ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 січня 2013 р. (12:52) Справа №2а-6430/12/0170/14
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О., за участю представників сторін:
від позивача - Шуравін Олексій Юрійович, паспорт НОМЕР_5, довіреність б/н від 02.01.2013 року;
від відповідача - Попова Світлана Вікторівна, посвідчення НОМЕР_6, довіреність № 24/9/1/10 від 01.03.2012 року,
від відповідача - Безверха Юлія Анатоліївна, посвідчення НОМЕР_7, довіреність № 612/8/11/10 від 16.03.2012 року,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор»
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від № 0015382200,
Суть спору: Публічне акціонерне товариство «Джанкойський елеватор» (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративною позовною заявою до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0015382200 від 06.06.2012 року про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн., стягнення суми сплаченого судового збору.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 18.06.2012 року відкрито провадження по адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.07.2012 року призначено по справі судово-бухгалтерську експертизу.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.07.2012 року зупинено провадження по справі до одержання результатів судово-бухгалтерської експертизи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.11.2012 року поновлено провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.12.2012 року у справі № 2а-12757/12/0170/28 об'єднано справу № 2а-12757/12/0170/28 за позовом Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.10.2012 р. № 0024361502 та адміністративну справу № 2а-6430/12/0170/14 за позовом Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0015382200 від 06.06.2012 року, присвоєно номер справи № 2а-6430/12/0170/14.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 18.12.2012 року по справі № 2а-13465/12/0170/11 справу № 2а-13465/12/0170/11 за позовом Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.11.2012 р. № 0026491502 про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн. передано для об'єднання та подальшого сумісного розгляду зі справою № 2а-6430/12/0170/14 за позовом Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0015382200 від 06.06.2012 року про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.12.2012 року у справі № 2а-6430/12/0170/14 справу № 2а-6430/12/0170/14 за позовом Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0015382200 від 06.06.2012 року про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн. об'єднано зі справою № 2а-13465/12/0170/11 за позовом Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.11.2012 р. № 0026491502 про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн., присвоєно номер справи № 2а-6430/12/0170/14.
Представник позивача у судовому засіданні 22.01.2013 року надав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби України № 0015382200 від 06.06.2012 року про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн.; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби України від 29.10.2012 року № 0024361502 про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн.; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби України від 28.11.2012 року № 0026491502 про зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість на суму 4 577 000 грн.; стягнути з Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби України судові витрати у вигляді судового збору у загальній сумі 6 438,00 грн.
Представники відповідача у судовому засіданні 22.01.2013 року проти позову заперечували з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши осіб, що беруть участь у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з частинами 1, 3 статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в України" від 04.12.1990 року №509-ХІІ, що діяв на момент виникнення спірних правовідносин, Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні», що діяв на момент виникнення спірних правовідносин, головним завданням державних податкових інспекцій є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів податків, зборів та інших платежів і неподаткових доходів (далі - податків, інших платежів) і внесків до державних цільових фондів, встановлених законодавством України.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПК України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Судом встановлено, щоПублічне акціонерне товариства «Джанкойський елеватор» зареєстроване 30.07.1998 р. виконавчим комітетом Джанкойської міської ради у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 00952025, місцезнаходження юридичної особи: 96100, АР Крим, м. Джанкой, вул. Кримська, б. 86, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АБ № 413618, випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (т.с. 1 а.с. 9, 10).
Публічне акціонерне товариство «Джанкойський елеватор» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 19.08.1998 року за № П-0005, на час розгляду справи перебуває на податковому обліку в Джанкойській ОДПІ АРК ДПС.
Судом встановлено, що посадовими особами Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС в період з 14.05.2012 року по 18.05.2012 року проведена позапланова виїзна перевірка Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» (код за ЄДРПОУ 00952025) з питань дотримання правомірності декларування від'ємного значення з податку на додану вартість за березень 2012 року.
За результатами перевірки складено акт від 25.05.2012 року №1465/22-00/00952025. В ході проведення перевірки було встановлено порушення п. 44.1. ст. 44, п. 201.10. ст. 201, п. 198.2., 198.3. ст. 198 ПК України, в результаті чого ПАТ «Джанкойський елеватор» завищило суму від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за березень 2012 року в розмірі 4 577 000 грн. (т.с. 1 а.с. 47-67).
На підставі висновків зазначеного акту 06.06.2012 року відповідачембуло прийняте податкове повідомлення-рішення № 0015382200, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 4 577 000 грн. (т.с. 1 а.с. 13).
15.10.2012 року посадовими особами Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПАТ «Джанкойський елеватор» за серпень 2012 року.
За результатами перевірки складено акт від 15.10.2012 року №2918/1502/00952025. В ході проведення перевірки було встановлено порушення ПАТ «Джанкойський елеватор» п. 4.6.7 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 р. № 1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за № 1490/20228, а саме допущено методологічну помилку в частині не проведення зменшення залишку від'ємного значення в розмірі 4 577 000,00 грн. за результатами перевірки податкового органу (акт позапланової виїзної перевірки з питань дотримання правомірності декларування від'ємного значення з податку на додану вартість за березень 2012 року № 1465/22-00/00952025 від 25.05.2012 року), що вплинула на завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 24), що свідчить про неправомірне завищення суми, що підлягала зарахуванню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на загальну суму 4 577 000 грн. за результатами невідображення результатів позапланової виїзної перевірки ПАТ «Джанкойський елеватор» з питань дотримання правомірності декларування від'ємного значення з податку на додану вартість за березень 2012 року № 1465/22-00/00952025 від 25.05.2012 р. по р. 21.3 декларації з ПДВ (т.с. 2 а.с. 6-8).
На підставі висновків зазначеного акту 29.10.2012 року було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0024361502, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 4 577 000 грн. (т.с. 2 а.с. 31).
20.11.2012 року посадовими особами Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПАТ «Джанкойський елеватор» за вересень 2012 року.
За результатами перевірки складено акт від 20.11.2012 року №3494/1502/00952025. В ході проведення перевірки було встановлено порушення ПАТ «Джанкойський елеватор» п. 4.6.7 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 р. № 1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за № 1490/20228, а саме допущено методологічну помилку в частині не проведення зменшення залишку від'ємного значення в розмірі 4 577 000,00 грн. за результатами перевірки податкового органу (акт позапланової виїзної перевірки з питань дотримання правомірності декларування від'ємного значення з податку на додану вартість за березень 2012 року № 1465/22-00/00952025 від 25.05.2012 року), що вплинула на завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 24), що свідчить про заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках, та відповідальність платника, передбачену пунктом 123.1 ст. 123 ПК України (т.с. 3 а.с. 7-9).
На підставі висновків зазначеного акту 28.11.2012 року було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0026491502, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 4 577 000 грн. (т.с. 3 а.с. 32).
Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями№ 0015382200 від 06.06.2012 р., № 0024361502 від 29.10.2012 р., № 0026491502 від 28.11.2012 р. позивач оскаржив їх до суду.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що відповідно до податкової декларації з податку на додану вартість ПАТ «Джанкойський елеватор» за березень 2012 року від 19.04.2012 року позивачем задекларовано усього податкових зобов'язань 339 560 грн., податковий кредит 6 881 679 грн., від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту 6 542 119 грн. (т.с. 1 а.с. 107-109).
18.09.2011 року між Дочірнім підприємством з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» (Постачальник) та ПАТ «Джанкойський елеватор» (Покупець) укладено договір поставки № 01/09/11-1, за умовами якого Постачальник зобов'язується поставити (передати) в обумовлені Договором строки олію соняшникову нерафіновану, а Покупець зобов'язується прийняти Продукцію та оплатити Постачальнику її вартість. Загальна вартість продукції складається із сукупностей вартостей партії Продукції, поставлених (переданих) за додатковими угодами на поставку (передачу) окремих партій продукції, які є невід'ємною частиною договору. Вартість кожної окремої партії продукції і ціна одиниці (однієї тони) продукції узгоджується сторонами в додатковій угоді. При цьому сторони домовились, що в ціні одиниці (однієї тони) продукції включається ціна вантаження (завантаження) такої одиниці (однієї тони) продукції в транспортний засіб. Договір вступає в силу з дня підписання уповноваженими представниками сторін, також скріплення печатками сторін і діє до 31 грудня 2012 року включно (т.с. 1 а.с. 69-74).
13.12.2011 року між Дочірнім підприємством з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» та ПАТ «Джанкойський елеватор» укладена додаткова угода № 3 до договору поставки № 01/09/11-1 від 18.09.2011 року, за умовами якої сторони домовились про поставку Покупцеві партії олії соняшникової нерафінованої у кількості 2 920,00 тон вартістю 28 032 000,00 грн. у тому числі ПДВ 4 672 000,00 грн. Відповідно до п. 6.1 Договору покупець проводить попередню оплату у розмірі 28 032 000,00 грн. від вартості партії продукції шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника протягом 5 банківських (операційних) днів з дати виставлення рахунку постачальником. (т.с. 1 а.с. 14).
14.12.2011 року Дочірнім підприємством з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» був виставлений рахунок № 366 ПАТ «Джанкойський елеватор» за олію соняшникову нерафіновану у кількості 2 920,00 тон на суму 28 032 000,00 грн., утому числі ПДВ 4 672 000,00 грн. (т.с. 1 а.с. 15).
На виконання договору поставки № 01/09/11-1 від 18.09.2011 року та додаткової угоди до нього позивачем перераховано з поточного рахунку на користь ДП з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» 15.12.2011 р. 13 000 000 грн., у тому числі ПДВ 2 166 666,67 грн., 16.12.2011 року 14 462 000,00 грн., у тому числі ПДВ на 2 410 333,33 грн., а всього 27 462 000,00 грн. (т.с. 1 а.с. 11, 12).
Після сплати позивачем вартості олії соняшникової нерафінованої, за зазначеним договором поставки, Дочірнім підприємством з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» 15.12.2011 року виписана податкова накладна № 41 на суму 13 000 000,00 грн., у тому числі ПДВ 2 166 666,67 грн.; 16.12.2011 року виписана податкова накладна № 42 на суму 14 462 000,00 грн., у тому числі ПДВ 2 410 333,33 грн., а всього на суму 27 462 000,00 грн., у тому числі ПДВ 4 577 000,00 грн.(т.с. 1 а.с. 16, 17).
Згідно з реєстром отриманих та виданих податкових накладних ПАТ «Джанкойський елеватор» податкова накладна № 41, виписана 15.12.2011 року Дочірнім підприємством з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» отримана позивачем 02.03.2012 року, податкова накладна № 42виписана 16.12.2011 року Дочірнім підприємством з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» отримана позивачем 12.03.2012 року (т.с. 1 а.с. 116-142).
Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-ХІV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операції є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій.
Згідно журналу ордеру за рахунком 281 «Товари на складі» в період з січня2012 року по серпень 2012 року до ПАТ «Джанкойський елеватор» надійшло олії соняшникової нерафінованої на суму 16 574 041,40 грн. у тому числі ПДВ 3 314 808,28 грн., кількістю 1 998,100 тон, у тому числі від ДП з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» в період з 20.04.2012 року по 17.08.2012 року згідно видаткових накладних, було поставлено ПАТ «Джанкойський елеватор» олії соняшникової нерафінованої на суму 13 029 710,15 грн., у тому числі ПДВ 2 605 942,03 грн., кількістю 1 573,225 тон; від інших постачальників в період з 27.04.2012 року по 17.08.2012 року згідно журналу ордеру за рахунком 281 «Товари на складі» було поставлено ПАТ «Джанкойський елеватор» олії соняшникової нерафінованої на суму 3 544331,25 грн., у тому числі ПДВ на суму 708 866,25 грн., кількістю 424,875 тон. (т.с. 1 а.с. 209).
Згідно вантажних митних декларацій № 112040000/2012/001064, № 112040000/2012/002252 ПАТ «Джанкойський елеватор», олія соняшникова нерафінована у кількості 1 998,100 тон була реалізована іноземному покупцеві «GoldingtonCorporationLimited» (т.с. 1 а.с. 210-211).
Відповідно до бухгалтерського обліку списання олії соняшникової нерафінованої товари, які надійшли, були списані на собівартість у кількості 1 998,100 тон вартістю 16 574 041,40 грн. без ПДВ.
Згідно з банківськими виписками ПАТ «Джанкойський елеватор» перерахувало за олію соняшникову нерафіновану, на користь ДП з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» 27 462 000,00 грн., у тому числі ПДВ 4 577 000,01 грн., а згідно видаткових накладних від ДП з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» було поставлено олії соняшникової нерафінованої на суму15 635 652,18 грн., у тому числі ПДВ 2 605 942,03 грн. Таким чином господарські операції за договором від 18.09.2011 року № 01/09/11-1 поставки олії соняшникової нерафінованої станом на 24.08.2012 року не закінчилися і ПАТ «Джанкойський елеватор» має дебіторську заборгованість по зазначеній операції у сумі 11 826 347,82 грн., у тому числі ПДВ 1 971 058,07 грн. (т.с. 1 а.с. 202-207).
Таким чином, товари отримані позивачем по операціям з контрагентом ДП з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс», за якими були встановлені порушення в ході перевірки ДПІ, використовувались в господарській діяльності ПАТ «Джанкойський елеватор», а саме олія соняшникова, що надійшла від ДП з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» в період з січня 2012 року по серпень 2012 року у кількості 1 573,225 тон вартістю 13 029 710,15 грн. без ПДВ, була реалізована у повному обсязі. Ці обставини підтверджуються висновком судової економічної експертизи № 178/12 від 09.11.2012 р оку та не заперечуються сторонами у справі.
Відповідно до п. 198.1. ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11. статті 201 цього Кодексу.
Згідно з п. 198.2. ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 201.4. ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Відповідно до п. 201.10. ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Враховуючи вищевикладене, платник податку - покупець не має права нарахувати собі податковий кредит, не отримавши від постачальника податкову накладну. Право платника на податковий кредит виникає в періоді отримання від постачальника податкової накладної, а не в періоді її виписки постачальником. Тому податковий кредит повинен бути нарахований саме в періоді отримання податкової накладної від постачальника.
Згідно з абз. 3 п. 198.6 ст. 198 ПК України у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Таким чином, позивачем правомірно віднесено до податкового кредиту березня 2012 року та заявлено до бюджетного відшкодування ПДВ в загальній сумі 6 542 119,00 грн., у тому числі отриманого від Дочірнього підприємства з іноземною інвестицією «Сангрант Плюс» в сумі ПДВ 4 577 000,00 грн. на підставі податкових накладних постачальника, виписаних у попередніх податкових періодах.
Враховуючи вищевикладене судом встановлено, що висновки, викладені в акті перевірки № 1465/22-00/00952025 від 25.05.2012 р. відносно завищення ПАТ «Джанкойський елеватор» суми від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за березень 2012 року в розмірі 4 577 000 грн. не підтверджуються.
Також суд зазначає, що згідно з висновком № 178/12 судової економічної експертизи по справі № 2а-6430/12/0170/14 від 09.11.2012 року, з яким погоджується суд, сума податкового кредиту за оподаткованими операціями за березень 2012 року визначена позивачем вірно. Висновки акту перевірки ДПІ № 1465/232-00/00952025 від 25.05.2012 року щодо завищення від'ємного значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту за березень 2012 року в розмірі 4 577 000,00 грн. не підтверджуються первинними бухгалтерськими та податковими документами ПАТ «Джанкойський елеватор». Фактичне отримання позивачем товарів (робіт, послуг) та їх оплата по договорах за якими було сформовано податковий кредит з ПДВ та суми ПДВ, по яких були заявлені до відшкодування за податковою декларацією за березень 2012 року підтверджується первинними документами бухгалтерського та податкового обліку. Товари (олія соняшникова нерафінована) отримані позивачем по договору за яким були встановлені порушення в ході перевірки ДПІ, використовувались у його господарській діяльності, що підтверджується документами первинного бухгалтерського обліку (митні декларації з формою МД-2) і документами аналітичного бухгалтерського обліку (журна-ордер). Обґрунтованість декларування ПАТ «Джанкойський елеватор» у рядку 17 податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2012 року суми податкового кредиту за березень 2012 року у сумі 6 881 679,00 грн. підтверджується нормативно та документально. Обґрунтованість декларування ПАТ «Джанкойський елеватор» у рядку 19 податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2012 року від'ємне значення між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду за березень 2012 року у сумі 6 542 119,00 грн. підтверджується нормативно та документально (т.с. 1а.с.157-169).
Таким чином, суд зазначає, що податкове повідомлення-рішення № 0015382200 від 06.06.2012 р. є протиправним та підлягає скасуванню, а грошове зобов'язання, визначене вказаним податковим повідомленням-рішенням у розмірі 4 577 000 грн. є неузгодженим у розумінні абз. 4 п. 56.18 ст. 56 ПК України.
Статтею 76 ПК України визначено порядок проведення камеральних перевірок.
Відповідно до пп. 4.6.7 п. 4.6 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 р. № 1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за № 1490/20228 рядок 21.3 передбачений для відображення збільшення або зменшення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24) за результатами камеральної чи документальної перевірки, проведеної органом державної податкової служби.
Судом встановлено, що ПАТ «Джанкойський елеватор» у податковій декларації за серпень 2012 року задекларовано залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд. 21) 4 852 321 грн., залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (ряд. 24) 4 804 616 грн.; у податковій декларації за вересень 2012 року задекларовано залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд. 21) 4 804 616 грн.; залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (ряд. 24) 4 804 616 грн.
15.10.2012 року посадовими особами Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПАТ «Джанкойський елеватор» за серпень 2012 року.
20.11.2012 року посадовими особами Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПАТ «Джанкойський елеватор» за вересень 2012 року.
В ході зазначених камеральних перевірок встановлено порушення п. 4.6.7 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 р. № 1492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 року за № 1490/20228, а саме допущено методологічну помилку в частині не проведення зменшення залишку від'ємного значення в розмірі 4 577 000,00 грн. за результатами перевірки податкового органу (акт позапланової виїзної перевірки з питань дотримання правомірності декларування від'ємного значення з податку на додану вартість за березень 2012 року № 1465/22-00/00952025 від 25.05.2012 року), що вплинула на завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р. 24).
За результатами камеральних перевірок даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ПАТ «Джанкойський елеватор» за серпень 2012 року та за вересень 2012 року відповідачем прийняті податкові повідомлення рішення №0024361502 від 29.10.2012 року та № 0026491502 від 28.11.2012 року щодо зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 4 577 000 грн., які є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки суперечать нормам закону, та суми вказаних вище зобов'язань є неузгодженими.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку про невідповідність прийнятих відповідачем податкових повідомлень-рішень № 0015382200 від 06.06.2012 року, №0024361502 від 29.10.2012 року та № 0026491502 від 28.11.2012 року вимогам закону.
Враховуючи вищевикладене, оцінивши надані сторонами докази у їх сукупності в порядку статей 69,70,86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про недоведеність відповідачем достатніх доказів необґрунтованості позовних вимог, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки не суперечать вимогам діючого законодавства та підтверджені матеріалами справи.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Під час судового засідання, яке відбулось 22.01.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 25.01.2013 року.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити .
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0015382200 від 06.06.2012 року Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0024361502 від 29.10.2012 року Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби.
4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0026491502 від 28.11.2012 року Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби.
5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Джанкойський елеватор» (ЄДРПОУ 00952025 витрати зі сплати судового збору у сумі 6 438,00 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з 0розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2013 |
Оприлюднено | 21.02.2013 |
Номер документу | 29443682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні