ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2013 року Справа № 823/268/13-а
09 год. 30 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Бабич А.М.,
при секретарі - Сидорець І.С.,
за участю сторін:
представника позивача - не прибув,
представника відповідача - не прибув,
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної фінансової інспекції в Черкаській області до Черкаського комерційного технікуму про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
01.02.2013 у Черкаський окружний адміністративний суд з позовною заявою звернулась державна фінансова інспекція в Черкаській області (далі-позивач), в якій просить стягнути з Черкаського комерційного технікуму (далі-відповідач) до державного бюджету кошти в сумі 84507 грн. 77 коп.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не в повному обсязі виконує вимоги позивача щодо відшкодування збитків, які завдані державному бюджету, порушеннями, встановленими актом ревізії від 10.10.2012 № 03-24/09.
08.02.2013 позивач надав до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив стягнути з Черкаського комерційного технікуму до Державного бюджету України кошти в сумі 71263 грн. 09 коп. та просив розглянути справу без участі його представника за наявними у справі матеріалами.
07.02.2013 відповідач надав до суду заяву про визнання позовних вимог у повному обсязі та просив розгляд справи проводити без участі його представника.
Відповідно до ч.4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Вивчивши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до довідки з ЄДРПОУ № 02-2-470, виданої Головним управлінням статистики у Черкаській області, Черкаський комерційний технікум є державною організацією (код ЄДРПОУ 01566353; місцезнаходження 18008 м. Черкаси, вул. Смілянська, 84).
Посадовими особами Державної фінансової інспекції Черкаської області у період з 26.06.2012 до 03.10.2012 на підставі п.2.1 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на ІІ квартал 2012 року, п. 1.1.1.1 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Черкаській області на ІІ квартал 2012 року та на підставі направлень, виданих начальником Державної фінансової інспекції в Черкаській області, проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Черкаського комерційного технікуму за період з 01.01.2010 до 30.06.2012 щодо використання коштів Державного бюджету, виділених на підготовку кадрів та реалізацію окремих бюджетних програм.
За результатами ревізії складено акт від 10.10.2012 № 03-24/09, який підписаний виконуючим обов'язки директора технікуму В’язовік В.В. із запереченнями та головним бухгалтером технікуму Медвідь Н.М.
Ревізією встановлено ряд порушень, зокрема, протягом 2010-2012 років оплата вартості комунальних послуг, при наданні платних послуг за проживання студентів у гуртожитку технікуму, здійснювалась за рахунок загального фонду державного бюджету, що призвело до покриття витрат спеціального фонду на загальну суму 200422 грн. 85 коп., з яких в ході проведення ревізії відшкодовано 68700 грн. 00 коп.
Відповідно до даних акту ревізії відповідача від 10.10.2012 №03-24/09 операції з оплати комунальних послуг за рахунок коштів загального фонду бюджету відображено у бухгалтерському обліку технікуму у м/о № 2, № 6 за 2010-2011 роки за дебетом субрахунку 675, за кредитом субрахунку 321, за дебетом субрахунку 801 та кредитом субрахунку 675, що призвело до завищення касових і фактичних видатків за КПКВ 2201150, КЕКВ 1172 за 2010, 2011 роки за показниками «Оплата теплопостачання» на суму 59436 грн. 08 коп. та 71486 грн. 25 коп., «Оплата водопостачання і водовідведення» на суму 8071 грн. 98 коп. та 7049 грн. 60 коп. та «оплата електроенергії» на суму 28308 грн. 32 коп. та 26070 грн. 62 коп. відповідно у звітах ф. №2д та заниження касових і фактичних видатків у звітах ф. №4-1д за 2010-2011 роки на відповідні суми.
Вказаними діями порушено вимоги п. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI (далі - БК України), пунктів 23, 43, 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.02.2002 № 228 (далі - Порядок про вимоги до використання кошторисів) та п. 3 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.05.2002 № 659 та здійснено у 2010-2012 роках зайве планування видатків на суму 200422 грн. 85 коп., які були профінансовані та використані на покриття витрат спеціального фонду. Також зазначено, що надходження коштів, як відшкодування вартості спожитих сторонніми мешканцями гуртожитку комунальних послуг, зараховувалися до доходної частини відповідача та частково використовувались на інші цілі (придбання товарно-матеріальних цінностей, паливно-мастильних матеріалів, оплату ремонтних робіт, тощо).
На підставі акту ревізії Державною фінансовою інспекцією в Черкаській області винесено вимоги та пропозиції щодо усунення порушень фінансової дисципліни (Лист від 25.10.2012 № 23-03/56-9245), в яких вимагається вжити заходів щодо усунення Черкаським комерційним технікумом порушень, викладених в акті ревізії від 10.10.2012 №03-24/09, в тому числі відповідно до п. 2 вимог - відшкодувати витрати загального фонду державного бюджету на суму 131722 грн. 85 коп. в порядку, визначеному законодавством.
Станом на час подачі позову відповідачем відшкодовано завдані збитки в сумі 47215 грн. 08 коп. Протягом судового розгляду справи відповідач додатково відшкодував 13244 грн. 68 коп., у зв'язку з чим позивач зменшив позовні вимоги.
Враховуючи вищевикладене, суд взяв до уваги обставину повного визнання відповідачем позовних вимог, що були уточнені заявою від 08.02.2013, якою суму стягнення зменшено до 71263 грн. 09 коп. Визнання позову не суперечить вимогам законодавства з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Статус державної контрольно-ревізійної служби в Україні, їх функції та правові основи діяльності визначені Законом України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (далі - Закон № 2939).
Пунктами 7, 10 статті 10 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" встановлено, що Головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право: пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Згідно з підпунктом 15 пункту 6 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого указом Президента України від 23.04.2011 року №499/2011, державна фінансова інспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Статтею 13 БК України визначено, що складовими частинами бюджету є загальний та спеціальний фонд. До загального фонду входять всі доходи бюджету, крім тих, що призначені для зарахування до спеціального фонду бюджету; всі видатки бюджету, що здійснюються за рахунок надходжень загального фонду бюджету; кредитування бюджету (повернення кредитів до бюджету без визначення цільового спрямування та надання кредитів з бюджету, що здійснюється за рахунок надходжень загального фонду бюджету); фінансування загального фонду бюджету. Складовими частинами спеціального фонду бюджету є: доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування; видатки бюджету, що здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету (у тому числі власних надходжень бюджетних установ); кредитування бюджету (повернення кредитів до бюджету з визначенням цільового спрямування та надання кредитів з бюджету, що здійснюється за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету); фінансування спеціального фонду бюджету.
Згідно з ч.4 вищевказаної статті власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету і поділяються на визначені групи. Власні надходження бюджетних установ використовуються (з урахуванням частини дев'ятої статті 51 цього Кодексу) на покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (за рахунок надходжень підгрупи 1 першої групи); організацію додаткової (господарської) діяльності бюджетних установ (за рахунок надходжень підгрупи 2 першої групи); утримання, облаштування, ремонт та придбання майна бюджетних установ (за рахунок надходжень підгрупи 3 першої групи); ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей, покриття витрат, пов'язаних з організацією збирання і транспортування відходів і брухту на приймальні пункти (за рахунок надходжень підгрупи 4 першої групи); господарські потреби бюджетних установ, включаючи оплату комунальних послуг і енергоносіїв (за рахунок надходжень підгруп 2 і 4 першої групи); організацію основної діяльності бюджетних установ (за рахунок надходжень підгруп 1 і 3 другої групи); виконання відповідних цільових заходів (за рахунок надходжень підгрупи 2 другої групи).
Тому суд дійшов висновку, що сплативши комунальні платежі за рахунок коштів загального фонду відповідач порушив норми бюджетного законодавства, що підтверджується також наступним.
Згідно з ч.7 ст.13 БК України передача коштів між загальним та спеціальним фондами бюджету дозволяється тільки в межах бюджетних призначень шляхом внесення змін до закону про Державний бюджет України, прийняття рішення про місцевий бюджет або про внесення змін до нього (крім випадку, передбаченого частиною другою статті 57 цього Кодексу). Частиною 8 цієї статті встановлено, що платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету (з дотриманням вимог частини другої статті 57 цього Кодексу), якщо цим Кодексом та/або законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) не встановлено інше.
Відповідно до абзацу 2 пункту 23 Порядку про вимоги до використання кошторисів розпорядник бюджетних коштів здійснює коригування обсягів узятих бюджетних зобов'язань за загальним фондом кошторису для проведення видатків з цих зобов'язань із спеціального фонду кошторису відповідно до бюджетного законодавства.
Абзацом 5 пункту 43 вказаного Порядку розпорядники повинні затвердити у кошторисах обсяг коштів для проведення розрахунків за електричну і теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, у повному обсязі в розрахунку на рік з урахуванням коштів загального та спеціального фондів відповідно до статті 51 Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України. До кошторисів додаються детальні розрахунки за КЕКВК 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв" на підставі затверджених в установленому порядку лімітів.
Видатків бюджету або надання кредитів з бюджету спеціального фонду бюджету провадяться виключно в межах і за рахунок відповідних надходжень до цього фонду на підставі кошторисів з урахуванням внесених до них змін, згідно з вимогами пункту 49 Порядку про вимоги до використання кошторисів. Видатки спеціального фонду кошторису здійснюються у послідовності, передбаченій пунктом 23 цього Порядку для їх планування.
Установи мають право використовувати протягом поточного бюджетного періоду залишки бюджетних коштів, що утворилися на початок року на рахунках спеціального фонду, для здійснення видатків бюджету або надання кредитів з бюджету, передбачених у кошторисах на поточний рік.
Зміни до спеціального фонду кошторису вносяться у разі, коли загальний обсяг фактичних надходжень до цього фонду разом з обсягом залишків бюджетних коштів на його рахунках на початок року буде більший, ніж відповідні надходження, враховані у кошторисі на відповідний рік. При цьому в спеціальному фонді кошторису уточнений обсяг видатків бюджету або надання кредитів з бюджету повинен дорівнювати сумі уточненого обсягу доходів і залишків бюджетних коштів на початок року.
Протягом бюджетного періоду розпорядники вносять зміни до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями на підставі довідки Казначейства про підтвердження надходжень на спеціальні реєстраційні рахунки, що відкриті в органах Казначейства, та довідки про зміни до кошторису без внесення відповідних змін до бюджетного розпису за спеціальним фондом бюджету. Розпорядники нижчого рівня подають розпорядникам вищого рівня завірені відповідним органом Казначейства копії затверджених довідок про внесення змін до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями. Розпорядниками вносяться зміни до спеціального фонду кошторису у частині збільшення надходжень та видатків у разі, коли обсяги власних надходжень спеціального фонду кошторису фактично перевищили обсяги, враховані під час затвердження відповідного бюджету, з урахуванням залишків на початок року. Зміни вносяться на підставі розрахунків з відповідним обґрунтуванням. У разі коли фактичний обсяг власних надходжень з урахуванням залишків бюджетних коштів на початок року бюджетних установ менший, ніж плановані показники, враховані у спеціальному фонді кошторису, розпорядники зобов'язані за три тижні до кінця бюджетного періоду внести зміни до спеціального фонду кошторису у частині зменшення надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спеціального фонду кошторису у відповідному бюджетному періоді. Розпорядники упорядковують бюджетні зобов'язання з урахуванням внесених до спеціального фонду кошторису змін.
У звітності про виконання державного та місцевих бюджетів за спеціальним фондом відображаються планові показники з урахуванням внесених змін до кошторисів.
У разі внесення змін до спеціального фонду кошторису (бюджетного розпису) зміни до закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет) не вносяться.
У разі коли виконання робіт за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету здійснювалося за державним замовленням, відповідні зміни вносяться до обсягів державного замовлення.
Вищевказаних вимог відповідачем не дотримано, отже визнання позову не протирічить нормативно-правовим актам, не порушує чиї-небудь інтереси і приймається судом.
Враховуючи те, що державна установа має загальний та спеціальний фонди, суд дійшов висновку, що належним способом усунення виявленого бюджетного порушення буде стягнення вищевказаної суми заборгованості зі спеціального фонду Черкаського комерційного технікуму.
Тому, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача, з урахуванням їх зменшення щодо сум у зв'язку з добровільним частковим погашенням відповідачем, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 159, 160, 161, 162, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути зі спеціального фонду Черкаського комерційного технікуму (18008 м.Черкаси, вул. Смілянська, 84; код ЄДРПОУ 01566353) до державного бюджету кошти в розмірі 71263 (сімдесят одна тисяча двісті шістдесят три) грн. 09 коп.
3. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. Постанову суду може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду, шляхом подання апеляційної скарги через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
4.Копію постанови направити сторонам.
Суддя А.М. Бабич
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2013 |
Оприлюднено | 13.02.2013 |
Номер документу | 29230463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні