Постанова
від 12.02.2013 по справі 802/204/13-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м.Вінниця

12 лютого 2013 р. Справа № 802/204/13-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Чернюк Алли Юріївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Котюжанського В.О.

представника позивача: Костенко О.А.

представника відповідача: Волощука В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "МС 33" до: Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області Державної податкової служби про: визнання протиправними дій,-

ВСТАНОВИВ :

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "МС 33" до Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області Державної податкової служби про визнання протиправними дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 24.12.2012р. Вінницькою ОДПІ з метою перевірки податкових зобов'язань, на адресу позивача направлено запит вих. № 5508/15-2. Підставами направлення якого слугував факт встановлення розбіжностей за період з 16.09.2008р. по 30.09.2012р. між задекларованими доходами, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування та задекларованих в податкових деклараціях з податку на прибуток підприємства загальними обсягами постачання задекларованими в податкових деклараціях з податку на додану вартість, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування придбаних та реалізованих товарів задекларованих в податкових деклараціях з податку на прибуток підприємства та обсягами придбання задекларованими в податкових деклараціях з податку на додану вартість, що вплинуло на сплату податків. Оскільки, податковий орган направив даний запит за відсутності передбачених Податковим кодексом України підстав, тому позивач звернувся до суду з позовом щодо його скасування.

В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити .

Представник відповідача в судовому засіданні щодо позовних вимог заперечував з мотивів, викладених у наданих суду письмових запереченнях. Додатково пояснив, що при формуванні та направленні ТОВ "МС 33" запиту про надання податкової інформації Вінницька ОДПІ діяла відповідно до вимог чинного законодавства, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України, у зв'язку з чим, просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що в задоволені заявлених позовних вимог необхідно відмовити, з огляду на таке.

З наданих до суду матеріалів слідує, що товариство з обмеженою відповідальністю "МС 33" зареєстроване з адресою: м. Вінниця, вул.600-річчя,17, за кодом ЄДРПОУ 33810827.

24.12.2012р. Вінницькою ОДПІ, на підставі п.п.20.1.6, п.20.1 ст. 20, п.73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, на адресу позивача направлено запит вих. № 5508/15-2. Даний запит сформований з метою перевірки ТОВ "МС 33", оскільки за період з 16.09.2008р. по 30.09.2012р. податковим органом встановлено розбіжності між задекларованими доходами, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування та задекларованих в податкових деклараціях з податку на прибуток підприємства загальними обсягами постачання задекларованими в податкових деклараціях з податку на додану вартість, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування придбаних та реалізованих товарів задекларованих в податкових деклараціях з податку на прибуток підприємства та обсягами придбання задекларованими в податкових деклараціях з податку на додану вартість, що виплинуло на сплату податків.

Оскільки, на думку позивача, у Вінницької ОДПІ відсутні підстави для направлення такого запиту, тому він звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дій, що полягають у формуванні та направленні запиту від 24.12.2012р. вих. № 5508/15-2.

Визначаючись, щодо заявлених позовних вимог, суд виходив з наступного.

Відповідно до п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, органи державної податкової служби мають право отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Тобто, здійснення функцій податкових органів полягає, з одного боку, реалізацію їх повноважень (насамперед прав на здійснення певних дій), а з іншого - виконання обов'язків. Основним обов'язком податкових органів є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства. Саме це є засадою формування повноважень податкових органів. Усі права й обов'язки податкових органів розподіляються на дві групи. По-перше, це група, що кореспондується й узгоджується із правами й обов'язками платників (обов'язок подавати інформацію щодо оподаткування, пов'язана із правом платників податків на таку інформацію тощо). По-друге, група самостійних прав і обов'язків, які реалізуються при взаємодії з іншими органами або при накладенні санкцій.

Згідно до п.73.3 ст. 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі. Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Як слідує із наданих до суду доказів, Вінницька ОДПІ на виконання покладених функціональних повноважень сформувала на направила запит до ТОВ "МС 33", який відповідає вищевказаним вимогам.

Так, п.п. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачає, що платник податків зобов'язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

З аналізу вищевказаних норм слідує, що податковий орган має право, у випадку встановленому Податковим кодексом України, вимагати від платника податків інформацію необхідну для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження, в свою чергу платник податків зобов'язаний подавати до контролюючого органу документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів.

Надавши правову оцінку заявленим позовним вимогам, судом враховано той факт, що вищезазначений запит відповідача оформлено на нумерованому бланку податкового органу затвердженої форми, підписаний Першим заступником начальника Вінницької ОДПІ Бондарем І.А., містить чіткий перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також скріплений гербовою печаткою відповідного державного органу.

Крім того, як вбачається з його змісту, необхідність у його формуванні і складенні пов'язується з тим, що за результатами проведеного аналізу податкової інформації з 16.09.2008р. по 30.09.2012р. та інших звітних документах, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів ТОВ "МС 33", виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях позивача за період з 16.09.2008р. по 30.09.2012р.

Судом враховано той факт, що оскаржувані дії вчинені відповідачем з метою виконання покладених на нього державою функцій і завдань, на делегування яких, відповідачем скеровано запит від 24.12.2012р. вих. № 5508/15-2.

Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень, суд приходить до висновку, що Вінницька ОДПІ, при формування та направленні запиту від 24.12.2012р. вих. № 5508/15-2 , діяла на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією, законами і підзаконними нормативно-правовими актами України з питань податкового законодавства, а тому заявлений адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Згідно до ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. А, суд згідно статті 86 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

В силу вимог ст. 94 КАС України підстав для присудження позивачу понесених ним судових витрат у справі немає.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2013
Оприлюднено21.02.2013
Номер документу29451379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/204/13-а

Постанова від 12.02.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні