cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"05" лютого 2013 р.Справа № 912/23/13-г Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Колодій С.Б. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 912/23/13-г
за позовом: Кіровоградського міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області, м. Кіровоград
про стягнення 35470,89 грн.
Представники сторін:
від прокуратури - Макаренко О.І., прокурор Кіровоградської міжрайонної прокуратури з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері, посвідчення № 004388;
від позивача - участі не брали;
від відповідача - Мойсенко І. М., в.о. директора, розпорядження від 03.09.2012 р. № 16.
Кіровоградський міжрайонний природоохоронний прокурор з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення з комунального підприємства Володимирівської сільської ради "Сількомунгосп" 35 470,89 грн. шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу внаслідок самовільного водокористування, з покладенням на відповідача судових витрат.
Позивач у своїх поясненнях заявлені прокурором позовні вимоги підтримав повністю.
Відповідач в відзиві на позов позовні вимоги визнав, та зазначив, що здійснити погашення даної заборгованості підприємство не має можливості, в зв"язку з тяжким фінансовим становищем.
Справа розглядається за наявними в ній матеріалами на підставі статті 75 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
За приписами частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов'язком держави (стаття 16 Конституції України).
Відповідно до статей 66, 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.
Водним кодексом України передбачено, що всі води (водні об'єкти) на території України є національним надбанням народу України, однією з природних основ екологічного розвитку і соціального добробуту.
Стаття 109 Водного кодексу України передбачає, що спори з питань використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів розглядаються державними органами охорони навколишнього природного середовища, водного господарства, геології, місцевими Радами, судом або третейським судом у порядку, встановленому законодавством.
Згідно частини 1 статті 5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають, зокрема, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і не використовувані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ).
Відповідно до статті 2 Водного кодексу України завданням водного законодавства є регулювання правових відносин з метою забезпечення збереження, науково обгрунтованого, раціонального використання вод для потреб населення і галузей економіки, відтворення водних ресурсів, охорони вод від забруднення, засмічення та вичерпання, запобігання шкідливим діям вод та ліквідації їх наслідків, поліпшення стану водних об'єктів, а також охорони прав підприємств, установ, організацій і громадян на водокористування.
В силу вимог статті 19 Водного кодексу України державний контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, іншими державними органами відповідно до законодавства України.
Державна екологічна інспекція в Кіровоградській області, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль у сфері охорону навколишнього природного середовища, раціонального використання й відтворення природних ресурсів відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в Кіровоградській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12.12.2011 р. № 136.
Відповідно до статті 34 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Як вбачається з матеріалів справи, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області 12.12.2012 р. на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області від 11.11.2012 № 798 на вимогу Кіровоградської міжрайонної прокуратури з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в діяльності комунального підприємства Володимирівської сільської ради "Сількомунгосп".
В ході перевірки встановлено, що в період з 09.08.2011 р. по 12.12.2012 р. підприємство експлуатувало 2 артезіанські свердловини без дозволу на спеціальне водокористування.
Державним управлінням охорон навколишнього природного середовища в Кіровоградській області КП "Сількомунгосп" виданий дозвіл на спеціальне водокористування № 9968 А/Кір від 29.12.2007 р. з терміном дії до 25.12.2010 р.
За результатами перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 12.12.2012 р. (а.с. 10-17), з яким ознайомлений в.о. директора КП "Сількомунгосп" Мойсенко І.М. та отриманий останнім, про що свідчить відмітка на акті.
Згідно довідки КП "Сількомунгосп" від 13.12.2012р. підприємством з 2 артезіанських свердловин з 09.08.2011 р. по 12.12.2012 р. без дозволу на спеціальне водокористування підприємством здійснено забір підземних прісних вод в об"ємі 639 куб.м. води, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", п. 9 ст. 44, ст.ст. 48, 110, 111 Водного кодексу України (а.с.23).
Постановою Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області від 12.12.2012 р. гр. Мойсенко І.М. за допущені порушення притягнуто до адміністративної відповідальності, про що винесена постанова від 12.12.2012 р. № 003362 та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 136,00 грн. (а.с. 33).
Штраф у розмірі 136,00 грн. сплачено гр. Мойсенко І.М. в повному обсязі згідно квитанції (а.с. 22).
Згідно припису від 12.12.2012р. (а.с. 18) відповідача зобов'язано у строк до 12.02.2013р. оформити дозвіл на спеціальне водокористування.
В силу вимог частини 1 статті 49 Водного кодексу України спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.
Стаття 48 Водного кодексу України передбачає поняття спеціального водокористування. Так, згідно частини 1 цієї статті спеціальним водокористуванням є забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Пунктом 9 частини 1 статті 44 Водного кодексу України передбачено обов'язок водокористувача здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Як визначено пунктом 6 частини 3 статті 110 Водного кодексу України відповідальність за порушення водного господарства несуть особи, винні у: недотриманні умов дозволу або порушення правил спеціального водокористування.
Відповідно до статті 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов"язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
Згідно приписів статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.
Відповідно до статті 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. №389 затверджено Методику розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів (надалі - Методика).
На підставі матеріалів перевірки та Методики, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Кіровоградської області відділу екологічного контролю земельних ресурсів, за погодженням з відходами та небезпечними хімічними речовинами здійснено розрахунок розміру, заподіяних навколишньому природному середовищу внаслідок самовільного використання підземної води за період з 09.08.2011 р. по 12.12.2012 р. Згідно вказаного розрахунку розмір збитків становить 35 470,89 грн. (а.с.24).
Доказів відшкодування завданої шкоди відповідач суду не надав.
З огляду на викладені обставини, господарський суд вважає позов прокурора обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до вимог статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 33, 34, 43, 44, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства Володимирівської сільської ради "Сількомунгосп" (27425, Кіровоградська область, Знам"янський район, с. Володимирівка, вул. Леніна, 16, ідентифікаційний код 31885324) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області (25022, м. Кіровоград, вул. Дзержинського, 84/37, ідентифікаційний код 38037110) шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу в сумі 35 470,89 грн., перерахувавши кошти на р/р 33117331700182 в ГУДКСУ у Кіровоградській області, МФО 823016, код одержувача 38011312, код бюджетної класифікації 24062100.
Наказ видати стягувачу після набрання рішенням законної сили.
Стягнути з комунального підприємства Володимирівської сільської ради "Сількомунгосп" (27425, Кіровоградська область, Знам"янський район, с. Володимирівка, вул. Леніна, 16, ідентифікаційний код 31885324) в дохід Державного бюджету (отримувач коштів: УК у м. Кіровограді; банк отримувача: ГУ ДКСУ у Кіровоградській області; рахунок №31211206783002; МФО 823016; ідентифікаційний код 38037409; код бюджетної класифікації 22030001 "Судовий збір") судовий збір в сумі 1720,50 грн.
Наказ видати стягувачу після набрання рішенням законної сили.
Згідно частини 5 статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.
Повне рішення складено 11.02.2013 р.
Суддя С. Б. Колодій
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2013 |
Оприлюднено | 11.02.2013 |
Номер документу | 29235552 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Колодій С. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні