Постанова
від 11.02.2013 по справі 2а/0470/15257/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2013 р. Справа № 2а/0470/15257/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Озерянської С.І.

при секретарі судового засідання Мізері А.В.

за участю :

представника позивача Панащенко М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області до Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції України у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови , - про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції України у Дніпропетровській області в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову відділу примусового виконання рішень управління ДВС Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про відкриття виконавчого провадження № 35507274 від 03.12.2012 р.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 грудня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а/0470/15257/12 та призначено до розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 13.12.2012 року на адресу Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області надійшла постанова відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області про відкриття виконавчого провадження ВП№35507274 від 03.12.2012 року, яка винесена на підставі постанови про стягнення з боржника виконавчого збору ВП№30842616 від 18.10.2012 року. У виконавчому документі від 18.10.2012 р., на підставі якої винесено оскаржувану Постанову,не зазначено найменування стягувача, його адреса, номера рахунків у кредитних установах. Боржником у виконавчому документі зазначено Головне управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 08588613). У оскаржуваній Постанові № 35507274 від 03.12.2012 року боржником зазначено Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 38114472). Таким чином, відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області при винесенні постанови про відкриття виконавчого провадження ВП№35507274 від 03.12.2012 р. діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області вважає постанову про відкриття виконавчого провадження ВП№35507274 від 03.12.2012 р. протиправною винесеною з порушенням норм чинного законодавства.

Представник позивача, посилаючись на доводи, викладені в адміністративному позові, та на пояснення, наданні в судовому засіданні, заявлені вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити адміністративний позов.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, просив розглядати справу без участі представника, надав письмові заперечення в яких проти задоволення позову заперечував, просив відмовити в його задоволенні з підстав, наведених в письмових запереченнях.

Частиною 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Відповідно до частин 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 03.01.2012 року Господарським судом Дніпропетровської області було винесено наказ по справі № 22/5005/9384/2011 про примусове виконання, на виконання рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 29.09.2011 року, яке набрало законної сили 20.12.2011 року. Наказом встановлено стягнути з Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області на користь Відкритого акціонерного товариства «Авіаційна компанія «Дніпроавіа» 1 031 350 грн. 96 коп. - основної суми, 10 313 грн. 51 коп. державного мита, 232 грн. 39 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

24.01.2012 року державним виконавцем підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області була прийнята постанова про відкриття виконавчого провадження про примусове виконання наказу № 22/5005/9384/2011 від 03.01.2012 року. Боржником зазначено Головне управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області.

Постановою Кабінету Міністрів України № 30 від 16.01.2012 року «Про утворення територіальних органів Міністерства надзвичайних ситуацій» було постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства надзвичайних ситуацій, ліквідувати територіальні органи Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства надзвичайних ситуацій в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного , республіканського значення як юридичні особи публічного права та установити, що територіальні органи, які утворюються згідно з п.1 цієї постанови, на відповідній території є правонаступниками прав і обов'язків територіальних органів, що ліквідуються.

31.01.2012 року Міністерством надзвичайних ситуацій України був прийнятий наказ №121 «Про ліквідацію Головного управління МНС України в Дніпропетровській області».

Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 02.03.2012 року №555 затверджено Положення про Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області, згідно якого Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області є територіальним органом Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області і правонаступником прав і обов'язків Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.06.2012 року у справі № 22/5005/9384/2011 було здійснено процесуальне правонаступництво та замінено відповідача по справі № 22/5005/9384/2011- Головне управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області на Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області.

18.10.2012 року державним виконавцем підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області була прийнята постанова про стягнення з боржника виконавчого збору, якою в якості боржника зазначено Головне управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області

03.12.2012 року державним виконавцем підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області була прийнята постанова про закінчення виконавчого провадження з виконання наказу №22/5005/9384/2011 від 03.01.2012 року, а постанова про стягнення з боржника виконавчого збору від 18.10.2012 року була виділена в окреме виконавче провадження.

03.12.2012 року державним виконавцем підрозділу примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області була прийнята постанова про відкриття виконавчого провадження про примусове виконання постанови про стягнення з боржника виконавчого збору №30842616 від 18.10.2012 року. Боржником зазначено Головне територіальне управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що підлягають примусовому виконанню визначається Законом України «Про виконавче провадження».

Відповідно до частини 2 та статті 11 Закону України «Про виконавче провадження» , державний виконавець здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення (виконавчий документ), у спосіб та у порядку, встановленому виконавчим документом та цим Законом.

Відповідно до цього Закону підлягають виконанню державною виконавчою службою такі виконавчі документи, як зокрема постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про виконавче провадження», у виконавчому документі, зокрема зазначається повне найменування стягувача і боржника.

Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення такого документу до виконання, він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом і пред'явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби.

Суд звертає увагу на те, що у постанові про стягнення з боржника виконавчого збору, помилково зазначено боржником Головне управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області, яке на той час вже було замінено правонаступником - Головним територіальним управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області, позивачем у даній справі.

Щодо посилань позивача на те, що у постанові про стягнення з боржника виконавчого збору зазначена інша юридична особа, а у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначена юридична особа позивача, суд зазначає наступне.

Позивач являючись правонаступником Головного управління Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Дніпропетровській області несе обов'язки особи, яку він замінив, а всі дії обов'язкові для нього в тій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Суд зазначає, що невідповідність постанови формальним ознакам та окремі порушення встановленої процедури не є виключною підставою для скасування такої постанови, є несуттєвими та не впливають на права та інтереси позивача.

Вирішуючи позовні вимоги, суд керується приписами частин 1 та 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, яким встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Приймаючи до уваги зазначене, суд вважає, що постанова про відкриття виконавчого провадження від 03.12.2012 року , була прийнята у відповідності до закону та в межах наданих повноважень, а позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Головного територіального управління Міністерства надзвичайних ситуацій України у Дніпропетровській області до Управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції України у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 15.02.2013 року.

Суддя С.І. Озерянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2013
Оприлюднено22.02.2013
Номер документу29464360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/15257/12

Постанова від 11.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 29.12.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні