cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2013 р. Справа № 805/757/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Час прийняття постанови : 10 год. 30 хвл.
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Аканов О.О., в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства «Хроменко» про стягнення заборгованості за період за І півріччя 2010 року у розмірі 877 грн., -
В С Т А Н О В И В :
Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до суду з позовом до Приватного підприємства «Хроменко» про стягнення заборгованості за період за І півріччя 2010 року у розмірі 877 грн.
Позов мотивовано тим, що відповідач знаходиться на обліку у відповідача та повинен сплачувати страхові внески до Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасовою втратою працездатності.
Однак, в порушення ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (далі Закон) відповідачем здійснювалось перерахування страхових внесків до Фонду з порушенням встановлених законодавством термінів та не у повному обсязі.
Згідно з даними звіту за формою Ф4-ФСС і ТВП "Звіт про нараховані внески, перерахування та витрати, пов`язані з загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності" за І квартал 2010 рік у відповідача є поточна заборгованість по сплаті страхових внесків у сумі 877 грн., яка на час розгляду справи в суді не сплачена.
Приватне підприємство «Хроменко» є юридичною особою та зареєстроване як платник страхових внесків у відповідача, згідно заяви про реєстрацію як страхувальника у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, тобто є його страхувальником.
Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, яке гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
З 1 січня 2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким введено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку вказаного внеску, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Відповідно до ч. 7 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до ст. 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхові фонди є органами, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадять акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами.
Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (далі - Закон) визначені правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей.
Згідно статті 9 Закон Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 27 Закону із змінами та доповненнями (на час виникнення спірних правовідносин), було передбачено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону України своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Оскільки протягом встановленого законом строку та на час розгляду справи суми самостійно визначених відповідачем страхових внесків сплачені не були, тому вони підлягають стягненню в судовому порядку.
На час звернення до суду заборгованість відповідача по страхових внесках складає 877 грн., що підтверджується копією звіту про нарахування внесків, перерахування та витрати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за 1 півріччя 2010 рік.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. 46 Конституції України, р. 7 VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", ст. ст. 9, 21, 22, 27, 30, 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", ст. 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, ст. ст. 11, 17, 33, 69-72, 86, 87, 94, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства «Хроменко» про стягнення заборгованості за період за І півріччя 2010 року у розмірі 877 грн. - задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «Хроменко» (83057, Донецька область, м. Донецьк, вул. Хіміків, 44, ЄДРПОУ 30898249) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість зі сплати страхових коштів у сумі 877 грн. на транзитний рахунок Куйбишевської районної виконавчої дирекції м. Донецька Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 25608160986001 у ПАБ КБ «Надра», м. Київ, Центр, ЄДРПОУ 26081409, МФО 380764.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Аканов О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2013 |
Оприлюднено | 19.02.2013 |
Номер документу | 29387706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Аканов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні