26/314пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.11.06 р. Справа № 26/314пн
Постановлена у нарадчий кімнаті 08 листопада 2006р. о 15год. 45хв. по справі 26/314пн
Господарський суд Донецької області у складі судді Наумової К.Г.
При секретарі судового засідання – Митрофановій А.О.
Розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду адміністративну справу
за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою діяльністю „Побєда” (с. Шевченко)
До Державної податкової інспекції у Великоновоселківському районі (смт. Велика Новосілківка)
Про зобов'язання ДПІ у Великоновоселківському районі списати безнадійний податковий борг СТОВ „Побєда” у сумі 9385грн.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою діяльністю „Побєда” (с. Шевченко), далі за текстом “СТОВ “Побєда”, звернулось до господарського суду Донецької області з позовом до Державної податкової інспекції в Великоновосілківському районі Донецької області (смт. Велика Новосілківка), далі за текстом “ДПІ”, про зобов'язання ДПІ у Великоновоселківському районі списати безнадійний податковий борг СТОВ „Побєда” у сумі 9385грн. який виник за IV квартал 2004р. внаслідок дії форс-мажорних обставин. передбачених п.18.2. ст.18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги наступним.
Позивачем було засіяно 350га. озимої пшениці, та 240га. ярового ячменю. Несприятливі погоні умови призвели до пошкодження та загибелі посівів. Згідно актам огляду засівних ланів СТОВ „Побєда” внаслідок стихійного лиха були пошкоджені та загинули станом на 06.04.04р. - озима пшениця на площі 175га., станом на 06.04.06р. – яровий ячмінь на площі 96га. Торгово-промислова палата підтвердила, що несприятливі погодні умови є форс-мажорними обставинами.
П.18.2 ст.18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачає списання безнадійного боргу, який виник внаслідок дії непереборної сили.
Позивач звернувся до ДПІ із заявою про списання безнадійного податкового боргу, але ДПІ листом від 03.11.05р. №4371/10/24-013 відмовило у списанні такого боргу.
ДПІ проти позову заперечує, посилаючись на наступне.
Податковий борг у загальній сумі 9385грн., який виник внаслідок форс-мажорних обставин, не може бути списаний, оскільки дію п.п. "г" п.п. 18.2.1 п. 18.2 ст. 18 зупинено на 2005 рік згідно із Законами України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” від 23.12.2004 р. N 2285-IV, на 2006 рік - згідно із Законом України „Про Державний бюджет України на 2006 рік” від 20.12.2005 р. N 3235-IV.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін суд
ВСТАНОВИВ:
Позивач є виробником сільськогосподарської продукції та платником фіксованого сільськогосподарського податку, що підтверджується статутом СТОВ “Побєда”, який зареєстровано Розпорядженням голови районної Державної адміністрації за № 160р. від 21.03.2000р.
Актами комісії позивача від 06.04.04р., встановлено загибель посівів озимої пшениці на площі 175га та ярового ячменю на площі 96га.
Торгово-промислова палата України висновком від 27.05.04р. №2283/05-4 підтвердила, що несприятливі погодні умови, що спричинили загибель посівів сільськогосподарських культур на площах СТОВ “Побєда” є форс-мажорними обставинами відповідно до п.18.2 ст.18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Листом від 03.11.05р. №4371/10/24-013 ДПІ, у відповідь на лист СТОВ „Побєда” від 27.10.05р. про списання безнадійного податкового боргу, повідомила, що станом на 01.10.05р. СТОВ „Побєда” має безнадійний податковий борг по фіксованому сільськогосподарському податку у сумі 9385грн., який виник за IV квартал 2004р. внаслідок дії форс-мажорних обставин. Строк списання за IV квартал 2004р. настає з 10.02.05р. по 01.03.05р. Згідно з п.7 ст. 75 Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” зупинено на 2005 рік дію абзацу другого п.п. 7.1.1 п. 7.1 ст. 7 та підпунктів "в" і "г" підпункту 18.2.1 пункту 18.2 статті 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Листом від 12.09.06р. №3460/10/24-013 ДПІ, у відповідь на лист СТОВ „Побєда” від 06.03.06р. №12 про списання безнадійного податкового боргу, повідомила, що згідно з п.6 ст. 77 Закону України „Про Державний бюджет України на 2006 рік” зупинено на 2006 рік дію абзацу другого п.п. 7.1.1 п. 7.1 ст. 7 та підпунктів "в" і "г" підпункту 18.2.1 пункту 18.2 статті 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Сума безнадійного податкового боргу за IV квартал 2004р. складає 9385грн. ДПІ погоджується з сумою списання безнадійного податкового боргу у розмірі 9385грн., що підтверджується відзивом від 08.11.06р. № 4364/10/10-013, листами від 03.11.05р. №4371/10/24-013, від 12.09.06р. №3460/10/24-013. Оскільки сума безнадійного податкового боргу у розмірі 9385грн. узгоджена, суд не перевіряє обставин, стосовно яких у сторін не виникає розбіжностей.
Відповідно до п.п. 18.2.1 п.18.2 ст.18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” безнадійний податковий борг, у тому числі пеня, нарахована на такий податковий борг, а також штрафні санкції підлягає списанню. Підпунктом “г” п.п. 18.2.1 п.18.2 ст.18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що під терміном "безнадійний" слід розуміти податковий борг юридичних або фізичних осіб, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Із змісту цієї норми вбачається, що безнадійним є податковий борг, який виник внаслідок обставин непереборної сили. Тобто податковий борг виникає після існування обставин непереборної сили.
П.3.4 Порядку списання безнадійного боргу платників податків, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 14.03.01р. №103, встановлено, що факт непереборної сили підтверджується торгово-промисловою палатою України - про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України.
Як встановлюється матеріалами справи, загибель посівів сталася внаслідок непереборної сили, що підтверджується висновком Торгово-промислової палати.
Зазначені обставини обумовлюють неможливість отримання врожаю, що, у свою чергу, виключає можливість позивача отримати доходи від здійснення господарської діяльності. Оскільки позивач є платником фіксованого сільськогосподарського податку , в нього виникають податкові зобов'язання зі сплати такого податку незалежно від результатів господарської діяльності.
Відсутність доходів виключає можливість сплати фіксованого сільськогосподарського податку та інших податків позивачем внаслідок браку коштів.
Несплачені своєчасно позивачем податкові зобов'язання відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” є податковим боргом (недоїмкою).
Суд вважає обґрунтованим твердження позивача про те, що зазначений податковий борг виник внаслідок дії непереборної сили.
Відповідно до підпункту “г” п.п. 18.2.1 п.18.2 ст.18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” такий податковий борг є безнадійним, а тому, враховуючи ч.1 п.п. 18.2.1 п.18.2 ст.18 зазначеного закону підлягає списанню.
Відповідно до п.п. 18.2.3 п.18.2 ст.18 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” порядок списання безнадійного податкового боргу визначається Центральним податковим органом.
Відповідно до п.1.5 Порядку списання безнадійного боргу платників податків, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 14.03.01р. №103, органами, уповноваженими здійснювати процедуру списання безнадійного податкового боргу є виключно податкові органи.
Згідно з п.5.3 Порядку списання безнадійного боргу платників податків, який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 14.03.01р. №103 за результатами розгляду документів керівник органу державної податкової служби приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу. Таким чином, списання податкового боргу є компетенцією податкового органу.
Таким чином, ДПІ неправомірно відмовила позивачеві у списанні податкового боргу у загальній сумі 9385грн.
За таких обставин вимоги позивача щодо зобов'язання ДПІ у Великоновоселківському районі списати безнадійний податковий борг СТОВ „Побєда” у сумі 9385грн. підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Позивач під час подачі позовної заяви сплатив державне мито у сумі 85 грн., що підтверджується квитанцією від 29.09.2006 р. № 21.
Враховуючи наведене, витрати по сплаті судового збору у сумі 3 грн. 40 коп. підлягають стягненню з коштів Державного бюджету на користь позивача, решта суми підлягає поверненню в установленому порядку, як надмірно сплачена.
Враховуючи викладене та, керуючись Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, ст.ст. 7 –12, 69-72, 94, 122-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Великоновосілківському районі Донецької області списати безнадійний податковий борг Сільськогосподарського товариства з обмеженою діяльністю „Побєда” (с. Шевченко, вул. Макарова, б. 26, ЄДРПОУ 30835152), який виник за IV квартал 2004р. у сумі 9385грн.
Стягнути з коштів Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою діяльністю „Побєда” (с. Шевченко) витрати по сплаті судового збору у сумі 3 грн. 40 коп.
Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного господарського суду.
Дана постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження чи апеляційна скарга, подані після закінчення строків, встановлених цією статтею, залишаються без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Заява та скарга подається на ім'я Донецького апеляційного господарського суду через Господарський суд Донецької області.
Постанову підписано 13 листопада 2006р.
Суддя Наумова К Г.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 291315 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Наумова К.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні