Постанова
від 20.02.2013 по справі 0870/12362/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ІМЕНЕМ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА 20 лютого 2013 року 14 год. 05 хв. Справа №  0870/12362/12м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді             Недашківської К.М., при секретарі судового засідання Шмаріні І.О., за участю представника позивача – не прибув, представника відповідача – не прибув, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОБС Будсервіс» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. 21 грудня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Управління Пенсійного фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя (далі іменується – позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ОБС Будсервіс» (далі іменується – відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача суму заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 319 грн. 17 коп. Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБС Будсервіс»  в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» несвоєчасно сплачує страхові внески до Пенсійного фонду України, у зв'язку із чим виникла недоїмка в розмірі 319 грн. 17 коп. Ухвалою судді від 24.12.2012 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. 20.02.2013 представник позивача в судове засідання не прибув, проте подав до канцелярії суду клопотання про розгляд справи без його участі. Представник відповідача в судове засідання не прибув, про день, час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. До канцелярії суду надійшло клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги визнає в повному обсязі. Відповідно до вимог ч. 6 ст. 12, ст. 41  КАС України, у зв'язку  з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою  звукозаписувального  технічного засобу  не здійснювалось. За таких обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін. Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу. Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд ВСТАНОВИВ: Відповідач – Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБС Будсервіс», пройшов процедуру державної реєстрації, а відтак набув правового статусу суб'єкта господарювання в розумінні ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців від 15.05.2003 №755-IV, згідно з яким державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців – це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Відповідач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя починаючи з 04.05.2012. До 04.05.2012 відповідач знаходився на обліку Управлінні Пенсійного фонду України в Балтійському районі м. Дніпродзержинська. Управління Пенсійного фонду України в Балтійському районі м. Дніпропетровськ прийнято рішення про застосування фінансових санкцій до відповідача та нараховано пеню за несвоєчасну сплату страхувальником страхових внесків від 18.07.2011 №299 на суму 328 грн.28 коп. (а.с. 14). Станом на 01.12.2012 за відповідачем обліковується борг зі сплати штрафних санкцій та пені перед Управлінням Пенсійного фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя у сумі 319 грн. 17 коп., що підтверджується обліковую карткою особового рахунку відповідача (а.с. 7), та листом Управління Пенсійного фонду України в Балтійському районі м. Дніпродзержинська від 07.05.2012 №3128/02-19 (а.с. 12-13). Згідно картки особового рахунку відповідач має борг зі сплати фінансових санкцій у сумі 180 грн. 40 коп., та пені у сумі 138 грн. 77 коп. Таким чином, загальна сума боргу становить 319 грн. 17 коп. Позивач направляв на адресу відповідача вимоги від 03.07.2012 №Ю-2011, від 01.08.2012 №Ю-2011, від 03.09.2012 №Ю-2011 на суму 319 грн. 17 коп. (а.с. 8-11), однак такі вимоги залишені відповідачем без виконання. Відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, регулюються Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058 (далі іменується – Закон України №1058). Виключно ним визначаються принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, коло осіб, які підлягають зазначеному страхуванню, платники страхових внесків, їх права та обов'язки, порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками. Відповідно до ст. 7 Закону України №1058 загальнообов'язкове державне пенсійне страхування здійснюється за принципами, зокрема, законодавчого визначення умов і порядку здійснення загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, обов'язковості страхування осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством, а також осіб, які забезпечують себе роботою самостійно. За приписами ст. 14 Закону України №1058 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) платниками страхових внесків на загальнодержавне пенсійне страхування є фізичні особи – суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб – суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством. Згідно ст. 15 Закону України №1058 платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, які набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду. Аналогічно визначається поняття страхових внесків Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (далі іменується – Інструкція №21-1). У статті 18 Закону України №1058 закріплено, що страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом, вони не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, з яких складається система оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство, а іншим законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати. Відповідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до пункту 2 частини дев'ятої ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу (в розмірах передбачених цією статтею). Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Згідно із пунктом 7 частини дев'ятої статті 106 цього ж Закону за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків, передбачених цим Законом виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників штраф у розмірі 50 відсотків сум несплачених або своєчасно не сплачених авансових платежів. Частиною тринадцятою статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення. Оскарження рішення виконавчого органу Пенсійного фонду про нарахування пені та накладання штрафів зупиняє строки їх сплати до винесення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою. Матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача заборгованості, оскільки вимоги контролюючого органу про сплату заборгованості відповідачем не оскаржені, являються чинними та такими, що підлягають виконанню. Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України,  у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст. 11, 17, 94, 160, 163 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ:           Адміністративний позов – задовольнити в повному обсязі.           Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ОБС Будсервіс» (65000, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Новобудов, будинок №3, код  ЄДРПОУ 34705025) на користь Управління Пенсійного фонду України в Хортицькому районі м. Запоріжжя суму заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 319 (триста дев'ятнадцять) грн. 17 (сімнадцять) коп., яку зарахувати на р/р 25604301201081, МФО 313957, банк:  Запорізьке обласне управління ВАТ «Державний ощадний банк України», ЄДРПОУ 20516929. Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.           Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було  повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне  оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії  постанови суду. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.    Суддя                                                                                                К.М.Недашківська

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2013
Оприлюднено22.02.2013
Номер документу29474422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/12362/12

Постанова від 20.02.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 24.12.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні