ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
12.02.13 Справа № 913/235/13-г
Суддя Єжова С.С., за участю секретаря судового засідання Антонової І.В., розглянувши матеріали справи за позовом
Прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Луганської міської ради та Луганської міської ради , м.Луганськ
до Товариства з обмеженою відповідальністю „Практика", м.Луганськ
про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) від 22.07.1996, державна реєстрація від 22.07.1996 за №1577
в присутності представників сторін:
від заявника - прокурор відділу прокуратури Луганської області Паршутін А.Б., посвідчення №008309 від 09.10.2012;
від 1-го позивача - головний спеціаліст-юрисконсульт відділу контрольно-юридичної роботи Кожихов А.Ю., довіреність №01/03-31/1784/0/2-12 від 19.03.2012;
від 2-го позивача - головний спеціаліст-юрисконсульт відділу контрольно-юридичної роботи Кожихов А.Ю., довіреність №01/03-31/1783/0/2-12 від 19.03.2012;
від відповідача - директор Волохатих М.Г., паспорт серії ЕК №164116, виданий Артемівським РВ ЛМУ УМВС України в Луганській області 02.04.1996.
В С Т А Н О В И В:
Обставини справи: заявлено вимоги про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) від 22.07.1996, державна реєстрація від 22.07.1996 за №1577, який укладений між Виконавчим комітетом Луганської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю „Практика", а саме: викласти п.2.1 розділу 2 „Плата за землю" договору у новій редакції: „2.1.Годовая арендная плата устанавливается в размере земельного налога с применением к нему договорного коэффициента 3"; доповнити розділ „Плата за землю" договору новим пунктом 2.2 наступного змісту: „2.2.Годовая арендная плата за землю уплачивается арендатором в денежной безналичной форме ежемесячно на протяжении 30 календарных дней, следующих за последним календарным днём отчётного месяца на расчётный счёт, реквизиты которого арендатор уточняет у арендодателя или в уполномоченном им органе"; викласти абзац 11 пп.б) п.3.2 розділу 3 „Права та обов'язки" договору у новій редакції: „Своевременно вносить обусловленную договором арендную плату за землю. В случае невнесения арендной платы в сроки, определённые данным договором на право временного пользования землёй (в том числе на условиях аренды), с арендатора взимается пеня в размере пени, предусмотренной действующим законодательством, за несвоевременную уплату земельного налога от неуплаченной суммы за каждый день просрочки".
Відповідач листом №1/02 від 05.02.2013 повідомив, що у зв'язку з незавершеним будівництвом виробничої бази, просить позивачів відстрочити введення договірного коефіцієнту 3 строком на два роки.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників позивачів, відповідача та заявника, встановивши фактичні обставини справи, оцінивши надані докази, господарський суд Луганської області дійшов наступного.
Згідно зі ст.13 Конституції України земля є об'єктом права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповідно до ст.ст.142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах повноважень шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.
Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності щодо розпорядження землями в межах населених пунктів (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Згідно до ст.33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" до делегованих повноважень виконавчих органів міських рад віднесено здійснення контролю за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, використанням та охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення.
Згідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування", відповідно до яких вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради, тому у зв'язку з тим, що земельна ділянка була надана відповідачу рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради, але на теперішній час вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради, належними позивачами за даними позовними вимогами є Виконавчий комітет Луганської міської ради та Луганська міська рада.
Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Відповідно до ст.20 Закону України „Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатись до суду в передбачених законом випадках.
Статтею 36-1 Закону України „Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.
Підставою звернення прокурора міста Луганська з даною позовною заявою до суду в інтересах держави в особі позивачів є непогодження відповідача з пропозицією внести зміни до договору на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) від 22.07.1996, державна реєстрація від 22.07.1996 за №1577, який укладений між Виконавчим комітетом Луганської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю „Практика", яке тягне за собою недоотримання коштів до міського бюджету та є порушенням вимог діючого законодавства.
Рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради від 17.05.1996 №270/10 Товариству з обмеженою відповідальністю „Практика" була передана в тимчасове довгострокове користування терміном на 30 років земельна ділянка площею 0,5144 га під розміщення споруджень та будівництво виробничої бази в кв.Южном (комунальна зона).
На виконання вказаного рішення між виконавчим комітетом Луганської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю „Практика" було укладено договір від 22.07.1996 на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), державна реєстрація від 22.07.1996 за №1577.
У п.2.1 договору сторони передбачили, що плата за землю вноситься землекористувачем у вигляді орендної плати в розмірі земельного податку щомісячно рівними частками.
Відповідно до абзацу 4 п.п.а) п.3.1 виконком Луганської міської ради має право змінювати орендну плату при зміні економічної оцінки земель та ставки земельного податку.
Згідно абзацу 11 п.п.б п.3.2 договору землекористувач зобов'язався своєчасно вносити обумовлену договором плату за землю, за несвоєчасне внесення плати за землю стягується пеня в розмірі 0,2% від суми недоїмки за кожен день прострочення.
З метою приведення договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 22.07.1996, державна реєстрація від 22.07.1996 за №1577, у відповідність з вимогами діючого законодавства виконавчим комітетом Луганської міської ради був надісланий відповідачу лист №01/03-13/3975/0/2-12 від 04.07.2012 (а.с.12-13) з пропозицією про внесення змін до договору оренди.
Відповідач відповіді на вказану пропозицію не надав, що стало підставою для звернення прокурора м.Луганська в інтересах держави в особі позивачів з даним позовом до суду.
Суд, дослідивши матеріали справи та умови договору оренди земельної ділянки, дійшов наступного.
Відповідно до ст.2 Закону України „Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цих Законів, а також договором оренди землі.
Статтею 16 Закону України „Про оренду землі" та ст.124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Стаття 30 Закону України "Про оренду землі" передбачає, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Стаття 651 Цивільного кодексу України визначає, що підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (ст.652 Цивільного кодексу України).
Обґрунтованою є вимоги позивача про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) в частині викладення в новій редакції пункту п.2.1 розділу 2 „Орендна плата": „2.1.Годовая арендная плата устанавливается в размере земельного налога с применением к нему договорного коэффициента 3" та доповнення розділу „Плата за землю" договору новим пунктом 2.2 у наступній редакції: „2.2.Годовая арендная плата за землю уплачивается арендатором в денежной безналичной форме ежемесячно на протяжении 30 календарных дней, следующих за последним календарным днём отчётного месяца на расчётный счёт, реквизиты которого арендатор уточняет у арендодателя или в уполномоченном им органе", враховуючи наступне.
З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до ст.9 Податкового кодексу України плата за землю відноситься до загальнодержавних податків та зборів.
Згідно п.14.1.147 Податкового кодексу України плата за землю це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України)
Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, відповідно до ст.274 Податкового кодексу України, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п.1 ч.5 ст.288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки.
Стосовно викладення абзацу 11 пп.б) п.3.2 розділу 3 „Права та обов'язки" договору у новій редакції: „Своевременно вносить обусловленную договором арендную плату за землю. В случае невнесения арендной платы в сроки, определённые данным договором на право временного пользования землёй (в том числе на условиях аренды), с арендатора взимается пеня в размере пени, предусмотренной действующим законодательством, за несвоевременную уплату земельного налога от неуплаченной суммы за каждый день просрочки", слід зазначити наступне.
Відповідно до п.п.1.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відповідно до п.4 вказаної статті пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Таким чином, є обґрунтованими вимоги прокурора м.Луганська про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 22.07.1996, державна реєстрація від 22.07.1996 за №1577, який укладений між виконавчим комітетом Луганської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю „Практика".
Можливість внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) передбачена чинним земельним законодавством.
Відповідно до ч.3 ст.653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Аналогічні положення містяться в ч.5 ст.188 Господарського кодексу України.
З цього вбачається, що зазначені зміни для сторін набирають сили з моменту набрання чинності рішенням суду та підлягають державній реєстрації відповідно до вимог чинного законодавства.
Судовий збір покладається на відповідача, згідно ст.ст.44, 49 Господарського процесуального кодексу України
Згідно ст.85 Господарського процесуального кодексу України, у судовому засіданні 12.02.2013 були оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Керуючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд Луганської області
В И Р І Ш И В:
1.Позов Прокурора міста Луганська в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Луганської міської ради та Луганської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю „Практика" задовольнити повністю.
2.Внести зміни до договору на право тимчасового користування землею (у тому числі на умовах оренди) від 22.07.1996, державна реєстрація від 22.07.1996 за №1577, який укладений між Виконавчим комітетом Луганської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю „Практика", відносно земельної ділянки під розміщення споруджень та будівництво виробничої бази в кв.Южном (комунальна зона) загальною площею 0,5144 га, які набирають сили з моменту набрання чинності рішенням суду. Державну реєстрацію внесення змін до договору оренди землі здійснити відповідному органу у порядку, встановленому законодавством.
3.Викласти п.2.1 розділу 2 „Плата за землю" договору у новій редакції: „2.1.Годовая арендная плата устанавливается в размере земельного налога с применением к нему договорного коэффициента 3".
4. Доповнити розділ „Плата за землю" договору новим пунктом 2.2 наступного змісту: „2.2.Годовая арендная плата за землю уплачивается арендатором в денежной безналичной форме ежемесячно на протяжении 30 календарных дней, следующих за последним календарным днём отчётного месяца на расчётный счёт, реквизиты которого арендатор уточняет у арендодателя или в уполномоченном им органе ".
5.Викласти абзац 11 пп.б) п.3.2 розділу 3 „Права та обов'язки" договору у новій редакції: „Своевременно вносить обусловленную договором арендную плату за землю. В случае невнесения арендной платы в сроки, определённые данным договором на право временного пользования землёй (в том числе на условиях аренды), с арендатора взимается пеня в размере пени, предусмотренной действующим законодательством, за несвоевременную уплату земельного налога от неуплаченной суммы за каждый день просрочки".
6.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Практика", кв.Єрьоменко, б.7, м.Луганськ, код 13373062 в Доход державного бюджету України на поточний рахунок 31214206783006, банк отримувача: ГУ ДКСУ в Луганській області, одержувач - УДКСУ у м.Луганську, МФО 804013, код за ЄДРПОУ 37991503, код класифікації доходів (ККД): 22030001, назва „Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050); символ звітності банку: 206, судовий збір в сумі 1147 грн. 00 коп., видати наказ Ленінській міжрайонній Державній податковій інспекції.
Відповідно до ст.85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Дата складання рішення: 15.02.2013.
Суддя С.С. Єжова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2013 |
Оприлюднено | 15.02.2013 |
Номер документу | 29341875 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Єжова С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні