Постанова
від 06.02.2013 по справі 2а-10686/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2013 року № 2а-10686/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого - судді Гулкевич І.З.,

за участю секретаря - Козак Н.Є.

за участю представника позивача Вітів В.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції у Львівській області в особі Львівської об»єднаної державної фінансової інспекції до Нагачівської сільської ради про зобов»язання до вчинення дій.,-

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція у Львівській області звернулася в особі Львівської об'єднаної Державної фінансової інспекції до суду з позовом до Нагачівської сільської ради про зобов'язання провести позовну роботу з фізичними особами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 з метою стягнення несплаченої орендної плати до сільського бюджету в сумі 3982,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що сектором інспектування у Яворівському районі Львівської об'єднаної державної фінансової інспекції проведено планову ревізію використання бюджетних коштів з бюджету Нагачівської сільської ради за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року, якою встановлено окремі правопорушення, що відображені в акті ревізії від 21.02.2012 року № 19-38/33. Так, зокрема, встановлено, що по бухгалтерському обліку відповідача не відображено дебіторську заборгованість по розрахунках з ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в сумі 4552,00 грн. Дана заборгованість в розмірі 4552,00 грн. виникла внаслідок несплати фізичними особами у повному обсязі розміру орендної плати за земельні ділянки за договорами оренди земельних часток (паїв) Нагачівської сільської ради. Сільському голові пред'явлено обов'язкові вимоги від 03.03.2012 року № 19-13/734 про усунення порушень до 04.04.2012 року, а також зобов'язано провести претензійно-позовну роботу щодо орендної плати. 19.09.2012 року Львівською об»єднаною державною фінансовою інспекцією отримано від Нагачівської сільської ради інформацію (лист від 17.09.2012 року №133) про те, що орендарями частково погашено заборгованості по орендній платі, зокрема ОСОБА_2 частково сплачено оренду плату на суму 400,00 грн та ОСОБА_3 на суму 170,00 грн. Оскільки станом на 05.12.2012 року у Львівської об'єднаної Державної фінансової інспекції відсутня інформація про надходження від фізичних осіб ОСОБА_2 та ОСОБА_3 орендної плати в сумі 3982,00 грн. до сільського бюджету або проведення Нагачівською сільською радою позовної роботи для забезпечення такого надходження, у позивача є підстави вважати, що його вимога від 03.03.2012 року № 19-13/734 про усунення порушень, яка є обов'язковою до виконання відповідачем, не виконана. Тому, користуючись своїм правом на звернення до суду в інтересах держави, просить позов задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просить позов задовольнити.

Відповідач не забезпечив явку свого належного представника в судове засідання, хоча про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином. Подав в попередніх судових засіданнях заперечення на адміністративний позов. В своїх запереченнях зазначає, що даний адміністративний позов не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, оскільки не порушують жодних прав при здійсненні ними владних управлінських функцій. Також наголошує на тому, що позивач не являється стороною договорів, на які посилається в позовній заяві, та не довів факту порушення особисто його прав. Тому Нагачівська сільська рада просить відмовити повністю в задоволенні адміністративного позову.

Відтак, суд вважає, що справу можливо розглядати у відсутності представника Нагачівської сільської ради на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що позов є підставним і підлягає до задоволення, враховуючи наступне.

Сектором інспектування у Яворівському районі Львівської об'єднаної Державної фінансової інспекції, на виконання п. 1.2.2 Плану контрольно-ревізійної роботи на IV квартал 2011 року, проведено планову ревізію використання бюджетних коштів і збереження матеріальних цінностей в установах, що фінансуються з бюджету Нагачівської сільської ради за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року, за результатами якої складено акт від 21.02.2012 року № 19-38/33, який підписано головою Нагачівської сільської ради без заперечень.

Проведеною ревізією встановлено, що між Нагачівською сільською радою та фізичними особами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 укладено договори оренди земельних ділянок від 12.10.2006 року:

- 400 кв.м земельної ділянки несільськогосподарського призначення під розміщення складського приміщення, яка знаходиться в с. Нагачів Яворівського району Львівської області, розмір орендної плати за всю орендовану земельну ділянку площею 400 кв.м. становить 108 грн у місяць.;

- 210 кв.м земельної ділянки несільськогосподарського призначення під розміщення столярного цеху, яка знаходиться в с. Нагачів Яворівського району Львівської області, розмір орендної плати за всю орендовану земельну ділянку площею 210 кв.м. становить 56,70 грн у місяць.

Дана орендна плата вноситься щомісячно на банківський рахунок або в касу, що закріплено п. 3.4. кожного договору.

Як встановлено в ході перевірки та відображено в акті від 21.02.2012 року № 19-38/33, протягом ревізійного періоду, з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року (кінець поточного року), на рахунок Нагачівської сільської ради поступило лише 1376,00 грн від ОСОБА_2, а від ОСОБА_3 кошти не поступили взагалі. Сільським бюджетом недоотримано орендної плати в сумі 4552,00 грн.

У відповідності до п .7 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» за наслідками ревізії Нагачівської сільської ради, 03.03.2012 року позивачем виставлено сільському голові вимогу № 19-13/734 про усунення недоліків та порушень за наслідками ревізії в строк до 04.04.2012 року. Відповідно до п. 11 вимоги, відповідачу запропоновано провести претензійно-позовну роботу щодо сплати фізичними особами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 орендної плати за оренду земельних ділянок в сумі 4552,00 грн.

На виконання вказаної вимоги, 15.03.2012 року відповідачем винесено рішення № 14, яким у п. 2 спеціаліста землевпорядника сільської ради. зобов'язано вжити заходів щодо сплати орендної плати за оренду земельних ділянок в сумі 4552,00 грн.

Зі слів представника позивача, вимога Нагачівським сільським головою оскаржена не була.

Суд вважає за необхідне зазначити, що на даний час в матеріалах справи відсутні докази повного виконання Нагачівською сільською радою вимоги Львівської об'єднаної Державної фінансової інспекції.

Згідно Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року №499/2011, Державна фінансова інспекція України (надалі - Держфінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Держфінінспекція України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, зокрема, Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» (надалі - Закон), головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.

Згідно ч. 5 ст. 2 Закону, інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Згідно п. 2, 3, 5 ч. 1 ст. 8 Закону, головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності; здійснюють державний фінансовий аудит виконання державних (бюджетних) програм, діяльності бюджетних установ, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також інших суб'єктів господарювання, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно; здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю.

У відповідності до п. 7 ч. 1 ст. 10 Закону, головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право, окрім іншого, пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Право звернення ДФІ до суду передбачено п. 10 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 р. №2939-XII, згідно якої, органи державної контрольно-ревізійної служби мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Беручи до уваги те, що фізичними особами ОСОБА_2. та ОСОБА_3 кошти у сумі 3982,00 грн. не сплачено до сільського бюджету с. Нагачів, умови вимоги № 19-13/734 від 03.03.2012 року повністю не виконані, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 128, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати Нагачівську сільську раду (Львівська область Яворівський район, код ЄДРПОУ 04373086) провести позовну роботу з фізичними особами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 з метою стягнення несплаченої орендної плати до сільського бюджету в сумі 3982 (три тисячі дев»ятсот вісімдесят дві гривні 00 коп).

Судові витрати з сторін не стягуються.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлений 11 лютого 2013 року.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29218082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10686/12/1370

Постанова від 06.02.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 20.12.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні