Постанова
від 07.02.2013 по справі 808/284/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2013 року (11 год. 30 хв.) Справа № 808/284/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді О.В. Конишевої,

розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнітон»

до: Державної податкової інспекції в Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби

про: визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 0000092221, № 0000082221, № 00000112221 від 07.09.2012

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнітон» (далі - позивач) до Державна податкова інспекція в Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень № 0000092221, № 0000082221, № 00000112221 від 07.09.2012.

Представник позивача до судового засідання надав клопотання, в якому просить розглянути справу у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами. Адміністративний позов просить задовольнити в повному обсязі.

Від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі, просить у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Згідно ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ст. 41 КАС України суд під час розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Керуючись приписами ст. 41 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Проаналізувавши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що у зв'язку з отриманням ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя постанови слідчого прокуратури Комунарського району м. Запоріжжя Запорізької області Мирополец Д.А. від 29.06.2011 про призначення документальної позапланової перевірки дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ «Юнітон»» (код ЄДРПОУ 23853490) з питань дотримання вимог діючого податкового законодавства при взаємовідносинах з ТОВ «Компанія Євростандарт» (код ЄДРПОУ 37222133), ТОВ «підприємство «Фортіс» ( код ЄДРПОУ 37221936), ТОВ «Астера - Сервіс» (код ЄДРПОУ 37167785) за 2010 рік.

За результатам перевірки ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя складено акт № 760/2221/23853490 від 23.08.2012 про результати позапланової виїзної перевірки ТОВ «Грань» (код ЄДРПОУ 25481408) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість при здійсненні фінансово - господарських відносин з ТОВ «Компанія Євростандарт» (код ЄДРПОУ 37222133), ТОВ «підприємство «Фортіс» ( код ЄДРПОУ 37221936), ТОВ «Астера - Сервіс» (код ЄДРПОУ 37167785) за період з 01.01.2010 по 31.12.2010, яким встановлено порушення:

- п.5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» - підприємством занижено податок на прибуток на загальну суму 79799,00 грн., у тому числі: за 3 квартали 2010р. в сумі 79799,00 грн.,

- п.1.7 ст.1, пп. 7.4.1 п.7.4, пп. 7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» занижено податок на додану вартість на загальну суму 33736,00 грн., у тому числі по періодам: за серпень 2010 р. у сумі 15268,00 грн., за вересень 2010р. у сумі 18468,00 грн.,

- п.1.7 ст.1, пп. 7.4.1 п.7.4, пп. 7.7.1, пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду: за грудень 2010р. на суму 30103,00грн.

На підставі встановлених порушень відповідачем прийняті податкові повідомлення - рішення від 07.09.2012 :

- № 0000092221, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток в сумі 99 748,75 гривень, в тому числі 79 799 гривень за основним платежем, 19 949,75 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями;

- № 0000082221, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в сумі 42 170,00 гривень, в тому числі 33 736,00 гривень за основним платежем, 8 434,00 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями;

- № 00000112221, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 30 103, гривень за звітний період 11 міс. 2010.

Суд вважає, що податковий орган за результатами проведеної перевірки, яка призначена відповідно до кримінально-процесуального законодавства, порушив норми діючого законодавства на підставі наступного.

У відповідності до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (надалі -ПК України), органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, документальною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно з підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Пунктом 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Як встановлено судом, позапланова виїзна перевірка позивача призначена у зв'язку з отриманням постанови слідчого прокуратури про призначення позапланової перевірки від 29.06.2011 по кримінальній справі №541106 по факту порушення вимог податкового законодавства за ознаками злочину передбаченого ч. 2 ст. 205 КК України відповідно до підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

Ані норма пункту 86.9 статті 86, ані норма підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України не конкретизують коло осіб, щодо яких може бути призначено документальну позапланову перевірку за наявності відповідної постанови компетентної особи, винесеної в порядку кримінально-процесуального законодавства.

Таким чином, особливий порядок прийняття податкового повідомлення-рішення, передбачений пунктом 86.9 статті 86 Податкового кодексу України поширюється на всі випадки, коли проведення податкової перевірки було призначено відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, а тому у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом ДПС за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно - розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами проведення такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Крім того, відповідно до пункту 58.4 статті 58 Податкового кодексу України, у разі коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом.

Таким чином, складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами є порушенням вище наведених норм Податкового кодексу України.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи, що податкові повідомлення-рішення № 0000092221, № 0000082221, № 00000112221 від 07.09.2012 прийняті за результатами перевірки, яка призначена за постановою слідчого прокуратури, що суперечить приписам пункту 86.9 статті 86 Податкового кодексу України, яким передбачені особливості оформлення результатів перевірок призначених відповідно до кримінально-процесуального закону, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання їх протиправними та скасування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158,160-164 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення винесене Державною податковою інспекцією у Комунарському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби № 0000092221, № 0000082221, № 00000112221 від 07.09.2012.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Юнітон» судовий збір у розмірі 1 720,22 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.В. Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29223796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/284/13-а

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Постанова від 07.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 16.01.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні