Постанова
від 07.02.2013 по справі 812/999/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 лютого 2013 року Справа № 812/999/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Матвєєвої В.В.,

при секретарі: Захаровій Ю.О.,

за участю сторін:

представника позивача - Краснодонської ОДПІ Луганської області

Державної податкової служби: Зелюкіної Є.І. (довір. № б/н від 03.01.2013, дійсна до 03.01.2014),

представника відповідача -

Краснодонського КП «Зелене господарство»: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Краснодонського Комунального підприємства «Зелене господарство» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, суму податкового боргу в загальній сумі 17131,53 грн., -

ВСТАНОВИВ:

24 січня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Краснодонського Комунального підприємства «Зелене господарство» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, суму податкового боргу в загальній сумі 17131,53 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що Краснодонське Комунальне підприємство «Зелене господарство» зареєстроване виконавчим комітетом Краснодонської міської ради 16.05.2002 та є юридичною особою. Станом на 24.10.2012 відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом в загальній сумі 17131,53 грн., з яких: податок на додану вартість - 9233,00 грн., податок на прибуток - 2424,01 грн., комунальний податок - 155,31 грн., земельний податок - 5142,73 грн., плата за спеціальне користування водними ресурсами - 116,98 грн., інші збори за забруднення навколишнього природного середовища - 59,50 грн.

Заборгованість перед бюджетом утворилася внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань, що підтверджується податковими деклараціями із зазначених податків, чинними податковими повідомленнями - рішеннями та зворотнім боком облікової картки. Краснодонською ОДПІ Луганської області Державної податкової служби з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи з погашення податкового боргу, а саме: посадовій особі відповідача були особисто вручені перша податкова вимога № 1/95 від 01.11.2001 та друга податкова вимога № 2/214 від 12.12.2001, що не були виконані.

На підставі викладеного позивач просить стягнути з Краснодонського Комунального підприємства «Зелене господарство» податковий борг в загальній сумі 17131,53 грн.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позові, просив стягнути з відповідача податковий борг в сумі 17131,53 грн.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання був повідомлений.

05.02.2013 на адресу суду повернувся конверт з відміткою про закінчення терміну зберігання.

Відповідно до п. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 40 КАС України особи, які беруть участь у справі, зобов'язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається їм за останньою адресою і вважається врученою.

З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

За таких обставин, суд вважає за можливе провести судове засідання за відсутності представника відповідача.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач Краснодонське Комунальне підприємство «Зелене господарство» зареєстроване виконавчим комітетом Краснодонської міської ради 16.05.2002 за № 13871200000000079 (а. с. 5) з адресою: 94400, Луганська область, м. Краснодон, вул. 1 Травня, 1 (а. с. 7), є юридичною особою, про що внесено запис в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (а. с. 6). Перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області Державної податкової служби.

Станом на 24.10.2012 відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом в загальній сумі 17131,53 грн., з яких: з податку на додану вартість - 9233,00 грн., з податку на прибуток - 2424,01 грн., з комунального податку - 155,31 грн., із земельного податку - 5142,73 грн., з плати за спеціальне користування водними ресурсами - 116,98 грн., інші збори за забруднення навколишнього природного середовища - 59,50 грн. Заборгованість перед бюджетом утворилася внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань, що підтверджується:

- розрахунком суми податкового боргу (а. с. 12);

- податковими деклараціями з податку на додану вартість № 30243 від 22.11.2010 (а. с. 13-14), № 21511 від 20.12.2010 (а. с. 15-16);

- податковими деклараціями з податку на прибуток підприємства № 37597 від 09.02.2011 (а. с. 17-19), № 20566 від 10.06.2011 (а. с. 20);

- податковим повідомленням - рішенням № 0002811540 від 17.11.2011 (а. с. 21), винесеного на підставі акту перевірки № 1105/1540-21797827 від 05.10.2011 (а. с. 21 зв.-22), якими визначено суму штрафних санкцій в сумі 170,00 грн.;

- податковим повідомленням - рішенням № 0003101540 від 27.12.2011 (а. с. 23), винесеного на підставі акту перевірки № 1573/1540-21797827 від 20.12.2011 (а. с. 23 зв.-24), якими визначено суму штрафних санкцій в сумі 2,00 грн.;

- податковим повідомленням - рішенням № 0000721540 від 29.08.2012 (а. с. 25), винесеного на підставі акту перевірки № 602/1540-21797827 від 28.08.2012 (а. с. 25 зв.-26), якими визначено суму штрафних санкцій в сумі 2040,00 грн.;

- податковим повідомленням - рішенням № 0007961541/0 від 31.12.2010 (а. с. 27), винесеного на підставі акту перевірки № 2123/1541-21797827 від 23.12.2010 (а. с. 27 зв.), якими визначено суму штрафних санкцій в розмірі 20,08 грн., що підтверджується розрахунком суми штрафних санкцій (а. с. 28);

- податковим повідомленням - рішенням № 0007971541/0 від 31.12.2010 (а. с. 29), винесеного на підставі акту перевірки № 2124/1541-21797827 від 23.12.2010 (а. с. 29 зв.), якими визначено суму штрафних санкцій в розмірі 24,82 грн., що підтверджується розрахунком суми штрафних санкцій (а. с. 30);

- податковим повідомленням - рішенням № 0007961541/0 від 31.12.2010 (а. с. 27), винесеного на підставі акту перевірки № 2123/1541-21797827 від 23.12.2010 (а. с. 27 зв.), якими визначено суму штрафних санкцій в розмірі 20,08 грн., що підтверджується розрахунком суми штрафних санкцій (а. с. 28);

- податковим розрахунком комунального податку № 37303 від 09.02.2011(а.с.31);

- податковою декларацією з плати за землю № 14984 від 03.09.2012 (а. с. 32-33), податковим розрахунком земельного податку № 2968 від 31.01.2011 (а. с. 35);

- податковим повідомленням - рішенням № 0004265141 від 21.12.2011 (а. с. 36), винесеного на підставі акту перевірки № 1534 від 20.12.2011 (а. с. 37-38), якими визначено суму штрафних санкцій в розмірі 159,91 грн.;

- податковим повідомленням - рішенням № 0001181541 від 29.08.2012 (а. с. 39), винесеного на підставі акту перевірки № 606/1541-21797827 від 28.08.2012 (а. с. 44-45), якими визначено суму штрафних санкцій в розмірі 1020,00 грн.;

- податковим розрахунком збору за спеціальне водокористування в частині використання води № 37301 від 09.02.2011 (а. с. 40-41);

- податковим повідомленням - рішенням № 0007861541/0 від 27.12.2010 (а. с. 42), винесеного на підставі акту перевірки № 2248 від 24.12.2010 (а. с. 42 зв.), якими визначено суму штрафних санкцій в розмірі 53,61 грн., що підтверджується розрахунком суми штрафних санкцій (а. с. 43);

- податковим розрахунком збору за забруднення навколишнього природного середовища № 37299 від 09.02.2011 (а. с. 46);

- податковим повідомленням - рішенням № 0007981541/0 від 31.12.2010 (а. с. 47), винесеного на підставі акту перевірки № 2126/1541-21797827 від 23.12.2010 (а. с. 47 зв.), якими визначено суму штрафних санкцій в розмірі 7,63 грн., що підтверджується розрахунком суми штрафних санкцій (а. с. 48);

- зворотнім боком облікової картки платника станом на 23.10.2012 (а. с. 49-58).

З метою погашення податкового зобов'язання Краснодонською ОДПІ Луганської області Державної податкової служби з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи з погашення податкового боргу, а саме: посадовій особі відповідача були особисто вручені перша податкова вимога від 01.11.2001 № 1/95 (а. с. 10), що була отримана 08.11.2001, що підтверджується підписом в графі «Податкову вимогу отримав», та другу податкову вимогу від 12.12.2001 № 2/214 (а. с. 11), що була отримана 17.12.2001, що підтверджується підписом в графі «Податкову вимогу отримав». Зазначені вимоги не були виконані, у встановленому законом порядку не оскаржувалися. З вищевикладеного впливає, що сума податкового боргу є узгодженою.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 Податкового Кодексу України зазначено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Відповідно до п. п. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Податкового Кодексу України передбачено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг (недоїмка) - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений Податковим кодексом України строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання; податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк)

Згідно ст. 15 Податкового кодексу України платники податків - фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з Податковим кодексом України або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з вищезазначеним Кодексом.

Таким чином, податковий борг може існувати у разі, коли існує податкове зобов'язання, узгоджене саме платником податків, статус якого визначається відповідним законом щодо відповідного податку, збору (обов'язкового платежу).

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. п. 20.1.18 Податкового кодексу України, органи Державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючого такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПКУ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового Кодексу України, у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до зазначених вище матеріалів справи, якими підтверджується наявність податкового боргу, відповідач має не сплачену податкову заборгованість в загальному розмірі 17131,53 грн.

Статтею 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд дійшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається та їх обґрунтування.

Таким чином, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись Податковим Кодексом України, статтями 2, 6, 7, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до Краснодонського Комунального підприємства «Зелене господарство» про стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, суму податкового боргу в загальній сумі 17131,53 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Краснодонського Комунального підприємства «Зелене господарство» (юридична адреса: 94400, Луганська область, м. Краснодон, вул. 1 Травня, 1, код за ЄДРПОУ 21791827) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, податковий борг в загальному розмірі 17131,53 грн. (сімнадцять тисяч сто тридцять одна гривня п'ятдесят три копійки), з яких:

- податок на додану вартість - 9233,00 грн.;

- податок на прибуток - 2424,01 грн.;

- комунальний податок - 155,31 грн.;

- земельний податок - 5142,73 грн.;

- плата за спеціальне користування водними ресурсами - 116,98 грн.;

- інші збори за забруднення навколишнього природного середовища - 59,50 грн.

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено та підписано 11 лютого 2013 року.

Суддя В.В. Матвєєва

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29223888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/999/13-а

Постанова від 07.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні