Рішення
від 06.02.2013 по справі 5015/5056/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.02.13 Справа№ 5015/5056/12

Господарський суд Львівської області у складі судді Р.Матвіїва, при секретарі судового засідання М.Скірі, розглянув справу

за позовом: Прокурора Городоцького району Львівської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області, м. Львів;

до відповідача: Державного комунального підприємства «Ребус», м. Комарно;

про: стягнення 1 046 грн. 81 коп.

В судовому засіданні взяли участь представники:

прокурора: Леонтьєва Н.Т. - старший прокурор;

позивача: Батьков В.В. - провідний спеціаліст на підставі № 09-11 від 02.01.2012 року;

відповідача: не з'явився.

Обставини розгляду справи: Ухвалою господарського суду від 03.12.2012 року прийнято до розгляду позовну заяву від 22.10.2012 року про стягнення грошових коштів в розмірі 1046 грн. 81 коп., порушено провадження та призначено справу до розгляду на 17.12.2012 року.

З огляду на неявку представника відповідача розгляд справи було відкладено на 04.01.2013 року. З огляду на неотримання відповідачем копії ухвали суду розгляд справи відкладено на 17.01.2013 року.

В судовому засіданні 17.01.2013 року позивач позовні вимоги підтримав, відповідач подав клопотання вих. № 1 від 17.01.2012 року (вх. № 37 від 17.01.2013 року) про відкладення розгляду справи. Розгляд справи відкладено на 28.01.2013 року.

В судовому засіданні 28.01.2013 року представником прокуратури подано клопотання про продовження строку розгляду справи. Ухвалою від 28.01.2013 року суд відклав розгляд справи на 06.02.2013 року та продовжив строк її розгляду на п'ятнадцять днів.

В судовому засіданні 06.02.2013 року представник прокуратури та позивача позовні вимоги підтримали з підстав, викладених у позовній заяві. Відповідач в судове засідання не з'явився, відзиву не подав, вимоги попередніх ухвал суду не виконав.

Представникам сторін, що брали участь в судових засіданнях, роз'яснено зміст ст.ст. 20, 22 Господарського процесуального кодексу України щодо їх прав та обов'язків, зокрема про право заявляти відводи судді.

Від фіксації судового процесу технічними засобами сторони відмовились.

Якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 господарського процесуального кодексу України.

06.02.2013 року судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: Прокуратура Городоцького району Львівської області звернулася до господарського суду із позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області (надалі про тексту рішення - позивач) до Державного комунального підприємства «Ребус» (надалі по тексту рішення - відповідач) про відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства, в розмірі 1046 грн. 81 коп.

В обґрунтування своїх позовних вимог прокурор посилається на те, що внаслідок проведеної Прокуратурою Городоцького району в період з 19.03.2012 року по 26.03.2012 року перевірки із залученням спеціалістів Державної екологічної інспекції у Львівській області з питань дотримання природоохоронного законодавства Державного комунального підприємства «Ребус» виявлено порушення вимог природоохоронного законодавства.

Як зазначено в позовній заяві аналогічна перевірка здійснювалась Державною екологічною інспекцією у Львівській області, про що складено акт № 482/03/449 від 19-26.03.2012 року. В ході перевірки встановлено, що на території сміттєзвалища м. Комарно, здійснено зняття та перенесення ґрунтового покриву площею 682,34 м. кв. без спеціального дозволу, чим порушено ст. 168 Земельного кодексу України та заподіяно збитків державі в ромірі 1046 грн. 81 коп.

Про добровільне відшкодування завданих державі збитків відповідачу скеровувалась претензія, яка залишена останнім без відповіді та задоволення, що стало підставою звернення позивача до суду.

Відповідач позов не заперечив, доказів оплати не подав.

В процесі розгляду справи суд встановив наступне.

19-26.03.2012 року Державною екологічною інспекцією в Львівській області здійснено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Комунальним підприємством «Ребус», результати якої оформлені Актом № 482/03/449. Даною перевіркою встановлено, що серед іншого, по периметру земельної ділянки, яка використовується під міське сміттєзвалище в м. Комарно, викопано траншею розміром 39,94*3,5м. та 155,04*3,5м., в результаті чого знято та перенесено ґрунтовий покрив земельної ділянки без спеціального дозволу з площі 682,34 м. кв., чим завдано державі збитки в сумі 1046,81 грн. Розмір збитків розраховано згідно Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використанням земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, котра затверджена Постановою КМУ № 963 від 25 липня 2007 року.

З актом перевірки відповідач ознайомлений, що підтверджується підписом в.о. директора КП «Ребус».

На адресу відповідача Державною екологічною інспекцією у Львівській області скеровувалась претензія про добровільне відшкодування завданих державі збитків (№ 09-1538 від 05.04.2012 року) на суму 1046 грн. 81 коп., яка залишена без відповіді та задоволення.

Дані факти матеріалами справи підтверджуються, сторонами у позовній заяві, відзиві та в судовому засіданні визнані, не заперечувались та документарно не спростовувались.

Дослідивши представлені суду докази, суд вважає позовні вимоги підставними, обгрунтованими та такими, що підлягають до задоволення повністю з огляду на наступне.

Прокуратура Городоцького району Львівської області звернулася до суду із позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Львівській області.

Право прокурора на подання позову до господарського суду не ставиться законом у залежність від наявності у прокурора матеріалів прокурорської перевірки з того питання, з якого подано позов відповідно до п.1 ч. 10 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 16 січня 2013 року N 2 «Про внесення до деяких постанов пленуму Вищого господарського суду України доповнень і змін, що стосуються участі прокурора у судовому процесі».

Державна екологічна інспекція у Львівській області відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в Львівській області, затвердженого наказом Мінприроди від 19.02.2007 року № 55, є спеціальним підрозділом Мінприроди, який підзвітний та підконтрольний в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції.

Інспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за: додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональним використанням, відтворенням та охороною природних ресурсів, екологічну та в межах своєї компетенції радіаційну безпеку, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами; додержання правил, нормативів, стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами); виконанням вимог висновків державної екологічної експертизи у сфері використанням, відтворенням та охороною природних ресурсів; додержанням умов виданих дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, викиди, скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, транскордонне переміщення об'єктів рослинного та тваринного світу; виконує інші функції.

Інспекція має право: обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації, військові та оборонні об'єкти, об'єкти органів внутрішніх справ, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби у місцях їх постійної дислокації з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки; складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; уживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів та подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно п. п. 4.4. Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10 вересня 2008 року N 464 «Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства» під час проведення перевірки перевіряються наявність та чинність дозвільних документів, які підтверджують право на здійснення господарської діяльності, пов'язаної з використанням природних ресурсів (розміщення відходів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, викиди в атмосферне повітря з стаціонарних джерел, спеціальне використання природних ресурсів), транскордонним переміщенням об'єктів рослинного й тваринного світу, та інших документів, необхідних для здійснення перевірки.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 168 Земельного кодексу України ґрунти земельних ділянок є об'єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Пунктом 1.3 Порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженого наказом Держкомзему України від 04.01.2005 N 1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.01.2005 р. за N 70/10350 (далі - Порядок), встановлено, що отримання дозволів є обов'язковими для власників земельних ділянок та землекористувачів, діяльність яких пов'язана з порушенням поверхневого (родючого) шару ґрунту. (Лист Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель від 05.04.2007 р. N 6-7-641/369).

Згідно з Актом № 482/03/449 сміттєзвалище м. Комарно знаходиться на землях міської ради м. Комарно Городоцького району в урочищі «Берізняки». Категорія земель згідно Держкомзему у Городоцькому Львівської області від 22.03.2012 року № 1175 належать до земель сільськогосподарського призначення. По периметру земельної ділянки, котра використовується під міське сміттєзвалище, викопано траншею розміром 39,94*3,5м. та 155,04*3,5 м., в результаті чого знято та перенесено ґрунтовий покрив земельної ділянки без спеціального дозволу з площі 682,34 м. кв., чим завдано державі збитки в сумі 1046,81 грн.

Як встановлено судом і не заперечувалось відповідачем, у останнього був відсутній дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 «Про охорону навколишнього середовища» порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.

Розмір шкоди розраховано відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 р. № 963 «Про затвердження Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу».

З огляду на те, що шкода заподіяна на території м. Комарно, відшкодування її здійснюється на спеціальний рахунок місцевого бюджету м. Комарно.

Для зарахування до державного та місцевих бюджетів платежів за кодом класифікації доходів бюджету 24062100 «Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності» в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Львівській області відкриті відповідні рахунки в розрізі місцевих бюджетів Львівської області, на які органи державної казначейської служби України проводять зарахування надходжень, що вносяться суб'єктами підприємництва через комерційні банки, що їх обслуговують.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до статті 34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до статті 43 Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.

Враховоючи наведене, суд вважає за необхідне задоволити позов в повному обсязі.

Судові витрати за розгляд справи господарським судом, покласти на відповідача відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 43, 49, 82-84, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

в и р і ш и в :

Позов задоволити повністю.

Стягнути з Державного комунального підприємства «Ребус» (Львівська область, Городоцький район, м. Комарно, вул. Січових Стрільців, 4, ідн. код 13801500) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області збитки в розмірі 1046 грн. 81 коп. на спеціальний рахунок м. Комарно (р/р 33111331700078 в УДКСУ у Городоцькому районі, ЄДРПОУ 37965536, МФО 825014, код платежу 24062100) в рахунок відшкодування збитків заподіяних державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства.

Стягнути з Державного комунального підприємства «Ребус» (Львівська область, Городоцький район, м. Комарно, вул. Січових Стрільців, 4, ідн. код 13801500) в доход державного бюджету 1609 грн. 50 коп. судового збору.

Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили, в порядку статті 116 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складене та підписане 07.02.2013 року.

Суддя Р.Матвіїв

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення06.02.2013
Оприлюднено11.02.2013
Номер документу29227347
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/5056/12

Рішення від 06.02.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Матвіїв Р.І.

Ухвала від 28.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Матвіїв Р.І.

Ухвала від 17.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Матвіїв Р.І.

Ухвала від 04.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Матвіїв Р.І.

Ухвала від 17.12.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Матвіїв Р.І.

Ухвала від 03.12.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Матвіїв Р.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні