ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2013 р. Справа № 2а/0470/15141/12 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у місті Дніпропетровську у письмовому провадженні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради, Шевченківської районної у місті Києві Державної адміністрації, третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю «Контстар Україна», про скасування державної реєстрації змін, -
ВСТАНОВИВ :
14.12.2012 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради, Шевченківської районної у місті Києві Державної адміністрації, третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю «Контстар Україна», про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, в якому просить:
1. Скасувати реєстраційну дію від 04.10.2011р. про внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ «Контстар Україна» (код ЄДРПОУ 35676823), що не пов'язані зі змінами до установчих документів стосовно зміни юридичної адреси підприємства - запис №9 довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
2. Скасувати реєстраційну дію від 07.10.2011р. про зняття з обліку - запис №10 довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
3. Скасувати реєстраційну дію від 27.10.2011р. про взяття на облік - запис №11 довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
4. Визнати протиправними дії Управління з питань державної реєстрації Юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпропетровської міської ради щодо взяття на облік ТОВ «Контстар Україна».
5. Внести відповідний запис в Єдиний державний реєстр підприємств, організацій, установ.
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що 27.10.2011 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис №11 про взяття на облік третьої особи у зв'язку зі зміною місцезнаходження. Відповідно до довідки позивача №503/070-205 від 19.06.2012 ТОВ «Контстар Україна» за вказаним місцезнаходженням не знаходиться. З огляду на зазначене, позивач стверджує, що перереєстрація юридичної адреси ТОВ «Контстар Україна» відбулася на підставі неправдивих даних, а підприємство за зазначеною в реєстраційних документах адресою не знаходиться. ТОВ «Контстар Україна» фактично не змінювало своє місцезнаходження на м. Дніпропетровськ, вул. Ворошилова, буд. 26, що в свою чергу призвело до неможливості виконання працівниками ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України, а саме - проведення податкового контролю ТОВ «Контстар Україна». З огляду на викладені обставинами позивач просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів в частині зміни місцезнаходження відповідача.
Представник позивача подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідачі та третя особа до суду не з'явилися, про дату та час судового засідання повідомлялися належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідач Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради 08.01.2013 надав заперечення на адміністративний позов, в якому зазначив про відсутність порушень вимог чинного законодавства з боку органу реєстрації при прийомі реєстраційної справи на облік за новим місцезнаходженням, у зв'язку з чим в задоволенні позову просив відмовити. Просив розглядати справу без участі представника Управління.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Згідно частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін, в письмовому провадженні.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
З матеріалів справи вбачається, що 09.01.2008 Шевченківською районою у місті Києві державною адміністрацією було проведено реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Контстар Україна» за місцем знаходження м. Києв, Шевченківський район, вул. Мельникова, буд.12.
04.10.2011 Шевченківською районою в місті Києві державною адміністрацією було внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме зміну місцезнаходження на місто Дніпропетровськ, вул. Ворошилова, буд.26, про що свідчить запис №9 в ЄДР №10741070007028394.
07.10.2011 Шевченківською районою в місті Києві державною адміністрацією було знято з обліку ТОВ «Констар Україна», реєстраційна справа відправлена до Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради (запис 10).
Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 27.10.2011 було взято ТОВ «Контстар Україна» на облік за юридичною адресою м.Дніпропетровськ, вул. Ворошилова, буд. 26, про що здійснено відповідний запис в Єдиному державному реєстрі (запис 11).
Зазначена адреса входить до Жовтневого району м. Дніпропетровська, в якому контроль за додержанням законодавства в сфері оподаткування здійснює ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська.
З метою здійснення податкового контролю, працівниками ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська проведено заходи по встановленню місцезнаходження підприємства.
Так, відділом податкової міліції ДПІ здійснено вихід за новою адресою ТОВ «Контстар Україна»: м.Дніпропетровськ, вул. Ворошилова, буд. 26, внаслідок якого встановлено, що за адресою реєстрації ТОВ «Контстар Україна» відсутнє, про що було складено довідку від 19.06.2012р. №503/070-205.
У зв'язку з цим, ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська направила Управлінню з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпропетровські міської ради повідомлення за формою №18-ОПП про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
05.09.2012 державним реєстратором Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проведено реєстраційну дію, а саме внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою (запис 12 довідки ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб -підприємців.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.
Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Відповідно до статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, реєстраційна справа передається державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.
Державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.
Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Суд зазначає, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу відповідача щодо зміни місцезнаходження відповідача відповідно до ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та відповідно зняття останнього з обліку, та не надав жодного доказу щодо неможливості чи відсутності підстав для взяття на облік у виконавчому комітеті Дніпропетровської міської ради.
Отже позивачем не спростовано той факт, що дії відповідачів є такими, що відповідають чинному законодавству, крім того, позивачем суду не надано жодного доказу на спростування цієї обставини.
Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
А тому державний реєстратор не наділений повноваженнями давати оцінку змісту рішень учасників відповідача, зокрема щодо зміни місцезнаходження, а відповідальність за законність прийнятого рішення покладається виключно на засновника.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
З матеріалів справи судом встановлено, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має.
Тому, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.
Так, згідно зі ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Тобто, скасування в судовому порядку рішення загальних зборів Товариства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів Товариства, має наслідком застосування положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (статті 31 Закону).
Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсними рішень учасників ТОВ «Контстар Україна» позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту відповідача.
Крім того, запис 9 №10741070007028394 здійснений відповідачем 2 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, свідчить про те, що позивач не має законних підстав звертатися з вимогою про скасування даного запису.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, позивач має право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а запис 9 не пов'язаний зі змінами в установчих документах
Таким чином, позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, у зв'язку з чим, у задоволені позову слід відмовити.
Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Виходячи з викладеного суд дійшов висновку, що позивачем недоведені обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, у зв'язку із чим вони є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби до Управління з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровської міської ради, Шевченківської районної у місті Києві Державної адміністрації, третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю «Контстар Україна», про скасування державної реєстрації змін - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.
Суддя В.С. Парненко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 13.02.2013 |
Номер документу | 29192959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні