8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 лютого 2013 року Справа № 812/897/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі: Гришиній О.Ю.,
в присутності представників сторін:
від позивача: не прибув,
від відповідача: Алейникова Т.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариство з обмеженою відповідальністю «Стахпроммаш» про стягнення суми податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 23984,13 грн.,
ВСТАНОВИВ:
22 січня 2013 року Стахановська об'єднана державна податкова інспекція Луганської області Державної податкової служби (надалі - Стахановська ОДПІ Луганської області ДПС, позивач) звернулася до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Стахпроммаш» (надалі - ТОВ «Стахпроммаш», відповідач), в якому просить стягнути кошти за податковим боргом з податку на додану вартість в розмірі 23984,13 грн.
В обґрунтування вимог позивач посилається на наступне.
ТОВ «Стахпроммаш» зареєстровано рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради Луганської області від 25.05.2005 за №1 392 102 0000 000250.
ТОВ «Стахпроммаш» не сплачено до бюджету узгоджену суму податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 23981,13 грн. Борг складається із самостійно визначених у податковій декларації №9077520304 від 10.12.2012 та несплачених податкових зобов'язань в розмірі 21816,00 грн. та з нарахованої пені за несвоєчасну сплату зазначених податкових зобов'язань в сумі 2165,13грн. Податкова вимога №3 від 25.07.2012 була отримана підприємством 27.07.2012.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце слухання справи був повідомлений належним чином, від нього на адресу суду надійшло клопотання з проханням розглянути справу без його участі. Також надійшли письмові пояснення на заперечення відповідача в яких позивачем зазначено наступне. Згідно даних облікоовї картки ТОВ «Стахпроммаш» за 2012 рік з податку на додану вартість 26.12.2012 зараховано 25000 грн. згідно платіжного доручення №505 від 26.12.2012 з них зменшено боргу пені в загальному розмірі - 12841; по декларації №9072716783 - 12159,00 грн. Згідно даних облікоовї картки за 2013 рік з податку на додану вартість ТОВ «Стахпроммаш» сплачено згідно платіжного доручення №20 від 17.01.2013 на суму 3000 грн. зменшено боргу по декларації №9077520304 від 10.12.2012 на суму 834,87 грн. та несплачена пеня в розмірі 2165,13 грн. Згідно платіжного доручення №22 від 24.01.2013 на суму 2000 грн. зменшено боргу по декларації №9077520304 від 10.12.2012 на суму 2000 грн. Згідно платіжного доручення №23 від 29.01.2013 на суму 12175 грн. зменшено боргу по декларації №9077520304 від 10.12.2012 на суму 12175,00 грн. Таким чином, позивач у звязку із часткоовю сплатою суми боргу просить стягнути з ТОВ «Стахпроммаш» суму податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 6806,13 грн.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав суду письмові заперечення в яких посилаючись на положення п. 131.2 ст. 131 ПК України та на п. 1.7 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22 зазначив, що у податкового органу відсутнє право самостійно змі нювати призначення платежу, зазначеного платником податків при його внесенні з метою погашення податкового боргу. Факт передчасного вне сення платником коштів на оплату податкових зобов'язань з податку на додану вартість також не наділяє податковий орган таким правом.
З урахуванням наявності клопотання позивача про розгляд справи у відсутність його представника та з огляду на положення ст.. 128 КАС суд вважає можливим вирішення справи у відсутність позивача та на підставі наявних в ній доказів.
Заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Стахпроммаш» зареєстровано Виконавчим комітетом Стахановської міської ради Луганської області 25.05.2005(а.с.7-9) та знаходиться на обліку як платник податків в Стахановській ОДПІ Луганської області з 02.06.2005 за №79.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Згідно ч. 1 ст. 51 КАС України крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову. Позивач має право відмовитися від адміністративного позову у суді апеляційної чи касаційної інстанції до закінчення відповідно апеляційного чи касаційного розгляду. Позивач має право до початку судового розгляду справи по суті змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.
Судом встановлено, що за ТОВ «Стахпроммаш» станом на 08.01.2013 рахується сума податкової заборгованості по податку на додану вартість на загальну суму 23981,13 грн., з яких за основним платежем - 21816,00 грн., пеня в сумі - 2165,13 грн.
Зазначений податковий борг виник у зв'язку з несплатою боржником суми податкових зобов'язань самостійно визначених платником у декларації з податку на додану вартість №9077520304 від 10.12.2012 на суму 21816,00 грн. за звітний період - листопад 2012 року (а.с.10-12). Також сума податкової заборгованості з податку на додану вартість підтверджується розшифровкою податкового боргу по ТОВ «Стахпроммаш» станом на 08.01.2013. (а.с.5).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Як вбачається із матеріалів справи, в порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку самостійно суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг.
Згідно із п.п 129.1.1 п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день його погашення, залежно від того, яка з величин, таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті згідно п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI.
Відповідно до вимог ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу Стахановською ОДПІ Луганської області ДПС за несвоєчасну сплату суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість було нараховано пеню, яка станом на 08.01.2013 складає 2165,13 грн., що підтверджується розшифровкою податкового боргу по ТОВ «Стахпроммаш» станом на 08.01.2013. (арк. справи 5).
Відповідно до зазначеного позивачем у клопотанні, що надійшло на адресу суду шляхом факсимільного зв'язку 06 лютого 2013 року за вх. №4772, сума податкової заборгованості ТОВ «Стахпроммаш» з податку на додану вартість зменьшилась у звязку із її частковою сплатою та складає 6806,13 грн., що також підтверджується зворотнім боком облікоовї картки платника станом на 01.02.2013.
Відповідно до п. 59.1, 59.3, 59.4, 59.5 ст. 59 ПКУ у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Позивачем винисено відносно відповідача податкову вимогу №3 від 25 липня 2012 року, яку отримано відповідачем особисто 27.07.2012, що підтверджено підписом заступника директора відповідача на корінці податкової вимоги (а.с.13).
Податкова вимога є чинною (сторонами не надано суду доказів відкликання чи оскарження податкової вимоги).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися передбачені законодавством заходи щодо погашення податкового боргу про те, вони не призвели до повного погашення відповідачем податкового боргу.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Щодо посилань відповідача на те, що податковий орган не має право самостійно змі нювати призначення платежу, зазначеного платником податків при його внесенні з метою погашення податкового боргу суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 87.9. ст. 87 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Таким чином, з огляду на положення п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України зарахування коштів, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків є не правом органу, а його обов'язком. А відповідно до п. п. 21.1.1 п. 21.1. ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Приймаючи до уваги те, що ТОВ «Стахпроммаш» станом на дату розгляду та вирішення позову у добровільному порядку податковий борг з податку на додану вартість в сумі 6806,13 грн. не сплатило, вимоги податкового органу про стягнення зазначених коштів за податковим боргом з рахунків обслуговуючих такого платника, суд визнає обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до товариство з обмеженою відповідальністю «Стахпроммаш» про стягнення суми податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 6806,13 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Стахпроммаш» (код 33449862) суму податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 6806,13 грн. (шість тисяч вісімсот шість гривень 13 копійок) шляхом стягнення коштів з рахунків банків, що його обслуговують.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 08 лютого 2013 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2013 |
Оприлюднено | 13.02.2013 |
Номер документу | 29219222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні