Ухвала
від 04.02.2013 по справі 2а-7885/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2013 р.Справа № 2а-7885/12/2070

Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Подобайло З.Г.

Суддів: Мельнікової Л.В. , Григорова А.М.

за участю секретаря судового засідання Співак О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.10.2012р. по справі № 2а-7885/12/2070

за позовом ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова Харківської області Державної податкової служби

до ТОВ Торгівельна компанія "Приор" , Департамент державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 11.10.2012року в задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельна компанія "Приор", за участі третьої особи: Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради про скасування державної реєстрації відмовлено в повному обсязі.

ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, вважає, що рішення суду не відповідає дійсним обставинам справи, судом невірно застосовано і порушено норми матеріального та процесуального права та просить суд апеляційної інстанції постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.10.2012року скасувати , прийняти нову, якою позовні вимоги задовольнити.

Сторони в судове засідання апеляційної інстанції не з'явилися, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, причини неявки не повідомили.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю - доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, постанову суду першої інстанції, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Згідно вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"від 15 травня 2003 року №755-IV.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом (ч.3 ст.4 Закону України №755-IV).

Відповідно до ч.3 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Статус та повноваження державного реєстратора чітко визначені ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього відповідного пакету документів (від заявника чи поштою). До повноважень державного реєстратора не входить перевірка місцезнаходження юридичної особи.

Внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, в тому числі зміна відомостей про місцезнаходження юридичних осіб, здійснюються в порядку передбаченому ст. 19 вказаного Закону.

Згідно пункту 1 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців"у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Пунктом 2 статті 19 вищевказаного Закону передбачено, якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Перелік документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначено у ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.

Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону, в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, здійснюється передача реєстраційної справи такої юридичної особи. В разі державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати реєстрації зміни місцезнаходження зобов'язаний передати за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи (ч. 2, 4 ст. 14 Закону). Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити рекомендованим листом юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи (ч. 6 ст. 14 Закону). Таким чином, взяття на облік реєстраційної справи, переданої з іншого органу державної реєстрації в зв'язку з реєстрацією зміни місцезнаходження юридичної особи, є обов'язком державного реєстратора. Стаття 14 Закону не передбачає підстав для відмови у взятті на облік реєстраційної справи.

Записи про зняття з обліку та взяття на облік реєстраційної справи в органі державної реєстрації вносяться до Єдиного державного реєстру довідково, не мають статусу окремої реєстраційної дії, їм не присвоюється відповідний номер.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції , що Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, 11.09.2008 року Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської Ради проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю торгівельна компанія "Приор" про що зроблено запис № 1 224 120 0000 012844.

21.02.2012 року до Єдиного державного реєстру внесено зміни до відомостей про місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю торговельна компанія "Приор" та зазначено адресу: 61022, м. Харків, вул. Іванівська ,1.

ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби було проведено перевірку щодо наявності ТОВ Торгівельна компанія "Приор" за адресою реєстрації: 661022, м.Харків, вул. Іванівська,1 та встановлено, що за даною адресою підприємство відсутнє, у зв'язку з чим ДПІ просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю торговельна компанія "Приор" (код ЄДРПОУ 31497364), про що зроблено запис №12241050013012844 та внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельна компанія "Приор" (код ЄДРПОУ 31497364), про що зроблено запис № 1 224 107 0014 012844.

З матеріалів справи вбачається , що уповноваженою особою підприємства для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ торговельна компанія "Приор", що не пов'язані зі змінами в установчих документах державному реєстратору подано пакет документів, які відповідають вимогам положень ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

На підставі вказаних документів Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.

Позивачем не надано до суду жодних доказів в підтвердження незаконності державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ торгівельна компанія "Приор", про що зроблено запис № 1 224 105 0013 012844.

Посилання ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова на відсутність відповідача за місцезнаходженням 27.04.2012р., про що свідчить відповідний акт, складений службовими особами позивача, не є підставою для скасування вищезазначеної державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до пп. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до п. 67.2. ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Отже, Податковим кодексом України не передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо скасування державної реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ТОВ торгівельна компанія "Приор"проведена у відповідності із діючим законодавством, відсутні будь-які порушення закону при реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, які не можуть бути усунуті , тому підстав для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ торгівельна компанія "Приор" на підставі акту ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про відсутність підприємства за місцезнаходженням не вбачається.

Враховуючи вищенаведене, доводи апеляційної скарги є помилковими та не спростовують правомірність висновків суду першої інстанції.

Враховуючи вищезазначене, суд апеляційної інстанції погоджується повністю із висновком суду першої інстанції, так як обставини справи встановлені правильно, докази досліджені вірно, відповідно рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального і процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, тому судове рішення не підлягає скасуванню, апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова Харківської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.10.2012р. по справі № 2а-7885/12/2070 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Подобайло З.Г. Судді (підпис) (підпис) Мельнікова Л.В. Григоров А.М. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Подобайло З.Г.

Повний текст ухвали виготовлений 28.01.2013р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2013
Оприлюднено21.02.2013
Номер документу29458151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7885/12/2070

Ухвала від 01.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 04.02.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні