Постанова
від 29.01.2013 по справі 805/338/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И                 29 січня 2013 р.                                                     Справа № 805/338/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 час проголошення постанови – 10-30 год. Суддя Донецького окружного адміністративного суду Стиран В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом   державної податкової інспекції у місті  Докучаєвську Донецької області Державної податкової служби до державного реєстратора Докучаєвської міської ради Донецької області, Шевченківської районної у місті  Києві державної адміністрації, третя особа товариство з обмеженою відповідальністю «Кортел» про визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців стосовно місцезнаходження ТОВ «Кортел», зобов'язання скасувати реєстраційні дії за № 10741050010002711 від 02 лютого 2011 року та за № 10741070011002711 від 02 лютого 2011 року, зобов'язання внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запис про місцезнаходження ТОВ «Кортел» (ЄДРПОУ 32000347) за адресою:  місто Київ,  вул. Пимоненко буд.13/К та повернути реєстраційну справу,                                                                 ВСТАНОВИВ:   Позивач 19.01.2013 звернувся до суду із зазначеним позовом. В обґрунтування позовних вимог вказав, що державним реєстратором Докучаєвської міської ради 02.02.2011 відносно ТОВ «Кортел», яке на той час перебувало на обліку ДПІ Шевченківського районі міста  Києва, до ЄДР було внесено запис про державну реєстрацію змін місцезнаходження юридичної особи – 85740, Донецька область, місто Докучаєвськ, вул. Леніна, буд. 15. На час звернення до суду із зазначеним позовом реєстраційна  справа ТОВ «Кортел» передана до державного реєстратора Докучаєвської міської ради, а облікова справа направлена ДПІ у Шевченківському районі міста Києва у ДПІ у місті Докучаєвську Донецької області ДПС. Так, 21.02.2012 ДПІ у Шевченківському районі міста Києва (лист від 30.01.2011 № 7081/7/29-121) було передано облікову справу по вказаному платнику податків для взяття його на податковий облік до ДПІ у місті Докучаєвську Донецької області ДПС. Втім, ДПІ у місті Докучаєвську Донецької області ДПС позбавлена можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, як у будь-яка інша інспекція, з огляді на наступне, оскільки в результаті здійснених заходів ДПІ у місті Докучаєвську Донецької області ДПС щодо встановлення місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Кортел» (код ЄДРПОУ 32000347) було встановлено, що будівлі не існує, правовстановлюючі документи на земельну  ділянку  не зареєстровані, що свідчить про неналежну реєстрацію таких змін. Таким чином, відомості ЄДР стосовно місцезнаходження ТОВ «Кортел» за адресою : 85740, місто Докучаєвськ, вул. Леніна, буд.15 є недостовірними, у зв'язку із чим реєстраційні дії за № 10741050010002711 від 02.02.2011 та за № 10741070011002711 від 02.02.2011 мають бути скасовані. Однак, на підставі реєстраційних карток на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, у реєстраційній справі ТОВ «Кортел» державним реєстратором внесено зміни щодо   місцезнаходження  юридичної особи. Листом від 29.11.2012 № 10532/8/10-013 ДПІ у місті Докучаєвську Донецької області ДПС звернулася до реєстратора Докучаєвської міської ради щодо скасування реєстрації місцезнаходження підприємства, скасування свідоцтва та повернення реєстраційної справи ТОВ «Кортел» до державного реєстратора Шевченківського району міста Києва за попереднім місцезнаходженням підприємства. Втім, листом державного реєстратора Докучаєвської міської ради № 1647/9 від 10.12.2012 повідомив про неможливість здійснення таких дій.             Просив визнати неправомірним запис в ЄДР стосовно місцезнаходження ТОВ «Кортел» (код ЄДРПОУ 32000347) за адресою: 85740, Донецька область, місто Докучаєвськ, вул. Леніна, буд. 15, зобов'язати державного реєстратора скасувати реєстраційні дії за №  10741050010002711 від 30.12.2011 та за № 10741070011002711 від 02.02.2011, зобов'язати  державного реєстратора внести до ЄДР запис про місцезнаходження ТОВ «Кортел»  (код ЄДРПОУ 32000347) за адресою: 1000, місто  Київ,  вул. Пиманенка, буд.13/К  та повернути  реєстраційну справу ТОВ «Кортел» (код ЄДРПОУ 32000347) державному реєстратору відділу Шевченківської  районної у місті Києві  державної адміністрації за місцезнаходженням. У відповідності до норм ч.6 ст.128 КАС України суд розглядає позов у порядку письмового провадження. Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про наступне. Позивач -  ТОВ «Кортел» зареєстроване як юридична особа Шевченківською   районною у місті Києві державною адміністрацією, включене до ЄДРПОУ за номером 32000347, місцезнаходження: 04050, місто Київ, Шевченківський район, вул.. Мельникова, буд. 2/10. ТОВ «Кортел» було змінено місцезнаходження : місто Київ,  вул. Пимоненко буд.13/К. У лютому 2012 року ТОВ «Кортел» подано реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, на підставі якої 02.02.2011 державним реєстратором Шевченківської  районної у місті Києві  державної адміністрації здійснено державну реєстрацію змін відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження ТОВ «Кортел» за адресою: 85740, Донецька область, Волноваський район, місто Докучаєвськ, вул. Леніна, буд. 15. Реєстраційна справа ТОВ «Кортел» знята з обліку в Шевченківської  районної у місті Києві  державної адміністрації та передана за описом до виконавчого комітету Докучаєвської міської ради Донецької області. Позивач не погоджується із  записом  в ЄДР стосовно місцезнаходження ТОВ «Кортел» за адресою: 85740, Донецька область, Волноваський район, місто Докучаєвськ, вул. Леніна, буд.15, та вважає, що  порушуються його інтереси щодо реалізації свого права як податкового органу, у зв'язку з чим звернувся до суду із даним позовом. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності  суб'єкта  владних  повноважень обов'язок  щодо доказування правомірності свого рішення, дії  чи  бездіяльності покладається  на   відповідача,   якщо   він заперечує проти адміністративного позову. Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб врегульовані Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (зі змінами та доповненнями). Частиною 1 ст. 1 Закону визначено термін місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Частиною 3 статті 4 Закону передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Згідно з ч. 1 ст.16 Закону єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. З ч. 1 ст. 17 Закону вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи. Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.    Згідно ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Згідно ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті. Відповідно до ст. 30 Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону. Частиною 1 ст. 27 Закону передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається. Аналізуючи вказані норми, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Отже,  реєстратор діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачений діючим законодавством про реєстрацію.      Проте, за даними Державного земельного кадастру,на території Докучаєвської міської ради правовстановлюючі документи на земельну ділянку по вул. Леніна, буд.15 не зареєстровані, що підтверджено довідкою відділу Держкомзему у місті Донецьку Донецької області № 34/907 від 17.09.2012, яка знаходиться у матеріалах справи. Як вбачається із довідки КП «Волноваське БТІ» № 2077 від 21.09.2012, згідно архівних даних БТІ, за адресою: місто Докучаєвськ, вул. Леніна, буд.15 – об'єкта нерухомості не зареєстровано.      Згідно довідки Докучаєвської міської ради № 02/12-0847 від 09.10.2012 згідно зі схемою території міста (яке не є складовою частиною генерального плану) з нанесенні номерів будинків, розташованих на території міста Докучаєвська, будинку, що розташований за адресою: місто Докучаєвськ, буд. Леніна, буд.15, не існує.     Отже,   як вбачається із наведеного, що подані до реєстру відомості щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Кортел» є недостовірними, тобто не відповідають вимогам чинного законодавства. Тобто, суд вважає, що наявні  достатньо для застосування норм абзацу 2 частини 1 статті 27 Закону України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та скасування  реєстраційних дій у ЄДР щодо внесення змін про місцезнаходження ТОВ «Кортел».     Щодо вимог позивача про зобов'язання внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запис про місцезнаходження ТОВ «Кортел» (ЄДРПОУ 32000347) за адресою:  місто Київ,  вул. Пимоненко буд.13/К, то суд вважає їх необґрунтованими, оскільки як наслідок скасування реєстраційної дії про винесення змін щодо місцезнаходження ТОВ «Кортел» є діяльність попереднього місця реєстрації.       Стаття 14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Таким чином, суд задовольняє позов частково. Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                                             ПОСТАНОВИВ: Позов  державної податкової інспекції у місті  Докучаєвську Донецької області Державної податкової служби до державного реєстратора Докучаєвської міської ради Донецької області, Шевченківської районної у місті  Києві державної адміністрації, третя особа товариство з обмеженою відповідальністю «Кортел» про визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців стосовно місцезнаходження ТОВ «Кортел», зобов'язання скасувати реєстраційні дії за № 10741050010002711 від 02 лютого 2011 року та за № 10741070011002711 від 02 лютого 2011 року, зобов'язання внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запис про місцезнаходження ТОВ «Кортел» (ЄДРПОУ 32000347) за адресою:  місто Київ,  вул. Пимоненко буд.13/К та повернути реєстраційну справу, задовольнити частково. Скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців реєстраційні дії за № 10741050010002711 від 02 лютого 2011 року та за № 10741070011002711 від 02 лютого 2011 року стосовно внесення змін про місцезнаходження ТОВ «Кортел» (ЄДРПОУ 32000347) за адресою: 85740, Донецька область, Волноваський район, місто Докучаєвськ, вул. Леніна, буд. 15. Зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Докучаєвської міської ради  надіслати   реєстраційну справу ТОВ «Кортел» (ЄДРПОУ 32000347) державному реєстратору відділу Шевченківської  районної у місті Києві  державної адміністрації за місцезнаходженням.   В задоволенні інших вимог позову відмовити. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії  постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.                                                                                                                                Суддя                                                                            Стиран В.В.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29257770
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/338/13-а

Постанова від 29.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

Ухвала від 14.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні