Справа № 3-1410/13 (760/2578/13-п)
П О С Т А Н О В А
15 лютого 2013 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Кізюн Л.І., за участю прокурора Гузир Д.В., представника Київської регіональної митниці Келеберденко В.В., розглянувши матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської регіональної митниці, відносно громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , працює на посаді директора ТОВ «ДЖАЗ-КЛУБ», ідентифікаційний номер НОМЕР_1, яка по факту порушення митних правил передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, -
в с т а н о в и в:
Згідно протоколу про порушення митних правил № 0030/10000/13 від 22 січня 2013 року, 21.07.2012 року відповідно до укладеного контракту від 20.04.2012 № 11 з виробником товарів компанією «Petrof,spol.s r.o.», із Чеської Республіки на митну територію України, через митний кордон України в зоні діяльності Львівської митниці, на адресу ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" (код ЄДРПОУ 21517827, м. Київ, вул. Червоноармійська, буд.114) були ввезені товари «музичні інструменти - рояль в комплекті з банкеткою, піаніно. Виробник «Petrof,spol.s r.o.» Торговельна марка - «Petrof». Країна виробник - Чехія», в кількості - 3 місця, вагою - 891 кг.
Вищезазначені товари переміщувалися через митний кордон України на транспортному засобі по товаросупровідним документам: автомобіль держ. номер НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, інвойс: № FVZH-163/2012/FVZH-164/2012/FVZH-166/2012 від 18.07.2012 року на суму 30 952 Євро, умови поставки СІР Київ.
22.07.2012 року, вантаж надійшов в зону митного контролю Київської регіональної митниці, і 23.07.2012 року був заявлений до митного контролю декларантом ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" згідно з документами:
- СMR № 632672 від 20.07.2012 року;
- Invoice № FVZH-163/2012/FVZH-164/2012/FVZH-166/2012 від 18.07.2012 року на суму 30 952 євро;
- контракт № 11 від 20.04.2012 року.
Вантаж був оформлений в митному відношенні, згідно з вантажною митною декларацією № 100190000/12/407266 від 23.07.2012 року, за визначеною митною вартістю 301827,19 грн., при цьому були нараховані та сплачені митні платежі: 020 (мито) - 16330,77 грн., 028 (ПДВ) - 63631,6 грн. Всього - 79 962,37 грн.
З метою встановлення автентичності наданих до митного оформлення документів та відповідності заявлених даних про імпортований вантаж Київською регіональною митницею був направлений запит до митних органів Чеської Республіки (лист Київської регіональної митниці від 08.08.2012 року № 8-38/7752).
09.01.2013 року надійшла відповідь митних органів Чеської Республіки (лист Держмитслужби від 28.12.2012 року № 20/1-11/014398) з якої встановлено, що ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" ввозився товар - „музичні інструменти - рояль в комплекті з банкеткою, піаніно", та його митне оформлення проводилось по документам із заниженою фактурною вартістю.
Так, митними органами Чеської Республіки, встановлена та опитана громадянка Чехії ОСОБА_3, яка надала інформацію від імені компанії «Petrof,spol.s r.o» і повідомила про те, що контракт № 11 вона не підписувала, але угода мала місце та згідно діючої практики в компанії «Petrof,spol.s r.o.» письмові угоди в разі невеликих замовлень не укладаються, відправлення товару здійснюється за узгодженим замовленням надісланим по електронній пошті. В зв'язку із довгостроковою співпрацею та хорошою фінансовою дисципліною ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" на даний час 50% ціни сплачує як авансовий платіж, а решта суми виставлена в рахунках, сплачується банківськім переказом на протязі 60 днів з дня відправлення товарів.
Також, митними органами Чехії, було направлено до ДМСУ належним чином завірені копії комерційних та митних документів, які стосуються експорту в Україну вищезазначеного товару, а саме: Confirmation of order (підтвердження замовлення) № ОРK-20/2012, № ОРK-126/2012, інвойси № FVZH-163/2012 , № FVZH-164/2012, № FVZH-166/2012, експортна декларація № 12CZ 0661002Z8UR.
Згідно отриманих документів 27.01.2012 року до компанії «Petrof,spol.s r.o.» електронною поштою надійшло замовлення на товари. 26.03.2012 року було виписано Confirmation of order (підтвердження замовлення) № ОРК-20/2012 на суму - 37320 євро та Confirmation of order (підтвердження замовлення) № ОРК-126/2012 на суму - 3762 євро, всього на суму - 41 082 євро.
Компанією «Petrof,spol.s r.o.» в адрес ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" було виставлено наступні інвойси:
- № FVZH-163/2012 на загальну суму за товар - 37080 євро (з зазначенням загальної вартості товару - 37080 євро, суми наявної на депозиті - 18660 євро та суми - 18420 євро, яку необхідно доплатити), умови поставки FCA Hradec Kralova;
- № FVZH-164/2012 на загальну суму за товар - 240 євро;
- № FVZH-166/2012 на загальну суму за товар - 3632 євро (з зазначенням загальної вартості товару -3632 євро, суми наявної на депозиті -1816 євро та суми - 1816 євро, яку необхідно доплатити), умови поставки FCA Hradec Kralova.
Також, з отриманої експортної декларації № 12CZ 0661002Z8URK39 від 19.07.2012 року встановлено, що вантаж „музичні інструменти - рояль в комплекті з банкеткою, піаніно" направлявся безпосередньо до України на адресу ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" за фактурною вартістю 41 082 євро.
В результаті вивчення документів, одержаних від митних органів Чехії та документів, які були подані до митного оформлення ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" встановлено, що вони стосуються однієї партії товару, а саме:
- співпадають дані про відправника (продавця) та одержувача (покупця) товарів;
- співпадає назва товару, виробник;
- співпадають дані про вагу товару брутто та нетто;
- номер автомобіля, кількість місць.
Отже, вантаж «музичні інструменти - рояль в комплекті з банкеткою, піаніно. Виробник «Petrof,spol.s r.o.» Торговельна марка - «Petrof». Країна виробник - Чехія», в кількості - 3 місця, вагою - 891 кг., був придбаний підприємством ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" (Україна) у компанії «Petrof,spol.s r.o.» (Чехія) за ціною - 41 082 євро (що становить 403 466,28 грн. за курсом НБУ на день переміщення) та 21.07.2012 року переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані відносно вартості товару.
Відповідно до ст. 459 МК України суб'єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Згідно п. 6.11 статуту ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" виконавчим органом Товариства є Директор.
У відповідності до п.6.12 Директор здійснює керівництво Товариством, несе безпосередньо відповідальність за господарську, фінансову діяльність Товариства.
Згідно Рішення Протоколу № 03/02/05 від 03.02.2005 року загальних зборів учасників ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ", директором вказаного підприємства призначено його засновника - ОСОБА_2
Згідно наказу № 1 к від 03.02.2005 року ОСОБА_2 приступив до виконання службових обов'язків директора ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ".
Контракт від 20.04.2012 року № 11 з виробником товарів компанією «Petrof,spol.s r.o.» наданий до митного оформлення, був підписаний директором ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" ОСОБА_2
Таким чином, у діях засновника та директора ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" ОСОБА_2 вбачаються ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії направлені на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товару.
В зв'язку з чим 22 січня 2013 року працівниками митниці відносно гр. ОСОБА_2 було складено протокол про порушення митних правил № 0030/10000/13, по факту порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Предмети правопорушення не вилучались, так як були випущені у вільний обіг.
Вартість предметів правопорушення складає 403466,28 грн.
ОСОБА_2 в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Від представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності до суду надійшли письмові пояснення, в яких просив провадження по справі закрити у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Прокурор в судовому засіданні просив застосувати штраф в розмірі 100 відсотків вартості товару та конфіскацію безпосередніх предметів порушення митних правил в дохід держави.
Представник Київської регіональної митниці в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил та просив застосувати штраф в розмірі 100 відсотків вартості товару з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил в дохід держави.
Суд, заслухавши думку прокурора, представника КРМ, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що справа підлягає закриттю, в зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, виходячи з наступного.
Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено, що відповідальність особи настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Виходячи з диспозиції вказаної статті, суб'єктом її дії є особа, яка безпосередньо вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю або на подання митному органу як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Такі дані встановлюються:
1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;
2) поясненнями свідків;
3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;
4) висновком експерта;
5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України № 8 від 03.06.2005 року (зі змінами внесеними згідно з Постановою ВСУ № 8 від 30.05.2008 року) «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, підставою для складання протоколу про порушення митних правил № 030/10000/13 від 22 січня 2013 року стало те, що директором ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" ОСОБА_2, було вчинено дії направлені на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товару.
Зокрема, підставою стала відповідь митних органів Чеської Республіки (лист Держмитслужби від 28.12.2012 року № 20/1-11/014398) на запит Київської регіональної митниці від 08.08.2012 року № 8-38/7752, з якої встановлено, що ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" ввозився товар „музичні інструменти - рояль в комплекті з банкеткою, піаніно", та його митне оформлення проводилось по документам із заниженою фактурною вартістю.
Судом встановлено, що товари «музичні інструменти - рояль в комплекті з банкеткою, піаніно», виробник «Petrof,spol.s r.o.», торговельна марка - «Petrof», країна виробник - Чехія», в кількості - 3 місця, вагою - 891 кг., були заявлені до митного контролю 23.07.2012 року декларантом ТОВ "ДЖАЗ-КЛУБ" згідно з документами СMR № 632672 від 20.07.2012 року, Invoice № FVZH-163/2012/FVZH-164/2012/FVZH-166/2012 від 18.07.2012 року на суму 30 952 євро та контракт № 11 від 20.04.2012 року.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що до митних органів не були надані документи, що містять неправдиві дані, так як інвойс був виставлений на підставі контракту.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України винна особа вчиняє дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з єдиною метою, а саме з метою приховування від митного контролю, однак надані документи, а саме СMR № 632672 від 20.07.2012 року, Invoice № FVZH-163/2012/FVZH-164/2012/FVZH-166/2012 від 18.07.2012 року на суму 30 952 євро та контракт № 11 від 20.04.2012 року, на підставі яких через митний кордон в зоні діяльності Львівської митниці переміщено вантаж «музичні інструменти - рояль в комплекті з банкеткою, піаніно», який був заявлений до митного контролю та митного оформлення 23.07.2012 року не може свідчити і розцінюватись як дії, що були спрямовані на переміщення товару з метою приховування від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів що містять неправдиві дані, оскільки ці документи не містять будь-яких неправдивих відомостей щодо найменування товару, його ваги, кількості, країни походження, відправника товару, його одержувача, кількості вантажних місць, вартості, тощо.
Також, в протоколі про порушення митних правил № 0030/10000/13 від 22.01.2013 року складеного відносно ОСОБА_2, не зазначено у чому полягало приховування і які дії ОСОБА_2 були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві дані.
Крім того, відповідь митних органів Чеської Республіки (лист Держмитслужби від 28.12.2012 року № 20/1-11/014398) на запит Київської регіональної митниці від 08.08.2012 року № 8-38/7752 та її переклад, які знаходяться в матеріалах справи, не завірені належним чином.
Відповідно до положень ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене, суд вважає, що під час розгляду справи не доведено, що гр. ОСОБА_2 було вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані, а тому провадження по даній адміністративній справі підлягає закриттю за відсутності в діях ОСОБА_2 складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Керуючись ст.ст. 10, 247 п. 1, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. 458, ч. 1 ст. 483, 527 Митного кодексу України, -
п о с т а н о в и в:
Провадження по справі відносно ОСОБА_2 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України закрити на підставі п.1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
На постанову може бути подана апеляційна скарга та подання прокурора протягом десяти днів з дня винесення постанови через Солом'янський районний суд м. Києва.
Суддя Л.І.Кізюн
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2013 |
Оприлюднено | 20.02.2013 |
Номер документу | 29441859 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кізюн Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні