Ухвала
від 12.02.2013 по справі 917/226/13-г
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 36000, м.Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua УХВАЛА про  повернення  заяви про порушення справи про банкрутство                              12.02.2013р. № 917/226/13-г Суддя  Паламарчук В.В., розглянувши документи за заявою Приватного акціонерного товариства "Юсківське хлібоприймальне підприємство", 37200, Лохвицький район, с. Юсківці, код ЄДРПОУ 00955526 про порушення справи про банкрутство встановив: заявник - голова ліквідаційної комісії Приватного акціонерного товариства "Юсківське хлібоприймальне підприємство" звернувся до суду з заявою про порушення справи про банкрутство відповідно до вимог ст.ст. 7, 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон).             З 19.01.2013р. набрала чинності нова редакція Закону, статтею 95 якого передбачено: 1. Якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України. 2. За результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом. 3. Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу. 4. У разі якщо справу про банкрутство порушено за заявою власника майна боржника (уповноваженої ним особи), яка подана до утворення ліквідаційної комісії (призначення ліквідатора), розгляд справи про банкрутство здійснюється без урахування особливостей, передбачених цією статтею. 5. Невиконання вимог, передбачених частиною першою цієї статті, є підставою для відмови у внесенні запису про ліквідацію юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. 6. Власник майна боржника (уповноважена ним особа), керівник боржника, голова ліквідаційної комісії (ліквідатор), які допустили порушення вимог частини першої цієї статті, несуть солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів. Питання порушення власником майна боржника (уповноваженою ним особою), керівником боржника, головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) вимог частини першої цієї статті підлягає розгляду господарським судом при проведенні ліквідаційної процедури відповідно до цього Закону. У разі виявлення такого порушення про це зазначається в ухвалі господарського суду про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора банкрута, що є підставою для подальшого звернення кредиторів до власника майна боржника (уповноваженої ним особи), керівника боржника, голови ліквідаційної комісії (ліквідатора).           Статтею  105 ЦК України, передбачено:     1. Учасники  юридичної  особи,  суд  або  орган,  що  прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово  повідомити  орган, що здійснює державну реєстрацію.     2. Після  внесення  запису  про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи,  суду або уповноваженого ними  органу про  припинення  юридичної  особи  до  Єдиного  державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців   повідомлення   про внесення  запису  до  Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців  щодо  прийняття  рішення  засновників (учасників)  юридичної особи,  суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної  особи  публікується  у  спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.  3. Учасники  юридичної  особи,  суд  або  орган,  що  прийняв рішення  про  припинення  юридичної  особи,  відповідно  до  цього Кодексу  призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з  реорганізації,  ліквідаційну  комісію),  голову   комісії   або ліквідатора  та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.    Виконання функцій  комісії  з  припинення   юридичної   особи (комісії   з   реорганізації,  ліквідаційної  комісії)  може  бути покладено на орган управління юридичної особи.   4. До  комісії  з  припинення  юридичної  особи  (комісії   з реорганізації,  ліквідаційної  комісії)  або ліквідатора з моменту призначення  переходять  повноваження  щодо  управління   справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи  представляють  її  у  відносинах  з  третіми   особами   та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.  5. Строк  заявлення  кредиторами  своїх  вимог  до  юридичної особи,  що припиняється,  не може становити менше  двох  і  більше шести  місяців  з  дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи. 6. Кожна  окрема  вимога  кредитора,  зокрема   щодо   сплати податків,  зборів,  єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне  страхування,  страхових  коштів  до  Пенсійного   фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне  рішення,  яке  надсилається  кредитору  не пізніше  тридцяти  днів  з  дня  отримання  юридичною  особою,  що припиняється, відповідної вимоги кредитора. Статтею 111 Цивільного кодексу України передбачений порядок ліквідації юридичної особи, згідно якого: - з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана  вжити  всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення  юридичної особи в установлені цим Кодексом строки; - ліквідаційна комісія (ліквідатор)  заявляє  вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи; - ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства; - під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку  пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія  (ліквідатор) закриває  рахунки, відкриті  у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи; - ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб; - у випадках, установлених законом ( 2343-12 ), ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється; - ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється; - ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи,  які підлягають поверненню органам державної влади, органам  місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором); - для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій,  представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку; - до моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період; - ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. - проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або  органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи;   Стаття 60 Господарського кодексу України передбачає загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, в якій зазначено: - ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується; - орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію; - ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки. - одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання; - ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного  балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання. Як вбачається з поданих суду матеріалів, до заяви ПАТ "Юсківське хлібоприймальне підприємство" не додані: - докази публікації оголошення про ліквідацію юридичної особи; - докази повідомлення органу Державної податкової служби про ліквідацію підприємства; - докази розгляду заяв кредиторів і повідомлення їх про результати розгляду; - докази перевірки в установленому порядку достовірності та повноти ліквідаційного балансу ПАТ "Юсківське хлібоприймальне підприємство". За таких обставин, підстави для порушення справи про банкрутство ПАТ "Юсківське хлібоприймальне підприємство" відсутні, а тому, заява підлягає поверненню боржнику.           З врахуванням викладеного, керуючись ст. 15 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -           УХВАЛИВ:           Заяву Приватного акціонерного товариства "Юсківське хлібоприймальне підприємство", 37200, Лохвицький район, с. Юсківці, код ЄДРПОУ 00955526 про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи повернути без розгляду.         Додаток: заява про порушення справи про банкрутство боржника з доданими до неї документами на 28 аркушах.                 Суддя                                                                            В.В.Паламарчук           Роз'яснити заявнику, що повернення заяви про порушення справи про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню  з нею до господарського суду після усунення допущеного порушення.

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення12.02.2013
Оприлюднено12.02.2013
Номер документу29253360
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/226/13-г

Ухвала від 12.02.2013

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні