Постанова
від 19.02.2013 по справі 812/1066/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 лютого 2013 року Справа № 812/1066/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Агевич К.В., розглянувши в м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» про стягнення заборгованості у сумі 7274,51 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

28 січня 2013 року виконавча дирекція Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» про стягнення заборгованості у сумі 7274,51 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що комунальне підприємство «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» є юридичною особою, зареєстровано платником збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Антрацитівській міській виконавчий дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності під № 440240000512.

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно з частинами 5, 6 пункту 7 розділу Прикінцевих положень Закону України № 2464-VI стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

До набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" діяв порядок, передбачений Законом України від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 27 Закону України від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" роботодавець як страхувальник зобов'язаний нараховувати та сплачувати страхові внески в установлені строки та в повному обсязі.

Розмір страхових внесків та порядок їх обчислення і сплата роботодавцями та застрахованими особами було визначено Законом України від 11 січня 2001 року № 2213-ІІІ "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" та Інструкцією про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26 червня 2001 року № 16, зокрема, відповідач, як суб'єкт підприємницької діяльності, що має найману робочу силу, повинен нараховувати 1,4 % суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників та 0,5 % - 1,0 % від суми оплати праці найманих працівників.

У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню, що передбачено частиною 1 статті 30 Закону України від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".

Згідно звіту ф4 ФСС з ТВП станом на 01.07.2012 за страхувальником рахується заборгованість зі сплати фінансової (штрафної) санкції у сумі 7274,51 грн.

На підставі викладеного, позивач просить стягнути з комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» заборгованість у сумі 7274,51 грн. на користь виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Ухвалою від 31 січня 2013 року відкрито провадження за вказаним адміністративним позовом та призначено до розгляду у скороченому провадженні. Одночасно запропоновано відповідачу у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.

08 лютого 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду повернувся корінець поштового відправлення із відміткою про вручення адресату 05 лютого 2013 року (а.с.29).

У визначений судом строк відповідач до суду не надіслав ні заперечення на позов, ні заяву про визнання позовних вимог.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.

У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що комунальне підприємство «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» зареєстровано як юридична особа 15.09.1992, дата та номер останньої реєстраційної дії 02.06.2010 за № 13791070013000284, що підтверджено довідкою АБ № 070549 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.11).

Відповідач зареєстрований як платник збору на обов'язкове державне соціальне страхування, що має найману робочу силу, в Антрацитівській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності під № 440240000512, що підтверджується заявою про реєстрацію страхувальника та карткою страхувальника (а.с.8-9).

08.07.2010 прийнято Закон України № 2464 від 08.07.2010 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», який набрав чинності з 01.01.2011.

Пунктом 7 прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2464 від 08.07.2010 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

До набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» діяв порядок, встановлений Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».

Згідно ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Відповідно до ст.14 основ законодавства України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» страхові фонди є органами, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадять збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно абз.2 та абз.5 п.1 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», перерахування сум здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

Якщо страхувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені ст.30 цього Закону (у редакції до 01.01.2011).

Судом встановлено, що головним спеціалістом Антрацитівської МВД ЛОВ ФСС з ТВП Барбосовою І.І. та провідним спеціалістом Голіковою Л.І. з відома в.о. начальника КП «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» Кучеренко О.Є. в присутності головного бухгалтера Лавренчук В.Є. згідно направлення на перевірку від 11.05.2012 № 157 та на підставі наказу Антрацитівської МВД ЛОВ ФСС з ТВП від 11.05.2012 № 99 проведена планова перевірка правильності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.10.2009 по 11.05.2012 КП «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ», за результатами якої складено акт № 161 від 11.05.2012 (арк. справи 14-15).

14.05.2012 за результатами розгляду акту планової перевірки у відношенні страхувальника КП «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» винесено рішення №21 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким до відповідача застосовані фінансові санкції в таких розмірах 1309,02 грн. - штраф 50% від несвоєчасної сплати страхових внесків, 5298,16 грн. - пеня. Загальна сума страхових коштів, які підлягають перерахуванню до відділення Фонду становить 6607,18 грн.(арк. справи 13).

На підставі довідки від 25.05.2012, якою зафіксовано факт несвоєчасного повернення коштів Фонду у відношенні страхувальника, 25 травня 2012 року Антрацитівською міською виконавчою дирекцією Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено рішення № 2/29 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким до відповідача застосовані фінансові санкції в таких розмірах: 660,72 грн. -10% від несвоєчасно повернутих коштів Фонду, 06,61 грн. - 0,1% від суми несвоєчасно повернутих коштів Фонду за кожен день простроченого платежу. Загальна сума страхових коштів, які підлягають перерахуванню до відділення Фонду - 667,72 грн. (а.с.18).

Копія рішення № 2/29 від 25.05.2012 отримано відповідачем 25.05.2012 (а.с. 18). У встановлений 10-денний строк відповідачем зазначене рішення оскаржено не було, сума заборгованості в добровільному порядку не сплачена.

Відповідачем у судове засідання не надано доказів оскарження вищевказаного рішення, а отже воно є чинним та підлягає виконанню.

Оглядом зі звіту по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за ІІ квартал 2012 року форми 4-ФСС з ТВП (а.с.7) та довідки про прострочену заборгованість (а.с.6) встановлено, що за відповідачем рахується прострочена заборгованість у розмірі 7274,51 грн., у тому числі: пеня за несвоєчасну сплати внеску - 5298,16 грн., штрафна санкція за несвоєчасну сплати внеску - 1309,02 грн., пеня за несвоєчасне повернення коштів Фонду - 6,61 грн., штрафна санкція за несвоєчасне повернення коштів Фонду - 660,72 грн.

На час та на дату розгляду справи відповідачем суму заборгованості у добровільному порядку не сплачено.

Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги знайшли своє документальне підтвердження при розгляді адміністративної справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» про стягнення заборгованості у сумі 7274,51 грн. - задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 2 УЖКГ» (ідентифікаційний номер 05466312) на користь Виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та перерахувати заборгованість у сумі 7274,51 грн. (сім тисяч двісті сімдесят чотири гривні 51 коп.).

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Суддя К.В. Агевич

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2013
Оприлюднено26.02.2013
Номер документу29530836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1066/13-а

Ухвала від 12.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 19.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 31.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні