Постанова
від 08.02.2013 по справі 6228/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     Справа № 6228/09/1570 ПОСТАНОВА   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ            07 лютого 2013 року                                                                                                          м. Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Стефанова С.О.,   за участю секретаря судового засідання Мірзи О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом   заступника прокурора Малиновського району м. Одеси  в інтересах держави в особі  Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Вісткар» про стягнення податкового боргу у розмірі 15588322,27 грн.,-                                                                ВСТАНОВИВ: Заступник прокурора Малиновського району м. Одеси  в інтересах держави в особі  Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси (правонаступник - Державна податкова інспекція у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби, надалі по тексту ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області ДПС) звернувся до суду з позовом  до товариства з обмеженою відповідальністю «Вісткар» про стягнення податкового боргу у розмірі 15588322,27 грн. (надалі по тексту ТОВ «Вісткар») про стягнення заборгованості у розмірі 15    588 322,27 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 22.12.2008 року у відповідача утворився податковий борг в загальній сумі 15    588 322,27 грн., який складається з недоїмки по ПДВ в сумі 15    587    982,27 грн. та з недоїмки по комунальному податку в сумі 340 грн.   Представник прокуратури та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позові та додаткових пояснень до позову. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.   Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокуратури та представника позивача, дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядок встановлений законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством, а також стягувати до державного бюджету суми заборгованості суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у порядку, передбаченому Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами». Тобто, позивач        - ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області ДПС є суб`єктом владних повноважень та здійснює в даних правовідносинах надані їй     Законом України «Про державну податкову службу в Україні» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) повноваження. Згідно ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. (чинного на момент виникнення спірних правовідносин та момент звернення до суду з даним позовом) визначено податковий борг (недоїмка), як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.    Відповідно до вимог підпунктів 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 № 1251 - XII (з змінами та доповненнями), платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни. Судом встановлено, що ТОВ «Вісткар» 17.03.2008 року зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради  у якості юридичної особи, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію та з 19.03.2008 року за № 11568 перебуває на податковому обліку в ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області ДПС.   Товариство являється платником податків і зборів, зокрема, податку на додану вартість та комунального податку. З облікових карток відповідних платежів платника податків убачається, що станом на 22.12.2008 року у відповідача існувала податкова заборгованість перед бюджетом в загальному розмірі 15    588 322,27 грн., у тому числі: недоїмка по податку на додану вартість у сумі 15    587    982,27 грн. та недоїмка по комунальному податку у сумі 340 грн., яка виникла з наступних підстав. У період з 10.11.2008 року по 12.11.2008 року позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ «Вісткар» з питань правильності нарахування податку на додану вартість за період з 01.09.2008 року по 30.09.2008 року, за результатами якої складено акт № 68/23-214/35818304 від 12.11.2008 року, відповідно до висновку якого встановлено порушення відповідачем п.п.  7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року, що призвело до заниження податку на додану вартість на суму  3    005    243 грн., в т.ч. у вересні 2008 року на суму 3    005    243 грн. (а.с. 8-22).   На підставі зазначеного акту позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.11.2008 року № 0012942301/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в загальній сумі 5    108 913 грн. (за основним платежем - 3005243 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 2103670 грн.) (а.с. 7). Також 04.11.2008 року позивачем було проведено виїзну позапланову перевірку ТОВ «Вісткар» з питань повноти визначення податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів за період з 01.04.2008 року по 31.07.2008 року, за результатами якої складено акт № 61/23-214/35818304 від 04.11.2008 року, відповідно до висновку якого встановлено порушення відповідачем п.п.  7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року, що призвело до заниження податку на додану вартість на суму 5    413    303,00 грн. (а.с. 60-71).   На підставі зазначеного акту позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.11.2008 року № 0000322330/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в загальній сумі 10    479 380 грн. (за основним платежем - 5    413 303 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 5    066 077 грн.) (а.с. 59). Судом встановлено, що відповідач не погодившись з вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовами до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про їх скасування. Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 11.05.2011 року по справі № 2а-14765/08/1570 адміністративний позов ТОВ «Вісткар» до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про визнання протиправними дій, скасування податкового повідомлення - рішення від14.11.2008 року № 0012942301/0 залишено без розгляду (а.с. 135-137). Зазначена ухвала набрала законної сили 11.05.2011 року. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2011 року у справі № 2а-1116/10/1570 у задоволенні позову ТОВ «Вісткар» до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про скасування податкового повідомлення-рішення від 10.11.2008 року № 0000322330/0 - відмовлено (а.с. 143-144). Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2013 року по справі № 2а-1116/10/1570 постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28.02.2011 року  залишено без змін (а.с. 159-161). Відповідно до підпункту 5.2.5 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 встановлено, що з урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити до суду рішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов'язання у будь-який момент після отримання відповідного податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рішення контролюючого органу не підлягає адміністративному оскарженню. Абзацом шостим підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 вказано, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення. При цьому слід звернути увагу, що частинами третьою та п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення. Листом ДПА України від 08.08.2006 року № 14961/7/10-1317/3516 щодо узгодження податкових зобов'язань при зверненні платника податків до суду роз'яснено, що при оскарженні платником податків до суду суми податкового зобов'язання (у раз незастосування або закінчення платником податків процедури апеляційного узгодження податкових зобов'язань, передбаченої підпунктами 5.2.2 - 5.2.4 статті 5 Закону № 2181), нарахованого податковим органом, таке податкове зобов'язання вважається неузгодженим до вирішення справи адміністративним судом в апеляційній інстанції та прийняття відповідного рішення.    Ухвала Одеського окружного адміністративного суду від 11.05.2011 року по справі № 2а-14765/08/1570 набрала законної сили 11.05.2011 року, а постанова Одеського окружного адміністративного суду від 28 лютого 2011 року у справі № 2а-1116/10/1570 згідно з  ч. 5 ст. 254 КАС України набрала законної сили 24.01.2013 року, тому на теперішній час сума податкового зобов'язання з податку на додану вартість у загальному розмірі 15    587    982,27 грн., визначена податковими повідомленнями-рішеннями від 10.11.2008 року № 0000322330/0 та від 14.11.2008 року № 0012942301/0 є узгодженою, що надає можливість стягнення вказаної суми заборгованості в судовому порядку. Також судом встановлено, що 03.09.2008 року посадовою особою ДПІ у Малиновському районі м. Одеси було складено акт № 2458/15-321 від 03.09.2008 року про порушення податкового законодавства, яким встановлено неподання податкових розрахунків по комунальному податку за перший та другий квартали 2008 року (а.с. 101). На підставі вказаного акту позивачем було винесено податкове повідомлення-рішення  від 22.10.2008 року № 0006121500310, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання по комунальному податку у сумі 340,00 грн., у тому числі: за основним платежем - 0,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 340,00 грн. (а.с.100).    Вказане податкове повідомлення-рішення відповідно до вимог Закону № 2181 на теперішній час є узгодженим, оскілки не було оскаржено, ані в адміністративному порядку, ані в судовому. Таким чином, як вбачається з даних облікової картки платника, станом на 22.12.2008 року  загальна сума заборгованості, яка обліковується за відповідачем по податку на додану вартість та комунальному податку складає 15    588 322,27 грн. Відповідно до пп. 5.2.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час проведення перевірки, винесення податкових повідомлень - рішень та звернення до суду з даним позовом), податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. Абзацом 3 п.п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України     «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» було передбачено, що податкове зобов'язання визначене контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»- «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 платник податків зобов'язаний погасити протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, окрім випадків, коли протягом такого строку     платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. З огляду на вищевикладене, вищезазначені податкові повідомлення - рішення  на теперішній час є узгодженими.   Пунктом 6.2.1. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000, № 2181-III було передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Даних щодо оплати відповідачем податкової заборгованості у сумі 15    588 322,27 грн. на дату розгляду справи суду не надані. Отже, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення податкової заборгованості у сумі     15    588 322,27 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, так як відповідачем порушені вимоги Закону України «Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», Закону України «Про податок на додану вартість», Закону України «Про систему оподаткування», чинних на момент виникнення спірних правовідносин. Керуючись     ст. ст. 6-8, 35, 71, 86, 128, 158-163, 167 КАС України суд, -                                             П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси  в інтересах держави в особі  Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Вісткар» про стягнення податкового боргу у розмірі 15588322,27 грн. - задовольнити. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Вісткар» (код ЄДРПОУ 35818304, 65000, м. Одеса, вул. Гайдара, 37/А) на користь державного бюджету податкову заборгованість в загальному розмірі 15  588  322,27 грн., у тому числі: заборгованість  з податку на додану вартість у сумі 15  587  982,27 грн. перерахувати до ГУДКСУ в Одеській області на р/р № 31114029700007, МФО 828011, код бюджетної класифікації 14010100, ідентифікаційний код 37607526 та заборгованість по комунальному податку у сумі 340 грн. перерахувати до ГУДКСУ в Одеській області на р/р № 33216828700007, МФО 828011, код бюджетної класифікації 16010200, ідентифікаційний код 38016923. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом. Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Повний текст постанови складений та підписаний 08 лютого 2013 року.                                                 Суддя                                                                              С.О. Cтефанов  

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29223772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6228/09/1570

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Постанова від 08.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні