Постанова
від 04.02.2013 по справі 13890/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 лютого 2013 р. № 2-а- 13890/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лук'яненко М.О.,

при секретарі судового засідання - Гайворонському В.С.,

за участі представників сторін:

позивача - Дуднік В.І.,

відповідача - Переходи Р.М., Масалової Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Харківському районі Харківської області до Харківської районної санітарно-епідеміологічної станції Міністерства охорони здоров'я України про стягнення суми, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Харківському районі Харківської області, звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій, з урахуванням уточнень, просить суд: стягнути з Харківської районної санітарно-епідеміологічної станції Міністерства охорони здоров'я України на користь відділення ВД ФСНВУ у Харківської районі Харківської області капіталізовані платежі для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства яке ліквідується на суму 887861,95 грн..

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що 02.10.2012 року було внесено до ЄДР запис щодо рішення засновників юридичної особи про припинення юридичної особи та призначення ліквідаційної комісії Харківської районної санітарно - епідеміологічної станції Харківської області. Терміном подачі кредиторських вимог встановлений до 10.12.2012 року. Листом від 29.11.2012 року №2.3/3259 "Про результат розгляду вимог" Відповідач повідомив, що не визнає капіталізовані платежі у сумі 887861,95 грн.. Позивач, вважає дії Харківської районної санітарно-епідеміологічної станції Міністерства охорони здоров'я України щодо не виплати капіталізованих платежі у сумі 887861,95 грн. незаконними та такими, що порушують права потерпілої особи, яка отримала виробничу травму на виробництві Відповідача.

Представник позивача в судовому засіданні вимоги та доводи позову підтримав в повному обсязі, просив суд ухвалити рішення, яким задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Представники Відповідачів проти позову заперечували, надали до суду письмові заперечення позиція яких повністю збігається з викладеною в судовому засіданні, де вказали, що Кабінетом Міністрів України не затверджено та не визначено порядок капіталізації для юридичних осіб, що ліквідуються поза процедурою банкрутства. Відповідно до положень ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" №2343-ХП від 14.05.1992р., банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури; суб'єкт банкрутства (банкрут) - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом. Таким чином, обов'язковою умовою застосування Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю є факт визнання підприємства банкрутом.

Оскільки Харківська районна санітарно-епідеміологічна станція не є банкрутом в розумінні Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", припинення юридичної особи відбувається за рішенням уповноваженого органу, а тому підстави припинення юридичної особи у такому порядку не регулюються Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Тому, Відповідач вважає є неправомірним нарахування капіталізованих платежів в розмірі 887861,95 грн..

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Харківська районна санітарно - епідеміологічна станція Харківської області зареєстрована у відділенні ВД ФСНВУ у Харківському районі та є платником страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

Судовим розглядом встановлено, що 02.10.2012 року було внесено до ЄДР запис щодо рішення засновників юридичної особи про припинення юридичної особи та призначення ліквідаційної комісії Харківської районної санітарно - епідеміологічної станції Харківської області.

Терміном подачі кредиторських вимог встановлений до 10.12.2012 року.

27.03.2012 року начальником Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Харківському районі Харківської області було складено постанову про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2012 року, якою потерпілому ОСОБА_4 призначено щомісячну виплату в розмірі 816,16 грн. безстроково (а.с. 5)

Позивач 30.10.2012 року звернувся до відповідача із заявою №430-01 про виплату капіталізованих платежів для здійснення страхових виплат потерпілому від нещасного випадку на виробництві за час роботи в Харківській районній санітарній-епідеміологічній станції Міністерства охорони здоров'я України - ОСОБА_4.

Листом від 29.11.2012 року №2.3/3259 "Про результат розгляду вимог" Відповідач повідомив, що не визнає капіталізовані платежі у сумі 887861,95 грн., посилаючись на відсутність відкритої стосовно відповідача процедури про ліквідацію юридичної особи.

Відповідно до статті 46 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок: внесків роботодавців; капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України та інше.

Згідно зі ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа може бути ліквідована за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Відповідно до ст. 112 ЦК України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом;

Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 14 червня 2001 року № 33-36275 "Щодо державної реєстрації нормативно-правового акта" Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України не відноситься до кола органів, нормативно-правові акти яких підлягають державній реєстрації відповідно до Указу Президента України від з жовтня 1992 року № 493/92 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".

Проте нормативно-правові акти Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України є чинними і застосовуються без державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

Відповідно до ч. 2 п. 1 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 765, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів.

Частиною 4 вищевказаного Порядку визначено, що до суми платежів, що підлягають капіталізації, включається заборгованість суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута з виплат, пов'язаних з його зобов'язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат по догляду за потерпілим та виплат за листками непрацездатності.

Виходячи з аналізу Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 765, вбачається, що в даному Порядку не вказано механізм капіталізації платежів по підприємствам, які знаходяться в стадії ліквідації. Приписами ст. 46 Закону України 1105-XIV від 23.09.1999 року врегульовано систему фінансування та джерела коштів Фонду, проте означений Закон не регламентує, яким чином ліквідується підприємство, а чітко зазначає, що фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок: внесків роботодавців; капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України та інше.

Тобто, капіталізація виплат майбутніх періодів, пов'язаних з відшкодуванням шкоди, заподіяної життю і здоров'ю громадян, повинна проводитись саме в період ліквідаційної процедури підприємства, оскільки саме після відкриття ліквідаційної процедури підприємницька діяльність підприємства закінчується та строк виконання всіх його грошових зобов'язань вважається таким, що настав.

Відповідно до п. 3 вищевказаного Порядку, капіталізація платежів нараховується за період, що визначається з різниці між середньої тривалості життя для чоловіків і жінок і їхнім віком на момент проведення капіталізації. Позивачем для визначення періоду для капіталізації використовувалися дані середньої тривалості життя особи, надані Держкомстатом України.

Враховуючи наведений порядок, Відповідач здійснив розрахунок нарахування капіталізації платежів по особовій справі потерпілого ОСОБА_4, який склав 887861,95 грн. (а.с.4).

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст. 7-11, ч. 1 ст. 158, ст. 159, ч. ч. 1, 2 ст. 160, ст. 161, ч. 1 ст. 162, ст. 163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Харківському районі Харківської області до Харківської районної санітарно-епідеміологічної станції Міністерства охорони здоров'я України про стягнення суми - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Харківської районної санітарно-епідеміологічної станції Міністерства охорони здоров'я України (6245, Харківська область, Харківський район, смт. Покотилівка, вул. Ульянівська, 40, код 02010327) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Харківському районі Харківської області капіталізовані платежі для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства яке ліквідується на суму 887861.95 (вісімсот вісімдесят сім тисяч вісімсот шістдесят одна гривня дев'яносто п'ять копійок) грн..

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Суддя Лук'яненко М.О.

Повний текст постанови виготовлено 08 лютого 2013 року.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2013
Оприлюднено11.02.2013
Номер документу29164256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13890/12/2070

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 18.02.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Постанова від 04.02.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні