Постанова
від 24.01.2013 по справі 808/179/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2013 року о 12 год. 35 хв. Справа № 808/179/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Шари І.В.

при секретарі судового засідання Ткаченко А.П.

за участю представників:

позивача - Д.Ю. Сілецький (дов. №469/10/10-014 від 10.10.2012)

відповідача - не з'явився

третьої особи-1 - не з'явився

третьої особи-2 - не з'явився

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛІВЕН-ГРУП», м. Запоріжжя,

за участю третіх осіб: Державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчука Владислава Анатолійовича, м. Дніпропетровськ; Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради Астахової Світлани Петрівни, м. Запоріжжя

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів

ВСТАНОВИВ:

09 січня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшов позов від Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС, позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛІВЕН-ГРУП» (далі - ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП», відповідач), за участю третіх осіб - Державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчука Владислава Анатолійовича (далі - ДР ВК ДМР Комісарчук В.А., третя особа-1) та Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради Астахової Світлани Петрівни (далі - ДР ВК ЗМР Астахова С.П., третя особа-2), в якому позивач просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів відповідача та внесення змін щодо місцезнаходження юридичної особи, за якою вона не значиться (не знаходиться).

В обґрунтування позову посилається на те, що ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» зареєстроване 05.10.2009 як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа. 04.12.2012 Державним реєстратором виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчуком Владиславом Анатолійовичем до ЄДР внесено запис 8 за №1 224 0007 047618 про «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», а саме: змінено місцезнаходження відповідача з м. Дніпропетровськ, ж/м Тополя-2, буд. 14, кв. 20 на м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, буд. 10. Позивач зазначає, що з метою встановлення фактичного місцезнаходження відповідача, ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС звернувся із запитом до ВПМ ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС. Відповідно до отриманої відповіді 25.12.2012 за №01/08-2447 від Міського комунального підприємства «Основаніє» Департаменту житлового господарства та розподілу житлової площі ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» договір оренди нежитлових приміщень за адресою вул. Новокузнецька, 10, не укладався. Таким чином, відповідач за вказаною адресою фактично не знаходиться. На підставі викладеного, позивач вважає, що зміни до установчих документів відповідача не відповідають дійсності, а так є підстави для скасування державної реєстрації таких змін.

Ухвалою суду від 11 січня 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі №808/179/13-а та призначено судове засідання на 24 січня 2013 року.

Зазначена ухвала, разом із повістками про виклик до суду, була направлена на юридичні адреси сторін рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення. Позивач та треті особи отримали вказану ухвалу та повістку, про що свідчать рекомендовані повідомлення, які містяться у справі. Від відповідача повернувся конверт із відміткою відділення поштового зв'язку «неповна адреса».

Згідно із ч. 11 ст. 35, ч. 3 ст. 167 КАС України відповідач вважається таким, що належним чином повідомлений про судовий розгляд даної справи.

Представник позивача в судовому засіданні на позовних вимогах наполягав з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, клопотань та заяв від відповідача на адресу суду не надходило, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Від державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради Комісарчука Владислава Анатолійовича 23 січня 2013 року надійшли письмові заперечення, які обґрунтовані Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», та зазначено, що державному реєстратору не надано право вирішувати проводити певну реєстраційну дію чи не проводити її, а тому якщо до державного реєстратора надійшов необхідний пакет документів передбачених законом, то державний реєстратор за відсутності підстав для відмови у проведенні реєстраційної дії зобов'язаний засвідчити певний факт шляхом внесення відповідних записів до ЄДР. При проведенні реєстраційної дії за номером запису в ЄДР 12241070007047618 та при знятті з обліку юридичної особи ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» (ідентифікаційний код 36728463), порушень з боку державного реєстратора Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради не було, тому як державний реєстратор чітко дотримувався ст.ст. 14, 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Третя особа-1 наголошує, що місцезнаходження юридичної особи відповідача на теперішній час виходить за межі територіальної компетенції Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради, отже вісі реєстраційні дії, в тому числі і виконання судових рішень відносно даної юридичної особи можливо проводити лише в Виконавчому комітеті Запорізької міської ради. На підставі викладеного просить відмовити у задоволенні позову, справу розглянути без участі ДР ВК ДМР Комісарчука В.А.

Від державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради Астахової Світлани Петрівни 23.01.2013 надійшов лист, в якому зазначено, що третя особа-2 самостійних вимог по справі не заявляє, просить провести розгляд справи за без присутності державного реєстратора та надає довідку з Єдиного державного реєстру щодо юридичної особи ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» для долучення до матеріалів справи.

Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до ч.6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

На підставі викладеного, суд вважає за необхідне розглянути справу в порядку письмового провадження. Керуючись приписами статей 33, 35, 41 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

04.12.2012 державним реєстратором Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» (ідентифікаційний код 36728463) було внесено запис № 1 224 107 0007 047618 про «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», відповідно до якого відповідач змінив адресу свого місцезнаходження з 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, Ж/М ТОПОЛЯ-2, будинок 14, квартира 20 на адресу: 69118, Запорізька область, м. Запоріжжя, Комунарський район, вул. Новокузнецька, будинок 10.

14.12.2012 позивач надіслав до відділу податкової міліції ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС запит №3121/7/18-012 щодо встановлення місцезнаходження ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП».

25.12.2012 Міське комунальне підприємство «Основаніє» Департаменту житлового господарства та розподілу житлової площі Запорізької міської ради надало відповідь №01/08-2447, відповідно до якої договір оренди нежитлових приміщень з ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» за адресою вул. Новокузнецька, 10 - не укладався.

Не погоджуючись із державною реєстрацією змін до установчих документів ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби звернулась до суду.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІV (далі - Закон України №755-ІV), зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 6 Закону України №755-ІV, передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. А саме, державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:

- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;

- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;

- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;

- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;

- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;

- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;

- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;

- здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі;

- повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи та фізичною особою - підприємцем державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

- проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Як свідчать викладені повноваження державного реєстратора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації перевірка документів на відповідність вимогам чинного законодавства, а лише перевіряється комплектність документів. Також він не зобов'язаний перевіряти мету суб'єкта господарювання спрямовану або не спрямовану на здійснення підприємницької діяльності, та в подальшому ведення фінансово - господарської діяльності.

Згідно ч.1 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Відповідно до ч.2 ст.19 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.

Як було встановлено матеріалами справи, 04.12.2012 державним реєстратором виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради було проведено реєстраційну дію «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах», в частині зміни місцезнаходження ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» з адреси: 49000, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, Ж/М ТОПОЛЯ-2, будинок 14, квартира 20, на адресу: 69118, Запорізька область, м. Запоріжжя, Комунарський район, вул. Новокузнецька, будинок 10.

Згідно ч.6 ст.19 Закону України №755-ІV державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу у державного реєстратора не було.

Відповідно до статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» знято з обліку у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Реєстраційну справу передано до виконавчого комітету Запорізької міської ради.

Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України №755-ІV відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

З такою позицією погоджується і Верховний суд у Постанові від 15 вересня 2009 року.

Під час судового розгляду справи по суті, судом було з'ясовано, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не має. Як і не має передбачених таким порядком підстав для реалізації таких повноважень.

Тому, суд приходить до висновку щодо необхідності застосування норм Закону України №755-ІV, який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.

Так, згідно зі ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень Закону України №755-ІV (статті 31 Закону).

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсними рішень учасників ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту відповідача.

Тобто, суд приходить до висновку, що позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Крім того, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» не передбачено такого повноваження державного реєстратора, як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії .

Тому, доводи податкового органу відносно не знаходження відповідача за місцем реєстрації, на думку суду, також не призводять до скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а може бути підставою для припинення юридичної особи - ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП» на підставі ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Отже, позивачем не наведено жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи.

Також, суд звертає увагу, що зважаючи на обставини справи, позивачем нормативно не обґрунтовано вимогу про скасування запису державного реєстратору Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради, внесеного до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно ТОВ «СЛІВЕН-ГРУП», № 1 224 107 0007 047618 «Про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах».

Частиною 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених

статтею 72 цього Кодексу.

Зважаючи на вищевикладене, оскільки єдиною підставою звернення до суду є порушення вимог податкового законодавства, а інших, передбачених саме Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації зазначених вище змін позивачем не надано, у задоволені позову слід відмовити.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Шара

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29193193
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/179/13-а

Постанова від 24.01.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

Ухвала від 11.01.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Шара Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні