Постанова
від 30.01.2013 по справі 2а-6375/12/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 січня 2013 року місто Київ № 2а-6375/12/1070

11.45

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого -судді Шевченко А.В., при секретарі судового засідання Коваленко О.О., за участю представників

позивача: Малиш В.В., Шульган Д.Ю.,

відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Деснянська Діброва» доУправління Держкомзему у Броварському районі Київської області провизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Деснянська Діброва», з адміністративним позовом до Управління Держкомзему у Броварському районі Київської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відмова у видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Деснянська Діброва»витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок з застосуванням коефіцієнту (Кф) 0, 5 є протиправною та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України.

В призначений день та час у судове засідання з'явилися представники позивача. Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи в судове засідання не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи без його участі.

В судовому засіданні 30.01.2013 року представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі, просив суд позов задовольнити.

Від відповідача відзиву на позовну заяву або заперечення на адміністративний позов до суду не надходило.

Заслухавши представників позивача, дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Деснянська Діброва»є юридичною особою, зареєстрованою Солом'янською районною в місті Києві державною адміністрацією 28.05.2008 року, код за ЄДРПОУ: 35965089.

З матеріалів справи встановлено, що позивач є власником земельних ділянок загальною площею 20, 7507 га, розташованих в селі Погреби Броварського району Київської області.

Право власності на такі земельні ділянки підтверджується Державними актами на право власності на земельні ділянки, а саме:

1. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113706, кадастровий номер 3221286401:01:024:0010, площа 2, 8334 га;

2. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113707, кадастровий номер 3221286401:01:024:0012, площа 0, 1656 га;

3. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113708, кадастровий номер 3221286401:01:024:0017, площа 1, 1914 га;

4. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113709, кадастровий номер 3221286401:01:024:0022, площа 4, 5575 га;

5. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113710, кадастровий номер 3221286401:01:024:0031, площа 2, 5440 га;

6. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113711, кадастровий номер 3221286401:01:024:0034, площа 4, 0412 га;

7. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113712, кадастровий номер 3221286401:01:041:0002, площа 2, 8797 га;

8. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113713, кадастровий номер 3221286401:01:042:0002, площа 1, 2850 га;

9. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113714, кадастровий номер 3221286401:01:045:0038, площа 0, 3484 га;

10. Державний акт на право власності на земельну ділянку Серії ЯЛ № 113714, кадастровий номер 3221286401:01:045:0050, площа 0, 9935 га.

Як вбачається зі змісту зазначених Державних актів на право власності на земельні ділянки, земельні ділянки виділялися позивачу для будівництва житлових будинків та господарських споруд.

На даний час зазначені земельні ділянки не забудовані, що підтверджується Довідкою Погребської сільської ради Броварського району Київської області № 02-28/152 від 03.05.2012 року, а позивач здійснює проектування забудови даних земельних ділянок.

У зв'язку з затвердженням нової оцінки земель на території Погреби Броварського району Київської області, з метою визначення зобов'язання позивача по сплаті земельного податку, останній звернувся до відповідача з заявою про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

Відповідно до Витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, відповідачем під час визначення нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, було застосовано коефіцієнт функціонального використання (Кф) 1.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Статтею 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. При цьому, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (стаття 271 Податкового кодексу України).

Статтею 201 Земельного кодексу України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та врегулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель, визначено Законом України «Про оцінку земель»№ 1378 від 11.12.2003 року.

Визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок наведено у статті 1 Закону України «Про оцінку земель»№ 1378 від 11.12.2003 року, як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Під нормативною грошовою оцінкою земельних ділянок для цілей розділу XIII, глави 2 розділу XIV Податкового кодексу України розуміється капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів (підпункт 14.1.125 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

Згідно частини п'ятої статті 5 Закону України «Про оцінку земель»№ 1378 від 11.12.2003, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, а також може проводитися на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом (стаття 15 Закону України «Про оцінку земель»№ 1378 від 11.12.2003 року).

При цьому залежно від місцезнаходження земель та їх функціонального призначення законодавством закріплено різні правила проведення нормативної грошової оцінки. Так, для земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів існує Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213, та Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за № 388/12262 (далі -Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів).

Відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, яку затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 року (далі -Методика) нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджено спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006 року та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за №388/12262 (далі -Порядок), нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою: Цн = В х НП: Нк х Кф х Км, де Цн -нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В -витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп -норма прибутку (6%); Нк -норма капіталізації (3%); Кф -коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км -коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (далі -Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, та становить: для категорії земель за функцією використання -землі житлової забудови (склад категорії земель -землі індивідуального житлового будівництва і господарських будівель, землі малоповерхової і багатоповерхової не садибної забудови, землі сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами) Кф = 1, 0; землі промисловості -Кф = 1, 2; землі комерційного використання Кф = 2, 5; інші землі до яких за функцією використання віднесено -землі зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництво Кф = 0, 5.

Згідно з пунктом 3.5 цього Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (додаток 1, таблиця 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням проводиться спеціально уповноваженими органами державної влади з питань земельних ресурсів, підпорядкованими Державному комітету із земельних ресурсів України, відповідно до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377 (зареєстровано в Мін'юсті України 14.12.1998 року за № 788/3228, за текстом -Інструкція з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель).

Згідно з цією Інструкцією у графі 34 відображаються дані про забудовані землі, а саме: сума граф 35-38, 42-45, 50, 55.

Ця категорія охоплює всі землі, зайняті об'єктами промисловості, забудовані житловими будинками, дорогами, шахтами, відкритими розробками та будь-якими іншими спорудами, створеними для здійснення різних видів людської діяльності, включаючи території для їх обслуговування. До цієї категорії також включаються деякі види відкритих земель (незабудованих земель), які тісно пов'язані з такою діяльністю, наприклад: звалища; землі, відведені під будівництво, зайняті поточним будівництвом. Не включаються до цієї категорії господарські будівлі й двори, господарські шляхи на сільськогосподарських землях, а також на сільськогосподарських угіддях земель інших категорій (відображаються у відповідних графах сільськогосподарських земель).

У графі 58 зазначеної Інструкції відображаються дані про землі, зайняті поточним будівництвом: відкриті землі, на яких сьогодні ведеться будівництво (будівельні майданчики).

У графі 59 -дані про землі, відведені під будівництво (будівництво на яких не розпочато): землі, в установленому порядку відведені під будівництво, але будівельні роботи на яких не розпочато.

Відповідно до наведених норм законодавства, враховуючи вищевикладені обставини, якщо земельна ділянка перебуває на стадії будівництва або відведена під майбутнє будівництво, до завершення будівництва при проведенні нормативної грошової оцінки, застосовується коефіцієнт (Кф) 0, 5.

Як встановлено у ході судового розгляду справи, земельні ділянки, що перебувають у власності позивача на підставі Державних актів на право власності на земельні ділянки Серії ЯЛ № 113706, ЯЛ № 113707, ЯЛ № 113708, ЯЛ № 113709, ЯЛ № 113710, ЯЛ № 113711, ЯЛ № 113712, ЯЛ № 113713, ЯЛ № 113714 та ЯЛ № 113715, мають цільове призначення -для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Позивач неодноразово звертався до відповідача про надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з застосуванням коефіцієнту (Кф) 0, 5, оскільки земельні ділянки виділялися для будівництва, станом на момент звернення та даний час вільні від забудови, а позивач здійснює проектування забудови земельних ділянок, тобто здійснює підготовчі роботи для будівництва житлових будинків.

Проте, відповідач у своєму листі відповіді № 3230 від 26.11.2012 року відмовив позивачу у видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на підставі листа Головного управління Держкомзему у Київській області від 13.07.2012 року № 07-05-3/16031.

Слід зазначити, що Додаток №1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів містить таку категорію земель за функцією використання як землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво із значенням коефіцієнта Кф = 0, 5.

Тобто, у разі якщо земельна ділянка перебуває на стадії будівництва або відведена під майбутнє будівництво, то до завершення будівництва при проведенні нормативної грошової оцінки, застосовується коефіцієнт Кф = 0, 5, що передбачено Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

Таким чином, за умови відсутності будь-яких об'єктів нерухомості на земельних ділянках: кадастровий номер 3221286401:01:024:0010, площа 2, 8334 га; кадастровий номер 3221286401:01:024:0012, площа 0, 1656 га; кадастровий номер 3221286401:01:024:0017, площа 1, 1914 га; кадастровий номер 3221286401:01:024:0022, площа 4, 5575 га; кадастровий номер 3221286401:01:024:0031, площа 2, 5440 га; кадастровий номер 3221286401:01:024:0034, площа 4, 0412 га; кадастровий номер 3221286401:01:041:0002, площа 2, 8797 га; кадастровий номер 3221286401:01:042:0002, площа 1, 2850 га; кадастровий номер 3221286401:01:045:0038, площа 0, 3484 га; кадастровий номер 3221286401:01:045:0050, площа 0, 9935 га, відповідач безпідставно визначив коефіцієнт функціонального використання таких земель у розмірі Кф = 1.

З огляду на ту обставину, що земельні ділянки позивачеві надані для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, що відноситься до основного виду економічної діяльності позивача, будівлі та споруди позивача на ній -відсутні, відповідач повинен був застосувати коефіцієнт Кф = 0,5 -як для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що застосування коефіцієнту функціонального використання землі Кф = 1 при здійсненні розрахунку нормативно - грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться у власності позивача, у межах даного спору, є протиправним.

У зв'язку з вищевикладеним суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що відповідають нормам чинного законодавства України та є підставами для визнання протиправними дій відповідача, пов'язаних з відмовою у видачі позивачу витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок із застосуванням коефіцієнту (Кф) 0, 5 та зобов'язання видати позивачу витяги з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок із застосуванням коефіцієнту (Кф) 0, 5, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

Статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно зі статтею 71 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім розгляду справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкту владних повноважень.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Тобто, законодавець в адміністративному процесі, як виняток із загального правила, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, покладає саме на суб'єкта владних повноважень обов'язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності, спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів та довести його недобросовісність.

На виконання цих вимог відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак, не довів правомірності своїх дій і прийнятих рішень.

Суд, дослідивши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 -163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним дії Управління Держкомзему у Броварському районі Київської області, пов'язані з відмовою у видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Деснянська Діброва» витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок з застосуванням коефіцієнту (Кф) 0, 5.

Зобов'язати Управління Держкомзему у Броварському районі Київської області видати Товариству з обмеженою відповідальністю «Деснянська Діброва» витяги з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок, кадастрові номери:

3221286401:01:045:0038; 3221286401:01:024:0034; 3221286401:01:024:0022; 3221286401:01:045:0050; 3221286401:01:042:0002; 3221286401:01:024:0017; 3221286401:01:041:0002; 3221286401:01:024:0012; 3221286401:01:024:0010; 3221286401:01:024:0031, з застосуванням коефіцієнту (Кф) 0, 5.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Деснянська Діброва» понесені ним судові витрати з Державного бюджету в розмірі 32 (тридцять дві) гривні 19 копійок.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Шевченко А.В.

Дата ухвалення рішення30.01.2013
Оприлюднено21.02.2013
Номер документу29434493
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6375/12/1070

Постанова від 30.01.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

Ухвала від 28.12.2012

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні