1/595/08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
=======================================================================
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" січня 2009 р. 11:30
Справа № 1/595/08
м. Миколаїв
За позовом: Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Миколаєва. /54028, м. Миколаїв, вул. Гмирьова, 1/1/До відповідача: Приватного підприємства “Купран-Юг ”. /54018, м. Миколаїв, вул. Молодогвардійська, 29-а, кв.98/про: надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки.
Суддя Васильєва Л.І.
Секретар судового засідання Сорогіна А.В.
Представники:
Від позивача: Бойко О.В., довіреність від 08.01.2009 року
Від відповідача: Пастушенко Н.С., довіреність від 01.01.2009р.
Позивач уточнив адміністративний позов (а.с.31-32) і просить надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки відповідача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 18.09.200р. по 31.12.2008р., яку буде проведено головними державними податковими ревізорами –інспекторами Колобовниковою Т.Г., Сандулою Р.В. протягом п'яти робочих днів у термін з 04.02.2008р., обґрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідач в порушення статті 11-1 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” відмовився надати витребувану податковим органом інформацію та не допустив податковий орган до проведення позапланової документальної перевірки, яка здійснювалась за рішенням керівника податкового органу.
Відповідач заперечує проти позову, у письмових запереченнях, зазначив, що позивачем не надано обґрунтованих підстав проведення перевірки і просить відмовити в задоволенні адміністративного позову (а.с.21-23).
Розглянувши надані докази, заслухавши доводи сторін у судовому засіданні - суд
в с т а н о в и в:
01.12.2008р. на підставі наказу начальника ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва № 550 та направлення від 01.12.2008р. № 932/23-200 (а.с.15-16) фахівцями позивача був здійснений виїзд до відповідача з метою проведення позапланової документальної перевірки відповідача щодо дотримання ним вимог податкового, валютного та іншого законодавства.
Відповідач відмовив у допуску фахівців позивача для проведення позапланової документальної перевірки та запропонував позивачу звернутися до судових органів (а.с.18), в зв'язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки.
Позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного:
статтею 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що податкові органи мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами.
Припис статті 11-1 визначає, що позапланова перевірка проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:
1) за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків законів України про оподаткування, валютного законодавства, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
2) платником податків не подано в установлений строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
4) платник податків подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державної податкової служби під час проведення планової чи позапланової виїзної перевірки, в якій вимагає повного або часткового скасування результатів відповідної перевірки;
5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
6) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства;
7) стосовно платника податків (посадової особи платника податків) у порядку, встановленому законом, податковою міліцією заведено оперативно-розшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності такого платника податків;
8) у разі, коли вищестоящий орган державної податкової служби в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державної податкової служби здійснив перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або висновків акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та виявив їх невідповідність вимогам законів, що призвело до ненадходження до бюджетів сум податків та зборів (обов'язкових платежів). Позапланова виїзна перевірка в цьому випадку може ініціюватися
вищестоящим органом державної податкової служби лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планову або позапланову виїзну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;
9) платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а в інших випадках –за рішенням суду.
Як свідчать матеріали справи позивачем в ході перевірки контрагентів відповідача по сплаті податку на додану вартість встановлено завищення податкового кредиту по деклараціям за травень, липень 2008р. з контрагентами ТОВ «Веремія Південь»на суму 2 023 927 грн., ТОВ «Сидис»на суму 2 500 000 грн., ТОВ «Маркотан Поаза»на суму 3 866 536 грн., ТОВ «Строй комплект ЛТД»на суму 2 000 000 грн. В зв'язку з чим позивач письмово звернувся до відповідача з вимогою прибути до податкового органу для надання пояснень та документального підтвердження правовідносин з окремими контрагентами (лист № 4860/10/15-013 від 21.07.2008р. –а.с.12, лист № 7484/10/15-013 від 06.10.2008р. –а.с.13-14), але відповідач не погодився з вимогами позивача, про що письмово повідомив останнього (а.с.17).
Зазначене вище свідчить про наявність обставин, передбачені пунктом 5 статті 11-1 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” (у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту) для проведення позапланової документальної перевірки відповідача.
Статтею 11-2.Закону України “Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку:
1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби;
2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.
Ненадання цих документів платнику податків або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або позапланової виїзної перевірки.
Надані позивачем наказ від 01.12.2008 року № 550 на проведення позапланової виїзної перевірки відповідача та направлення від 01.12.2008 року (а.с.15) оформлені у відповідності з вказаними вище вимогами (суду надані належним чином засвідчені копії документів).
Факт того, що вказані документи надавались відповідачу, підтверджується розпискою від 01.12.2008 року (а.с.14).
Отже, підстави для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення позапланової виїзної перевірки відсутні.
Надані позивачем докази, листування та пояснення представника відповідача свідчать про відмову відповідача надати витребувану інформацію та неможливість проведення перевірки відповідача працівниками ДПІ у Ленінському р-ні м. Миколаєва згідно рішення керівника податкового органу, що є порушенням права позивача на перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами.
За таких обставин позовні вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 87, 94, 160, 162-163, 167, 254, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, - суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити.
Надати дозвіл Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Миколаєва /54028, м. Миколаїв, вул. Гмирьова, 1/1, код ЄДРПОУ 34034404/ на проведення позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства “Купран-Юг” /54018, м. Миколаїв, вул. Молодогвардійська, 29-а, кв.98, код ЄДРПОУ 35403133/ за період з 18.09.2007р. по 31.12.2008р., яку буде проведено головними державними податковими ревізорами –інспекторами Колобовниковою Т.Г., Сандулою Р.В. протягом п'яти робочих днів у термін з 04.02.2008р.
Постанова у відповідності зі ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Сторони, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову повністю або частково у порядку і строки встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.I.Васильєва
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2009 |
Оприлюднено | 17.02.2009 |
Номер документу | 2945108 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Васильєва Л.I.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні