ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 січня 2013 р. Справа №801/128/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представника позивача- Басарай Л.В. довіреність №б/н від 15.11.12, представника відповідача - Жукова О.М. довіреність №55/10-0 від 31.07.2012, адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим"
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим
про визнання протиправними дій та скасування рішення від 12.09.2012 №184/15-2,
Обставини справи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправними дій в частині прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим" та скасування рішення від 12.09.2012 №184/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим".
Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог
Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову.
Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим" зареєстровано 23.01.2007, як юридична особа виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, юридична адреса: 95050, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Київська, будинок 141А, квартира 16.
07.09.2012 державним реєстратором виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим внесений запис №1 882 143 0007 011028 про відсутність юридичної особи позивача за місцезнаходженням.
12.09.2012 ДПІ в м. Сімферополі АР Крим, складено рішення №184/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим" (ЄДРПОУ 34836359) анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України: реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу".
Не погодившись з рішенням №184/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим", позивач 24.09.2012 направив на адресу Державної податкової служби в АР Крим скаргу на дане рішення від 12.09.2012.
12.10.2012 Державна податкова служба в АР Крим надала відповідь, в якій залишено без задоволення скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим"
29.10.2012 позивач звернувся до Державної податкової служби України із скаргою на рішення від 12.09.2012 №184/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим".
20.11.2012 позивачем отримано рішення Державної податкової служби України про продовження строку розгляду скарги від 20.11.2012 до 14.12.2012.
17.12.2012 позивачем отримано рішення Державної податкової служби України про результати розгляду скарги, відповідно до якого, Державною податковою службою України залишено без змін рішення ДПІ в м. Сімферополі АР Крим від 12.09.2012 №184/15-21, а скаргу від 29.10.2012 без задоволення.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Вирішуючи справу стосовно позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферополі АР Крим про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим", оформлене рішенням №184/15-2, суд зобов'язаний перевірити чи відповідає це рішення вимогам адміністративної процедури.
Поняття платників ПДВ, порядок, підстави та строки реєстрації осіб платниками ПДВ, строки сплати податку на додану вартість, надання податкової звітності, анулювання реєстрації встановлені Податковим кодексом України та визначаються Законом України від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до підпунктів 183.12, 183.13,183.13.1 статті 183 Податкового кодексу України центральний орган державної податкової служби веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. Для інформування платників податку центральний орган державної податкової служби щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника податку, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера, номера свідоцтва про реєстрацію платника податку, дати початку його дії.
Згідно Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 N 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за N 1439/18734 (далі - Порядок) підрозділи органу державної податкової служби:
стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкові декларації (звіти, розрахунки), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;
стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Судом встановлено, що відповідач подавав податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з серпня 2010 до липня 2012 (включно) та найшло відображення в рішенні № 184/15-2 від 12.09.2012, тобто позивачем виконувалися покладені на нього обов'язки щодо надання податкової звітності до органів ДПІ.
31.08.2012 підрозділом податкової міліції була проведена перевірка достовірності юридичної адреси Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим": АР Крим, м. Сімферополь, вул. Жуковського, б. 19, кв. 9.
В ході перевірки встановлено, що позивач за юридичною адресою не знаходиться, вивіска про наявність за вищевказаною адресою відсутня.
За результатами роботи підготовлено довідку №2587/07-31 про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків (за формою відповідно до додатку 3 до наказу ДПА України від 28.02.2007 №110), у якій зроблено висновок про неможливість встановлення фактичного місцезнаходження платника податків та підтверджено, що підрозділом податкової міліції проведені всі необхідні та достатні заходщи з цього питання.
Згідно Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (далі - Положення), що затверджено наказом ДПА України від 17.05.2010 N336, при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.
У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).
Відповідні пояснення або рапорти від власника приміщення не додані, особи, що були присутні під час обстеження в акті не зазначені.
Перелік заходів, що повинні бути проведені під час встановлення фактично місцезнаходження платника податків зазначений у пунктах 4.3.-4.7. Положення. За даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
З наданої відповідачем довідки від 31.08.2012 не надається можливим встановити яки ще дії крім виходу за місцем реєстрації юридичної особи, проводились.
Відповідно до пункту 4.10 Положення підрозділ податкової міліції не пізніше 10 календарних днів з часу отримання запиту в обов'язковому порядку письмово повідомляє ініціатора запиту про проведену роботу за формою згідно з додатком 2. У разі необхідності вказаний термін може бути продовжений за рішенням керівника підрозділу податкової міліції до 30 днів з дати отримання запиту.
Суд вважає, що зазначена довідка була складена безпідставно, без застосування з боку суб'єкта владних повноважень усіх необхідних заходів для виконання доручення, а тому не може бути використана у якості належного доказу по справі.
Судом встановлено, що довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим" підписана не встановленою особою, оскільки перед назвою посади проставлена коса риска, підпис особи, що склала довідку не розшифрована. Тому суд критично ставиться до зазначеної довідки, як до належного доказу по справі.
Згідно до пункту 12.5 Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону.
Відповідачем 03.09.2012 було сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням №1217/18-3.
У зв'язку з тим, що відповідачем суттєво порушені вимоги щодо проведення перевірки місцезнаходження платника податків, суд вважає, що повідомлення за ф.№18-ОПП від 03.09.2012 було сформоване відповідачем протиправно.
Відповідно до статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003 №755-ІУ, у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Крім того позивачем наданий витяг з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, станом на 27.09.2012 у якому зазначено, що статус відомостей про юридичну особу підтверджено.
Таким чином на момент прийняття рішення по справі відсутні підстави анулювання реєстрації платником ПДВ - статус відомостей про юридичну особу підтверджено.
В силу викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 КАС України).
Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.
Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Під час судового засідання, яке відбулось 31.01.2013 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 КАС України постанову складено 05.02.2013.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим з приводу анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим".
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 12.09.2012 №184/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим".
4.Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "Статус Агро-Крим" судовий збір в розмірі 32,19 грн. з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Т.С. Ольшанська
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2013 |
Оприлюднено | 19.02.2013 |
Номер документу | 29371949 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні