особливу процедуру встановлення всіх відомих ліквідатору кредиторів, та яка є спеціальною по відношенню до загальних процедур банкрутства, під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Так, 07.12.2012р. в газеті "Голос України" № 233 (5483) опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.
Також, на виконання вимог зазначеного положення Закону, ліквідатором направлено запити до контролюючих та інших органів органів за місцезнаходженням банкрута, а саме до Дніпропетровської МДПІ у Дніпропетровській області, УПФУ в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську, Дніпропетровського районного центру зайнятості, Дніпропетровської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, ВДВС Дніпропетровського РУЮ, Дніпропетровської митниці Державної митної служби України.
На запити ліквідатора отримані відповіді Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську № 7/79ю від 07.12.2012р., Дніпропетровської митниці Державної митної служби України № 17-14-2/10592 від 03.12.2012р., Дніпропетровської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 20-24-1558 від 11.12.2012р., УПФУ в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області № 9989/08-24 від 11.12.2012р., Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів № 04-01/3193 від 13.12.2012р., Дніпропетровського районного центру зайнятості № 1125 від 11.12.2012р., ВДВС Дніпропетровського РУЮ № 21569/0 від 18.12.2012р. про відсутність заборгованості банкрута перед вищенаведеними органами та відсутність виконавчих проваджень щодо банкрута на виконанні.
Згідно листа Дніпропетровської МДПІ у Дніпропетровській області від 11.12.2012р. № 22070/10/19-013 Товариство з обмеженою відповідальністю "Ланторг" має податковий борг у сумі 196,82грн. та один відкритий рахунок № 26000310063901 у ФАБ „Південний" в м. Луганську.
На запит суду надійшов лист від філії АБ „Південний" у м. Луганську № 18-18 БТ від 18.01.2013р., згідно з яким залишок коштів на рахунку ТОВ "Ланторг" № 26000310063901 становить 0,00грн., а рух коштів по рахунку з моменту його відкриття не проводився.
Дніпропетровська МДПІ у Дніпропетровській області, також звернулася до суду з заявою про визнання грошових вимог у сумі 193,68грн., яка ухвалою від 19.12.2012р. прийнята до розгляду. Зазначені вимоги були розглянуті і визнані ліквідатором та включені до реєстру вимог банкрута.
30.01.2013р. Дніпропетровською МДПІ у Дніпропетровській області надіслано до суду листа з довідкою про стан розрахунків з бюджетом, згідно з якою у ТОВ "Ланторг" податковий борг відсутній.
Таким чином, згідно з уточненим звітом про результати ліквідаційної процедури та уточненим ліквідаційним балансом банкрута станом на 04.02.2013р., в результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлено та визнано вимоги наступних кредиторів:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Гвін Інвестмент Компані" на суму 19 400,00грн. (ІV черга задоволення).
Встановлена вимога кредитора залишилась незадоволеною у зв'язку з відсутністю майна боржника.
Інші кредитори ліквідатором не виявлені, до господарського суду у справу про банкрутство не звертались.
Згідно з п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Також, під час розгляду справи до суду надійшли клопотання Дніпропетровської МДПІ у Дніпропетровській області № 1688/9/10-16 від 31.01.2013р. та № 1904/9/10-016 від 04.02.2013р. про зупинення провадження у справі та не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута до проведення перевірки банкрута податковим органом.
Вищенаведені клопотання Дніпропетровської МДПІ у Дніпропетровській області задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
В силу п. 17 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд не має права зупиняти провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 78.6 ст. 78 Податкового кодексу України, строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): - заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; - відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; - відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; - судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: - протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; - протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Ухвала суду про порушення провадження у справі про банкрутство боржника та постанова про визнання боржника банкрутом були направлені на адресу Дніпропетровської МДПІ у Дніпропетровській області, що зокрема підтверджується поштовими повідомленнями про вручення від 19.11.2012р. та 05.12.2012р. Направлено було судом ДПІ і ухвалу про призначення підсумкового засідання у справі.
На час розгляду справи Дніпропетровською МДПІ у Дніпропетровській області не надано суду доказів проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків.
З матеріалів справи, також вбачається звернення ліквідатора до керівника боржника з вимогою надати бухгалтерську та іншу документацію боржника, на яку відповіді не одержано, як і відповідних документів, про що ліквідатором листом від 21.12.2012р. повідомлено Дніпропетровську МДПІ у Дніпропетровській області.
Отже, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо.
З огляду на усе вищевикладене правові підстави для зупинення провадження у справі, не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу у суду відсутні.
Натомість, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, суд знаходить достатньо підстав щодо їх затвердження.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Згідно з п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.
З підстав наведеного та керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 22, 31, 32, п. 6 ст. 40, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Ланторг", Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, буд. 25, кімн. 25, (ЄДРПОУ 37509652).
Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ланторг", Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, буд. 25, кімн. 25, (ЄДРПОУ 37509652).
Провадження у справі припинити.
Копії цієї ухвали направити кредиторам банкрута та державним органам відповідно до п. 2 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя А.Є. Чередко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2013 |
Оприлюднено | 07.02.2013 |
Номер документу | 29114272 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко Антон Євгенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні