Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"05" лютого 2013 р. № 2а- 13870/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхова О.М.,
за участі секретаря - Браварець К.В.,
за участі : представника позивача - Онопрієнко Л.М. (довіреність б/н від 29.11.12р.),
представника відповідача - Канаєвої К.М. (довіреність №4702/9/10-014 від 24.10.2012р.),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мак-клімат" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд :
- визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби №138 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Мак - клімат»з 01.11.2012 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби вчинити дії щодо поновлення реєстрації ТОВ «Мак - клімат»платником податку на додану вартість з дня скасування цієї реєстрації, тобто з 01.11.2012 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби вчинити дії щодо внесення до Реєстру платників податків на додану вартість запису про відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Мак - клімат» платником податку на додану вартість з 01.11.2012 року;
- стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ «Мак - клімат» судовий збір у сумі 32,19 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне, що він подавав декларації з ПДВ кожного місяця з зазначенням в них сум податкового кредиту та ПДВ, тому анулювання його реєстрації як платника податку на додану вартість є неправомірним . Посилаючись на вказані обставини, позивач у судовому засіданні підтримав позов та просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Відповідач у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на доводи та обґрунтування, які зазначені у письмових запереченнях на адміністративний позов.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представників позивача та відповідача, встановив наступне
Товариство з обмеженою відповідальністю «Мак - клімат» зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради, про що видане свідоцтво про державну реєстрацію від 14.08.2007 року. Як платник податків перебуває на обліку в ДПІ у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, про що видана довідка №23328 від 15.08.2007р. ТОВ «Мак - клімат» відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснює наступні види діяльності: монтаж систем опалення, вентиляції та кондиціонування повітря, ремонт інших побутових електричних товарів, інші монтажні роботи, ізоляційні роботи.
01.07.2011р. позивачу видано свідоцтво № 100342958 НБ №400715 про реєстрацію платника податку на додану вартість (а.с.10).
26.10.2012 р. відповідачем не проведено зустрічну звірку ТОВ "МАК-КЛІМАТ" щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків та їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.09.2011р. по 31.08.2012р., про що складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки № 1066/2204/35244422 від 26.10.2012р.
01.11.2012 р. на засіданні Комісії ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова з проведення інвентаризації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість , який протягом 12 послідовних місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та / або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання /придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов"язання чи податкового кредиту на підставі акту перевірки № 1066/2204/35244422, яким встановлено відсутність факту реального проведення господарських операцій.
Суд зазначає, що з протоколу засідання Комісії ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова з проведення інвентаризації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №58 від 01.11.2012 р. не вбачається щодо якої особи розглянуто питання та прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
На підставі протоколу засідання Комісії ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова з проведення інвентаризації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №58 від 01.11.2012 р. В.о. начальника відповідача прийнято рішення №138 від 05.11.2012р. (а.с.27) про анулювання платника податку на додану вартість ТОВ "МАК-КЛІМАТ" (код: 35244422).
В п.1 рішення №138 зазначено, що платник ТОВ «Мак - клімат» надає податкову звітність по ПДВ протягом 12 послідовних календарних місяців яка свідчить про відсутність оподатковуваних операцій.
В п.2 рішення №138 зазначено, що платник подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з 01.10.2011р. до 01.10.2012р. з показниками, які свідчать про відсутність оподатковуваних поставок та має за останні дванадцять поточних календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 грн.
Так, відповідно до рішення ДПІ у Дзержинському районі міста Харкова №138 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Мак - клімат» з 01.11.2012р. підставою для анулювання є обставини, які викладені в абз. «г» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України.
Відповідно до абз. «г» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України та п.5.1 Положення реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Згідно п.184.2. ст.184 Податкового кодексу, анулювання реєстрації на підставі, визначеній пп."б" - "и" п.184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників податків на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 р. № 1394.
Відповідно до п.5.2. зазначеного Положення, анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.
Згідно пп.5.5.2. п.5.2. Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Таким документом, зокрема, є довідка підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава -пп. "г" п.184.1 ст. 184 ).У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до податкового органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
Проте, відповідачем не надано до суду довідки підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та реєстрів (переліків) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів. Також в судовому засіданні представник відповідача повідомив, що такий акт/довідка взагалі не складався.
Представник відповідача у судовому засіданні не зміг пояснити суду яким чином встановлено, що позивач надає податкову звітність з ПДВ протягом 12 послідовних календарних місяців, яка свідчать про відсутність оподатковуваних операцій, якщо зустрічна звірка по позивачу не була проведена.
Також на вимогу суду відповідач не зміг надати жодних доказів, які підтверджують відсутність оподатковуваних операцій з ПДВ протягом 12 послідовних календарних місяців .
Також на вимогу суду відповідач не зміг надати докази , які підтверджують наступні висновки, викладені в акті про неможливість проведення зустрічної звірки № 1066/2204/35244422 від 26.10.2012р : позивач відсутній за місцем знаходження, у позивача відсутнє приміщення, відсутність факту реального здійснення господарської діяльності позивача за період вересень 2011р. - серпень 2012р.
Позивачем на спростування зазначених вище обставин щодо подання податкових декларацій з податку на додану вартість з нульовими показниками об"єкта оподаткування до матеріалів справи надано податкові декларації з ПДВ за період з жовтня 2011р. по вересень 2012р., які подано до податкового органу в електронному вигляді.
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 256610,0 грн. ( сума ПДВ 51322,0 грн.). Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2011р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 245595,0 грн. ( сума ПДВ 49119,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2011р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 84910,0 грн. ( сума ПДВ 16982,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2011р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 116131,0 грн. ( сума ПДВ 23226,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2011р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 195823,0 грн. ( сума ПДВ 39165,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2011р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 239801,0 грн. ( сума ПДВ 47960,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 13333,0 грн. ( сума ПДВ 2667,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 0 грн.
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 20336,0 грн. ( сума ПДВ 4067,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 14215,0 грн. ( сума ПДВ 2843,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 0 грн.Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 0 грн. ( сума ПДВ).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 57422,0 грн.( сума ПДВ 11484,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за квітень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 20155,0 грн. ( сума ПДВ 4031,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 108395,0 грн. ( сума ПДВ 21679,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 111854,0 грн. ( сума ПДВ 22371,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 43263,0 грн. ( сума ПДВ 8653,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 37556,0 грн. ( сума ПДВ 7511,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 62422,0 грн. ( сума ПДВ 12485,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 48647,0 грн. ( сума ПДВ 3729,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 534814,0 грн. ( сума ПДВ 106963,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 11772,0 грн. ( сума ПДВ 2354,0 грн.).
Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012р. в розділі податкові зобов»язання обсяги постачання складають 8370,0 грн. ( сума ПДВ 1674,0 грн.).Відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012р. в розділі податковий кредит обсяги придбання складають 0 грн.
Суд зазначає, що відповідачем під час судових засідань не заперечувався факт подання позивачем зазначених вище декларацій до податкового органу.
Отже, як вбачається з податкових декларацій з податку на додану вартість з жовтня 2011 року по вересень 2012 року ТОВ «Мак - клімат» подавались податкові декларації з податку на додану вартість не з нульовими показниками об"єкта оподаткування.
Згідно п.5.6. Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податкового органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог ст. 56 Податкового кодексу України або до суду.
Таким чином, враховуючи те, що позивачем протягом 12 послідовних податкових місяців з листопада 2010 року по листопад 2011 року декларувалися податкові зобов'язання з податку на додану вартість, обсяги поставок та обсяги оподатковуваних операцій, а також те, що відповідачам не прийнято жодного рішення за вказаний період щодо невизнання будь-якої із податкових декларацій, у відповідача були відсутні підстави для вчинення дій та прийняття рішення щодо анулювання реєстрації позивача як платника податку на додану вартість з підстав, визначених у пп.г) п.184.1. ст.184 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень, не виконав покладеного на нього обов'язку щодо доказування правомірності прийнятого ним оскаржуваного рішення та вчинених дій.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Мак-клімат" до Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування рішення -задовольнити у повному обсязі.
Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби №138 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «Мак - клімат» з 01.11.2012 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби вчинити дії щодо поновлення реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Мак-клімат" платником податку на додану вартість з дня скасування реєстрації - з 01.11.2012 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби вчинити дії щодо внесення до Реєстру платників податків на додану вартість запису про відміну анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Мак-клімат" з 01.11.2012 року.
Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мак-клімат" (адреса:м. Харків, вул. Клочківська, буд. 228 ; код ЄДРПОУ 35244422 ) витрати зі сплати судового збору у розмірі 32,19 грн. (тридцять дві гривні дев"ятнадцять копійок).
Постанова може бути оскаржена.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 11 лютого 2013 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2013 |
Оприлюднено | 15.02.2013 |
Номер документу | 29332841 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні