Постанова
від 06.02.2013 по справі 625/32/13- п
КОЛОМАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 625/32/13- п

Провадження № 3/625/18/13

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 лютого 2013 року с. Різуненкове

Суддя Коломацького районного суду Харківської області Скляренко М.О.,за участю секретаря Талавирі С.Г, прокурора Власенко В.І., розглянувши розглянувши справу про адміністративне корупційне правопорушення, передбачене ч . 2 ст. 172-2 КУпАП відносно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки с. Гаврилівка Нововодолазького району Харківської області, громадянки України, освіта середня спеціальна, працюючої на посаді бухгалтера Відділу освіти Коломацької районної державної адміністрації Харківської області (голова комітету з конкурсних торгів відділу освіти Коломацької РДА Харківської області), раніше до адміністративної відповідальності, не притягувалася, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1, обіймаючи посаду голови комітету з конкурсних торгів відділу освіти Коломацької районної державної адміністрації Харківської області, допустила порушення обмежень щодо використання службового становища та пов'язаних з цим можливостей з одержання неправомірної вигоди іншими особами у розмірі, що не перевищує 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а саме: неправомірно сприяла ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід» в укладенні контракту на закупівлю товарів за державні кошти за наступних обставин.

Так, наказом начальника відділу освіти Коломацької РДА Харківської області за № 12 від 19 січня 2012 року затверджено новий склад комітету з конкурсних торгів відділу освіти Коломацької районної державної адміністрації Харківської області, головою вказаного комітету призначена ОСОБА_1

Відповідно до положення «Про комітет з конкурсних торгів відділу освіти Коломацької районної державної адміністрації», затвердженого наказом № 21 від 16 лютого 2011 року, на ОСОБА_1 як на члена комітету, покладаються відповідні функції по організації та проведенню закупівель, забезпеченню рівних умов для всіх учасників процедур закупівель, об'єктивному вибору переможця, визначення в установленому порядку переможців процедур закупівель.

Крім того, на ОСОБА_1, як на голову комітету з конкурсних торгів, покладаються розпорядчо-організаційні функції, в тому числі і керівництво роботою комітету, а саме: призначення заступника голови та секретаря, організація роботи комітету, прийняття рішень про проведення засідань комітету, тощо. ОСОБА_1, як і інші члени комітету, зобов'язана дотримуватись вимог положень «Про комітет з конкурсних торгів відділу освіти Коломацької районної державної адміністрації», Закону України «Про здійснення державних закупівель», а також інших нормативно-правових актів, об'єктивно та неупереджено розглядати пропозиції конкурсних торгів учасників процедур закупівель.

Враховуючи викладене, ОСОБА_1 є посадовою особою органу державної влади, тобто суб'єктом відповідальності за корупційне правопорушення, визначеним у ст. 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»

Відповідно до абз. 2 ч. 5 ст. 11 Закону України «Про здійснення державних закупівель» члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України. Аналогічне положення міститься у Положенні п. 1 розділу 5 який встановлює: «члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України».

На початку 2012 року конкурсним комітетом відділу освіти Коломацької РДА Харківської області було проведено конкурс на закупівлю продуктів нафтоперероблення рідких (Бензину А-92 - 19500 літрів).

На підставі проведеного конкурсу переможцем визначено ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід», з яким в подальшому відділом освіти Коломацької РДА Харківської області укладено договір на закупівлю товарів за державні кошти за № 26 від 13 березня 2012 року, а також додаткова угода за № 1 від 23 березня 2012 року.

При проведенні конкурсу на закупівлю продуктів нафтопереробки рідких брали участь 2 юридичні особи: ПП «Олександрія 2007», код ЄДРПОУ: 34967640 та ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід», код

ЄДРПОУ: 35587414. При розкритті конвертів конкурсних пропозицій до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів № 12 від 24 лютого 2012 року було внесено відомості про відповідність пропозицій конкурсних торгів документації конкурсних торгів.

На підставі складеного протоколу відкриття конкурсних пропозицій до участі у конкурсі було допущено 2 юридичні особи: ПП «Олександрія 2007» і ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід».

Відповідно до ч. 2 ст.16 Закону України «Про здійснення державних закупівель» для участі у процедурах закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають критеріям наявності обладнання і матеріально-технічної бази , наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, наявності фінансової спроможності. У випадках встановлення невідповідності конкурсних пропозицій документації конкурсних торгів, такі пропозиції не підлягають допуску до участі у конкурсі на підставі ч. 5 ст. 16 Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Крім того, на підставі ч. 1 ст. 30 Закону України «Про здійснення державних закупівель» замовник зобов'язаний відмінити торги у разі якщо, до оцінки допущено пропозицій менше ніж двох учасників.

Всупереч вказаних вимог конкурсна пропозиція ПП «Олександрія 2007» не відповідала вимогам документації з конкурсних торгів, а саме: на час проведення конкурсу вказаним підприємством не було подано документів, підтверджуючих виконання аналогічних угод, була відсутня інформація про кількість працюючих на підприємстві осіб, а також у відсутня матеріально-технічна база, що унеможливлювало поставку нафтопродуктів до відділу освіти Коломацької РДА Харківської області.

Розуміючи те, що конкурсна пропозиція ПП «Олександрія 2007» не відповідає документації конкурсних торгів, та у випадку відмови ПП «Олександрія 2007» в участі в конкурсі на підставі невідповідності поданих документів документації конкурсних торгів, конкурс підлягав відміні, ОСОБА_1 свідомо допустила до участі у конкурсі ПП «Олександрія 2007», тим самим неправомірно надала останньому право на укладення договору для одержання в подальшому прибутку. Прийнявши пропозицію ПП «Олександрія2007» ОСОБА_1 усвідомлювала, що діє всупереч вимогам ст. 16 і 1 ст. 30 Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Враховуючи викладене ОСОБА_1, всупереч вимогам вказаних норм законодавства, не вжила заходів, спрямованих на відмову у процедурі закупівлі ПП «Олександрія 2007» та подальшій відміні торгів.

Натомість ОСОБА_1, діючи умисно, усвідомлюючи неправомірний характер своїх дій, проголосувала та у подальшому підписала протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів за № 12.

Зазначені неправомірні дії ОСОБА_1 у подальшому були покладені в основу звіту про результати проведення процедури відкритих торгів № 1 від 23 березня 2012 року підписаних усім складом комітету з конкурсних торгів, в яких до п.п. 12.1, 12.2 внесено недостовірні дані про, те що членами комітету з конкурсних торгів серед учасників конкурсу не встановлено обставин, визначених ч.5 ст. 16 Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Згідно довідки, наданої ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід» від 09 січня 2013 року за № 694 ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід» у результаті виконання угоди за № 26 з поставки товарів до відділу освіти Коломацької РДА Харківської області отримано прибуток від реалізації нафтопродуктів на загальну суму 2710,39 грн.

18 січня 2013 року Валківським РВ (з обслуговування Валківського та Коломацького районів) ГУ МВС України за результатами проведеного досудового розслідування кримінальне провадження за ч. 1 ст. 364 КК України закрито на підставі п. 2 ч. 1 ст. 284 КПК України у зв'язку відсутності в діянні складу кримінального правопорушення.

ОСОБА_1 в судовому засіданні свою вину у вчиненні корупційного правопорушення визнала повністю та пояснила, що вона дійсно усвідомлювала неправомірність своїх дій і що внаслідок цих дій ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід» отримає неправомірну вигоду.

Прокурор у судовому засіданні, вважав вину ОСОБА_1 у вчиненні корупційного правопорушення доведеною та просив притягнути останню до відповідальності за ч. 2 ст. 172-2 КУпАП з накладенням адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення особи яка притягується до адміністративної відповідальності, взявши до уваги думку прокурора, приходжу до висновку, що ОСОБА_1 дійсно неправомірно сприяла ТОВ «ТД «Навтогаз - Схід» в укладанні контракту на закупівлю товарів за державні кошти, в результаті чого вищевказане підприємство отримало неправомірну вигоду в сумі 2710 гривень 39 копійок, і що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-2 КУпАП - порушення особою встановлених законом обмежень щодо використання службових повноважень та пов'язаних з цим можливостей з одержанням за це іншими

особами неправомірної вигоди у розмірі, що не перевищує ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім повного визнання ОСОБА_1 своєї вини, її вина підтверджується даними, які містяться в протоколі про адміністративне корупційне правопорушення від 22 січня 2013 року, а також іншими матеріалами справи: постановою про закриття кримінального провадження відносно ОСОБА_1 від 18 січня 2013 року(а.с.05-07); наказом відділу освіти Коломацької РДА Харківської області за №12 від 19 січня 2012 року (а.с.08); положенням «Про комітет з конкурсних торгів відділу освіти Коломацьої РДА Харківської області» (а.с.10-15), затвердженим відповідним наказом за № 21 від 16 лютого 2011 року (а.с.09); письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 22 січня 2013 року (а.с.16-17); довідкою ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід» про величину прибутку від виконання договору за № 26 від 13 березня 2012 року на поставку нафтопродуктів до відділу освіти Коломацької РДА Харківської області (а.с.18); запрошеннями на участь у торгах щодо закупівлі продуктів нафтоперероблення рідких (а.с.21-22); Запитом цінових пропозицій (а.с.23); роздруківкою з веб-порталу з питань державних закупівель (а.с.24-27); звітом про результати проведення процедури запиту цінових пропозицій за № 1 від 23 березня 2012 року (а.с.28-30); договором про закупівлю товарів за державні кошти за № 26 від 13 березня 2012 року з відповідними додатками та додатковою угодою (а.с.31-37); видатковими накладними (а.с.37-45); кошторисом відділу освіти Коломацької РДА Харківської області на 2012 рік з розшифровкою витрат (а.с.45-46); платіжними дорученнями (а.с.47-61); протоколом № 5 від 13 січня 2012 року (а.с.62); протоколами засідань тендерного комітету відділу освіти Коломацької РДА Харківської області (а.с.62-65); документами наданими ТОВ «ТД «Нафтогаз-Схід» до тендерного комітету відділу освіти Коломацької РДА Харківської області (а.с.66-123); документами наданими ПП «Олександрія 2007» до тендерного комітету відділу освіти Коломацької РДА Харківської області (а.с.124-169).

Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 172-2 КУпАП доведена повністю.

Обираючи вид та розмір стягнення для правопорушниці, враховую характер вчиненого правопорушення, особу правопорушниці, яка раніше до адміністративної та кримінальної відповідальності не притягувалася, працює і є вдовою, ступінь вини правопорушниці та її майновий стан.

Обставиною, що пом'якшує відповідальність визнаю щире розкаяння винного.

Обставини, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення відсутні.

За таких обставин, вважаю за необхідне накласти на адміністративне стягнення у вигляді штрафу в межах санкції ч.2 ст. 172-2 КУпАП, при цьому не застосовуючи додаткового виду стягнення - конфіскації незаконно одержаної неправомірної вигоди матеріального характеру, оскільки така вигода отримана не суб'єктом адміністративного корупційного правопорушення, а іншими особами.

Також, беручи до уваги вимоги ст. 23 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», згідно яких збитки, шкода, завдані державі внаслідок вчинення корупційного правопорушення підлягають відшкодуванню в установленому законом порядку, вважаю за доцільне роз'яснити, що шкода, яка спричинена державі внаслідок вчинення корупційного правопорушення, може бути відшкодованою в судовому порядку, шляхом подання до суду відповідного позову.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, суддя,

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-2 КУпАП.

Накласти на ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки с. Гаврилівка Нововодолазького району Харківської області, індивідуальний податковий номер: НОМЕР_1, проживаючої за адресою АДРЕСА_1, адміністративне стягнення у вигляді ШТРАФУ в розмірі 2550 (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят ) гривень в дохід держави.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Харківської області через Коломацький районний суд шляхом подачі апеляційної скарги або протесту прокурора протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя: підпис.

Вірно: Суддя Коломацького районного суду

Харківської області М.О. Скляренко

Постанова не оскаржувалася та набрала законної сили «____»_____2013 року

Суддя М. О. Скляренко

Дата ухвалення рішення06.02.2013
Оприлюднено12.02.2013
Номер документу29131970
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —625/32/13- п

Постанова від 06.02.2013

Адмінправопорушення

Коломацький районний суд Харківської області

Скляренко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні