КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2013 року 2а-5912/12/1070
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Щавінського В.Р. при секретарі судового засідання - Роздобудько Я.В. за участю представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-промислова компанія «Альта-граніт»
до Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області Державної податкової служби №0001692300 від 19.11.2012 р. та №0001702300 від 19.11.2012 р., -
В С Т А НО В И В:
ТОВ «ТПК Альта-Гранд» звернулось до суду з позовом до ДПІ у Вишгородському районі Київської області ДПС з вимогами визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Вишгородському районі Київської області ДПС №0001692300 від 19.11.2012 р. та №0001702300 від 19.11.2012 р. У обґрунтування своїх вимог вказує, що в період з 19.10.2012 р. по 01.11.2012 р. відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ТПК «Альта-граніт» з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ «Дортранскомпані» за період з 01.06.2011 р. по 30.06.2011 р.
За результатами даної перевірки було складено Акт №1842/22-00/37335757 від 01.11.2012 р. «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських операцій з ТОВ «Дортранскомпані» (далі - Акт перевірки), на підставі якого було складено оскаржувані податкові повідомлення-рішення.
Зазначає, що відповідно до вказаного Акту перевірки відповідачем було встановлено наступні порушення:
- п. 198.1,198.6 ст. 198 п. 200.1 ст. 200 ПК України - завищення податкового кредиту на суму 329717,00 грн. за червень 2011 р.;
- п.п.138.2, ст..138, пп. 139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України - занижено податок на прибуток в сумі - 379174,60 грн. за II квартал 2011 р.
Вказує, що позивач не погоджується з висновками Акту перевірки та прийнятими на підставі нього оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями у зв'язку з чим і звернувся до суду.
У судових засіданнях представники позивача підтвердили обставини викладені у позовній заяві, позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили їх задовольнити.
Відповідач - ДПІ у Вишгородському районі Київської області ДПС проти позову заперечував. Просив відмовити у його задоволенні, у обґрунтування своєї правової позиції вказує, що посадовими особами відповідача проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "ТПК "Альта-граніт" з питання дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансового-господарських операцій з ТОВ "Дортранскомпані" за червень 2011р.
Зазначає, що взаємовідносини між ТОВ "ТПК"Альта-граніт" (Покупець) та ТОВ " Дортранскомпані " (Постачальник), здійснювалися згідно договору поставки №25/04-1 від 25.04.2011 р. Постачальник зобов'язується передати у власність Покупцю в порядку та на умовах, визначених Договором щебеневу продукцію, пісок (в подальшому - продукцію), а останній зобов'язується приймати продукцію та оплатити її на умовах Договору. Постачальник передає у власність Покупцю продукцію в наступному асортименті: щебінь фракції 5-10, щебінь фракції 5-20, щебінь фракції 10-20, щебінь фракції 20-40, щебінь фракції 40-70, відсів, пісок річковий.
Пояснює, що в ході перевірки встановлено відсутність реальної можливості поставок товарів (робіт, послуг) підприємству ПП «Дніпрорембуд-сервіс», від контрагентів - постачальників, а саме відсутність майна, трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, засобів для транспортування та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій у зазначених обсягах, що свідчить про відсутність необхідних умов для реального настання результатів відповідної господарської діяльності.
Вважає, що підприємством відображені в податковій звітності правові взаємовідносини з суб'єктами господарювання без мети реального настання правових наслідків, з метою заниження об'єкту оподаткування, несплати податків, тому - усі операції купівлі-продажу ПП «Дніпрорембуд-сервіс» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемними по ланцюгу до „вигодонабувача ".
Зазначає, що виходячи із фактичних обставини діяльності ТОВ "Дортранскоспані " платник податку не міг приймати участі у операції з поставки товарів (послуг) оскільки ТОВ "Дортранскомпані" ніколи не мав наміру здійснювати поставку товару, а був створений лише для проведення незаконної діяльності з конвертації коштів, шляхом проведення безтоварних операцій.
У судових засіданнях представники відповідача проти роти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи на підставі наказу ДПІ у Вишгородському районі Київської області Державної податкової служби від 18.10.2012 р. №334 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки» та відповідно до пп. 75.1.2 п 75.1 ст. 75 пп. 78.1,1 п.78.1 ст. 78, п. 79.1, п. 79.2 ст. 79 ПК України та повідомлення від 19.10.2012 р. №4119/10/22-00/1266, головним державним податковим ревізором-інспектором управління податкового контролю, відділу планування, організації податкового контролю та аналітичної роботи ДПІ у Вишгородському р-ні Київської області ДПС, інспектором податкової служби II рангу, Левчуком С.М. проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "ТПК "Альта-граніт" з питання дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансового-господарських операцій з ТОВ "Дортранскомпані" за червень 2011 р. за результатами якої було складено Акт перевірки, у якому були зафіксовані виявлені порушення, а саме:
-п 198.1,198.6 ст. 198 п. 200.1 ст. 200 ПК України - завищення податкового кредиту на суму 329717,00 грн. за червень 2011 р.
-пп.138.2, ст.138, пп. 139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України - заниження податку на прибуток в сумі - 379174,60 грн. за II квартал 2011 р.
На підставі Акту перевірки відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення:
- №0001692300 від 19.11.2012 р. яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 329717 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) у розмірі 1 грн.;
- №0001702300 від 19.11.2012 р. яким позивачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 379175 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення відповідач обґрунтовує тим, що до ДПІ у Вишгородському районі Київської області ДПС, від Бориспільської ОДПІ надійшла довідка №685/2220/35838069 від 17. 09.2012 р. про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Дортранскомпані" щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків-контрагентами за червень 2011 р.
Керівнику ТОВ «Дортранскомпані» надіслано запит від 22.06.2011р, № 25010/10/23-206 про надання пояснень та документальних підтверджень стосовно продажу та придбання товарів за період з 01.06.2011р. по 30.06.2011р. Відповідь підприємством надано, але без надання первинних фінансово-господарських документів. Отримати копії первинної бухгалтерської документації по фінансово-господарським взаємовідносинам з суб'єктами господарювання-контрагентами не вдалось у зв'язку з відсутністю підприємства за адресою реєстрації.
Первинні та бухгалтерські документи: договори, податкові та видаткові накладні, акти виконаних робіт, розрахункові банківські документи, товарно-транспортні накладні, реєстри виданих та отриманих податкових накладних та будь-які інші первинні бухгалтерські документи, що засвідчують здійснення господарської діяльності з суб'єктами господарювання-контрагентами за червень 2011 р. - відсутні.
За результатами автоматизованого співставлення сум податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинам ТОВ «Дортранскомпані» та ПП «Дніпрорембуд - сервіс» встановлено розбіжність, а саме за червень 2011р. у сумі грн. 525833,33грн
Згідно акту документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Дніпрорембуд - сервіс» від №79/23-2/34827449 від 15.03.2012 р. за період з 01.03.2011 р. по 31.12.2011 р. який було складено Васильківською ОДПІ встановлено наступне:
«У зв'язку з тим, що старшим слідчим з ОВС СУ ДПС у м. Києві порушено кримінальну справу від 01.03.2012 р. №50-6270 за фактом фіктивного підприємництва шляхом створення (придбання) невстановленими особами ПП «Дніпрорембуд-сервіс» з метою прикриття незаконної діяльності за ч. 2 ст.205 КК України, підприємство не мало законодавчих підстав для формування податкового кредиту.
Крім того, Васильківською ОДПІ складено акт № 291/23-2/34827449 від 24.02.2012 р. по ПП «Дніпрорембуд-сервіс», з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.04.2011 р. по 31.12.2011 р., відповідно до якого зменшено суму податкового кредиту з податку на додану вартість, задекларованого в податкових деклараціях з ПДВ за період з 01.04.2011 по 31.12.2011 р. на загальну суму 7316798 грн. Відповідно до додатку 1 до вказаного акту перевірки контрагентами-покупцями віднесено до складу податкового кредиту за період з 01.04.2011 р. на загальну суму 9090321,33 грн.
В ході перевірки встановлено відсутність реальної можливості поставок товарів (робіт, послуг) підприємству ПП «Дніпрорембуд-сервіс», від контрагентів - постачальників, а саме відсутність майна, трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, засобів для транспортування та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій у зазначених обсягах, що свідчить про відсутність необхідних умов для реального настання результатів відповідної господарської діяльності.
Отже, підприємством відображені в податковій звітності правові взаємовідносини з суб'єктами господарювання без мети реального настання правових наслідків, з метою заниження об'єкту оподаткування, несплати податків.
Таким чином, в ході проведення перевірки встановлено:
неможливість фактичного здійснення ПП «Дніпрорембуд-сервіс» господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу;
відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів;
порушення ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст.207, ст. 215 , п 1 ст. 216, ст. 228, ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ПП «Дніпрорембуд-сервіс» з постачальниками та покупцями;
відсутність об'єктів, які підпадають під визначення п.198.1, п. 198.2, п.198.6 ст.198, п.185.1 ст. 185, п.188.1 ст.188, п.187,1 ст. 187 ПК України.
Враховуючи вищенаведене - усі операції купівлі-продажу ПП «Дніпрорембуд-сервіс» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемними по ланцюгу до „вигодонабувача ".»
Також використано акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Сервітекс» з питань підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ " Дортранскомпані " від 22.09.2011 р. №1091/3- 23-40-35431490 за період: з 01.06.2011р. по 30.06.2011 р. складений ДПІ у Голосіївському районі м. Києва.
ДПІ у Голосіївському районі м. Києва проведено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ПП "Сервітекс" з питань підтвердження господарських відносин з платником податків ТОВ " Дортранскомпані" , за період: з 01.06.2011р. по 30.06.2011 р. З акту встановлено наступне.
При проведенні аналізу наявної в органі ДПС інформації та її документального підтвердження, а також згідно службової записки від 20.09.2011р. №1143/10-021 від юридичного управління ДПІ у Голосіївському районі м. Києва встановлено, що згідно висновку №4761/6 ГВПМ ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, який погоджений з юридичним підрозділом щодо наявності ознак «фіктивності» та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ПП "Сервітекс" має ознаки «фіктивності», а саме:
Отримано висновок від 09.09.2011 р. №1521 спеціаліста сектору техніко- криміналістичного забезпечення роботи Святошинського РУ майора міліції Бондаренко Я.В. встановлено, що на досліджених документах ПП "Сервітекс" підписи виконані не директором ПП " Сервітекс " ОСОБА_3, а іншою особою. (Підписи від Імені ОСОБА_3, в представлених на дослідження документах: податкова декларація з ПДВ ТОВ «Сервітекс» за 05 місяць 2011 р. із виправленням помилок за 03 місяць 2011р. №164852; ймовірно виконані однією особою, а підписи від імені ОСОБА_3 в представлених на дослідження документа: Податкова декларація з податку на додану вартість за 04 місяць 2011 р. із виправлення помилок за 04 місяць 2010 р. №164862; податкова декларація з податку на додану вартість за 03 місяць із виправлення помилок за 02 місяць 2011р. №128676 ймовірно виконані іншою особою»
Виходячи із фактичних обставини діяльності ТОВ " Дортранскомпані.) платник податку не міг приймати участі у операції з поставки товарів (послуг) оскільки ТОВ "Дортранскомпані" ніколи не мав наміру здійснювати поставку товару, а був створений лише для проведення незаконної діяльності з конвертації коштів, шляхом проведення безтоварних операцій.
Вказані висновки податкового органу суд вважає, безпідставними виходячи з наступного.
Як вбачається матеріалів справи, ТОВ «ТПК «Альта-Граніт» мало господарські взаємовідносини з ТОВ «Дортанскомпані», зокрема між підприємствами було укладено Договір поставки №25/01-1 від 25.04.2011 р. (далі - Договір №25/01-1).
Згідно п.1.1 вказаного договору Постачальник (ТОВ «Дортранскомпані») зобов'язується передати у власність Покупцю (ТОВ «ТПК «Альта-Граніт») в порядку та на умовах, визначених цим Договором щебеневу продукцію, пісок, а останній зобов'язується приймати продукцію та оплачувати її на умовах даного Договору.
Згідно п.2.1 вказаного договору Постачальник передає у власність Покупцю продукцію в наступному асортименті: щебінь фракції 5-10, щебінь фракції 5-20, щебінь фракції 10-20, щебінь фракції 20-40, щебінь фракції 40-70, відсів, пісок річковий.
Відповідно до цього Договору ТОВ «Дортранскомпані» на визначених в ньому умовах за плату передало у власність Позивача щебеневу продукцію, що підтверджується відповідними видатковими накладними, а саме: №РН-0001113 від 01.06.2011 р. на суму 136476,90 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001114 від 02.06.2011 р. на суму 152140,80 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001115 від 03.06.2011 р. на суму 155620,50 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001116 від 04.06.2011 р. на суму 115052,70 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001117 від 06.06.2011 р. на суму 76647,90 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001118 від 07.06.2011 р. на суму 91509,60 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001119 від 08.06.2011 р. на суму 77991,90 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001120 від 09.06.2011 р. на суму 64793,40 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001121 від 10.06.2011 р. на суму 157369,80 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001147 від 11.06.2011 р. на суму 121917,60 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001241 від 15.06.2011 р. на суму 104753,72 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001399 від 18.06.2011 р. на суму 69578,28 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., № РН-0001429 від 20.06.2011 р. на суму 41797,91 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001430 від 21.06.2011 р. на суму 83353,98 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001431 від 22.06.2011 р. на суму 44909,58 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., № РН-0001432 від 23.06.2011 р. на суму 100498,15 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001433 від 24.06.2011 р. на суму 67091,51 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001434 від 25.06.2011 р. на суму 85089,58 грн. з ПДВ до Договору № 25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001510 від 29.06.2011 р. на суму 67309,80 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №РН-0001511 від 30.06.2011 р. на суму 169070,59 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р.
В порядку передбаченому п. 201.10 ст. 201 ПК України ТОВ «Дортранскомпані» видало ТОВ «ТПК "Альта-граніт» податкові накладні на загальну суму 1978302,00 грн. в т.ч. ПДВ 329717,00 грн. (копії яких наявні у матеріалах справи), які є підставою для нарахування податкового кредиту з податку на додану вартість: №4 від 01.06.2011 р., на суму 131804,74 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №19 від 02.06.2011 р. на суму 152140,80 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №33 від 03.06.2011 р., на суму 155620,50 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №49 від 04.06.2011 р., на суму 115052,70 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 25.04.2011 р., №82 від 06.06.2011 р., на суму 76647,90 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №104 від 07.06.2011 р., на суму 118733,36 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №123 від 08.06.2011 р., на суму 120000,00 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №168 від 10.06.2011 р., на суму 152931,35 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №198 від 11.06.2011 р., на суму 121917.60 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р, №261 від 15.06.2011 р., на суму 104753,72 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №307 від 17.06.2011 р., на суму 195246,30 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №412 від 22,06.2011 р., на суму 80000,00 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №443 від 23.06.2011 р., на суму 140000,00 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №468 від 24.06.2011 р., на суму 100000,00 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №551 від 29.06.2011 р., на суму 44382,50 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р., №581 від 30.06.2011 р., на суму 169070,59 грн. з ПДВ до Договору №25/04-1 від 2504.2011 р
ТОВ «ТПК "Альта-граніт» здійснило розрахунки з ТОВ «Дортранскомпані», що підтверджується реєстром банківських виписок з 01.06.2011 р. по 30.06.2011 р.(включно) на загальну суму 1844 848.95 грн.
Згідно п.4.1 Договору №25/04-1 поставка продукції за даним Договором здійснюється автомобільним транспортом Постачальника, згідно з заявкою Покупця. Заявки подаються Покупцем у письмовій або усній формі за допомогою факсу, електронної пошти, тощо.
Судом встановлено, що факт перевезення продукції підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними, копії яких наявні у матеріалах справи.
Як вбачається з матеріалів справи, на час здійснення даної господарської операції ТОВ «Дортранскомпані» було зареєстровано юридична особа Дарницькою РДА у м. Києві 24.03.2008 р., та перебувало на податковому обліку в ДПІ у Дарницькому районнім. Києва з 25.03.2008 р. (Довідка 4-ОПП від 26.03.2008 р.) та було платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №100288667 від 25.06.2010 р.
Згідно Довідки АА №388755 з ЄДРПОУ основними видами діяльності ТОВ «Дортранскомпані» є: технічне обслуговування та ремонт автомобілів, роздрібна торгівля пальним, посередництво в торгівлі товарами широкого асортименту, оптова торгівля будівельними матеріалами, діяльність автомобільного ватажного транспорту, організація перевезення вантажів.
Отже на момент існування господарських взаємовідносин між позивачем та ТОВ «Дортранскомпані» мали належний обсяг право та дієздатності.
Як було зазначено вище, по взаємовідносинах з ТОВ «Дортранскомпані» позивачем було сформовано податковий кредит з ПДВ на суму 329717,00 грн.
Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу,
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, захованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.4. ст201 ПУ України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю дається оригінал, а копія залишається у продавця.
Відповідно до п. 201.6. ст. 201 ПК України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Відповідно до п.201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п.198.2 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Таким, чином платник податку має право на формування податкового кредиту у разі підтвердження придбання товарів (робіт, послуг) відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення податкового обліку.
ТОВ «ТПК «Альта-граніт» отримано податкові накладні від ТОВ «Дортранскомпані» по операціях, витрати по сплаті податку за які віднесено до складу податкового кредиту.
Отже, наявність податкових накладних, які містять усі необхідні реквізити, передбачені п.п.200.1 ст.200 ПК України, які не визнано у встановленому порядку недійсними, і які відносяться безпосередньо до взаємовідносин позивача з ТОВ «Дортранскомпані», вказує на правомірність віднесення сум податку на додану вартість, сплачених у зв'язку з придбанням товарів (послуг), до складу податкового кредиту ТОВ «ТПК «Альта-граніт» .
За таких обставин суд вважає, що позивачем було правомірно сформовано податковий кредит по взаємовідносинах з ТОВ «Дортранскомпані» на суму 329717,00 грн., відповідно податкове повідомлення-рішення №0001692300 від 19.11.2012 р. винесено протиправно, а тому має бути скасоване.
Як зазначено в Акті перевірки (стор.16) позивачем в порушення п.п.138.2 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України позивачем завищено валові витрати в сумі 379174,60 грн. за ІІ квартал 2011 р., зважаючи на нікчемність операцій з ТОВ «Дортранскомпані».
З приводу правомірності відображення ТОВ «ТПК «Альта-граніт» валових витрат при визначенні податку на прибуток суд вважає за необхідне вказати наступне .
Відповідно до пп. 1391.1. п. 139.1 ст 139 ПК України прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу;
Відповідно до пп. 138.1.1. п. 134.1 ст. 134 ПК України витрати операційної діяльності включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку;
Відповідно до п. 138.2. п. 138.2 ст. 138 ПК України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу
Відповідно до пп. 139.1.9. п. 139.1. ст 139 ПК України не включаються до складу валових витрат, витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Відповідно до вищезазначеного в зв'язку з наявністю всіх підтверджуючих здійснення господарських операцій ТОВ «ТПК «Альта-граніт» документів, а саме: договору поставки, податкових накладних. видаткових накладних, банківських виписок, товарно-транспортних накладних у позивача є передбачене законом право формувати як суму податкового кредиту так і право на валові витрати при підрахунку прибутку підприємства.
Із зазначеного випливає, що суму податкового кредиту звітних періодів ТОВ «ТПК «Альта-граніт» сформовано правомірно, в зв'язку з цим правомірно здійснено і нарахування валових витрат при цьому не порушено норм чинного законодавства.
За таких обставин суд вважає, що податкове повідомлення-рішення №0001702300 від 19.11.2012 р. винесено протиправно, тому має бути скасовано.
Згідно ч. 2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Згідно ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
При зверненні з даним позовом до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2146,00 грн., що підтверджується Квитанцією №12188.583.1 від 22.11.2012 р., відповідно вказані кошти мають бути присуджені на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 69, 70, 71, 72, 94, 128, 158-163, 167, КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити.
2. Визнання протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Вишгородському районі Київської області Державної податкової служби №0001692300 від 19.11.2012 р. та №0001702300 від 19.11.2012 р.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-промислова компанія «Альта-граніт» судовий збір у сумі 2146,00 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Щавінський В. Р.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 11 лютого 2013 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2013 |
Оприлюднено | 22.02.2013 |
Номер документу | 29466810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні