ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 січня 2013 року 13:30 Справа № 0870/12446/12 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Максименко Л.Я.,
при секретарі судового засідання - Приймаку Є.О.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовною заявою: ОСОБА_1, м. Мелітополь
до відповідача 1: Державного реєстратора Солом`янської районної в м. Києві державної адміністрації, м. Київ
до відповідача 2: Державного реєстратора виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, м. Мелітополь
3-і особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Датли», м. Мелітополь
Мелітопольська об`єднана державна податкова інспекція Запорізької області
про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів, зобов`язання вчинити дії
за участю
від позивача: ОСОБА_1, НОМЕР_1 від 08.09.2001; ОСОБА_2, довіреність від 30.11.2012
від відповідачів: не з`явились
від третьої особи: Красніков О.Б., довіреність № 14491 від 12.09.2012; інші не з`явились
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась із адміністративним позовом до Державного реєстратора Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (відповідач 1) та Державного реєстратора виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області (відповідач 2), 3-я особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Датли», 3-я особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача - Мелітопольська об'єднана державна податкова інспекція Запорізької області Державної податкової служби, в якому позивач просить суд скасувати реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» ТОВ «Датли» (ідент.код 36629910), внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записом від 14.08.2012 № 1 073 105 0007 017712 щодо адреси місцезнаходження: АДРЕСА_1; зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про судове рішення щодо скасування реєстраційної дії від 14.08.2012 № 1 073 105 0007 017712 «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» ТОВ «Датли» (ідент.код 36629910) та реєстраційних дій від 14.08.2012 «Зняття з обліку» і від 20.08.2012 «Взяття на облік».
В обґрунтування позову посилається на те, що в жовтні 2012 році позивачка дізналася про те, що за адресою її місця проживання, а саме: АДРЕСА_1, зареєстроване ТОВ «Датли». Стверджує, що вказане товариство за вказаною адресою не знаходиться, фактичну діяльність не здійснює, офісу за вказаною адресою не має тощо. Вважає, що внесення державним реєстратором Солом'янської районної в м. Києві державної реєстрації в Єдиний державний реєстр юридичних та фізичних осіб-підприємців запису № 10 від 14.08.2012 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Датли», а саме зміну місцезнаходження на адресу «АДРЕСА_1» є порушенням ст.ст. 93, 379, 383 ЦК України, ст.ст. 30, 41 та 47 Конституції України.
В судовому засіданні 28.01.2013 позивач та його представник підтримали вимоги з підстав, викладених вище.
Відповідач 1 відзив на позов не направив, представник в судове засідання двічі за викликом суду не з'явився. Про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Від відповідача 2 до суду надійшли письмові пояснення від 11.01.2013 вх. № 857, в яких державний реєстратор повідомив, що ТОВ «Датли» зареєстроване 19.08.2009 в м. Києві за юридичною адресою: м. Київ, Солом'янський район, бул. Івана Лепсе, 29 державним реєстратором Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації. 20.08.2012 ТОВ «Датли» взято на облік державним реєстратором виконавчого комітету Мелітопольської міської ради у зв'язку із зміною юридичної адреси: АДРЕСА_1. При цьому вказує, що державним реєстратором виконкому Мелітопольської міської ради Запорізької області жодних реєстраційних дій стосовно державної реєстрації змін щодо ТОВ «Датли» не проводилось. Також просить суд розглянути адміністративний позов без його участі.
Представник Мелітопольської ОДПІ Запорізької області підтримав адміністративний позов зазначивши про те, що проведеними співробітниками податкового органу перевірками встановлено, що ТОВ «Датли» за новою адресою реєстрації, а саме: АДРЕСА_1, не знаходиться. З огляду на це, просить задовольнити адміністративний позов.
ТОВ «Датли» представника у судове засідання не направило, будь-яких письмових пояснень чи заяв не надходило. Надіслані на адресу ТОВ «Датли» ухвала про відкриття провадження та судові повістки повернулись із відміткою пошти «За зазначеною адресою не проживає».
Враховуючи те, що процесуальні документи та судові повістки направлялись третій особі за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, то згідно ч. 4 ст. 33 та ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що товариство було належним чином повідомлене про порушення щодо нього адміністративної справи та необхідність надання пояснень.
З огляду на викладене, суд визнав за можливе розглянути справу за відсутності відповідача 1 та третьої особи - ТОВ «Датли».
У судовому засіданні 28.01.2013 оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
08.08.2012 рішенням власників ТОВ «Датли», оформленого протоколом загальних зборів № 1/12, змінено місцезнаходження ТОВ «Датли» на 723111, Запорізька область, АДРЕСА_1, а також затверджено та підписано нову редакцію Статуту ТОВ «Датли».
14.08.2012 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис № 1 073 105 0007 017712 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи. Того ж дня товариство знято з обліку у зв'язку із зміною місцезнаходження.
Не погоджуючись із державною реєстрацією змін до установчих документів ТОВ «Датли», гр. ОСОБА_1 звернулась до суду.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно з ч. 7 ст. 29 Закону, державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
З наданих суду копій матеріалів реєстраційної справи встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, уповноваженою особою ТОВ «Датли» було подано необхідний перелік документів, передбачений ст. ст. 19, 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.
Суд зазначає, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора у проведенні державної реєстрації юридичної особи відповідно до ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», оскільки всі передбачені чинним законодавством документи державному реєстратору були надані та відповідали вимогам, що ставляться до них Законом.
На підставі поданих документів державним реєстратором Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації вчинений запис № 1 073 105 0007 017712 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи.
Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
А тому державний реєстратор не наділений повноваженнями визнавати недійсним рішення загальних зборів учасників ТОВ «Датли» про затвердження змін до статуту, перевіряти відповідність чи правові підстави для зміни місцезнаходження юридичної особи, оскільки вся повнота відповідальності за законність прийнятого рішення покладається на засновників.
Крім того, згідно зі ст. 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (статті 31 Закону).
Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсним рішення засновників ТОВ «Датли» від 08.08.2012 позивачем не надано. Також позивачем не надано суду доказів визнання повністю або частково недійсними змін до статуту ТОВ «Датли», зареєстрованих 14.08.2012 державним реєстратором Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації за № 1 073 105 0007 017712.
Таким чином, на думку суду, позивачем не надано достатніх доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, у зв'язку з чим, у задоволені позову слід відмовити.
Також слід зазначити, що позивач посилаючись на порушення з боку відповідачів вимог як Конституції України так і Цивільного кодексу України не зазначає у позові та не назвав у судовому засіданні які саме норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» з боку відповідачів були порушені.
В решті-решт, позивач обґрунтовує позовні вимоги порушенням його права власності на житлове приміщення розташоване за адресою: АДРЕСА_1, що, на думку суду, може бути предметом захисту у загальному суді в порядку цивільного судочинства.
Доводи як позивача так і третьої особи відносно того, що товариство фактично не знаходиться за новим місцем реєстрації, на думку суду не є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а може бути підставою для припинення юридичної особи - ТОВ «Датли» на підставі ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених
статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням досліджених фактичних обставин та документальних доказів у справі суд приходить до висновку, що будь-яких порушень вимог чинного законодавства з боку відповідачів при вчинені реєстраційних дій щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Датли» допущено не було. Суб'єкти владних повноважень діяли в межах і в спосіб визначені Конституцією та законами України, а тому підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Державного реєстратора Солом`янської районної в м. Києві державної адміністрації та Державного реєстратора виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, 3-і особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «Датли», Мелітопольська об`єднана державна податкова інспекція Запорізької області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, зобов`язання вчинити дії, - відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2013 |
Оприлюднено | 13.02.2013 |
Номер документу | 29221792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні