Справа № 2а- 13672/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2013 р. м. Харків
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевченко О.В.,
при секретарі - Нікітенко Л.Ю.,
за участі представників:
позивача - Коншиної В. В., відповідача - Задорожної В. М., третьої особи - Сімаковича П. Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради, третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю "Пром - техносервіс" про скасування державної реєстрації,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби (далі за текстом - позивач, Західна МДПІ м. Харкова Харківської області ДПС), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради (далі за текстом - відповідач, Департамент державної реєстрації), третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю "Пром - техносервіс" (далі за текстом - третя особа, ТОВ "Пром - техносервіс"), в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів шляхом визнання недійсним запису № 1 480 105 0008050253 від 01.06.2012 року.
В обґрунтування вимог адміністративного позову позивач зазначив, що згідно декларацій з податку на прибуток, поданих ТОВ "Пром - техносервіс" протягом 2012 року, прибуток (дохід) суб'єкта господарювання відсутній, що суперечить ст. 142 Господарського кодексу України, а також меті діяльності ТОВ "Пром - техносервіс", встановленій у пунктах його Статуту, згідно якого метою його діяльності є отримання прибутку і забезпечення на цій основі соціально-економічних потреб учасників та членів трудового колективу. Через що позивачем зроблений висновок про те, що ТОВ "Пром - техносервіс" здійснює діяльність, яка суперечить установчим документам та чинному законодавству, що є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, шляхом визнання недійсним запису № 1 480 105 0008050253 від 01.06.2012 року про зміну засновника ТОВ "Пром - техносервіс" на ОСОБА_4.
В судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги і доводи заявленого позову, просив суд прийняти рішення про його задоволення в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні вимоги адміністративного позову не визнав. Подав до суду письмові заперечення проти адміністративного позову в яких просить суд відмовити відповідачу у задоволенні позовних вимог у зв'язку з його необґрунтованістю та безпідставністю, оскільки вважає, що він не може відповідати за отримання чи неотримання прибутку юридичною особою, для реєстрації змін до установчих були в повному обсязі надані всі документи, надавати оцінку яким відповідачу не надано права чинним законодавством України, а також вказує на те, що при вчиненні запису щодо зміни засновника підприємства діяв в порядку, межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Представник третьої особи в судовому засіданні вимоги адміністративного позову не визнав. Просив суд ухвалити рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
Суд, вивчивши доводи адміністративного позову та заперечень проти нього, з'ясувавши фактичні обставини, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, за наслідком аналізу змісту норм матеріального та процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, виходячи з таких підстав та мотивів.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Пром - техносервіс" (ідентифікаційний код - 37658633, адреса: 61052, м. Харків, вул. Конєва, буд. 10/2) зареєстроване як юридична особа 16.05.2011 року та перебуває на обліку як платник податків у Західній МДПІ з 17.05.2011 року за №296, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків, наявній в матеріалах справи (а.с. 12).
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Частиною 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб підприємців (ч. 1 ст. 6).
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього певного пакету документів (від заявника чи поштою). Усі реєстраційні дії проводяться державним реєстратором на підставі поданого уповноваженою особою пакету документів передбаченого відповідною статтею Закону №755.
Частиною 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
Запис про проведення державної реєстрації юридичної особи може бути визнаний недійсним у випадках наступного з'ясування обставин, що згідно зі ст.27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" були підставою для відмови у державній реєстрації, тобто підстави, які унеможливлюють засвідчення факту створення юридичної особи.
Також суд зазначає, що ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Водночас, ч. 7 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Крім того, суд зазначає, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачено права державного реєстратора надавати оцінку документам, що подаються до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, з огляду на факти, що викладені в позовній заяві в обґрунтування позовних вимог.
В судовому засіданні при дослідженні реєстраційної справи ТОВ "Пром - техносервіс", судом встановлено, що відповідач при вчиненні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Пром - техносервіс" на підставі поданого останнім відповідного пакету документів, діяв відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Таким чином, документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, відповідають вимогам положень ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", отже, державний реєстратор при вчиненні державної реєстрації змін до установчих документів шляхом внесення запису № 1 480 105 0008050253 від 01.06.2012 року, діяв на підставі та в межах своїх повноважень, відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", жодного доказу незаконності дій державного реєстратора позивачем не надано.
Щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Пром - техносервіс" то суд зазначає, що стаття 31 Закону визначає вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Частиною 2 статті 31 Закону визначено, що державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.
Позивач не надав доказів скасування рішення засновників товариства або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.
Також, суд звертає увагу, що державний реєстратор не встановлює прав і обов'язків для суб'єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.
Щодо посилання позивача, як на підставу для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, провадження ТОВ "Пром - техносервіс" діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом, суд зазначає наступне.
Позивачем надано до суду копії податкових декларацій, які долучені до матеріалів справи (а.с. 13 - 18), відповідно до яких платник податків звітує до органу державної податкової служби з моменту проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Стосовно посилання позивача про відсутність доходу при здійсненні ТОВ "Пром - техносервіс" господарської діяльності, що суперечить відображеній в установчих документах меті створення товариства, суд ставить критично. Отримання платником податків збиткового фінансового результату внаслідок провадження господарської діяльності саме по собі не суперечить закону, адже законодавець не висуває до суб'єкта господарювання обов'язкової вимоги стосовно отримання доходу від кожної окремої господарської операції та досягнення прибутковості в кожному окремому звітному податковому періоді. Відсутність доходів є одним із можливих економічних результатів господарської діяльності та не є безумовною ознакою здійснення платником податків діяльності, що суперечить установчим документам або вимогам закону.
Таким чином, відповідно до викладеного, позивачем не доведено, що ТОВ "Пром - техносервіс" провадить діяльність, що суперечить установчим документам, або таку, що заборонена законом, а також не доведено спрямованості дій платника податків на ухилення від виконання податкових обов'язків.
До того ж суд зазначає, що провадження юридичною особою діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом, згідно з абз. 3 ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, а не підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів шляхом визнання недійсним запису в ЄДРЮОФОП.
Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Аналізуючи вищевикладені норми та дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку про відсутність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів шляхом визнання недійсним запису № 1 480 105 0008050253 від 01.06.2012 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. ст.ст. 7, 8, 9, 11, 14, 71, 86, 104, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради, третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю "Пром - техносервіс" про скасування державної реєстрації - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб'єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлено 04 лютого 2013 року.
Суддя Шевченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 25.02.2013 |
Номер документу | 29467842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шевченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні