Постанова
від 15.02.2013 по справі 809/364/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" лютого 2013 р. Справа № 809/364/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Лучко О.О.

при секретарі Круглій О.М.

за участю сторін:

представника позиваача: Кічури Г.В.

представника відповідача: не з'яввився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську

до відповідача: Івано-Франківського регіонального відділення спілки землевпорядників України

про стягнення заборгованості в сумі 1201,78 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

30.01.2013 року Державна податкова інспекція у м.Івано-Франківську (далі ДПІ у м.Івано-Франківську) звернулася з адміністративним позовом до Івано-Франківського регіонального відділення спілки землевпорядників України про стягнення за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, в дохід держави податкового боргу в розмірі 1201,78 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, суду пояснив, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом в розмірі 1201,78 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою штрафних санкцій, нарахованих податковим органом за неподання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за ІІ-IV квартали 2011 року та за півріччя 2012 року. Заборгованість станом на день розгляду справи боржником не сплачена, податкові повідомлення-рішення в судовому та в адміністративному порядку не оскаржувались. На підставі наведеного просив позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав.

Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи те, що відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи, суд приходить до висновку, що дану адміністративну справу слід розглянути за такої явки сторін.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено , що Івано-Франківське регіональне відділення спілки землевпорядників України згідно витягу з ЄДРПОУ є громадською організацією та перебуває на обліку у ДПІ у м. Івано-Франківську як неприбуткова організація.

21.02.2012 року ДПІ у м.Івано-Франківську проведено камеральну перевірку своєчасності подання відповідачем податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за ІІ-IV квартали 2011 року, за результатами якої складено акт від 21.02.2012 року за №1575/15-1/25825517, яким встановлено неподання відповідачем податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за ІІ-IV квартали 2011 року.

На підставі даного акту податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.02.2012 року за №0001841501, згідно з яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання за штрафними санкціями з податку на прибуток в розмірі 170 грн.

08.10.2012р. ДПІ у м.Івано-Франківську проведено камеральну перевірку своєчасності подання відповідачем податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за півріччя 2012 року, за результатами якої складено акт перевірки від 08.10.2012 року за №9075/15-1/25825517, яким встановлено факт неподання відповідачем податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за півріччя 2012 року.

На підставі вказаного акту перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення за №0014231591 від 08.10.2012 року, згідно з яким відповідачу нараховано грошове зобов'язання за штрафними санкціями з податку на прибуток підприємства в розмірі 1020,00 грн.

Зазначені суми грошового зобов'язання відповідачем не були сплачені у встановлений законом строк, а тому набули статусу податкового боргу.

ДПІ у м.Івано-Франківську надіслала Івано-Франківському регіональному відділенню спілки землевпорядників України першу податкову вимогу про сплату податкового боргу за №1/2373/58254/10/24-150 від 08.10.2008р. та другу податкову вимогу про сплату податкового боргу за №2/42/365/10/24-150/178 від 10.01.2009р., що підтверджується копіями квитанцій поштового відправлення, наявною в матеріалах справи (а.с.15,16).

Станом на день подання позову за Івано-Франківським регіональним відділенням спілки землевпорядників України рахується податковий борг в розмірі 1201,78 грн.

Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового Кодексу України (далі-ПК України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.п. 14.1.121. п.14 ст.14 ПК України неприбутковими підприємствами, установами та організаціями є підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Стаття 157 ПК України регулює порядок оподаткування неприбуткових установ та організацій.

Так, відповідно до п.п."б" п.157.1 ст.157 ПК України, ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є, зокрема, благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для провадження благодійної діяльності; громадськими організаціями, створеними з метою надання реабілітаційних, фізкультурно-спортивних для інвалідів (дітей-інвалідів) та соціальних послуг, правової допомоги, провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, просвітньої, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями,громадськими організаціями інвалідів, спілками громадських організацій інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно із відповідним законом; науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III - IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ,яким надається підтримка держави; заповідниками, музеями та музеями-заповідниками.

Пункт 152.6 статті 152 ПК України зазначає, що неприбуткові організації, визначені в п.151.1 ст.151 цього Кодексу, сплачують податок від неосновної діяльності з урахуванням ст.157 цього Кодексу.

Відповідно до п.157.12 ст.157 ПК України з метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту.

Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством.

В п.157.14 ст.157 ПК України зазначено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (визначених у підпункті "є" 157.1 цієї статті в частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню), а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

Наказом Державної податкової служби України №56 від 31.01.2011 року затверджено Порядок складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, який застосовується установами та організаціями, які визначено підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу, та включено органами державної податкової служби до Реєстру неприбуткових установ та організацій, ведення якого передбачено пунктом 157.12 статті 157 розділу III Кодексу, з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.

Відповідно до п.1.3 даного Порядку податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій складається за формою, затвердженою даним Наказом, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами за кожний звітний (податковий) період.

Податковий звіт складається у порядку, встановленому статтею 48 розділу II Кодексу (п.1.4 Порядку).

Пунктом 1.7 Порядку передбачено, що неприбуткові організації мають право не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання Податкового звіту надіслати його на адресу відповідного органу державної податкової служби поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

При цьому згідно із розділом III даного Порядку подання звіту та сплата податку здійснюються у строки, встановлені ПК України.

Згідно із п.46.1. ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п.49.1, п.49.2 ст.49 ПК України).

Для цілей розділу111 ПК України «Податок на прибуток підприємств» відповідно до п.152.9 ст.152 ПК України використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Підпунктом 49.18.1 ст.49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п.п. 49.18.2.); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п. 49.18.3).

Відтак, відповідач, який відповідно до протоколу №36 засідання комісії по присвоєнню ознак неприбутковості від 08.08.2003 року включений до реєстру неприбуткових установ та організацій (а.с. 29), зобов'язаний подавати податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій за календарні квартал, півріччя, три квартали, рік у встановлені ст.49 ПК України строки.

Відповідальність платника податку за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачена ст.120 ПК України. Так, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п.120.1 ст.120 ПК України).

Так, за неподання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за ІІ-IV квартали 2011 року на Івано-Франківське регіональне відділення спілки землевпорядників України накладено штраф у розмірі 170 грн., а за наступний податковий період (півріччя 2012 року) накладено штраф в розмірі 1020 грн., що в загальному розмірі з урахуванням пені становить 1201,78 грн.

Податкові повідомлення-рішення про нарахування відповідачу грошових зобов'язань по штрафних санкціях направлялися йому, однак не були сплачені у встановлений законом строк, доказів оскарження рішень податкового органу у встановленому законом порядку відповідач суду не подав.

Відтак, дані зобов'язання вважаються узгодженими, а тому позивачем було надіслано Івано-Франківському регіональному відділенню спілки землевпорядників України першу податкову вимогу про сплату податкового боргу за №1/2373/58254/10/24-150 від 08.10.2008р. та другу податкову вимогу про сплату податкового боргу за №2/42/365/10/24-150/178 від 10.01.2009р.

Згідно із п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковим боргом визнається сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом, зокрема у випадку, коли платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію (п.п.54.3.1 п.54.3 ст.54 ПК України), останній зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

В п.58.1 ст.58 ПК України зазначено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п. 58.2 ст.58 ПК України).

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст.59 ПК України).

Відповідно до п.59.5 ст.59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно із п.95.1 ст.95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.(п.95.2 ст.95 ПК України).

Відповідно до п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Наявність податкового боргу Івано-Франківського регіонального відділення спілки землевпорядників України в розмірі 1201,78 грн. (170,00 грн. штрафної санкції згідно податкового повідомлення-рішення від 21.02.2012 року за №0001841501 та 1020,00 грн. штрафної санкції згідно податкового повідомлення-рішення від 08.10.2012 року за №0014231591) підтверджується дослідженими матеріалами справи, доказів сплати заборгованості суду відповідачем не представлено.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Івано-Франківського регіонального відділення спілки землевпорядників України (код ЄДРПОУ 25825517, вул. Академіка Сахарова, 34, м. Івано-Франківськ, 76018) за рахунок готівки, що належить такому платнику податків в дохід держави податковий борг в розмірі 1201,78 грн. (одна тисяча двісті одна гривня сімдесят вісім копійок)

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя: Лучко О.О.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2013
Оприлюднено19.02.2013
Номер документу29384695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/364/13-а

Постанова від 15.02.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 31.01.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні