Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 2а-8879/12/0170/1
20.02.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Ілюхіної Г.П.,
суддів Яковенко С.Ю. ,
Єланської О.Е.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МПК Скворцово" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Трещова О.Р.) від 24.09.2012 у справі № 2а-8879/12/0170/1
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)
про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 97400,00 гривень,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.09.2012 позовні вимоги задоволено.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "МПК Скворцово" на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі 97400,00 гривень.
Рішення суду мотивовано тим, що позивач повідомив Сімферопольський районний центр зайнятості про створення вакантних місць для працевлаштування інвалідів тільки у січні, лютому, березні, травні та червні 2011 року, тобто відповідачем не в повному обсязі виконаний обов'язок щодо створення робочих місць для інвалідів в 2011 році, у тому числі кожного місяця 2011 року відповідач не повідомляв Центр зайнятості про створення вакантних місць для інвалідів, а тому адміністративно-господарські санкції застосовані до відповідача обґрунтовано.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "МПК Скворцово", звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення по справі, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Доводи апеляції мотивовані тим, що судове рішення прийнято з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
В судове засідання, призначене на 20.02.2013, позивач та відповідач явку уповноважених представників не забезпечили, про дату, час та місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином та своєчасно, позивач надав заперечення на апеляційну скаргу.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.
ТОВ "МПК Скворцово" є юридичною особою, зареєстрованою 21.08.2001 виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 13.07.2012, є суб'єктом господарювання, та зобов'язано виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності.
Відповідач використовує найману працю та відповідно до Закону має подавати Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік вх.№3639 від 29.01.2012 середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ТОВ "МПК Скворцово" складає 695 осіб, фонд оплати праці становить 16923500,00 гривень, середньорічна заробітна плата - 24350,00 гривень.
В звіті зазначено, що кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до статті 19 Закону, складає 28 осіб, фактично працевлаштовано - 24, сума адміністративно-господарських санкцій визначена в розмірі 9700,00 гривень (арк.с.6).
22.05.2012 Сімферопольським районним центром зайнятості було видано довідку №1043, згідно з якою ТОВ "МПК Скворцово" до Сімферопольського районного центру зайнятості за період з 01.01.2011 по 01.01.2012 надано 13 звітів про наявність вакантних місць для працевлаштування інвалідів за формою №3-ПН, а саме: 05.01.2011, 11.02.2011, 10.03.2011, 16.03.2011, 23.05.2011, 09.06.2011, 01.08.2011, 12.08.2011, 15.08.2011, 16.08.211, 18.08.2011, 19.08.2011, 25.08.2011 (арк.с.15).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 05.01.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 10 робочих місць для інвалідів: медсестра (1 місце), вантажник (4 місця), сторож (2 місця), начальник відділу економічної безпеки (1 місце), інспектор відділу економічної безпеки (1 місце), головний інженер (1 місце) (арк.с.16).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 11.02.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 13 робочих місць для інвалідів: медсестра (1 місце), вантажник (6 місць), головний інженер (1 місце), оператор заявок ((1 місце), контролер (1 місце), прибиральник (1 місце), бухгалтер (1 місце), фасувальниця (1 місце) (арк.с.17).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 10.03.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 1 робоче місце для інвалідів - оператор збору заявок (арк.с.18).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 16.03.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 9 робочих місць для інвалідів: медсестра (1 місце), вантажник (2 місця), головний інженер (1 місце), оператор збору заявок (1 місце), прибиральник (1 місце), економіст із праці (1 місце), піарменеджер (1 місце) (арк.с.19).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 20.05.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 5 робочих місць для інвалідів: вантажник, головний інженер, оператор збору заявок, стікеровщик 11.04.11 у справі № 2а-2503/11/0122 - комплектатор, комірник (арк.с.20).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 09.06.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 2 робочих місця для інвалідів: підсобний робітник, денний сторож (арк.с.21).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 02.08.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 1 робоче місця, але в звіті не зазначено, що воно створено саме для інваліда (арк.с.22).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 12.08.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 4 робочих місця але в звіті не зазначено, що вони створені саме для інвалідів (арк.с.23).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 15.08.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 3 робочих місця але в звіті не зазначено, що вони створені саме для інвалідів (арк.с.24).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 16.08.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 1 робоче місця, але в звіті не зазначено, що воно створено саме для інваліда (арк.с.25).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 18.08.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 3 робочих місця але в звіті не зазначено, що вони створені саме для інвалідів (арк.с.26).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 19.08.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 3 робочих місця але в звіті не зазначено, що вони створені саме для інвалідів (арк.с.27).
Відповідно до Звіту про наявність вакансій станом на 22.08.2011 ТОВ "МПК Скворцово" створено 3 робочих місця але в звіті не зазначено, що вони створені саме для інвалідів (арк.с.28).
Дані про подачу звітів за квітень, липень, вересень, жовтень, листопад та грудень 2011 року відсутні. Зі звітів за серпень вбачається, що в них відсутні відмітки про створення місця для інвалідів.
Розмір адміністративно-господарських санкцій, які відповідач повинен був сплатити до 15.04.2012, вірно визначений як самим відповідачем в Звіті Форма № 10-ПІ за 2011 рік, так і позивачем в Розрахунку (арк.с.5), та складає 97400,00 гривень за 4 робочих місця, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих ними.
Відповідачем у визначений Законом строк адміністративно-господарські санкції в розмірі 97400,00 гривень не сплачені, тобто ТОВ "МПК Скворцово" порушені вимоги статей 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення адміністративно-господарських санкцій за робочі місця, не зайняті інвалідами в 2011 році в сумі 97400,00 гривень.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, з наступних підстав.
Правовідносини сторін регулюються Конституцією України, Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875 (далі - Закон №875), Порядком сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 (далі - Порядок №70).
Суд першої інстанції здійснив аналіз діючого законодавства України та дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 19 Закону №875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини дев'ятої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року №875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України № 875 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 1 статті 20 Закону №875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Частиною четвертою статті 20 Закону №875 встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
При цьому зазначено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до частини восьмої статті 20 Закону №875 порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку №70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу місць для працевлаштування інвалідів.
Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Згідно з частиною четвертою статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з незалежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що ТОВ "МПК Скворцово" проінформувало Сімферопольський районний центр зайнятості про створення вакантних місць для працевлаштування інвалідів у січні, лютому, березні, травні та червні 2011 року.
Отже відповідачем не в повному обсязі виконаний обов'язок щодо створення робочих місць для інвалідів з серпня по грудень 2011 року, так як відповідач не повідомляв в цей період Центр зайнятості про створення вакантних місць для інвалідів, а тому адміністративно-господарські санкції застосовані до відповідача обґрунтовано.
Відповідач не довів, що ним вжиті всі залежні від нього заходи для недопущення господарського правопорушення.
При викладених обставинах, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1.Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МПК Скворцово" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.09.2012 у справі № 2а-8879/12/0170/1 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.09.2012 у справі № 2а-8879/12/0170/1 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна
Судді підпис С.Ю. Яковенко
підпис О.Е.Єланська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Г.П.Ілюхіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2013 |
Оприлюднено | 22.02.2013 |
Номер документу | 29493209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні