Рішення
від 22.12.2008 по справі 6/121-08-3691
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/121-08-3691

          

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" грудня 2008 р.Справа  № 6/121-08-3691

За позовом: Заступника прокурора Київського району м. Одеси, в інтересах держави, в особі Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами виконкому Одеської міської ради

До відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю „Система підприємств содружество”

Про: стягнення 8250,00 грн.

                    Суддя Демешин О. А.

За участю представників сторін:

Від прокуратури: не з`явився

Від позивача: Неклеса Ю.В. - довіреність

Від відповідача: не з`явився

Суть спору: Заступник прокурора Київського району м. Одеси, ,  в інтересах держави, в особі Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами (далі –позивач) виконкому Одеської міської ради звернувся з позовом до  Товариства з обмеженою відповідальністю „Система підприємств „Содружество” про стягнення 8250грн., з яких 6450грн. збитків у вигляді неодержаних доходів та 1800грн. витрат по демонтажу рекламних кеонмструкцій.  

Ухвалою господарського суду Одеської області від 22.10.2008р. відповідача по справі –ТОВ „Система підприємств „Содружество” замінено на належного відповідача –Товариство з обмеженою відповідальністю „Содружество” (далі –Відповідач).

Позивач позов підтримує у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, відзив на позов не надав, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами в порядку ст. 75 ГПК України.

В С Т А Н О В И В :

            За результатами перевірки, проведеної Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами управління архітектури та містобудування виконкому Одеської міської ради щодо дотримання „Правил розміщення зовнішньої реклами” (затверджених рішенням ВК ОМР № 326 від 18.06.2004 року) - встановлено, що відповідач без дозволу на розміщення та без відповідної плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, розташував рекламу в м . Одеса по Новомоськовська дорога 23/1, у вигляді спеціальної стаціонарної наземної великогабаритної (понад 5 кв. м.) рекламної конструкції, довжиною 4 м., про що складено акт від 30.01.2007 року № 988/21.

          Крім того, приписом Бюро естетико міського середовища та зовнішньої реклами від 30.01.2007 року № 224/5 відповідачу запропоновано в строк до 01.02.2007 року усунути вказані порушення, а саме, демонтувати вищевказану конструкцію своїми силами.

          

Подальшими перевірками 06.03.2008 року та 27.06.2008 року зафіксовано, що відповідач вказану рекламну конструкцію не демонтував, про що складено відповідні акти № 73 та № 1021 відповідно.

У зв'язку з наведеним, позивач уклав Договір на виконання робіт по демонтажу вищевказаних рекламних конструкцій № 05/05/05 від 05.05.2005 року з СПД-ФО Бурлак Ю. О.

З матеріалів справи встановлено, що позивачем по вказаному договору за демонтаж рекламних конструкцій відповідача сплатив 1800 грн., це підтверджує рахунок-фактура             № СФ-0000716 від 22.07.2008 року, протокол узгодження договірної ціни та акт здачі-прийняття робіт № ОУ-0000451.

          

„Типові правила розміщення зовнішньої реклами” затвердженні постановою Кабінету Міністрів України № 2067 від 29.12.2003 року.

Відповідно до п. 3, 24 Правил - зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил; виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.

Пунктом 32 Правил передбачено що плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, - на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою). При цьому площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.

Згідно п. 46 Правил у разі порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами уповноважена особа органу, який здійснює контроль за додержанням цих Правил, звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.

Відповідно п. 47 Правил розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством.

          

Відповідно ст. 16 Закону України „Про рекламу” розміщення зовнішньої реклами у н

населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 1., п. 3. ч. 2. ст. 27 Закону України „Про рекламу” особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону; відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Крім того, пунктом 5 статті 16 Закону України „Про благоустрій населених пунктів” заборонено самовільно встановлювати об'єкти зовнішньої реклами на об'єктах благоустрою.

          Відповідно до ст. 26 вказаного Закону контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади.

Відповідно до ст. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування”  акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території; місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Стаття 11 ЦК України регламентує підстави виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема: цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки; у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно статті 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку; зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Рішенням МВК м. Одеси від 18.06.2004 року № 326 затверджені „Правила розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі”, зокрема: дозволи на розміщення зовнішньої реклами надаються розповсюджувачу на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради.

Відповідно до рішення Одеської міської ради № 2234-ХХІV від 04.02.2004 року бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами є органом, уповноваженим регулювати діяльність, пов'язану з розміщенням зовнішньої реклами у м. Одесі.

Виходячи із встановлених розмірів тарифів за тимчасове користуванні місцями для розміщення зовнішньої реклами в м.Одесі, позивачем правильно розраховано розмір збитків у вигляді не одержаних доходів  за період з 01.03.2007 року по 30.06.2008 року. Їх розмір становить  6450 грн. В цій частині позов підлягає задоволенню.

              Крім того, позивачем за власний рахунок здійснено демонтаж рекламної конструкції. Вартість витрат, які зробив позивач, становить 1800грн.

              Відповідно до статті 22 ЦК України –особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

              Збитками є, зокрема, витрати, яких особа зробила для відновлення свого порушеного права (реальні збитки) та доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

              Таким чином, з відповідача на користь позивача слід стягнути 8250грн.

З огляду на викладене, суд  вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі з покладенням на відповідача витрат по сплаті державного мита та послуг на ІТЗ судового процесу.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд,

ВИРІШИВ:

1.           Позов задовольнити у повному обсязі.

2.          Стягнути з  Товариства з обмеженою відповідальністю „Содружество” ( м. Одеса, вул. Космонавтів, 56 „А” кв.55, код 30659054)  на користь Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами Одеської міської ради - р/р 26001129141 ОФ АКБ МТБ м. Іллічівськ МФО 328168, код –25830211) 8250 гривень збитків.

3.   Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Содружество” ( м. Одеса, вул. Космонавтів, 56 „А” кв.55, код 30659054)

- до державного бюджету України витрат по сплаті держмита 102 гривні  на р/р 31114095700008 одержувач ГУДКУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 23213460,   банк одержувача УДК в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації  23213460

 - до державного бюджету України 118 гривень витрат на ІТЗ судового процесу на Рахунок № 31217259700008, одержувач - ГУДКУ у Одеській області, банк одержувача –ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460, КБК 22050000.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строкуз дня його прийняття.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя                                                                                       Демешин О.А.

Дата ухвалення рішення22.12.2008
Оприлюднено17.02.2009

Судовий реєстр по справі —6/121-08-3691

Рішення від 22.12.2008

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні