ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2013 року (15 год. 00 хв.) Справа № 808/1083/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Мінаєвої К.В.
за участю секретаря судового засідання Плєшкова Д.В.
за участю представників
позивача - не з'явився
відповідача - не з'явився
треті особи - не з'явилися,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Титул-ФС»
третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, державний реєстратор Запорізької міської ради ОСОБА_1
про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,
ВСТАНОВИВ:
30 січня 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом звернулася Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Запоріжжя Державної податкової служби (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Титул-ФС» (далі - відповідач), третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, державний реєстратор Запорізької міської ради ОСОБА_1, в якому позивач просить скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження відповідача з адреси: 03110, м. Київ, вул. Олексіївська, 10/8, на адресу: 69063, м. Запоріжжя, вул. Свердлова, 9-А.
В обґрунтування позову посилається на те, що ТОВ «Титул-ФС» шляхом внесення змін до установчих документів відповідачем змінено місцезнаходження юридичної особи з адреси: 03110, м. Київ, вул. Олексіївська, 10/8, на адресу: 69063, м. Запоріжжя, вул. Свердлова, 9-А. Проте, відповідач не звертався до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя ні з заявою про взяття на облік, ні за отриманням довідки про взяття на облік тощо. Вказує, що проведеними заходами, щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «Титул-ФС» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням (69063, м. Запоріжжя, вул. Свердлова, 9-А) не знаходиться. Просить задовольнити позовні вимоги.
В судове засідання представник позивача не з'явився, 14.02.2013 року подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі та просив позов задовольнити. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Третя особа в судове засідання не з'явилася, 12.02.2013 року подала клопотання про розгляд справи за його відсутності.
За таких обставин та керуючись приписами ч.4 ст.122, ч.2,4 ст.128 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін. У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
21.06.2012 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 10731050010022568 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, відповідно до яких відповідач змінив адресу свого місцезнаходження з адреси: 03110, м. Київ, вул. Олексіївська, 10/8, на адресу: 69063, м. Запоріжжя, вул. Свердлова, 9-А.
Актом перевірки щодо місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності №556 від 06.12.2012 року встановлено, що за адресою: м. Запоріжжя, вул. Свердлова, 9-а, керівні органи юридичної особи ТОВ «Титул-ФС» (код ЄДРПОУ 35997959) не знаходяться. Фактичне місцезнаходження невідоме.
Не погоджуючись із державною реєстрацією змін до установчих документів, ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби звернулась до суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються рекомендованим листом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою, реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, підпис заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинен бути нотаріально посвідчений. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори - нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади. Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам ч. 8 цього Закону.
Суд зазначає, що позивачем не надано доказів наявності підстав для відмови державного реєстратора у проведенні державної реєстрації юридичної особи відповідно до ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки всі передбачені чинним законодавством документи державному реєстратору були надані та відповідали вимогам, що ставляться до них Законом.
Також суд зауважує, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів. Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Крім того, відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, немає. Як і відсутні передбачені таким порядком підстави для реалізації таких повноважень.
Тому суд приходить до висновку про необхідність застосування норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", який визначає обставини, за яких державна реєстрація може бути скасована.
Так, згідно зі ст. 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (статті 31 Закону).
Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Доказів скасування, оскарження чи визнання недійсним рішення засновника ТОВ «Титул-ФС» від 21.06.2012 позивачем не надано.
Посилання позивача в обґрунтування позову на те, що відповідач після зміни місцезнаходження не звернувся до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя з приводу постановки на облік, суд вважає безпідставним, оскільки вказане може свідчити про допущене з боку відповідача порушення вимог податкового законодавства, однак саме по собі не створює підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Доводи податкового органу відносно незнаходження відповідача за місцем реєстрації не призводять до скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а можуть бути підставою для припинення юридичної особи ТОВ «Титул-ФС» на підставі ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є недоведеними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167, 183-2, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Титул-ФС», третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, державний реєстратор Запорізької міської ради ОСОБА_1 про скасування державної реєстрації змін до установчих документів відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя К.В. Мінаєва
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2013 |
Оприлюднено | 19.02.2013 |
Номер документу | 29372277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Мінаєва Катерина Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Мінаєва Катерина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні