Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 лютого 2013 р. Справа №805/1210/13-а
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 година 30 хвилин
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.
при секретарі судового засідання Островській О.М.,
за участю
представника позивача - Піднибесного А.П. - на підставі довіреності,
представників відповідача - Серебрянської Ю.С. - на підставі довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області № 28 про стягнення штрафу в сумі 5 100,00 грн., -
встановив:
31 січня 2013 року Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» (далі - Позивач або ДП «НЕК «Укренерго») звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області № 28 (далі - Відповідач або Виправна колонія № 28), в якому просило стягнути з Відповідача до Державного бюджету України штраф в сумі 5 100,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Позивачем проведена перевірка дотримання Виправною колонією № 28 вимог законодавства України з питань електроенергетики та теплопостачання, за результатами якої 16 лютого 2012 року виданий припис про усунення виявлених порушень. 6 липня 2012 року перевірено виконання Відповідачем зазначеного припису та встановлений факт невиконання Відповідачем 32 з 43 його пунктів.
За невиконання вимог припису № 02/14-06-0051 від 16 лютого 2012 року, постановою № 02/14-01-141 від 20 липня 2012 року до Виправної колонії № 28 застосований штраф в розмірі 5 100,00 грн. Оскільки Відповідач в добровільному порядку штраф не сплатив, ДП «НЕК «Укренерго» просило стягнути його в судовому порядку.
В судовому засіданні представник Позивача підтримав заявлені вимоги в повному обсязі з підстав, викладених в адміністративному позові, надав пояснення, аналогічні тим, що наведені у позовній заяві, просив позов задовольнити.
В судовому засіданні представник Відповідача заявлені позовні вимоги визнала у повному обсязі та пояснила, що внаслідок недостатнього фінансування Виправна колонія № 28 не мала можливості своєчасно та в повному обсязі виконати заходи, вказані в приписі. На теперішній час невиконаними залишаються 16 заходів із 43, передбачених приписом, до завершення опалювального періоду виявлені порушення будуть усунені у повному обсязі. Зазначила, що припис від 16 лютого 2012 року та постанову від 20 липня 2012 року Відповідач отримав своєчасно, із заявою про подовження виконання заходів, вказаних в приписі, до Позивача не звертався, припис та постанову не оскаржував. На час судового розгляду застосований до Виправної колонії № 28 штраф нею не сплачений.
З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.
Торезька виправна колонія Управління державної пенітенціарної служби України в Донецькій області (№ 28) (ідентифікаційний код 08563122) зареєстрована у якості юридичної особи 20 грудня 1993 року Виконавчим комітетом Торезької міської ради Донецької області, про що свідчить довідка АБ № 454325 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.15).
Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» (ідентифікаційний код 00100227) набуло статус юридичної особи 10 серпня 1998 року внаслідок реєстрації Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією, що встановлено на підставі довідки АА № 420794 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.20).
Згідно з п.2.2. Статуту ДП «НЕК «Укренерго» метою діяльності підприємства є забезпечення надійного та ефективного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, стабільної паралельної роботи теплових, атомних і гідравлічних електростанцій України, а також об'єктів альтернативної енергетики, об'єднаних магістральними енергетичними мережами; забезпечення стійкості та живучості об'єднаної енергетичної системи України, запобігання порушенням нормального режиму роботу об'єднаної енергетичної системи України і аваріям системного значення, ліквідація можливих аварій з найменшими втратами для країни; дотримання вимог енергетичної безпеки України тощо.
До основних напрямів діяльності підприємства п.2.3. Статуту ДП «НЕК «Укренерго» віднесено здійснення контролю за додержанням нормального режими роботи об'єднаної енергетичної системи України (а.с.16-19).
Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» (ідентифікаційний код 34190827) входить до складу ДП «НЕК «Укренерго» та не має статусу юридичної особи, про що свідчить довідка АА № 262744 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.21).
16 лютого 2012 року Позивачем проведено планове обстеження з питань технічного стану та дотримання режимів споживання теплової енергії, експлуатації тепловикористовувальних установок і мереж, систем опалення, вентиляції, гарячого водопостачання та систем збору і повернення конденсату у Виправній колонії № 28, за результатами якого складений акт за № 02/14-06-0051.
Виявлені під час перевірки порушення вимог чинного законодавства знайшли своє відображення в приписі № 02/14-06-0051 від 16 лютого 2012 року, в якому визначені 43 заходи, спрямовані на усунення виявлених порушень.
Виправна колонія № 28 мала виконати заходи, зазначені в приписі, до 27 лютого 2012 року, про виконання припису в цілому - повідомити Позивача до 4 травня 2012 року.
Відповідачу роз'яснено, що невиконання або несвоєчасне виконання припису є підставою для притягнення суб'єктів господарювання та їх посадових осіб до відповідальності.
Припис отриманий керівником Виправної колонії № 28, про що свідчить його особистий підпис на примірнику припису, наданого Позивачем, (а.с.7-9).
З заявою про подовження виконання заходів, вказаних в приписі, Виправна колонія № 28 до Позивача не зверталася, докази оскарження припису, в тому числі в судовому порядку, не надала.
6 липня 2012 року посадовими особами Позивача проведена позапланова перевірка виконання припису від 16 лютого 2012 року № 02/14-06-0051. При цьому встановлений факт ухилення Відповідача від виконання вимог припису, що виявилося в тому, що з 43 заходів Відповідачем не виконані 32, про що складений акт перевірки (протокол) № 02/14-06-0190 (а.с.10-11).
Керівник Відповідача був ознайомлений зі змістом акта перевірки та 6 липня 2012 року отримав його примірник, про що свідчать відповідні записи і підписи в акті.
20 липня 2012 року за результатами розгляду акта перевірки № 02/14-06-0190 начальником - старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Харцизького відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Донецькій області Дубровим К.М. винесена постанова за № 02/14-01-141 про накладення штрафу за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.
Як вбачається зі змісту постанови, підставою для застосування до Виправної колонії № 28 штрафу в сумі 5 100,00 грн. слугувало несвоєчасне виконання вимог припису Держенергонагляду № 02/14-06-0051 від 16 лютого 2012 року, а саме невиконання пунктів №№ 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 28, 29, 30, 31, 35, 38, 40, 41, 42, 43 припису (а.с.12).
З супровідним листом від 20 липня 2012 року № 15-29/1609 (а.с.13) постанова надіслана на адресу Відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією.
Постанова отримана Виправною колонією № 28 26 липня 2012 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.14).
Відповідач мав сплатити штраф протягом 15 днів з моменту отримання постанови та надати Позивачу засвідчену копію платіжного доручення, проте цього не зробив.
Вирішуючи справу по суті, суд застосовує до спірних правовідносин нижченаведені правові норми.
Основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об'єктах сфери теплопостачання та регулює відносини, пов'язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії з метою забезпечення енергетичної безпеки України, підвищення енергоефективності функціонування систем теплопостачання, створення і удосконалення ринку теплової енергії та захисту прав споживачів та працівників сфери теплопостачання визначає Закон України «Про теплопостачання» від 2 червня 2005 року № 2633-IV (далі - Закон № 2633).
Відповідно до ст.5 Закону № 2366 регулювання відносин у сфері теплопостачання має особливості, визначені цим Законом. Ці особливості викликані такими об'єктивними умовами функціонування систем теплопостачання: наявністю поділу господарської діяльності у сфері теплопостачання на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії; існуванням різних технологій виробництва теплової енергії, у тому числі технологій комбінованого виробництва електричної і теплової енергії та з використанням нетрадиційних і поновлюваних джерел енергії; централізованим теплопостачанням споживачів від теплоелектроцентралей і котелень, які входять до об'єднаної енергетичної системи України; існуванням об'єктів теплопостачання різних форм власності; суттєвою сезонною відмінністю режимів виробництва і споживання теплової енергії протягом року; особливим статусом суб'єктів природних монополій, який мають деякі суб'єкти господарювання у сфері теплопостачання.
Принципи державної політики у сфері теплопостачання визначає ст.6 Закону № 2633, згідно з якою державна політика у сфері теплопостачання базується на принципах забезпечення енергетичної безпеки держави; встановлення відповідальності суб'єктів теплопостачання за порушення законодавства у сфері теплопостачання тощо.
Відповідно до ст.14 Закону № 2633 державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання.
Предметом державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Згідно з ч.5 ст.14 Закону № 2633 центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, здійснює нагляд за тепловими, тепловикористальними установками та мережами суб'єктів відносин у сфері теплопостачання щодо додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи, користування енергією у сфері теплопостачання.
Відповідно до ч.6 ст.14 Закону № 2633 центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб'єктів відносин у сфері теплопостачання усунення виявлених порушень вимог законодавства; видавати суб'єктам відносин у сфері теплопостачання обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування та будівництва, користування енергією у сфері теплопостачання; застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за порушення вимог законодавства у сфері теплопостачання.
Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право видавати в межах своїх повноважень суб'єктам відносин у сфері теплопостачання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування та будівництва, користування енергією у сфері теплопостачання; видавати суб'єктам відносин у сфері теплопостачання приписи щодо приведення технічного стану теплових, тепловикористальних установок і мереж, засобів обліку, контролю та регулювання виробництва, постачання та споживання теплової енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативних документів з питань експлуатації, проектування та будівництва енергообладнання і мереж у сфері теплопостачання, що передбачено ч.7 ст.14 Закону № 2633.
Згідно з п.2 ч.1 ст.31 Закону № 2633 уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч.3 ст.31 Закону № 2633 справи про накладання штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі теплопостачання, та органами державного регулювання в межах їх компетенції.
Суми штрафів, що накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі теплопостачання, та органами державного регулювання, перераховуються до Державного бюджету України, що передбачено ч.4 ст.31 Закону № 2633.
Згідно з ч.ч.8-10 ст.31 Закону № 2633 суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку. Рішення про накладання штрафу в справах про порушення, передбачені цим Законом, може бути оскаржено в суді.
Порядок накладення НКРЕ, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання визначений Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Положення № 1312).
Відповідно до абз.3 п.2 Положення № 1312 штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право НКРЕ; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами
споживання електричної та теплової енергії, що передбачено п.3 Положення № 1312.
П.п.4-6 Положення № 1312 містять правові норми щодо розмежування повноважень суб'єктів, уповноважених застосовувати до суб'єктів господарювання штрафних санкцій в залежності від розміру штрафу.
Зокрема, п.5 Положення № 1312 передбачено, що старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці третьому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
П.7 Положення № 1312 визначено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду, що вбачається зі змісту п.8 Положення № 1312.
Відповідно до п.10 Положення № 1312 суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що приймаючи постанову за № 02/14-01-141 про накладення штрафу за порушення законодавства у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, начальник - старший державний інспектор з енергетичного нагляду Харцизького відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Донецькій області Дубров К.М. діяв у межах повноважень, в порядку та способом, що визначені Законом № 2633, та з дотриманням вимог Положення № 1312.
Оскільки Відповідач допустив порушення вимог законодавства в галузі теплопостачання, постанову про застосування штрафу не оскаржив, штраф добровільно не сплатив, суд дійшов висновку, що вимоги Позивача про стягнення з Виправної колонії № 28 до Державного бюджету України штрафу в сумі 5 100,00 грн. є законними і обґрунтованими, отже - підлягають задоволенню.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись Конституцією України, ст.ст.2-15, 17-20, 69-72, 94, 98, 159-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області № 28 про стягнення штрафу в сумі 5 100,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Торезької виправної колонії Управління пенітенціарної служби України в Донецькій області № 28 (ідентифікаційний код 08563122) на користь Державного бюджету України штраф в сумі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. (п/р 31118106700084, УДК в м. Торез ГУ ДКСУ в Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 37643908, одержувач: Державний бюджет м. Торез).
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 19 лютого 2013 року.
Постанова складена у повному обсязі 19 лютого 2013 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кравченко Т.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2013 |
Оприлюднено | 20.02.2013 |
Номер документу | 29405022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні