ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 31 січня 2013 року Справа № 808/357/13-ам.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого – судді Артоуз О.О. при секретарі судового засідання Філоненко Ю.М., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою: Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до: Запорізької обласної організації політичної партії «Нова демократія» про: припинення підприємницької діяльності юридичної особи ВСТАНОВИВ: 15 січня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до Запорізької обласної організації політичної партії «Нова демократія» про припинення підприємницької діяльності юридичної особи. В позовній заяві вказано, що Запорізька обласна організація політичної партії «Нова демократія» не надає більше року органам державної податкової служби податкові декларації та документи бухгалтерської звітності. Позовні вимоги обґрунтовуються ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV. 31.01.2013 представник позивача у судове засідання не з'явився, направив до канцелярії суду заяву про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином. Судові повістки про виклик направлялась відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення на юридичну адресу внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але була повернута суду з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Керуючись приписами ст. 41 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось. Як вбачається з матеріалів справи Запорізька обласна організація політичної партії «Нова демократія» (код ЄДРПОУ 33700932) зареєстрована 10.08.2005 виконавчим комітетом Запорізької міської ради як юридична особа за юридичною адресою: Дніпропетровське шосе, буд. 30, м. Запоріжжя, 69069, про що свідчить Витяг з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 14932610 від 19.10.2012. Згідно довідки ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС від 06.11.2012 №14335/10/18 відповідач не звітує з жовтня 2010 року. Відповідно до довідки ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС станом на 06.11.2012 заборгованість перед бюджетом у відповідача відсутня. Оцінивши наявні докази у їх сукупності суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав. Порядок реєстрації та припинення діяльності політичних партій, до загальної структури яких входять обласні, міські, районні організації та їх первинні осередки, встановлено Законом України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 №2365-III (далі – Закон України №2365-III). Відповідно до ст.2 Закону №2365-ІІІ (зі змінами та доповненнями), політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах. Статтею 23 Закону №2365-ІІІ передбачено, що політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі. Згідно зі ст.18 Закону №2365-ІІІ, державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють: 1) Міністерство юстиції України - за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії; 2) Центральна виборча комісія та окружні виборчі комісії - за додержанням політичною партією порядку участі політичних партій у виборчому процесі. Статтею 19 Закону №2365-ІІІ передбачено, що у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: 1) попередження про недопущення незаконної діяльності; 2) заборона політичної партії. Політична партія може бути за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії. З огляду на викладене, стосовно політичної партії, законодавством передбачений інший порядок припинення діяльності, в тому числі не за позовом органів державної податкової служби України. Доказів наявності передбачених законодавством підстав для розпуску (ліквідації) відповідача, чим фактично є припинення юридичної особи, позивачем суду не надано. Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача такими, що не підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст. 2, 4, 7 – 12, 14, 86, 158 – 162 КАС України, суд – ПОСТАНОВИВ: У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби до Запорізької обласної організації політичної партії «Нова демократія» про припинення підприємницької діяльності юридичної особи – відмовити у повному обсязі. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні – з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2013 |
Оприлюднено | 14.02.2013 |
Номер документу | 29274402 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні