Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦ ІЙНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
03.02.2009 Справа № 2-31/5169-2008А/5002
Севастополь ський апеляційний адміністр ативний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Щепанської О.А.,
суддів Дадінсько ї Т.В. ,
Ілюхіної Г.П.
секретар судового за сідання Колб Т.П.
за участю представників сторін:
представника позивача: Закритого акціонерного тов ариства "Санаторію "Слава"- Сти ранка Ірини Євгенівни, довір еність №б/н від 10.01.2009;
представника відповідача: Державної податкової інс пекції у місті Алушті Автоно мної Республіки Крим - Бисика ло Тетяни Анатоліївни, довір еність №2222/9/10 від 19.10.2007;
прокурора: Прокуратури А втономної Республіки Крим - Ц уркан Сергія Анатолійовича, посвідчення №505 від 13 червня 2007 р оку;
розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції у місті Алушті Ав тономної Республіки Крим на постанову Господарського су ду Автономної Республіки Кр им (головуючого судді Привал ова А.В., судді Осоченко І.К., Чон гова С.І.) від 05.11.08 у справі № 2-31/5169-200 8А,
за позовом Закритого ак ціонерного товариства "Санат орій "Слава" (вул. Червонофлотс ька, 1,Алушта,Автономна Респуб ліка Крим,98500)
до Державної под аткової інспекції у м. Алушті Автономної Республіки Крим (вул. Леніна, 22а,Алушта,Автоном на Республіка Крим,98500)
за участю: Прокуратури Автономної Республіки Крим ( вул. Севастопольська, 21, Сімфе рополь, 95000)
про визнання нечинним пода ткового повідомлення-рішенн я,
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарсько го суду Автономної Республік и Крим від 05 листопада 2008 року (п овний текст складено та підп исано 10 листопада 2008 року) позо в Закритого акціонерного тов ариства "Санаторій "Слава" до Д ержавної податкової інспекц ії у місті Алушті Автономної Республіки Крим, за участю Пр окуратури Автономної Респуб ліки Крим про визнання нечин ним податкового повідомленн я-рішення, задоволено.
Постановлено визнати нечи нним податкове повідомлення -рішення Державної податково ї інспекції у місті Алушті Ав тономної Республіки Крим від 11 квітня 2008 року №0000042304/1, яким змен шено суму бюджетного відшкод ування з податку на додану ва ртість за січень 2008 року у розм ірі 1400000,00грн. Постановлено стяг нути з Державного бюджету Ук раїни на користь Закритого а кціонерного товариства "Сана торій "Слава" 03,40грн. державного мита, 8000,00грн. витрат за проведе ння судової експертизи.
Не погодившись з постаново ю суду, Державна податкова ін спекція у місті Алушті Автон омної Республіки Крим 17 листо пада 2008 року подала заяву про а пеляційне оскарження. Апеляц ійну скаргу Державна податко ва інспекція у місті Алушті А втономної Республіки Крим по дала 05 грудня 2008 року, тобто в ст рок, встановлений частиною 3 с татті 186 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 08.01.2009 відкрито ап еляційне провадження за апел яційною скаргою Державної п одаткової інспекції у місті Алушті Автономної Республік и Крим.
Розпорядженням виконуючог о обов'язки голови Севастопо льського апеляційного адмін істративного суду від 03.02.2008 рок у у складі судової колегії бу ло здійснено заміну судді Са накоєвої М.А., у зв'язку з зайня тістю в іншому судовому проц есі, на суддю Дадінську Т.В.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, розглянувши справу, судова к олегія встановила наступне.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено с удом першої інстанції, закри те акціонерне товариство "Са наторій "Слава" звернулось до господарського суду Автоном ної Республіки Крим з адміні стративним позовом до Держав ної податкової інспекції у м істі Алушті Автономної Респу бліки Крим з позовними вимог ами про визнання нечинним по даткового повідомлення-ріше ння Державної податкової інс пекції в місті Алушті від 11.04.2008 №0000042304/1, яким зменшено суму бюдж етного відшкодування з подат ку на додану вартість за січе нь 2008 року у розмірі 1400000,00грн.
Позивач свої позовні вимог и мотивував тим, що висновок в ідповідача у акті перевірки про те, що основним критерієм права на включення відповід них сум у податковий кредит є оплата за виконані роботи, є н евірним та безпідставним, то му податкове повідомлення-рі шення, яке винесено податков ою інспекцією на підставі за значеного висновку, викладен ого у відповідному акті пере вірки, підлягає визнанню неч инним.
Згідно з статтею 60 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, прокуратура Авто номної Республіки Крим, заяв ою від 13.06.2008 повідомила суд про вступ представника прокурат ури Автономної Республіки Кр им у розгляд справи (а. с. 166 т. 1).
Суд першої інстанції позов ні вимоги задовольнив у повн ому обсязі.
Перевіривши матеріали спр ави на предмет правильності юридичної оцінки обставин і додержання норм матеріально го та процесуального права п ри прийнятті судом першої ін станції постанови, судова ко легія вважає, що апеляційна с карга не підлягає задоволенн ю з наступних підстав.
Як вбачається з представле них доказів в матеріалах спр ави та було встановлено судо м першої інстанції, закрите а кціонерне товариство "Санато рій "Слава" зареєстровано як с уб'єкт підприємницької діяль ності виконавчим комітетом А луштинської міської ради 17.12.200 4 та є платником податку на дод ану вартість, згідно свідоцт ва про реєстрацію платника п одатку на додану вартість №0024 5128 від 12.01.2005, виданого Державною податковою інспекцією у міст і Алушті.
Так, 20.03.2008 Державною податков ою інспекцією в місті Алушті було проведено виїзну позап ланову перевірку з питання д остовірності нарахування су ми бюджетного відшкодування податку на додану вартість з акритим акціонерним товарис твом "Санаторій "Слава" за січе нь 2008, про що було складено відп овідний акт №369/23/02650854 від 20.03.2008.
Даною проведеною перевірк ою були встановлені порушенн я підпункту 7.7.2 підпункту 7.7 ста тті 7 Закону України "Про подат ок на додану вартість", а саме: завищено заявлену суму бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість за січен ь 2008 на суму 1400000,00грн.
Отже, на підставі вказаного акту перевірки, Державною по датковою інспекцією в місті Алушті було винесено податко ве повідомлення-рішення №000004230 4/0 від 21.03.2008, яким зменшено суму б юджетного відшкодування з по датку на додану вартість за с ічень 2008 у розмірі 1400000,00грн.
Зазначене податкове повід омлення-рішення було оскарже но позивачем до Державної по даткової інспекції у місті А лушті. За результатами розгл яду скарги, Державною податк овою інспекцією у місті Алуш ті було прийняте рішення №00000423 04/1 від 11.04.2008, яким зменшено суму б юджетного відшкодування з по датку на додану вартість за с ічень 2008 у розмірі 1400000,00грн.
Таким чином, незгода позива ча із прийнятим рішенням ста ла підставою для звернення д о суду із даним адміністрати вним позовом.
Згідно з частиною 1 статті 2 К одексу адміністративного су дочинства України, завданням адміністративного судочинс тва є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень.
Відповідно до частини З ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь чи прийняти (вчинені) ці ріше ння на підставі, у межах та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); про порційно, зокрема дотримання необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення.
Як вбачається з матеріалів справи, суд першої інстанції ухвалою в порядку статті 81 Ко дексу адміністративного суд очинства України, з метою від повіді на питання - чи відпові дають висновки Державної под аткової інспекції у місті Ал ушті, викладені в акті №369/23/02650854 в ід 20.03.2008 виїзної позапланової п еревірки з питань достовірно сті нарахування суми бюджетн ого відшкодування податку на додану вартість закритим ак ціонерним товариством "Санат орій "Слава" (код ЄДРПОУ 02650854) за п еріод січень 2008 в частині змен шення суми бюджетного відшко дування податку на додану ва ртість, заявленої у декларац ії з податку на додану вартіс ть за січень 2008, документам пер винного бухгалтерського та п одаткового обліку позивача, призначав у справі судово-бу хгалтерську експертизу, у зв 'язку з чим провадження у спра ві зупинялось.
Відповідно до висновку №65 с удово-бухгалтерської експер тизи від 19.08.2008, висновки Державн ої податкової інспекції в мі сті Алушті Автономної Респуб ліки Крим викладені в акті №369 /23/02650854 від 20.03.2008 "Про результати ви їзної позапланової перевірк и з питань достовірності нар ахування суми бюджетного ві дшкодування з податку на дод ану вартість закритим акціо нерним товариством "Санаторі й "Слава" на розрахунковий рах унок за січень 2008" про зменшенн я суми, що заявлена до бюджетн ого відшкодування на 1400000,00грн., нормативно та наданими докум ентами не підтверджується.
Основна частина податково го кредиту закритого акціоне рного товариства "Санаторій "Слава" складається з суми под атку на додану вартість за по датковими накладними товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Ербек", складених за ава нсовими платежами за проектн і та будівельно-монтажні роб оти, пов'язані із реконструкц ією основних фондів групи 1 (ко рпусів №9,10, будівлі котельної ), які підлягають амортизації , а саме:
- від 05.12.2007 на суму 500000,00грн ., у тому числі податок на дода ну вартість 83333,33грн. - "БМР рекон струкція Сан.Слава, корпус 9,10";
- від 07.12.2007 на суму 500000,00грн ., у тому числі податок на дода ну вартість 83333,33грн. - "БМР рекон струкція Сан Слава, корпус 9,10";
- від 17.12.2007 на суму 400000,00грн ., у тому числі податок на дода ну вартість 66666,67грн. - "БМР рекон струкція Сан Слава, корпус 9,10";
- від 27.12.2007 на суму 5000000,00грн ., у тому числі податок на дода ну вартість 833333,33грн. - "БМР рекон струкція Сан Слава, корпус 9,10";
- від 12.12.2007 на суму 1000000,00грн ., у тому числі податок на дода ну вартість 166666,67грн. - "БМР рекон струкція Сан Слава, корпус 9,10";
- від 10.12.2007 на суму 1000000,00грн ., у тому числі податок на дода ну вартість 166666,67грн. - "БМР рекон струкція Сан Слава, корпус 9,10"; згідно з договором №2смр від 20 .01.2007.
Судом першої інстанції бул о встановлено, що при дослідж енні та складанні податкових накладних від постачальникі в із записами у реєстрі отрим аних податкових накладних за критим акціонерним товарист вом "Санаторій "Слава" за груде нь 2007, у графі 8 реєстру отриман их податкових накладних відо бражена сума податку на дода ну вартість, що підлягає вклю ченню до складу податкового кредиту в розмірі 1463752,19грн. і в р озмірі 866826,05грн., та дані суми по датку на додану вартість під тверджується накладними.
Крім того, актом перевірки в изначено, що до перевірки не б ули надані документи, що підт верджують виконання робіт, я кі значаться в податкових на кладних, тобто фактично у гру дні 2007 року будівельно-монтаж ні роботи не підтверджуються актами прийому виконаних ро біт на загальну суму 8400000,00грн., у тому числі податок на додану вартість - 1400000,00грн., а тому, прав о на бюджетне відшкодування в січні 2008 року у закритого акц іонерного товариства "Санато рій "Слава" відсутнє.
Згідно з підпунктом 7.7.1. пунк ту 7.7 статті 7 Закону України "Пр о податок на додану вартість ", сума податку, що підлягає сп латі (перерахуванню) до бюдже ту або бюджетному відшкодува нню, визначається як різниця між сумою податкового зобов 'язання звітного податкового періоду та сумою податковог о кредиту такого звітного по даткового періоду. При позит ивному значенні суми, розрах ованої згідно з підпунктом 7.7. 1 цього пункту, така сума підля гає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлен і законом для відповідного п одаткового періоду. При від'є мному значенні суми, розрахо ваної згідно з підпунктом 7.7.1 ц ього пункту, така сума врахов ується у зменшення суми пода ткового боргу з цього податк у, що виник за попередні подат кові періоди (у тому числі роз строченого або відстроченог о відповідно до закону), а при його відсутності - зараховує ться до складу податкового к редиту наступного податково го періоду.
В пункті 7.4.1. статті 7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" встановлені норми т а правила стосовно формуванн я податкового кредиту, а саме : податковий кредит звітного періоду складається із сум п одатків, нарахованих (сплаче них) платником податку за ста вкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Зак ону, протягом такого звітног о періоду у зв'язку з: придбан ням або виготовленням товарі в (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшо го використання в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності платни ка податку; придбанням (будів ництвом, спорудженням) основ них фондів (основних засобів , у тому числі інших необоротн их матеріальних активів та н езавершених капітальних інв естицій в необоротні капітал ьні активи), у тому числі при ї х імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (посл уг) для оподатковуваних опер ацій у межах господарської д іяльності платника податку. Право на нарахування податко вого кредиту виникає незалеж но від того, чи такі товари (по слуги) та основні фонди почал и використовуватися в оподат ковуваних операціях у межах господарської діяльності пл атника податку протягом звіт ного податкового періоду, а т акож від того, чи здійснював п латник податку оподатковува ні операції протягом такого звітного податкового період у.
Матеріалами справи встано влено, що віднесення до подат кового кредиту суми податку на додану вартість здійснено позивачем з дотриманням вим ог підпунктів 7.4.1 та 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про по даток на додану вартість", згі дно з яким, податковий кредит звітного періоду визначаєть ся виходячи із договірної (ко нтрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня зви чайних цін, у разі якщо догові рна ціна на такі товари (послу ги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги) т а складається із сум податкі в, нарахованих (сплачених) пла тником податку за ставкою, вс тановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, про тягом такого звітного період у у зв'язку з придбанням або ви готовленням товарів (у тому ч ислі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого викори стання в оподатковуваних опе раціях у межах господарської діяльності платника податку .
Відповідно до пункту 7.5.1 стат ті 7 Закону України "Про подато к на додану вартість", датою ви никнення права платника пода тку на податковий кредит вва жається дата здійснення перш ої з подій: або дата списання к оштів з банківського рахунку платника податку в оплату то варів (робіт, послуг), дата вип иски відповідного рахунку (т оварного чека) - в разі розраху нків з використанням кредитн их дебетових карток або коме рційних чеків; або дата отрим ання податкової накладної, щ о засвідчує факт придбання п латником податку товарів (ро біт, послуг).
Так, платником податку є осо ба, яка згідно із Законом Укра їни "Про податок на додану вар тість", зобов'язана здійснюва ти утримання та внесення до б юджету податку, що сплачуєть ся покупцем, або особа, яка імп ортує товари на митну терито рію України.
Отже, податковим кредитом є сума, на яку платник податку м ає право зменшити податкове зобов'язання звітного період у, визначена згідно із Законо м України "Про податок на дода ну вартість".
Платники податку зобов'яза ні вести окремий облік опера цій з поставки та придбання т оварів (послуг), які підлягают ь оподаткуванню цим податком . Зведені результати такого о бліку відображаються у подат кових деклараціях, форма та п орядок заповнення яких визна чаються відповідно до Закону України "Про податок на додан у вартість".
Таким чином, податкова накл адна складається у момент ви никнення податкових зобов'яз ань продавця у двох примірни ках та видається платником п одатку, який поставляє товар и (послуги), на вимогу їх отрим увача та є підставою для нара хування податкового кредиту (підпункти 7.2.3, 7.2.6 пункту 7.2 статт і 7 Закону України "Про податок на додану вартість").
Відповідно до пункту 7.3.1 стат ті 7 Закону України "Про подато к на додану вартість", датою ви никнення податкових зобов'яз ань з поставки товарів (робіт , послуг) вважається дата, яка припадає на податковий періо д, протягом якого відбуваєть ся будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовник а) на банківський рахунок пла тника податку як оплата това рів (робіт, послуг), що підляга ють поставці, а в разі поставк и товарів (робіт, послуг) за го тівкові грошові кошти - дата ї х оприбуткування, в касі плат ника податку, а при відсутнос ті такої - дата інкасації готі вкових коштів у банківській установі, що обслуговує плат ника податку; або дата відван таження товарів, а для робіт (п ослуг) - дата оформлення докум ента, що засвідчує факт викон ання робіт (послуг) платником податку.
Згідно з пунктом 1.8 статті 1 З акону України "Про податок на додану вартість" №168/ВР-97 від 03.04.1 997 зі змінами та доповненнями бюджетне відшкодування - це с ума, що підлягає поверненню п латнику податку з бюджету у з в'язку з надмірною сплатою по датку у випадках, визначених цим Законом.
Так, джерелом сплати бюджет ного відшкодування (у тому чи слі бюджетного боргу) є загал ьні доходи Державного бюджет у України (підпункт 7.7.10 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про п одаток на додану вартість").
Отже, суд першої інстанції, правомірно, на думку судової колегії визнав, що висновок в ідповідача про виникнення у позивача права на відшкодува ння податку на додану вартіс ть лише при наявності складе них актів прийомки виконаних робіт є безпідставним.
Таким чином, судом першої ін станції також зазначено, що в ідповідно до пункту 7.2.2 Закону України "Про податок на додан у вартість", при від'ємному зна ченні між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту у січні 2008 відкрите ак ціонерне товариство "Санатор ій "Слава" має право на бюджетн е відшкодування в частині ві д'ємного значення попередньо го податкового періоду (груд ень 2007), фактично сплаченої від критим акціонерним товарист вом "Санаторій "Слава" постача льнику товарів (послуг).
Відповідно до частини 2 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України, в ад міністративних справах про п ротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта влад них повноважень обов'язок що до доказування правомірност і свого рішення, дії чи бездія льності покладається на відп овідача, якщо він заперечує п роти адміністративного позо ву.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем суду не було надано доказів порушен ня позивачем вимог чинного з аконодавства щодо включенн я до податкового кредиту сум податків, сплачених підприє мством у зв'язку з придбанням відповідних послуг від това риства з обмеженою відповіда льністю "Ербек" на суму 8400000,00грн ., у тому числі податку на дода ну вартість - 1400000грн.
Отже, судова колегія апеляц ійної інстанції погоджуєтьс я з висновком суду першої інс танції про те, що вищенаведен е є підставою для задоволенн я позовних вимог закритого а кціонерного товариства "Сана торій "Слава" та визнання нечи нним податкового повідомлен ня-рішення Державної податко вої інспекції в місті Алушті №0000042304/1 від 11.04.2008.
При викладених обставинах , судова колегія Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду вважає, що по станову Господарського суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Привалов а А.В., судді Осоченко І.К., Чонго ва С.І.) від 05.11.08 у справі № 2-31/5169-2008А б уло прийнято з додержанням н орм матеріального та процесу ального права, у зв'язку із чим , апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова Господарського су ду Автономної Республіки Кр им (головуючого судді Привал ова А.В., судді Осоченко І.К., Чон гова С.І.) від 05.11.08 у справі № 2-31/5169-200 8А підлягає залишенню без змі н.
Керуючись стат тями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -
УХВАЛИВ:
1.Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у місті Алушті Автономної Рес публіки Крим залишити без за доволення.
2.Постанову Господарського суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Прив алова А.В., судді Осоченко І.К., Ч онгова С.І.) від 05.11.08 у справі № 2-31/ 5169-2008А залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п' ятою ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом одного м ісяця після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення по станови в повному обсязі від повідно до статті 160 цього Код ексу - з дня складення постано ви в повному обсязі.
Головуючий суддя О.А.Щепансь ка
Судді Т.В. Дадінська
Г.П.Ілюхіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2009 |
Оприлюднено | 16.11.2009 |
Номер документу | 2946022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні