ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 лютого 2013 рокуСправа №827/392/13-а
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,
при секретарі Прокопенко О.О.,
за участю: представника позивача Щербань М.В. (довіреність № б/н від 14.02.2013 року); представник а відповідача Сьоміної Г.Г. (довіреність № 8-1-6/11130 від 19.12.2012 року);
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЮН» до Головного управління Держземагентства в м. Севастополі про визнання протиправними дій та спонукання до вчинення дій,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЮН» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Головного управління Держземагентства в м. Севастополі про визнання протиправними дій та спонукання до вчинення дій. Вказує, що на виконання вимог податкового законодавства позивачем було отримано у Головному управлінні Держкомзему у м. Севастополі витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 04.02.2013 року реєстраційний № 109-3.1/5. Відповідно до вказаного витягу нормативна грошова оцінка земельної ділянки ТОВ «ВЮН» складає 8 251 360,00 грн. Проте, визначення вартості одиниці земельної ділянки у такому розмірі не відповідає нормам законодавства, оскільки здійснено із застосуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5 як для земель комерційного використання.
Просить визнати протиправними дії та зобов'язати видати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосування коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 0,5 для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.
Ухвалою від 07 лютого 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі. Ухвалою від 07 лютого 2013 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача позовні підтримав повністю, просив задовольнити. Вказує, що на виконання вимог податкового законодавства позивачем було отримано у Головному управлінні Держкомзему у м. Севастополі витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 04.02.2013 року реєстраційний № 109-3.1/5. Відповідно до вказаного витягу нормативна грошова оцінка земельної ділянки ТОВ «ВЮН» складає 8 251 360,00 грн. Проте, визначення вартості одиниці земельної ділянки у такому розмірі не відповідає нормам законодавства, оскільки здійснено із застосуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5 як для земель комерційного використання.
У судовому засіданні представник відповідача з позовними вимогами не погодився повністю, просив у задоволенні позову відмовити, проте письмовий відзив на позов не надав.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено наступне: Рішенням Севастопольської міської Ради від 05.07.2006 року № 419, Товариству з обмежено відповідальністю «ВЮН» затверджено проект землеустрою по відводу земельної ділянки площею 0,8000 га для будівництва готельного комплексу в районі вул. Фадеєва та вирішено передати в оренду строком на 25 років земельну ділянку площею 0,8000 га, з яких 0,0320 га охоронна зона лінійних інженерних комунікацій для будівництва та обслуговування готельного комплексу в районі вул. Фадеєва з віднесенням цих земель до земель житлової та господарської забудови (а.с.21).
04.12.2006 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЮН» (далі - Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (а.с.22-26).
Відповідно до п. 1 Договору, Орендодавець відповідно до рішення Севастопольської міської Ради № 419 від 05.06.2006 року надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування готельного комплексу з віднесенням цих земель до категорії земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться: м. Севастополь, вул. Фадеєва. Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,8000 га.
Рішенням Севастопольської міської Ради від 13.03.2008 року № 3969, було внесено зміни в рішення Севастопольської міської Ради від 05.07.2006 року № 419 «Про передачу в оренду ТОВ «ВЮН» земельної ділянки в районі вул. Фадеєва для будівництва та обслуговування готельного комплексу», а саме: вирішено замінити у назві та тексті вказаного рішення слова «готельного комплексу» на слова «готельного громадсько-торгівельного комплексу» (а.с.31).
16.07.2008 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЮН» (далі - Орендар) було укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 16.07.2008 року (а.с.32-33). Відповідно до якої були внесені зміни до преамбули договору оренди, підпункту 1.1. пункту 1, підпункту 4.1 пункту 4, абзацу 1 підпункту 4.2 пункту 4, підпункту 9.2.2. пункту 9 договору оренди.
10.06.2009 року рішенням Севастопольської міської Ради № 7256 було ТОВ «ВЮН» було продовжено строк будівництва готельного громадсько-торгівельного комплексу на земельній ділянки площею 0,8000 га по вул. Фадеєва, переданої в оренду на підставі договору оренди земельної ділянки від 04.12.2006 року, зареєстрованого 02.02.2007 року під № 040765900029, укладеного між Севастопольською міською Радою та ТОВ «ВЮН», строком на 04.12.2010 року (а.с.34).
08.07.2009 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЮН» (далі - Орендар) було укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки (а.с.35-36). Відповідно до якої пункт 2.3, пункт 4.2, пункт 4.7, підпункт г) пункту 9.2.2 були викладені у новій редакції.
27.10.2010 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЮН» (далі - Орендар) було укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки (а.с.37-38). Відповідно до якої пункт 2.3, пункт 4.2, пункт 4.4, підпункт г) пункту 9.2.2 були викладені у новій редакції, також було доповнено договір оренди пунктом 5.5.
07.02.2012 року рішенням Севастопольської міської Ради № 2599 внесені зміни в договір оренди від 04.12.2006 року, зареєстрований 02.02.2007 року під № 040765900029, земельної ділянки загальною площею 0,8000 га, розташованої по вул. Фадеєва, укладений між Севастопольською міською Радою та ТОВ «ВЮН», вирішено замінити в тексті договору слова: «для будівництва та обслуговування готельного громадсько-торгівельного комплексу» на слова: «для будівництва та обслуговування готельного, житлового, громадсько-торгівельного комплексу» (а.с.39).
29.03.2012 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЮН» (далі - Орендар) було укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки (а.с.40-42). Відповідно до якої преамбулу договору, пункт 1.1, пункт 2.3, пункт 4.2, пункт 4.4, пункт 4.7, пункт 4.8, пункт 5.2, підпункти г), д) пункту 9.2.2 були викладені у новій редакції, також було доповнено договір оренди пунктами 4.10, 4.11, 4.12, 5.5, підпунктами н), о) пункту 9.2.2.
12.09.2012 року рішенням Севастопольської міської Ради № 4188 ТОВ «ВЮН» було продовжено строк будівництва готельного, житлового, громадсько-торгівельного комплексу на земельній ділянці загальною площею 0,8000 га, розташованої по вул. Фадеєва, переданої в оренду на підставі договору оренди земельної ділянки від 04.12.2006 року, зареєстрованого 02.02.2007 року під № 040765900029, укладеного між Севастопольською міською Радою та ТОВ «ВЮН», на 45,5 місяців з 14.06.2012 року зі сплатою орендної плати від нормативної грошової оцінки на період експлуатації об'єкту будівництва без застосування збільшуючого коефіцієнту 2,5 до ставки орендної плати.
07.11.2012 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЮН» (далі - Орендар) було укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки (а.с.44-45). Відповідно до якої пункт 2.3, розділ 3, пункт 4.2, підпункт г) пункту 9.2.2, пункт 12.4 були викладені у новій редакції, також було доповнено договір оренди підпунктом ж) пункту 9.2.2.
04.02.2013 року Головним управлінням Держземагентства в м. Севастополі було надано ТОВ «ВЮН» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополі по вул. Адм. Фадеєва № 109-3.1/5, відповідно до якого до земельної ділянки застосовано коефіцієнт функціонального використання - 2,50 (а.с.20).
Частиною першою статті 206 Земельного кодексу України від 25.10.2001 року № 2768-ІІІ (далі-Кодекс № 2768) передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.Відповідно до ч. 1 ст. 201 Кодексу № 2768 грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі.
Статтею 1 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 року № 1378-IV (далі - Закон № 1378) визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону № 1378 дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до ч.1 ст. 19 Земельного кодексу України від 25.10.2001 року № 2768-III (далі - Закон № 2768) землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно зі ст. 20 Кодексу № 2768 віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Зміна цільового призначення земель, зайнятих лісами, провадиться з урахуванням висновків органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Постановою Кабінету Міністрів України №213 від 23.03.1995 року (далі - Постанова № 213), затверджена Методика нормативної грошової оцінки з земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якої встановлений порядок визначення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за встановленою формулою, згідно якої враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову чи громадську забудову, для промисловості, транспорту і т.д.).
На виконання пункту 2 Постанови № 213 наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11 був затверджений Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.
Відповідно до Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, до категорії інших земель відносяться землі зелених насаджень (землі зелених насаджень загального та спеціального користування), землі кладовищ та крематоріїв, землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, землі оздоровчого та рекреаційного призначення, землі історико-культурного призначення, землі лісового господарства і пов'язані з ним послуги, землі під водою, у тому числі: з площею акваторії, землі запасу та резервного фонду, землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, інші відкриті (незабудовані) землі в межах населеного пункту.
З урахуванням вищевикладених нормативно-правових норм, рішення Севастопольської міської Ради від 12.09.2012 року № 4188 та додаткової угоди до договору оренди землі від 07.11.2012 року судом робиться висновок, що земельна ділянка по вул. Фадеєва, яка передана в оренду на підставі договору оренди земельної ділянки від 04.12.2006 року, укладеного між Севастопольською міською Радою та ТОВ «ВЮН» відноситься до категорії земель іншого призначення, а саме: до земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.
Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Порядку, в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Згідно п.3.5 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року №377, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 року за №788/3228 (далі - Порядок), відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Відповідно до додатку № 1 до пункту 3.5 Порядку, до земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво застосовується коефіцієнт функціонального використання 0,5.
Земельний кодекс України передбачає певний розподіл використання земельних ділянок за видом використання , який визначається її власником або користувачем самостійно (ст. 20 Кодексу №2768) та цільовим призначенням (ч.1 ст. 19 Кодексу № 2768). Відповідно до п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням повадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 р. N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 р. за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Виходячи саме з поняття коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), відсутності довідки органів державної статистики щодо виду економічної діяльності, суд дійшов до наступного висновку. Відповідачем протиправно було застосовано у витягу з технічної документації коефіцієнт 2,5 як для земель комерційного використання з вказанням цільового призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування готельного, житлового, громадсько-торгівельного комплексу, в супереч предмету договору оренди.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) ; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на вказане суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.
Постанова складена та підписана 21 лютого 2012 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати дії Головного управління Держземагентства у місті Севастополі із застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 04.02.2013 року № 109-3.1/5 коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 2,5 протиправними .
3. Зобов'язати Головне управління Держземагентства в місті Севастополі видати Товариству з обмеженою відповідальністю «ВЮН» витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 0,5 для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.
4. Стягнути з Державного Бюджету України (код ЕДРПОУ 38022717, ГУ ДКС України у м. Севастополі, МФО 824509, р/р 31214206784001, код платежу 35884906) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЮН» (99029, м. Севастополь, вул. Курганна, буд. 14, код ЄДРПОУ 22286632) суму судового збору в розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41 копйку).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.І. Майсак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2013 |
Оприлюднено | 22.02.2013 |
Номер документу | 29476710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Майсак О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні