Постанова
від 04.02.2013 по справі 4916/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" лютого 2013 р. Справа № 2а-4916/12/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Пекного А.С.,

при секретарі: Осташевському Е.Є.,

за участю представників: позивача -Гончарова С.С., відповідача - Бойко Н.П. та Гусейнова Амира Мамед Огли

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Каховської об'єднаної державної податкової інспекції Херсонської області Державної податкової служби до Сільського комунального господарства "Бювет" про стягнення податкового боргу,

встановив:

Каховська об'єднана державна податкова інспекція Херсонської області Державної податкової служби (далі - позивач або ДПІ) звернулась до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до сільського комунального господарства «Бювет» (далі-відповідач, СКГ «Бювет»), у якому з урахуванням змінених позовних вимог просить стягнути заборгованість по податку за спеціальне використання поверхневих та підземних вод у розмірі 15201,20 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за СКГ «Бювет» станом на 15.10.2012р. та на час складання позову через несплату самостійно визначених податкових зобов'язань існує податковий борг із збору за спеціальне використання води у розмірі 15201,20 грн., який виник 15.08.2012 року.

Наявність боргу, що стягується, встановлено позивачем згідно даних карток обліку особових рахунків. Заходи, прийняті податковою інспекцією для стягнення податкового боргу з відповідача, не призвели до погашення СКГ «Бювет» податкового боргу, таким чином у ДПІ виникло право звернутись до суду із позовом про стягнення податкового боргу.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні змісту позовних вимог.

Відповідач письмові заперечення, в яких просить відмовити у задоволенні позову з наступних підстав. Як зазначає відповідач, податкове зобов'язання виникло у зв'язку із поданням податкових декларацій зі сплати збору за спеціальне використання води до Каховської ОДПІ. На час подачі цих декларацій уповноважену особу - директора СКГ «Бювет» ОСОБА_4 було звільнено 20.08.2012р. за її заявою від 26.07.2012р., а отже ця особа фактично вже не виконувала обов'язки директора СКГ «Бювет» і не мала повноважень подавати податкові декларації. Таким чином, відповідач вважає, що оскільки податкові декларації подані неуповноваженою особою, то на їх підставі не могло виникнути податкове зобов'язання. Крім того, відповідач посилаючись на норми Податкового кодексу, заперечує обов'язок подачі СКГ «Бювет» податкових декларацій по збору за спеціальне використання води.

В судовому засіданні представники відповідача просили відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених в письмових запереченнях.

Дослідивши наявні матеріали, заслухавши правову позицію сторін, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі виходячи з наступного.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Враховуючи наведене, відповідач - Каховська об'єднана державна податкова інспекція в Херсонській області Державної податкової служби під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Сільське комунальне господарство «Бювет» є юридичною особою, яка зареєстрована 24.03.2011р. Каховською районною державною адміністрацією Херсонської області, що підтверджується, зокрема, Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 5351173.

Судом встановлено, що сільське комунальне господарство «Бювет» зареєстровано платником податків та перебуває на податковому обліку в Каховській ОДПІ Херсонської області з 28.03.2011р. № 23325, про що свідчить довідка Каховської ОДПІ про взяття на облік платника податків від 04.04.2012р. № 25/28-314.

Таким чином, судом встановлено, що СКГ «Бювет» є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Порядок, підстави та строки сплати збору за спеціальне використання води передбачені Податковим кодексом України, що набрав чинності з 01.01.2011 року.

Згідно із п 326.1. ст. 326 Податкового кодексу України водокористувачі самостійно обчислюють збір за спеціальне використання води та збір за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року, а за спеціальне використання води для потреб водного транспорту - починаючи з першого півріччя поточного року, у якому було здійснено таке використання.

Відповідно до п. 326.2. ст.. 326 Податкового кодексу України збір обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої, отриманої від інших водокористувачів) водних об'єктів з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок збору та коефіцієнтів.

Пунктом 328.1. статті 328 Податкового кодексу України передбачено, що базовий податковий (звітний) період для збору за спеціальне використання води дорівнює календарному кварталу.

Згідно з 328.2. ст. 328 Податкового кодексу України Платники збору обчислюють суму збору наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, встановленою в порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Відповідно до 328.3. ст. 328 Податкового кодексу України Податкові декларації збору подаються платниками збору органам державної податкової служби у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

Згідно із 328.4. ст.. 328 Податкового кодексу України Збір сплачується платниками збору у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

Відповідно до п. 324.1. ст.324 ПК України, об'єктом оподаткування збором є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.

Судом встановлено, що 15.08.2012 року СКГ «Бювет» подало до Каховської ОДПІ податкову декларацію зі збору: за спеціальне використання поверхневих та підземних вод; за спеціальне використання поверхневої води теплоелектростанціями з прямоточною системою водопостачання; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами; за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод для потреб рибництва; за спеціальне використання кар'єрної , шахтної, дренажної води за І квартал 2012р. вх.№ 9913 від 15.08.2012р. та за І півріччя 2012 року вх. № 9914 від 15.08.2012р., якою відповідачем визначено податкове зобов'язання в розмірі 5941,32 грн. та 12 287,74 грн. відповідно. Строк сплати податкових зобов'язань 15.08.2012р.

Враховуючи вищенаведені норми податкового кодексу України, указана відповідачем в зазначених податкових деклараціях сума збору спеціальне використання поверхневих та підземних вод є узгодженим податковим зобов'язанням, самостійно визначеним платником податків.

Крім того, Каховською ОДПІ була проведена камеральна перевірка податкової звітності від 15.08.2012р. № 558/15-2/37316080, за наслідками якої складено акт та виявлено несвоєчасність подання податкової декларації збору за спеціальне використання вод за І кв. 2012р. та І півріччя 2012 р., а саме 10.05.2012р. та 09.08.2012р. відповідно, чим порушено вимоги пункту 49.18 статті 49 розділу ІІ Податкового кодексу України та пп.54.3.1 пункту 54.3 статті 54 розділу ІІ Податкового кодексу України. На підставі акту про результати камеральної перевірки податкової звітності від 15.08.2012р. № 558/15-2/37316080 відповідачу винесено податкове повідомлення - рішення № 0002601500 від 15.08.2012р., яким до відповідача застосована штрафна санкція на суму 2040 грн. Дане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 15.08.2012р., про що свідчить відмітка директора СКГ «Бювет».

При цьому доказів оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення відповідачем не надано.

За даними карток особових рахунків і технологічного файлу, який надходить від органів державного казначейства відділу прогнозування, аналізу, обліку та звітності вбачається, що станом на 15.08.2012р. в картці особового рахунку Сільського комунального підприємства «Бювет» обліковувалась переплата сумі 0,19 грн. За період з 21.08.2012р. було сплачено в рахунок погашення податкового боргу по збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод - 5100,00 грн. в результаті чого нарахована пеня за несвоєчасну сплату у сумі 32,33 грн.

Отже,за даними карток особових рахунків СКГ «Бювет» по збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод обліковується податковий борг у загальній сумі 15201,20 грн., яка складається із самостійно визначених відповідачем сум податкового зобов'язання згідно із поданими ним податковими деклараціями, штрафної санкції за несвоєчасне подання податкової звітності та пені за відрахуванням наявної переплати та самостійно погашеної частини податкового зобов'язання.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4 ст.59Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на суму такого податкового боргу.

Так, Каховською ОДПІ Херсонської області сформована та надіслана відповідачу податкова вимога № 65 від 17.08.2012р.по податку за спеціальне використання води у сумі 5941,13 грн. Вказану вимогу відповідач отримав 21.08.2012р., що підтверджує відмітка про отримання директором СКГ «Бювет» ОСОБА_4

При цьому, 17.08.2012р. Каховською ОДПІ за наявності достатніх підстав прийнято рішення №2596/10/190 про опис майна у податкову заставу.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

В той же час, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій та пені) відповідачем не сплачена, що підтверджується наявними матеріалами справи, а також тим, що цієї обставини відповідач не спростував.

У свої запереченнях та під час судового засідання відповідач заперечував проти задоволення позову, посилаючись на відсутність у директора СКГ «Бювет» повноважень на подачу податкових декларацій, які стали підставою для виникнення податкових декларацій, через те, що 20.08.2012р. директора СКГ «Бювет» ОСОБА_4 було звільнено за власним бажанням за заявою від 26.07.2012, а отже під час подання податкових декларацій зі збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод ця особа вже фактично не виконувала обов'язки директора СКГ «Бювет». На підтвердження даної обставини відповідач надав Рішення XVI сесії VI скликання Дудчинської сільської ради № 164 від 20.08.2012р.

Вказане заперечення суд не приймає до уваги, оскільки виходячи зі змісту Рішення XVI сесії VI скликання Дудчинської сільської ради № 164 від 20.08.2012р. ОСОБА_4 звільнено з посади директора СКГ «Бювет» з 03.09.2012р., тобто і рішення про звільнення і саме звільнення відбулось вже після того, як вона подала до позивача податкові декларації.

Крім того, станом на жовтень 2012р. згідно Витягу з ЄДР, керівником СКГ «Бювет» досі значиться ОСОБА_4

Враховуючи на викладене, суд приходить до висновку, що на час подання податкових декларацій директор СКГ «Бювет» ОСОБА_4 мала відповідні повноваження, а відтак підписані і подані нею податкові декларації є належними документами, на підставі яких відповідачу визначено податкове зобов'язання, яке є предметом даного позову.

Також заперечення ґрунтується на тому, що за змістом Податкового кодексу СКГ «Бювет» не повинно було подавати податкові декларації, а відтак відсутнє і саме податкове зобов'язання. Таке твердження спростовується тим, що відповідач самостійно визначив собі податкове зобов'язання і за змістом ст. ст. 54, 57 Податкового кодексу України не може оспорювати його наявність та суму. Податковий орган і суд, в даному випадку, не мають перевіряти обґрунтованість визначення платником податку податкового зобов'язання. В судовому засіданні представники відповідача пояснили, що не вживали заходів щодо усунення неправильностей в податковому обліку та звітності, зокрема, не подавали уточнюючих декларацій, не оскаржували дії податкового органу щодо вимагання подачі податкових декларації та розрахунків зі сплати збору за користування водними ресурсами та інше.

Таким чином, судом встановлено, що суму податкового боргу зі збору за спеціальне використання води розраховано позивачем вірно, податкове зобов'язання самостійно визначене і узгоджене відповідачем, але своєчасно ним не сплачено, що підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні.

Як вбачається із матеріалів справи, СКГ «Бювет» починаючи з 15 серпня 2012 року (дата формування першої податкової вимоги) по теперішній час безперервно мало податковий борг у зазначеному позивачем розмірі, який на час розгляду даної справи залишається не сплаченим, податкова вимога № 65 від 17.08.2012 року та податкове повідомлення-рішення № 0002601500 від 15.08.2012 року є чинними.

Представником відповідача зазначені обставини належними і допустимими доказами не спростовані.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача про наявність підстав для стягнення з позивача суми податкового боргу у розмірі 15201,20 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Сільського комунального господарства "Бювет", ідентифікаційний код юридичної особи 37316080, на погашення податкового боргу зі сплати збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод грошові кошти в сумі 15210 (п'ятнадцять тисяч двісті одна) грн. 20 коп. в дохід державного бюджету на розрахунковий рахунок 33119359700199 УДКСУ у Каховському районі Херсонської області, ОКПО 38008980, код платежу 8513020410, МФО 852010.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 07 лютого 2013 р.

Суддя Пекний А.С.

кат. 8.1.5

Дата ухвалення рішення04.02.2013
Оприлюднено08.02.2013
Номер документу29130617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4916/12/2170

Постанова від 04.02.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 04.12.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні