Постанова
від 07.02.2013 по справі 812/926/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 лютого 2013 року Справа № 812/926/13

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Кравцової Н.В.,

при секретарі судового засідання: Бойко В.В.,

за участю сторін:

представника позивача: Пономаренка А.В.,

відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали за адміністративним позовом Сватівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 3 849,56 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

22 січня 2013 року Лисичанський міський центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 3 849,56 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 26 серпня 2008 року до Сватівського районного центру зайнятості звернулась ОСОБА_2 як шукаюча роботу. Згідно зі ст..23 Закону України «Про зайнятість населення» 02.09.2008 їй надано статус безробітного та призначена виплата матеріального забезпечення на випадок безробіття.

Позивачем встановлено факт того, що громадянка ОСОБА_2 не подала відомості до Сватівського РЦЗ про отримання доходу під час одержання допомоги по безробіттю, а саме, працювала за цивільно-правовою угодою в ЗАТ «АФС Україна» з 23.11.2008 по 13.07.2009.

У 2009 році у відношенні ОСОБА_2 порушена кримінальна справа за ознаками складу злочину, передбаченого ст.190 ч.1 КК України.

17.08.2012 згідно рішення Сватівського районного суду ОСОБА_2 звільнена від кримінальної відповідальності згідно зі ст.190 ч.1 КК України.

До теперішнього часу ОСОБА_2 кошти у розмірі 3 849,56 грн. не повернула.

На підставі ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" вказана сума боргу у розмірі 3 849,56 грн. підлягає стягненню з відповідача.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові та просив суд їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 №803-ХІІ безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Пунктом 1 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2007 р. № 219 до державної служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні можуть звертатися всі незайняті громадяни, які бажають працювати, а також зайняті громадяни, які бажають змінити професію або місце роботи, влаштуватися на роботу за сумісництвом чи у вільний від навчання час.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_2 отримала статус безробітної в Сватівському районному центрі зайнятості 02.09.2008, знята з обліку 01.09.2009.

Підпунктом "б" пункту 3 статті 1 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 №803-ХІІ встановлено, що в Україні до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" районний центр зайнятості, як робочий орган виконавчої дирекції Фонду контролює правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводить розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Судом встановлено, що в період перебування на обліку в центрі зайнятості між відповідачем та ЗАТ «АФС України» укладено договір цивільно-правового характеру, який розірвано 13.07.2009. За період співпраці ОСОБА_2 нараховано комісійну винагороду в сумі 1 034,79 грн. (арк. справи 15).

Згідно ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п.6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року № 307, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Постановою Сватівського районного суду Луганської області від 17 серпня 2012 року встановлено, що ОСОБА_2 мала умисел на заволодіння чужим майном шляхом обману у період перебування на обліку в Сватівському РЦЗ, чим порушила ст.36 ч.2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Відповідач у період з 23.11.2008 по 13.07.2009 при відвідуванні Центру зайнятості не надала інформацію про те, що вона прийнята на роботу в ЗАТ «АФС Україна», у результаті чого у зазначений період незаконно отримала допомогу по безробіттю у розмірі 3 849,56 грн. (арк. справи 8-9).

Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Оскільки рішенням суду встановлено, що відповідач в період перебування на обліку в Центрі зайнятості незаконно отримала допомогу по безробіттю у сумі 3849,56 грн., позовні вимоги Сватівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 3849,56 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Питання щодо судового збору не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Сватівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 3 849,56 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_2 (ід.н.НОМЕР_1; місце проживання6 АДРЕСА_1) на користь Сватівського районного центру зайнятості отриману допомогу по безробіттю у розмірі 3 849,56 грн. (три тисячі вісімсот сорок дев'ять гривень 56 копійок) на р/р 37175320001213 на ВДК у Сватівському районі ГУДКУ у луганській області, м. Луганськ, код 20188170, МФО 8034013.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя Н.В. Кравцова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29192687
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/926/13-а

Постанова від 07.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні