ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 лютого 2013 р. о 11 годині 14 хвилин Справа №801/833/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим в складі судді Москаленка С. А., за участю секретаря судового засідання Магері М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом прокурора Нахімовського району м. Севастополь в інтересах держави в особі Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м. Севастополь
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Грін Спейс Девелопмент»
про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Нахімовського району м. Севастополь звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим в інтересах держави в особі Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м. Севастополь до Товариства з обмеженою відповідальністю «Грін Спейс Девелопмент» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 45 680 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем у строки встановлені законодавством не сплачені штрафні санкції, нараховані за виробництво алкогольних напоїв без наявності відповідної ліцензії.
Ухвалами суду від 18.01.2013 року відкрите провадження у справі та після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
У судове засідання прокурором надіслано клопотання про розгляд справи у його відсутність, при цьому зазначено, що позов прокурор підтримує у повному обсязі.
Представники сторін у судове засідання не з'явились повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду справи, будь-яких клопотань суду не надали.
Частиною 4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
З таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу на основі наявних в ній доказів за відсутністю нез'явившегося представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Грін Спейс Девелопмент» є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради, місцезнаходження: м. Сімферополь, проспект Кірова, буд. 29/1, оф. 7.
У м. Севастополь знаходиться господарська одиниця ТОВ «Грін Спейс Девелопмент» - кафе «Балкон», відносно діяльності якого було проведено перевірку позивачем та складено рішення про застосування фінансових санкцій в розмірі 45680 грн.
На підставі наказу № 96 від 19.07.12р., направлень від 19.07.12р. на проведення перевірки спеціалістами Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м. Севастополь здійснено перевірку кафе «Балкон» ТОВ «Грін Спейс Девелопмент» з питань додержання суб'єктом господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, про що складено акт № 85/2102/35736761 від 19.07.12р. (а.с.12,13).
Перевіркою встановлено, що офіціантом ОСОБА_1 було реалізовано 300 г вина кріпленого міцного спеціального типу червоного марочного «Портвейн червоний Масандра» (вміст спирту 18,5%, цукор - 6%; виробник ДК «Національне виробничо-аграрне об'єднання «Масандра» згідно із інформацією на етикетці пляшки). Ціна реалізованого алкоголю - 46 грн., про що виписаний рахунок офіціантом та після його оплати адміністратором Калашніковою О.Ю. виданий фіскальний чек № 3343 від 19.07.12р. Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями перевіряючим не надана.
До акту перевірки складено опис алкоголю, що знаходився на торговому об'єкті під час перевірки.
За висновками акту відповідачем порушено ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" №481/95-ВР від 19.12.1995р. (надалі - Закон № 481), у частині роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності діючої ліцензії, за що передбачено відповідальність згідно із абз. 5 ч. 2 ст. 17 вказано Закону.
Із актом перевірки ознайомлена адміністратор Калашнікова Ольга Юріївна, якою в акті зазначено, що заперечень та претензій не має.
Крім того, перевіряючими було складено протокол огляду та вилучення алкогольної продукції, що знаходилась на об'єкті перевірки. Найменування та кількість товарів викладені у додатку до протоколу.
На підставі акту перевірки позивачем винесено рішенням від 31.07.2012р. № 2708587 про застосування штрафних санкцій до ТОВ «Грін Спейс Девелопмент» фінансових санкцій в розмірі 47 680 грн.
Судом перевірена правомірність винесено рішення, на підставі якого позивачем заявлено вимогу про стягнення та встановлено наступне.
Відповідно до статті 61 Податкового кодексу України податковим контролем визнається система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби (п.п. 41.1.1., п. 41.1 ст. 41 ПК України).
Згідно ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» N481/95-ВР від 19.12.1995р. контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Указом Президента України «Про посилення державного контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» N 510/2001 від 11.07.2001р. з метою забезпечення реалізації державної політики у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, підвищення ефективності контролю в цій сфері, збільшення надходжень доходів до бюджету покладено на Державну податкову адміністрацію України забезпечення реалізації державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснення міжгалузевої координації у цій сфері.
Згідно п. 8.13, п. 8.14, п. 6.17 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, затвердженого наказом № 1289 від 13.10.2011р., на Департамент покладено повноваження щодо застосовування до суб'єктів господарювання передбачені законом фінансові (штрафні) санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; здійснення контролю за додержанням умов провадження діяльності, що ліцензується; звернення до суду з позовами, в тому числі про стягнення із суб'єктів господарювання сум фінансових санкцій у вигляді штрафів за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
На підставі викладеного, вбачається, що відповідач наділений повноваженнями здійснювати контроль діяльності суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог законодавства про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та виносити відповідні рішення про накладення штрафних санкцій за порушення цього законодавства
Перевіркою від 19.07.2012р. встановлено, що ТОВ «Грін Спейс Девелопмент» порушено ст. 15 Закону № 481, якою у частині 1 встановлено, що імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
Порушення підтверджується актом перевірки, з яким ознайомлена адміністратор кафе, яка зазначила, що заперечень та претензій не має, ані до перевірки, ані до виявлених порушень вимог законодавства. Крім того, у протоколі огляду та вилучення алкогольної продукції та переліку вилученого товару визначені одиниці, які незаконно, без ліцензії, реалізовували працівники відповідача. У матеріалах справи також міститься рахунок кафе «Балкон» від 19.07.12р. придбане перевіряючими вино за 46 гривень та відповідний фіскальний чек № 3343 від 19.07.12р. на цю суму.
Статтею 17 Закону № 481 встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Згідно із ч. 2 цієї статті до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії - 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менш 8500 гривень.
Як вбачається додатку до акту перевірки - опису алкогольних напоїв, які знаходяться в кафе «Балкон», загальний обсяг алкогольної продукції становив 27 найменувань на суму 23 840 грн. Опис підписаний адміністратором кафе ОСОБА_2
Рішенням про застосування фінансових санкцій від 31.07.2012р. № 270857 на підставі ст.17 Закону №481, до відповідача застосовано фінансові санкції у виді штрафу у розмірі 47 680 грн.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивачем правомірно накладено на ТОВ «Грін Спейс Девелопмент» фінансові санкції у розмірі 47 680 грн. (23 840 грн. х 200%) за порушення ст. 15 Закону № 481.
Порядок застосування фінансових санкцій регулюється Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 790 від 02.06.2003, відповідно до п.10 якого, у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Доказів сплати заборгованості відповідачем не надано. Згідно із листом ДПІ у м. Сімферополь від 11.01.13р. № 218/9/19-1 податковий борг ТОВ «Грін Спейс Девелопмент» виник на підставі рішення № 2780857/010 від 09.08.12р. у сумі 47680 грн., та станом на 10.01.13р. не погашений.
Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 05.02.2013 року. У повному обсязі відповідно до ст.163 КАС України постанову складено 11.02.2013 р.
Керуючись ст.ст.122, 158, 160-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Грін Спейс Девелопмент» (ідентифікаційний номер 35736761), з розрахункових рахунків в установах банків, які обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю «Грін Спейс Девелопмент» заборгованість зі сплати фінансових санкцій у сумі 47680 (сорок сім тисяч шістсот вісімдесят) грн. на користь Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України в м. Севастополь (ідентифікаційний номер - 38040558).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Москаленко С.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2013 |
Оприлюднено | 19.02.2013 |
Номер документу | 29381948 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні