ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 лютого 2013 р. Справа №801/839/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю.С., за участю секретаря судового засідання Зайцевої М.О., представника позивача - Попової С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС
до Приватного акціонерного товариства «Селянська промислова Артіль»
про стягнення,
ВСТАНОВИВ:
Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим ДПС звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Приватного акціонерного товариства «Селянська промислова Артіль», в якому просить стягнути з відповідача заборгованість з штрафної санкції за несвоєчасну сплату фіксованого сільськогосподарського податку у розмірі 266,54 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем під час проведення камеральної перевірки відповідача з питань сплати фіксованого сільськогосподарського податку було встановлено порушення норм діючого законодавства, а саме: відповідач на 971 календарний день затримав сплату самостійно визначеного грошового зобов'язання, у зв'язку з чим податковим повідомленням - рішенням № 0062991503 від 20.12.2011 року йому було визначено до сплати штрафні санкції у розмірі 20% від несвоєчасно сплачених сум податку. На адресу боржника надсилались податкові вимоги, але в добровільному порядку податковий борг відповідачем сплачений не був, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином про час та місце судового засідання, будь-яких клопотань до суду не надсилав.
Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутність представника відповідача, на підставі наявних у ній доказів.
Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідач ПАТ «Селянська промислова Артіль» є юридичною особою, яка перебуває на податковому обліку в Джанкойській ОДПІ АР Крим ДПС, має відкриті рахунки в установах банку. (а.с. 5-11).
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що 19.12.2011 року Джанкойською об'єднаної ДПІ АР Крим ДПС була проведена камеральна перевірка ПАТ «Селянська Промислова Артіль», якою встановлені порушення строків сплати узгоджених податкових зобов'язань за строками сплати 30.05.2008 року, 01.07.2008 року, 30.07.2008 року 01.09.2008 року, 30.09.2008 року, за результатами якої було складено акт №07751/15-3/25143485 від 20.12.2011 року (а.с.12-15).
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких, відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.
Платник податків зокрема зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 ст.5 Закону №2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» було встановлено, що платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Порядок, підстави та строки сплати фіксованого сільськогосподарського податку до набрання чинності Податковим кодексом України було передбачено Законом України «Про фіксований сільськогосподарський податок» № 320-ХІV від 17.12.2008 року (далі Закон № 320).
Відповідно до ст.1 Закону № 320, фіксований сільськогосподарський податок (далі ФСП) - це податок, який не змінюється протягом визначеного цим Законом терміну і справляється з одиниці земельної площі.
Відповідно до ст. 2 Закону №320, особи можуть бути зареєстровані як платники ФСП, якщо такі особи є сільськогосподарськими підприємствами різних організаційно-правових форм, передбачених законами України, селянські та інші господарства, які займаються виробництвом (вирощуванням), переробкою та збутом сільськогосподарської продукції, а також рибницькі, рибальські та риболовецькі господарства, які займаються розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах), у яких сума, одержана від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки за попередній звітний (податковий) рік, перевищує 75 відсотків загальної суми валового доходу.
Згідно зі ст. 5 Закону № 320 платники податку визначають суму ФСП на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 1 лютого поточного року.
Сплата податку проводиться щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку:
- у I кварталі - 10 відсотків;
- у II кварталі - 10 відсотків;
- у III кварталі - 50 відсотків;
- у IV кварталі - 30 відсотків.
Аналогічні вимоги щодо порядку нарахування та строків сплати фіксованого сільськогосподарського податку визначені ст. 306 Податкового Кодексу України, якій набув чинності 01.01.2011 року.
Відповідно до ст.7 Закону № 320, органи державної податкової служби у районах ведуть облік нарахування і сплати сум ФСП за формою і в порядку, затвердженими Державною податковою адміністрацією України. Контроль за своєчасним і повним надходженням сум ФСП здійснюють органи державної податкової служби.
Правила обчислення фіксованого сільськогосподарського податку і складання податкового розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку визначаються Порядком розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку та складання податкового розрахунку, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 27.04.99 N 230 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 6 травня 1999 р. за N 289/3582) (далі Порядок).
Цей Порядок розроблений відповідно до Законів України "Про фіксований сільськогосподарський податок" та Положення «Про порядок справляння та обліку фіксованого сільськогосподарського податку», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 1999 року N 658.
Відповідно до п.10 Порядку, записи про сплату фіксованого сільськогосподарського податку провадяться органами державної податкової служби в картку особового рахунку платника на підставі виписок та реєстрів, що передаються відділеннями Державного казначейства у районах за місцем розташування земельної ділянки до органів державної податкової служби за місцем розташування земельної ділянки.
Статтею 8 Закону N 320 встановлена відповідальність за не сплату фіксованого сільськогосподарського податку, а саме: платники податку несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум фіксованого сільськогосподарського податку згідно із законодавчими актами України.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (далі Закон № 2181) податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Пунктом 5.1. ст. 5 Закону № 2181 передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що за наслідками проведеної перевірки відповідача Джанкойська ОДПІ дійшла висновку про порушення ним ст. 306 ПК України, яке виразилось в несвоєчасній сплаті податкового зобов'язання з фіксованого сільськогосподарського податку.
Так, за даними податкового органу відповідачем у визначені законодавством строки не було проведено оплату самостійного узгодженого зобов'язання з фіксованого сільськогосподарського податку всього на суму 1332,71 грн.
З доданого до акту перевірки розрахунку штрафних санкцій вбачаються наступні порушення відповідачем термінів сплати податкового зобов'язання:
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 30.05.2008 року відповідач фактично сплатив 26.01.2011 року в сумі 88,90 гривень, тобто з затримкою на 971 день, штрафні санкції склали 17,78 гривень;
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 01.07.2008 року відповідач фактично сплатив 26.01.2011 року в сумі 88,90 гривень, тобто з затримкою на 939 день, штрафні санкції склали 17,78 гривень;
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 30.07.2008 року відповідач фактично сплатив 26.01.2011 року в сумі 88,90 гривень, тобто з затримкою на 910 днів, штрафні санкції склали 17,78 гривень;
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 01.09.2008 року відповідач фактично сплатив 26.01.2011 року в сумі 109,39 гривень, тобто з затримкою на 877 днів, штрафні санкції склали 21,88 гривень;
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 01.09.2008 року відповідач фактично сплатив 26.01.2011 року в сумі 444,51 гривень, тобто з затримкою на 877 днів, штрафні санкції склали 88,90 гривень;
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 30.09.2008 року відповідач фактично сплатив 26.01.2011 року в сумі 143,42 гривень, тобто з затримкою на 848 днів, штрафні санкції склали 28,68 гривень;
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 30.09.2008 року відповідач фактично сплатив 22.02.2011 року в сумі 67,60 гривень, тобто з затримкою на 875 днів, штрафні санкції склали 13,52 гривень;
- податкове зобов'язання з граничним строком сплати 30.09.2008 року відповідач фактично сплатив 22.02.2011 року в сумі 301,09 гривень, тобто з затримкою на 875 днів, штрафні санкції склали 60,22 гривень. (а.с.15).
Відповідно до п. 126.1. статті 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно п. 58.1. статті 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
На підставі акту перевірки № 07751/15-3/25143485 від 20.12.2011 року, Джанкойською ОДПІ АР Крим ДПС було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0062991503 від 20.12.2012 року, яким до відповідача на підставі ст. 126 ПК України за затримку на 971 календарний день сплати суми грошового зобов'язання в сумі 1332,71 грн. застосовані штрафні санкції в розмірі 20%, тобто у сумі 266,54 гривень (а.с.16).
Зазначене податкове повідомлення рішення було отримано відповідачем 20.11.2011 року (а.с.16).
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Кодексу, в разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем оскаржено не було.
26.06.2008 року та 18.09.2008 року позивачем було направлено відповідачу першу та другу податкові вимоги, які не були вручені платнику податку з незалежних від податкової інспекції причин та розміщені на дошці об'яв (а.с.19-23).
Відповідно до п.59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Представником ПАТ «Селянська промислова Артіль» було додано до матеріалів справи платіжне доручення № 102, згідно з яким 29.01.2013 року підприємством було сплачено суму боргу в розмірі 266,54 гривні за призначенням платежу: штрафні санкції по фіксованому сільськогосподарському податку згідно податкового повідомлення рішення від 20.12.2011 року (а.с. 34).
Проте, суд зазначає, що відповідно до п. 87.9 ст. 87 Податкового Кодексу України, у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
З даних облікової картки платника вбачається, що станом на 29.01.2013 року в нього існувала недоїмка з фіксованого сільськогосподарського податку у розмірі 2939,71 гривень, а отже сплачений відповідачем 29.01.2011 року платіж був зарахований податковою інспекцією в рахунок погашення податкового боргу відповідно до черговості його виникнення, що повністю відповідає діючому законодавству (а.с. 41).
Таким чином заборгованість з штрафної санкції з фіксованого сільськогосподарського податку у розмірі 266,54 гривні, станом на день розгляду справи відповідачем не погашена.
Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги, що податковий борг заявлений в позові відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст. 95 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з рахунків у банках, що обслуговують ПАТ «Селянська промислова Артіль», податкового боргу в сумі 266,54 гривень.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
В судовому засіданні яке відбулось 08.02.2013 року було оголошено вступну та резолютивну частини постанови, повний текст постанови складено 13.02.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим ДПС - задовольнити.
Стягнути з рахунків Приватного акціонерного товариства «Селянська промислова Артіль» (95034, АР Крим, м. Сімферополь, Київський район, провулок Бокуна б.32, код ЄДРПОУ 25143485), у банках, обслуговуючих відповідача заборгованість з штрафної санкції з фіксованого сільськогосподарського податку у розмірі 266 (двісті шістдесят шість) гривень 54 копійки та зарахувати на:
- р/р № 31415530700096, одержувач: місцевий бюджет Джанкойський район, Лобанівська сільська рада, банк: ДУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, ЄДРПОУ 37694755, МФО 824026, код платежу 19040100.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Ю.С. Кононова
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2013 |
Оприлюднено | 26.02.2013 |
Номер документу | 29533347 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні