cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
про затвердження ліквідаційного балансу
"13" лютого 2013 р. Справа № 5023/7652/11
вх. № 7652/11
Суддя господарського суду Чистякова І.О.
при секретарі судового засідання Ягнюк О.В.
За участю:
ліквідатора - арбітражного керуючого Кудрявцевої Тетяни Володимирівни, ліцензія серія АВ №482007 від 09.07.2009р.
представника ініціюючого кредитора - не з`явився
представника Західної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби - не з`явився
По справі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМСПЕЦ КОНСАЛТИНГ", м. Харків
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНО-АСАВИР", м. Харків
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від 22.09.2011 року в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визнано ТОВ "Техно-Асавир" банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Кудрявцеву Т.В., яку зобов'язано виконати ліквідаційну процедуру.
07 листопада 2011 року Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Харкова звернулась до суду із клопотанням про зупинення ліквідаційної процедури (вх. №33565), відповідно до якого просила суд не затверджувати ліквідаційний баланс та не ліквідовувати банкрута без проведення органом державної податкової служби перевірки.
До клопотання ДПІ додано копію наказу на проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Асавир", акту про неможливість вручення наказу та направлення на перевірку, акту про неможливість розпочати документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Асавир" та копію листа адресовану голові ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Асавир" про надання документів.
Суд повідомив листом від 17 листопада 2011 року про відсутність правових підстав для розгляду даного клопотання у зв`язку з тим, що ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова не є учасником провадження у справі про банкрутство ТОВ "Техно - Асавир".
Ухвалою господарського суду Харківської області від 21 червня 2012 року затверджено ліквідаційний звіт та ліквідаційний баланс, ліквідовано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Техно - Асавир" (код 36457640), провадження у справі припинено.
Не погодившись з даною ухвалою, Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби подала апеляційну скаргу, за результатом розгляду якої постановою Харківського апеляційного господарського суду від 09 серпня 2012 року апеляційну скаргу Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова залишено без задоволення, ухвалу господарського суду Харківської області від 21.06.2012р. залишено без змін.
Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби звернулась із касаційною скаргою на постанову Харківського апеляційного господарського суду від 09 серпня 2012 року та ухвалу господарського суду Харківської області від 21.06.2012р., за результатом розгляду якої постановою Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року касаційну скаргу Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова у справі №5023/7652/11 задоволено, постанову Харківського апеляційного господарського суду від 09 серпня 2012 року та ухвалу господарського суду Харківської області від 21.06.2012р. скасовано та передано справу на новий розгляд до господарського суду Харківської області.
У постанові Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року зазначено зокрема те, що суд першої інстанції припинивши провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНО-АСАВИР" не надав оцінки вищезазначеному клопотанню, а суд апеляційної інстанції не звернув на це уваги, що призвело до неповного з`ясування обставин справи, тому при новому розгляді справи суду слід враховувати зазначене та більш повно та всебічно перевірити дійсні обставини справи, дати належну оцінку зібраним по справі доказам, доводам та запереченням сторін та учасників провадження у даній справі і в залежності від встановленого та вимог закону постановити законне та обгрунтоване рішення.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 09 листопада 2012 року призначено до слухання звіт ліквідатора на "10" грудня 2012 р. о 14:00, зобов`язано ліквідатора до судового засідання надати письмові пояснення на клопотання Західної МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 грудня 2012 року слухання звіту ліквідатора відкладено на "14" січня 2013 р. о 10:20 у зв`язку з неявкою ліквідатора та необхідністю надання ліквідатором письмових пояснень на клопотання Західної МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 14 січня 2013 року задоволено клопотання ліквідатора про відкладення розгляду справи (вх. №928), слухання звіту ліквідатора відкладено на "30" січня 2013 р. о 10:00 у зв`язку з неявкою ліквідатора.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 30 січня 2013 року слухання звіту ліквідатора відкладено на "13" лютого 2013 р. о 12:00 у зв`язку з неявкою ліквідатора та ненаданням Західною міжрайонною державною податковою інспекцією міста Харкова Харківської області Державної податкової служби відзиву на письмові пояснення ліквідатора.
Ліквідатор 13 лютого 2013 року надав клопотання (вх. №5777) про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Техно - Асавір".
Також, у судовому засіданні ліквідатор заперечував проти задоволення клопотання Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова, зокрема посилаючись на те, що ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова, правонаступником якої є Західна МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС була належним чином проінформована про банкрутство ТОВ "Техно - Асавир", щодо відсутності голови ліквідаційної комісії Кудрявцевої Т.В. за місцезнаходженням ліквідаційної комісії - м. Харків, вул. Архангельська, 6, ліквідатор звертає увагу на той факт, що ТОВ "Техно - Асавир" було визнано банкрутом в порядку ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в тому числі з підстав відсутності керівних органів боржника за місцезнаходженням. У постанові господарського суду було вказано ліцензійну адресу арбітражного керуючого Кудрявцевої Т.В., однак на адресу ліквідатора не було надіслано ані заяви з кредиторськими вимогами до банкрута, ані наказу на перевірку.
Отже, ліквідатор вважає, що клопотання Західної МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС є безпідставним, у ДПІ було достатньо часу для проведення перевірки банкрута та підстав для зупинення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Техно - Асавир" немає.
Крім того, ліквідатор повідомив, що у процесі проведення ліквідаційної процедури Державна податкова інспекція у Жовтневому районі міста Харкова та її правонаступник - Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби щодо проведення перевірки до ліквідатора не зверталась, додаткових заходів по ліквідації банкрута не проводилось.
Представник Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, яка є правонаступником Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, витребуваних судом документів не представив, хоча про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином.
Представник ініціюючого кредитора у судове засідання також не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце слухання звіту ліквідатора був повідомлений належним чином згідно діючого законодавства.
За таких обставин, а також приймаючи до уваги те, що суд неодноразово відкладав слухання звіту ліквідатора, проте, представники Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби та ініціюючого кредитора не з`являлись у судові засідання, про причини неявки суд не повідомляли, про час та місце слухання звіту ліквідатора були повідомлені належним чином, суд вважає за можливе заслухати звіт ліквідатора та розглянути клопотання Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова (вх. №33565) за відсутністю представників ініціюючого кредитора та Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби за наявними матеріалами справи.
Розглянувши в судовому засіданні 13.02.2013 р. наданий суду звіт про роботу ліквідатора і документи, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, вислухавши пояснення ліквідатора, суд встановив, що після визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Техно - Асавир" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, ліквідатором у відповідності до ст.ст.22-34, 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" виконана наступна робота (надалі - Закон).
Ліквідатором у відповідності до ч.5 ст.52 Закону були надіслані повідомлення про відкриття ліквідаційної процедури банкрута до відомих кредиторів - Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова, Управління Пенсійного фонду України в Жовтневому районі міста Харкова, Центру зайнятості у Жовтневому районі міста Харкова (повідомлення від 13.10.2011р.).
Також, ліквідатором здійснено оголошення в газеті "Голос України" №191 від 13.10.2011р. про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Згідно листа Жовтневого відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції №877 від 06.02.2012р. виконавчі документи відносно банкрута, на виконанні у Жовтневому відділі державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції не перебувають.
Ліквідатором встановлено, що у банкрута відсутні будь-які активи, які можливо продати з метою погашення вимог кредиторів, що підтверджується листом Управління Державтоінспекції УМВС України в Харківській області №8937 від 27.10.2011р., листом Комунального підприємства "Харківське міське бюро технічної інвентаризації" №9120 від 17.10.2011р., листом Інспеції державного технічного нагляду Харківського району №662 від 10.11.2011р., довідка Управління Держкомзему у місті Харків №1050/11 станом на 01.12.2011р.
Згідно листа Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова Державної податкової служби №322/9/29-16 від 17.02.2011р. у банкрута був відкритий рахунок №26005106478001 в АТ "ІМЕКСБАНК", який було закрито, що підтверджується довідкою АТ "ІМЕКСБАНК" №01/55.
Інвентаризація майна банкрута, оцінка майна банкрута не проводилась за відсутності майна.
Ліквідатором було здійснено оголошення в газеті "Прем`єр" №263 (4643) від 08.11.2011р. про визнання недійсними печаток, штампів, оригіналу статуту, свідоцтва про державну реєстрацію, установчих документів банкрута.
Ліквідатором складений реєстр вимог кредиторів на загальну суму 37000,00 грн., до якого включено грошові вимоги ініціюючого кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "Промспец Консалтинг".
Від інших кредиторів заяви з грошовими вимогами до банкрута не надходили.
Підприємство не має можливості погасити заборгованість перед кредитором у зв'язку з відсутністю активів, які можна було б направити на її погашення.
Ліквідатором складений ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю на загальну суму 37,0 тис. грн.
Зважаючи на ці обставини та керуючись ч. 6 ст. 31 Закону вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Ліквідатором було сповіщено державні органи про закінчення ліквідаційної процедури.
Розглянувши клопотання Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова, правонаступником якої є Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби про незатвердження ліквідаційного балансу та не проведення ліквідації банкрута без проведення органом державної податкової служби перевірки, суд відмовляє в його задоволенні з наступних підстав.
Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Пунктом 75.1.2. ст. 75 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Пунктом 78.1.7. ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
У п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Пунктом 82.2. Податкового кодексу України передбачено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
01 листопада 2011 року головою комісії з проведення реорганізації Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова, в.о. начальника Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова було видано наказ № 1189 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Техно-Асавир" та направлення на перевірку № 871, № 872, № 873 від 01.11.2011 року тривалістю 5 робочих днів.
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Харкова (правонаступником якого є Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби) у клопотанні посилається на неможливість вручення направлення на перевірку та її проведення у зв`язку з відсутністю голови ліквідаційної комісії ТОВ "Техно-Асавир" Кудрявцевої Т.В. за місцезнаходженням: м. Харків, вул. Архангельська, 6, про що було складено акти №№980/23-03-05/36457640, 980/23-03-05/36457640, 980/23-03-05/36457640 від 01.11.2011 року, однак суд зазначає, що підставою для визнання постановою господарського суду Харківської області від 22.09.2011р. ТОВ "Техно-Асавир" як відсутнього боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури відповідно ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" стала саме та обставина, що керівні органи боржника відсутні за його місцезнаходженням (м. Харків, вул. Архангельська, 6).
В той же час, відповідно до постанови господарського суду від 22.09.2011р., а також заяви та копії ліцензії арбітражного керуючого Кудрявцевої Т.В., місцем її проживання є: м. Харків, вул. Блюхера, 50, кв. 112.
Згідно зробленої ліквідатором в газеті "Голос України" від 13.10.2011р. публікації оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури зазначено, що заяви приймаються за адресою: 61070, м Харків, а/с 9853.
Таким чином, відсутність ліквідатора ТОВ "Техно-Асавир" Кудрявцевої Т.В. за адресою: м. Харків, вул. Архангельська, 6 є об'єктивною обставиною та не може розцінюватися як неналежне виконання покладених на неї обов'язків. При цьому, представником Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова (правонаступником якого є Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби) не надано жодних доказів звернення податкової інспекції до ліквідатора за місцем його проживання або за офіційно оприлюдненою в газеті "Голос України" адресою.
Відповідно п.п. 12.1., 12.2. розділу XII "Встановлення місцезнаходження (місця проживання) платників податків" Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до реєстраційних чи установчих документів. Підрозділи органу державної податкової служби: стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи; стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу. У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
В той же час, окрім складання зазначених актів №№980/23-03-05/36457640, 980/23-03-05/36457640, 980/23-03-05/36457640 від 01.11.2011 року про неможливість вручення направлення на перевірку та її проведення, Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова (правонаступником якого є Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби) не надано будь-яких інших доказів здійснення протягом всієї ліквідаційної процедури ТОВ "Техно-Асавир" заходів спрямованих на виконання покладених на нього обов'язків щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що саме з боку податкової інспекції (а не ліквідатора) не виконано належним чином покладені на неї обов'язки, в тому числі, щодо проведення позапланової виїзної перевірки у встановлений законодавством строк, а тому не проведення даної перевірки не перешкоджає затвердженню звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
До того ж, відмовляючи у задоволенні вищенаведеного клопотання ДПІ у Жовтневому районі міста Харкова суд враховує й ті обставини, що під час нового розгляду справи, Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби у судові засідання жодного разу не з`являлась, додаткових доказів на підтвердження викладених у клопотанні обставин не надала, хоча про час та місце слухання звіту ліквідатора була повідомлена належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, наявними в матеріалах справи.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що ухвалою господарського суду Харківської області від 14 січня 2013 року зобов`язано Західну міжрайонну державну податкову інспекцію міста Харкова Харківської області Державної податкової служби надати відзив на письмові пояснення ліквідатора (вх. №684), натомість будь - якого відзиву до суду не було надано.
Зважаючи на вищевикладені обставини, розглянувши наданий суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс і враховуючи, що ліквідатором виконані всі необхідні заходи по ліквідації підприємства-банкрута, а майна у банкрута не виявлено, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні клопотання Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова, правонаступником якого є Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби (вх. №33505), затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, провадження у справі припинити на підставі п. 6 ч.1 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" і сповістити державні органи про ліквідацію банкрута.
Керуючись ст. 32, п. 6 ч.1 ст. 40, ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 ГПК України, суд,
УХВАЛИВ:
1. Відмовити в задоволенні клопотання Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова, правонаступником якого є Західна міжрайонна державна податкова інспекція міста Харкова Харківської області Державної податкової служби про зупинення ліквідаційної процедури (вх. №33565).
2. Задовольнити клопотання ліквідатора про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
3. Затвердити наданий суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
4. Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Техно - Асавир" (ідентифікаційний код 36457640), яке зареєстроване Виконавчим комітетом Харківської міської ради (дата проведення державної реєстрації 08.07.2009 р. за номером 1 480 102 0000 044520), місцезнаходження: 61019, м. Харків, вул. Архангельська, буд. 6.
5. Провадження у справі припинити.
6. Визнати вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Промспец Консалтинг" (ідентифікаційний код 37091549) у розмірі 37000,00 грн., не задоволені за недостатністю майна банкрута, погашеними.
7. Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів.
8. Зобов'язати Головне управління статистики по Харківській області виключити з Єдиного Державного реєстру підприємства та організацій України - Товариство з обмеженою відповідальністю "Техно - Асавир" (ідентифікаційний код 36457640).
9. Зобов`язати державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - банкрута, внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та передати органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації припинення для зняття юридичної особи з обліку.
10. Ухвалу направити фондам, Головному управлінню статистики у Харківській області, відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Харківській області, державному реєстратору, Відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Харківській області, Жовтневому відділу державної виконавчої служби Харківського міського управління юстиції, Західній МДПІ м.Харкова Харківської області ДПС, ініціюючому кредитору.
Суддя Чистякова І.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2013 |
Оприлюднено | 20.02.2013 |
Номер документу | 29411222 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Чистякова І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні